IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Auteur:
Topic : Krachttraining/Bodybuilding third edition Vorige pagina | Volgende pagina
Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 28-01-2009 10:26 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 12 december 2008 16:54 schreef Rotzak het volgende:
maar toch met één been squaten? Petje af hoor, ik doe het ze niet na.
Ik dacht ik probeer voor de lol eens. E-pic fail.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 28-01-2009 10:28 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2009 10:24 schreef Nix het volgende:
Iemand ervaring met kettlebells?

Bind dan een touwtje om een paar suikerpakken.


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 28-01-2009 12:21 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2009 10:24 schreef Nix het volgende:
http://kettlebellassociation.nl/


Ik zie niet zo heel snel wat dit aan meerwaarde geeft tov gewone dumbels en stangen e.d.
Je zal vast instabieler tillen en wat meer meetrainen maar goed. Niet echt een uitvinding m.i..


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 28-01-2009 12:22 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Ik ben de hoeveelheden hier ook aan het opvoeren tijdens mijn cardiofitness 3 keer per week. Vooralsnog alleen nog aan de Matrix machines maar het zou goed kunnen dat er binnen niet al te lange tijd ook bankdrukken en dumbles bij gaan komen. Ik kan al vrij duidelijk zien dat mijn spieren zich aan het ontwikkelen zijn. Is geen doel op zich om te gaan bodybuilden maar het een zeer mooie bijkomstigheid

Ook wel handig met de aanstaande verhuizing voor de deur trouwens



Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 28-01-2009 15:06 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 28 januari 2009 12:22 schreef Judge M. het volgende:
Ik ben de hoeveelheden hier ook aan het opvoeren tijdens mijn cardiofitness 3 keer per week. Vooralsnog alleen nog aan de Matrix machines maar het zou goed kunnen dat er binnen niet al te lange tijd ook bankdrukken en dumbles bij gaan komen. Ik kan al vrij duidelijk zien dat mijn spieren zich aan het ontwikkelen zijn. Is geen doel op zich om te gaan bodybuilden maar het een zeer mooie bijkomstigheid

Ook wel handig met de aanstaande verhuizing voor de deur trouwens


Als het ontwikkelen van spieren niet je doel is, wat is dan wel je doel?
Betere conditie, afvallen? Ga gewoon zware gewichten liften, val je ook van af.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 28-01-2009 16:11 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 28 januari 2009 15:06 schreef Rasputin het volgende:
Als het ontwikkelen van spieren niet je doel is, wat is dan wel je doel?
Betere conditie, afvallen?
In eerste instantie wel ja

quote:
Ga gewoon zware gewichten liften, val je ook van af.
Mijn rug en schouder zijn nog niet helemaal blessurevrij dus ik bouw het graag gestaag op maar thanks voor de tip

En van een goed dieet val je trouwens ook af heb ik gemerkt maar ik begin nu mijn overtollige gewicht weer teruf te krijgen middels spieren. Niks mis daarmee natuurlijk maar toh maar eens kijken of mijn dietiste niet een vetmeting kan doen...



Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 28-01-2009 16:27 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 28 januari 2009 16:11 schreef Judge M. het volgende:
In eerste instantie wel ja

Mijn rug en schouder zijn nog niet helemaal blessurevrij dus ik bouw het graag gestaag op maar thanks voor de tip



Wel al geprobeerd met dumbells/barbell te benchpressen? Door het ontbreken van een vaste bewegingsbaan train je ook veel meer de spieren die helpen bij stabilisatie, wat dus zorgt voor een completere, functionelere spieropbouw. Dus ook voor sterkere schouders.
Nou weet ik natuurlijk niet wat voor blessure je in je schouders hebt.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 28-01-2009 16:32 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Nee nog niet geprobeerd. Ik kom eigenlijk alleen in het krachthonk om even een dumble van 6 kilo te lenen als ik een rugstretch oefening doe (technische term is me even ontschoten). Ik heb nu een cardiofitness schema voor een week of 6 a 8. Kan daarna weleens kijken. Voorlopig is het alleen nog even via de apparaten.

Schouder valt op zich nog mee. Heb ik een klein jaar geleden een pees in verstuikt maar die is inmiddels wel hersteld. Rug is een ander verhaal: die voelde ik vandaag weer behoorlijk. Daar zit een wervel scheef en die wordt door mijn organen van zijn plaats getrokken. Daar heb ik al ostheopatie voor gehad en volgens de therapeut was gewoon gaan sporten op zich wel OK maar ik wil het toch liefst nog even voorzichtig aandoen.



Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 28-01-2009 16:46 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

Met je rug moet je inderdaad goed uitkijken, als die geblesseerd is dan kan je natuurlijk bijna geen oefening meer uitvoeren, laat staan voor de rest functioneren.

Maar als je wilt afvallen is krachttraining serieus aan te raden. Een gespierd lichaam kost in rust sowieso meer calorieen om te onderhouden dan een even zwaar lichaam maar met een hoger vet%. Dat en je gaat er natuurlijk gewoon beter van uitzien, beter presteren op talloze vlakken, je zult je gezonder voelen, je weet wel.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 28-01-2009 16:55 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

En je trekt een vloot chicks aan.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 28-01-2009 17:30 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 28 januari 2009 16:46 schreef Rasputin het volgende:
je gaat er natuurlijk gewoon beter van uitzien, beter presteren op talloze vlakken, je zult je gezonder voelen, je weet wel.
Uhuh . Echt een wereld van verschil met pak 'em beet een half jaar geleden. Het stoppen met roken heeft daar behoorlijk ook aan bijgedragen

quote:
Op 28 januari 2009 16:55 schreef Lionheart het volgende:
En je trekt een vloot chicks aan.
Ow... Waar zijn die dan?



Jällö
Usericon van Jällö
Posted 28-01-2009 19:43 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2009 16:55 schreef Lionheart het volgende:
En je trekt een vloot chicks aan.
Als dit al zo is komt het vooral door een hoger zelfvertrouwen. Een bijzonder prettig neveneffect van sport cq. krachttraining.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Nix
Usericon van Nix
Posted 28-01-2009 21:58 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2009 12:21 schreef Argus het volgende:
Ik zie niet zo heel snel wat dit aan meerwaarde geeft tov gewone dumbels en stangen e.d.
Je zal vast instabieler tillen en wat meer meetrainen maar goed. Niet echt een uitvinding m.i..




Dat is juist wat ik daar zo interessant aan vind, het a-symmetrisch tillen. Niet zozeer als vervanging van normale krachttraining maar een aanvulling daar op.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 29-01-2009 10:36 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2009 17:30 schreef Judge M. het volgende:
Ow... Waar zijn die dan?


Hier

OT: Langzaam weer richting oude status aan het gaan. Ik heb nog een beetje last van mijn oude nek blessure maar verder zit alles redelijk goed in elkaar voor mijn doen. Alles groeit al weer aardig. Even van 97kg naar 92kg gegaan maar we zijn al weer terug op de 94kg en climbing


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 29-01-2009 10:51 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2009 21:58 schreef Nix het volgende:
Dat is juist wat ik daar zo interessant aan vind, het a-symmetrisch tillen. Niet zozeer als vervanging van normale krachttraining maar een aanvulling daar op.


Dat is toch iets wat je ook al krijgt met gewone oefeningen met dumbels, barbels en touwen? Daarnast kost dat ook niet bijna 100 euri voor 1(!) vreemd gevormde dumbel van een beetje gewicht.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 29-01-2009 10:53 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2009 19:43 schreef Jällö het volgende:
Als dit al zo is komt het vooral door een hoger zelfvertrouwen. Een bijzonder prettig neveneffect van sport cq. krachttraining.


Ik vrees dat er toch een zeer aanzienlijk aantal dames is dat puur op grote spieren al gaat soppen.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 30-01-2009 10:42 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Dat zal vast en zeker, maar zonder zelfvertrouwen kun je er nauweiljks van profiteren.

Ik ben het met je eens dat die paar honderd Euri voor een aantal kettlebells bullshit is, maar voor stationaire fitnessapparatuur ben je toch zeker een nulletje extra kwijt.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 30-01-2009 13:51 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

Dat klopt. Maar met een paar dumbels en barbels voor enkele tientjes kan je dat ook allemaal.
Machines zijn leuk voor het gemak maar je moet er het geld en de ruimte voor hebben.
En als je echt goedkoop moet zijn... Met een stevige stok/paal een paar jutte zakken en wat bakstenen heb je op zich al genoeg voor de meeste toepassingen.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 20-03-2009 11:33 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

Lente!!

Wie gaan er allemaal naar de sportschool, om nog even wat zelfvertrouwen te kweken in de hoop deze zomer hordes chicks aan de blanke sabel te rijgen?


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 20-03-2009 11:56 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Ik ben wel weer begonnen na een rust van zo'n vier maanden. Maar niet om die reden. VCooral omdat ik er weer zin in had en 't vetpercentage toch ook wat te hoog werd.
Spierweefsel hersteld zich snel. Ik zit nu in m'n 6e of 7e week; Pak met bankdrukken 90 kilo zo'n 5/6 herhalingen. Nu de cardio nog..


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-03-2009 12:46 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 20 maart 2009 11:56 schreef kwelgeest het volgende:
Nu de cardio nog..



Altijd geweten dat je geen hart hebt


signature


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 20-03-2009 14:12 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

quote:
Op 20 maart 2009 11:33 schreef Rasputin het volgende:
Lente!!

Wie gaan er allemaal naar de sportschool, om nog even wat zelfvertrouwen te kweken in de hoop deze zomer hordes chicks aan de blanke sabel te rijgen?


Ik ga momenteel 4 keer in de week, exclussief boksen en de voetbal wedstrijd op zaterdag, als ik nu niet grandioos scoor van de zomer dan weet ik het ook niet meer


Against God and Government


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 20-03-2009 17:18 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

Ik zou gewoon meteen je klabanus trekken en gaan rukken als je een lekker hoertje ziet. Dan kan het echt niet mis gaan.


Een breinaald in je oor steken en flink rondklutsen kan ook helpen.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 20-03-2009 17:21 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 20 maart 2009 14:12 schreef Rotzak het volgende:
Ik ga momenteel 4 keer in de week, exclussief boksen en de voetbal wedstrijd op zaterdag, als ik nu niet grandioos scoor van de zomer dan weet ik het ook niet meer


En af en toe verslind je een pony?
Kristus man, zoveel trainen, weet je nog wel genoeg tijd te vinden om te eten? En te zuipen natuurlijk.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


NotYourBitch
***
Usericon van NotYourBitch
Posted 20-03-2009 17:24 by NotYourBitch Wijzig reactieProfiel van NotYourBitchQuote dit bericht

quote:
Op 20 maart 2009 11:33 schreef Rasputin het volgende:
Lente!!

Wie gaan er allemaal naar de sportschool, om nog even wat zelfvertrouwen te kweken in de hoop deze zomer hordes chicks aan de blanke sabel te rijgen?



Ik haat cardio,krachttraining is veel leuker,maar daar verbrandt je helaas minder snel vet mee.Zucht...

[Dit bericht is gewijzigd door NotYourBitch op 20-03-2009 17:26]


=)


Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen