IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : [pesten] het nieuwe schooljaar Volgende pagina
Anorexia-Nervosa
Usericon van Anorexia-Nervosa
Posted 01-08-2002 13:09 by Anorexia-Nervosa Wijzig reactieProfiel van Anorexia-NervosaQuote dit bericht

Ik zit met een heel erg groot probleem,ik ga volgend jaar een mbo opleiding volgen (ict)
maar ik zie er heel erg tegen op.
Dat komt omdat ik vroeger vaak gepest ben enzo,en nooit veel vrienden(2ofzo) heb gehad(zijn ook met de noorderzon vertrokken)
ik werd bijna elke keer wel inelkaar gestampt(ging meestal met een man of 8 tegen mij )
(op een keer liep ik door het centrum en werd door 2 man een steegje ingesleurd daar stonden nog 4 die begonne mij te bewerken later kwam er 1 met een scooter die zorgde ervoor dat niemand mij kon horen schreeuwen,en natuurlijk niemand die me hielp ofzo(wie geeft er nou een reet om mij)
Ik heb al een paar keer geprobeert een eind aan me leven te maken,zonder suc6.
ik ben zelf nu onder behandeling voor mijn depressies.
Mischien denken jullie wat heeft dit met em volgende schooljaar te maken.
Nou ik weet zo wel dat ik daar ook gepest word,ik ken dr wel een aantal mensen en die mogen mij niet.
Weet iemand mischien hoe ik deze hel overleef,ik ben het zat om gepest te worden dood aan al die lui die denken dat ze iemands leven kunne beheersen en macht over andere hebbe (geen antwoorden zoals hun kop verbouwen enzo,kan ik toch niet)

p.s (dit is niet een verhaaltje om zielig te lijken/zijn,dit is een serieuse vraag

p.p.s ik weet dat er al een topic over pesten is sorry voor deze dan

[Dit bericht is gewijzigd door elessar op 04-08-2002 20:22]


beware of those fools that keep telling you god loves you, for you his son died fuck them- believe in yourself gods reality is just a lie!! CURSE THE GODS!!


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 01-08-2002 13:12 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

De ervaring leert dat hoe ouder mensen worden hoe minder ze gaan pesten, er word op het MBO veel minder gepest dan op het voortgezet onderwijs simpelweg omdat pesters ook ouder worden en minder gaan pesten, it's all part of growing up i guess.

m.a.w. ik zou mezelf niet gaan zitten druk maken over zoiets ga nou eerst is fijn van je vakantie genieten dan kom je een stuk ontspannener op school en dat scheeld.

p.s. zelfmoord is geen oplossing dat is de pesters gelijk geven en laten winnen.

[Dit bericht is gewijzigd door Dargull op 01-08-2002 13:15]


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 01-08-2002 13:13 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

Tja, aangezien je in ieder geval onder behandeling bent voor je depressies, lijkt het me verstandig om dit eens bij je psycholoog aan te kaarten. Die heeft ruime ervaring met dit soort problemen en die kan je ongetwijfeld een passende oplossing geven.

Het enige wat ik zelf kan zeggen is dat het te maken heeft met zelfvertrouwen en hoe je in je vel zit. Iemand die sterk is in beide punten wordt minder gepest (en houdt er dus meer positieve relaties op na) dan iemand die daar minder goed in is.
In mijn ervaring (!) trek je met je houding toch negatief gedrag van anderen naar je toe, hoe lullig het ook klinkt. Het is dan niet jouw schuld maar je kunt er wel iets aan proberen te doen. Het kost veel moeite om uit zo'n spiraal te breken, maar het is wel mogelijk.
Ik zeg niet dat dit altijd juist is, maar zo heeft het voor mij gewerkt. Op een gegeven moment kom je in de juiste kring mensen terecht en dan stabiliseert alles zich.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Anorexia-Nervosa
Usericon van Anorexia-Nervosa
Posted 01-08-2002 13:14 by Anorexia-Nervosa Wijzig reactieProfiel van Anorexia-NervosaQuote dit bericht

die lui die ik ken op die school pesten me ook


beware of those fools that keep telling you god loves you, for you his son died fuck them- believe in yourself gods reality is just a lie!! CURSE THE GODS!!


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 01-08-2002 13:16 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Live and let die.
Accepteer het of zoek hulp van derden [riagg].


Anorexia-Nervosa
Usericon van Anorexia-Nervosa
Posted 01-08-2002 13:18 by Anorexia-Nervosa Wijzig reactieProfiel van Anorexia-NervosaQuote dit bericht

quote:
Op 1 augustus 2002 13:16 schreef Slechtheid het volgende:
Live and let die.
Accepteer het of zoek hulp van derden [riagg].

wat valt eraan te accepteren dat ik een dikke vette loser ben en dat het toch nooit wat word met mij.


beware of those fools that keep telling you god loves you, for you his son died fuck them- believe in yourself gods reality is just a lie!! CURSE THE GODS!!


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 01-08-2002 13:19 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

quote:
Op 1 augustus 2002 13:12 schreef Dargull het volgende:
De ervaring leert dat hoe ouder mensen worden hoe minder ze gaan pesten, er word op het MBO veel minder gepest dan op het voortgezet onderwijs simpelweg omdat pesters ook ouder worden en minder gaan pesten, it's all part of growing up i guess.



Volwassenen pesten ook. Er is misschien minder over bekend, maar pesten op het werk schijnt heel veel voor te komen, helaas. Misschien dat het op het werk vaker met jaloezie te maken heeft, dat weet ik niet.



Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 01-08-2002 13:19 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 1 augustus 2002 13:18 schreef Anorexia-Nervosa het volgende:
wat valt eraan te accepteren dat ik een dikke vette loser ben en dat het toch nooit wat word met mij.


Met zo'n instelling kom je er al nooit.
Dat riekt naar een attitude-problem.


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 01-08-2002 13:24 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

quote:
Op 1 augustus 2002 13:18 schreef Anorexia-Nervosa het volgende:
wat valt eraan te accepteren dat ik een dikke vette loser ben en dat het toch nooit wat word met mij.


Je moet misschien ook de "of" lezen, je kan ook hulp zoeken bij riagg bijvoorbeeld. Misschien kunnen die je wel helpen wat aan je zelfvertrouwen te doen bijvoorbeeld.



Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 01-08-2002 13:27 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 1 augustus 2002 13:19 schreef elessar het volgende:
Volwassenen pesten ook. Er is misschien minder over bekend, maar pesten op het werk schijnt heel veel voor te komen, helaas. Misschien dat het op het werk vaker met jaloezie te maken heeft, dat weet ik niet.


Klopt maar, dat is geen fysiek ik ram je in elkaar pesten. Dat is verbaal/geniepig pesten en daar kun je, je tenminste tegen verdedigen tegen 8 kerels met 'n hormoon probleem is dat wat lastiger.


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 01-08-2002 13:29 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

Misschien kan je diezelfde opleiding in een andere stad gaan doen, waar niemand je kent. dan kan je nieuwe mensen leren kennen, die jou niet kennen uit de tijd dat je gepest werd...


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 01-08-2002 13:30 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 1 augustus 2002 13:29 schreef suzanne het volgende:
Misschien kan je diezelfde opleiding in een andere stad gaan doen, waar niemand je kent. dan kan je nieuwe mensen leren kennen, die jou niet kennen uit de tijd dat je gepest werd...


is wel een goed idee, maar het is wel een beetje een nood oplossing, het is namelijk gewoon weglopen voor het probleem, maar ik zie ook niet echt een andere oplossing...



Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 01-08-2002 13:33 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

De ervaringen van A-N zijn nogal extreem te noemen omdat pesten in de meeste gevallen bij woorden blijft. Ik weet echter dat vooral op de lagere schoolniveau's een groter percentage klootzakken zit die totaal geen gevoel hebben. A-N, ik raad je aan om een nieuwe vriendengroep te vinden of althans mensen die je respecteren en de andere gasten te negeren.


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 01-08-2002 13:34 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

quote:
Op 1 augustus 2002 13:30 schreef Kramy het volgende:
is wel een goed idee, maar het is wel een beetje een nood oplossing, het is namelijk gewoon weglopen voor het probleem, maar ik zie ook niet echt een andere oplossing...
Ik werd zelf erg gepest op de middelbare school en was toen ook erg onzeker. Uit die tijd zie ik (op paul na ) niemand meer. Toen ik ging studeren leerde ik nieuwe mensen kennen, die het niet nodig vonden mij te pesten. Mijn zelfvertrouwen is daar enorm door verbeterd


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


XdeckX
corpse commando
Usericon van XdeckX
Posted 01-08-2002 13:43 by XdeckX Wijzig reactieProfiel van XdeckXQuote dit bericht

quote:
Op 1 augustus 2002 13:18 schreef Anorexia-Nervosa het volgende:
wat valt eraan te accepteren dat ik een dikke vette loser ben en dat het toch nooit wat word met mij.
je wilt dat het wel wat wordt? dan moet je daar wel zelf voor vechten!
niet fysiek natuurlijk want dan verlaag je je tot hetzelfde niveau als die andere sjaken.

het feit dat je al hulp gezocht hebt voor je depressies getuigd van erg veel moed (vind ik). niets is zo moeilijk als zelf accepteren dat je een probleem hebt. en er vervolgens aan willen werken is een hele grote stap in de goede richting. Wat dat betreft mag je trots zijn op jezelf. Je doet wel wat wat een hele hoop andere mensen nooit zullen (kunnen) doen. onder die andere mensen kan je ook de pesters rekenen. dit soort volk zit (bij mijn weten) ook danig met zichzelf in de knoop met pestgedrag als resultaat.

wees trots op jezzelf. als jij dat niet bent zal niemand dat zijn en zullen ze over je heen blijven lopen. Zelfvertrouwen opbouwen is trouwens wel een lang proces dus verwacht niet van de ene op de andere dag resultaat. maar als je eraan wilt werken zal het zeker lukken. daar ben ik van overtuigd.

en zoals gezegd... misschien is het wat om in een andere stad volledig opnieuw te beginnen.

p.s. ik spreek wel wat uit ervaring.... en met mij is alles goed gekomen :D


REMEMBER: BE NOT NICE TOO ARE LIKE SATAN!!!! SATAN WIL KILL YOU DEAD!


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 01-08-2002 13:51 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Wat een vreselijk verhaal.
Ik vrees dat je dit helemaal zelf zal moeten oplossen. Probeer vooral niet weg te lopen van die problemen. Mensen die pesten ruiken van kilometers afstand welke je zwakheden zijn. En waar je ook bent, pesterijen gebeuren overal, en meestal worden dezelfde types gepest.
Je moet je dus anders gaan instellen.. Jezelf blijven, maar véél zelfzekerder, en gooi er maar een flinke dosis arrogantie bovenop.
En terugvechten.. Als er 8 mensen op je afkomen, moet je ze voor zijn en zelf een van die gasten eruit pikken en erop losslaan. Dat doet goed, geloof me (ik heb het zelf jarenlang meegemaakt, tot ik er dus zelf bruut een einde aan maakte, want anders blijf je in die vicieuze cirkel zitten).
Lig er vooral niet wakker van en laat je niet doen. Sterkte ermee!


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Anorexia-Nervosa
Usericon van Anorexia-Nervosa
Posted 01-08-2002 14:11 by Anorexia-Nervosa Wijzig reactieProfiel van Anorexia-NervosaQuote dit bericht

quote:
Op 1 augustus 2002 13:29 schreef suzanne het volgende:
Misschien kan je diezelfde opleiding in een andere stad gaan doen, waar niemand je kent. dan kan je nieuwe mensen leren kennen, die jou niet kennen uit de tijd dat je gepest werd...

ik ga over 2 jaar opmezelf wonen in tilburg een nieuw leven beginne (heb ik on overleg met mn psychiater besloten)


beware of those fools that keep telling you god loves you, for you his son died fuck them- believe in yourself gods reality is just a lie!! CURSE THE GODS!!


Anorexia-Nervosa
Usericon van Anorexia-Nervosa
Posted 01-08-2002 14:16 by Anorexia-Nervosa Wijzig reactieProfiel van Anorexia-NervosaQuote dit bericht

eigenlijk krijg ik nu wel begrip voor de mensen die met een gun de school inlopen en alle mensen die diegene pijn gedaan hebbe overhoop knalle.
het klinkt hard maar je voelt zo'n woede in je lichaam,je bent tot alles instaat.
Maar ja als ik dat zou doen zou niemand begrijpen waarom ik het gedaan zou hebbe.


beware of those fools that keep telling you god loves you, for you his son died fuck them- believe in yourself gods reality is just a lie!! CURSE THE GODS!!


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 01-08-2002 14:27 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 1 augustus 2002 14:16 schreef Anorexia-Nervosa het volgende:
eigenlijk krijg ik nu wel begrip voor de mensen die met een gun de school inlopen en alle mensen die diegene pijn gedaan hebbe overhoop knalle.
het klinkt hard maar je voelt zo'n woede in je lichaam,je bent tot alles instaat.
Maar ja als ik dat zou doen zou niemand begrijpen waarom ik het gedaan zou hebbe.


neej, als je dat zou doen zou je nog zeeeer ver onder het nivo van die mensen die jou pesten zitten...het enige wat er aan pesten te doen is is inderdaad zelfvertrouwen krijgen, en laten merken dat die mensen je toch geen pijn kunnen doen, dan hebben ze er toch geen fuck aan (misschien doen ze je wel pijn (en dan bedoel ik geestelijk vooral) maar je moet ze er gewoon van proberen te overtuigen (door je anders te gedragen en sterker op te stellen) dat je er geen fuck om geeft wat die mensen doen...en als je dat blijft denken krijg je vanzelf meer zelfvertrouwen)

Ik ben zelf trouwens nooit echt gepest, maar ik heb (vooral op de basisschool) heel vaak opgetrokken met mensen die gepest werden, gewoon omdat ik niet bij die losers wilde horen en medelijden had. En gelukkig heb ik zo wel wat mensen kunnen helpen...



DCLXVI
Usericon van DCLXVI
Posted 01-08-2002 14:28 by DCLXVI Wijzig reactieProfiel van DCLXVIQuote dit bericht

Ik ben er in ieder geval wel achter dat mensen die gepest worden daar veel meer onder kunnen lijden dan ik altijd gedacht heb. Vroeger had ik meer een "Je moet je niet aanstellen en terugvechten" instelling, terwijl ik door ervaringen in mijn nabije omgeving heb geleerd dat het je echt kapot kan maken. Hou toch altijd in gedachten dat mensen die je zoiets aandoen zo weinig intelligent zijn dat de redenen waarom ze het doen ook achterlijk zijn. Denk dus niet dat jij een dikke vette loser bent, maar dat zijn zij juist. Waarschijnlijk heb je dit verhaal al vaker gehoord, maar het is toch de waarheid denk ik. Fuck them, live your own life!


joeri
Usericon van joeri
Posted 01-08-2002 14:31 by joeri Wijzig reactieProfiel van joeriQuote dit bericht

ik heb zlef geen ervaring met pesten/gepest worden. ik vind het stom en achterlijk. ik ken ook niet zoveel mensen die gepest worden, wel een stel die pesten, maar da ga ik niet mee om.


Anorexia-Nervosa
Usericon van Anorexia-Nervosa
Posted 01-08-2002 14:32 by Anorexia-Nervosa Wijzig reactieProfiel van Anorexia-NervosaQuote dit bericht

door je anders te gedragen,betekend dat ook andere kleding enz.

Zo nee:mensen zoeken je altijd om je gedrag op vaak is het uiterlijk enzo


beware of those fools that keep telling you god loves you, for you his son died fuck them- believe in yourself gods reality is just a lie!! CURSE THE GODS!!


Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 01-08-2002 14:35 by Paul (Administrator) Wijzig reactieProfiel van PaulQuote dit berichthttp://https://www.brainoverload.nl/

Als je op je nieuwe school komt en 1 persoon probeert je meteen te pesten gewoon er hard op rammen en schoppen. Je krijgt misschien er een paar klappen voor terug maar ze weten wel dat er met jou niet te spotten valt.


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 01-08-2002 14:36 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 1 augustus 2002 14:32 schreef Anorexia-Nervosa het volgende:
door je anders te gedragen,betekend dat ook andere kleding enz.

Zo nee:mensen zoeken je altijd om je gedrag op vaak is het uiterlijk enzo


neej je moet nooit je levenstijl en je eigen mening opofferen aan pesters....het kan misschien wel helpen, maar het zal toch niet echt veel zijn, en het is gewoon vreselijk zwak om je eigen mening op te offeren aan de pesters...als je zoiets doet dat kan je net zo goed zeggen dat de pesters gewonnen hebben en dat ze iedere week 100 euro krijgen als ze je maar met rust laten....daarmee vergelijk ik het in ieder geval...zij willen macht op jou uitoefenen, en jij wil niet onder hun controle staan, dus je moet voro jezelf opkomen...dit is misschien wel een beetje simpel gezegt, maar zo is het gewoon....je moet je eigen niet gaan veranderen voor hun, maar gewoon meer zelfvertrouwen krijgen...en ze gewoon negeren en net doen alsof je ze toch nooit klein krijgen...



Anorexia-Nervosa
Usericon van Anorexia-Nervosa
Posted 01-08-2002 14:36 by Anorexia-Nervosa Wijzig reactieProfiel van Anorexia-NervosaQuote dit bericht

quote:
Op 1 augustus 2002 14:35 schreef Paul het volgende:
Als je op je nieuwe school komt en 1 persoon probeert je meteen te pesten gewoon er hard op rammen en schoppen. Je krijgt misschien er een paar klappen voor terug maar ze weten wel dat er met jou niet te spotten valt.

ja maar dat kan ik dus niet!!


beware of those fools that keep telling you god loves you, for you his son died fuck them- believe in yourself gods reality is just a lie!! CURSE THE GODS!!


DCLXVI
Usericon van DCLXVI
Posted 01-08-2002 14:36 by DCLXVI Wijzig reactieProfiel van DCLXVIQuote dit bericht

Ik denk dat je je zo min mogelijk aan moet trekken van pesters. Ook al lijkt dat moeilijk, als je niks doet en ze laat merken dat je er helemaal niet mee zit, dat je iets beters aan je hoofd hebt, dan is de lol eraf. Dast is cliché, maar denk wel een oplossing.


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen