IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Auteur:
Topic : Temnozor 16-01-2010 de vervangende show! Vorige pagina
Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 21-01-2010 16:48 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Da's altijd goed


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 21-01-2010 17:07 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 21 januari 2010 16:30 schreef kwelgeest het volgende:
Bundel?? Bundel hout?? Hoor ik daar fascis?



:')


Gaat gewoon over de Romeinen hoor .


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 21-01-2010 18:23 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

Ik had laatst 1488 punten met een spelletje. Dat spelletje mag natuurlijk nooit meer gespeeld worden nu.


Je moeder.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 22-01-2010 17:23 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

Wel rete-irritant dat ik nu al 2 dagen het Pieter Post deuntje in mijn hoofd heb, met daarop de tekst "Dip Dup snop, Dip Dup Snop".

Nu jij dit leest, waarschijnlijk jij ook. Knap vervelend!


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 22-01-2010 18:53 by Mortis Rex Wijzig reactieProfiel van Mortis RexQuote dit berichthttp://www.bloody-disgusting.com

quote:
Op 20 januari 2010 18:50 schreef HEUY het volgende:
Over iets zingen / performen hoort gewoon bij het artiest zijn. Staat los van hetgeen jezelf bent, klaar.

Of zijn muzikanten geen performers net zoals acteurs?


p(erf)o(rm)ers... alleen de s ontbreekt

Er zijn maar weinig bands die echt staan voor wat ze verkondigen, vooral in black metal kringen.


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 22-01-2010 19:12 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

you talk the talk but do you walk the walk


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


SavitriDevi
Usericon van SavitriDevi
Posted 23-01-2010 14:06 by SavitriDevi Wijzig reactieProfiel van SavitriDeviQuote dit bericht

NIET WELKOM IN NEDERLAND EN DUITSLAND, TEMNOZOR DAN MAAR BIJ BLOOD AND HONOUR VLAANDEREN


Vorige zaterdag zou er niet alleen een We are back Event van Blood and Honour Vlaanderen ingericht worden (foto 2); er was die dag ook een optreden gepland van de Russische metalgroep Temnozor (foto 3), in De Azijnfabriek in Roermond (Nederland). Het concert van Temnozor werd na protest van antifascisten, vragen in de pers en beraad bij De Azijnfabriek en de gemeente Roermand afgelast omdat de groep zich al te vaak associeerde met hakenkruizen. We vroegen ons af: “Wijkt Russische neonazigroep uit naar Vlaanderen?” Volgens de eerste berichten zou de groep, na het afgelaste concert in Nederland, optreden in Duitsland, op zeven minuten rijden over de grens in Duitsland. “Benieuwd of de Duitse overheid dit laat begaan”, schreven we. En waar zijn ze uiteindelijk opgetreden?

In Vlaanderen, natuurlijk. Op het hoeveconcert van Blood and Honour Vlaanderen in Poperinge. Het is al zo dikwijls geschreven: wat in Nederland en Duitsland niet kan, kan wél in Vlaanderen. Na de negatieve ervaringen in Nederland en Duitsland was weliswaar nog maar in zeer beperkte kring bekend gemaakt dat de groep in Vlaanderen zou optreden. Omdat er door de omstandigheden maar bitter weinig volk opdaagde in Poperinge – een Duitse concertganger schatte maar een honderdtal mensen – werd het financieel een k(r)ater. Het imago van Temnozor kreeg ook een ferme deuk. Bij hoog en laag volhouden dat ze geen neonazigroep zijn, en heidenen zijnde het hakenkruis slechts als prechristelijke symbool koesterden, en dan optreden bij de neonazi’s van Blood and Honour. Het ondermijnt de geloofwaardigheid. Tot overmaat van ramp vond het optreden in barslechte omstandigheden plaats. Zoiets hebben ze waarschijnlijk zelfs niet in Rusland meegemaakt. De zaal waar Blood and Honour Vlaanderen voor gezorgd had, was immers… een voormalige varkens- of koeienstal (foto 1, de boerderij waar het concert plaats vond).

De vloer was slechts aarde, en het was er bitter koud. Zo koud dat bij de eerste optredende groep, het Duitse Projekt Chaos, de gitaristen hun vingers amper konden bewegen. Dan volgde het Nederlandse Strijdgeest, maar die verhoogde enkel maar de ergernis. “Zu dieser Band sage ich gar nichts, da es scheiß Typen waren!”, meldde de Duitse concertganger. Het Italiaanse Blind Justice en het Duitse Libertin konden hem meer bekoren, Temnozor mocht voor het slotakkoord zorgen. Alles bijeen was het nog best O.K., al was de locatie er niet naar. “Alles in Allem war es trotzdem echt geil, auch wenn die Location nicht so toll war.” Krijgen ze bij Blood and Honour Vlaanderen door omstandigheden een topgroep in huis, een goede reputatie als concertorganisator hebben ze niet opgebouwd.


http://aff.skynetblogs.be/


HEUY
Die Födzenjäger
Usericon van HEUY
Posted 23-01-2010 15:31 by HEUY Wijzig reactieProfiel van HEUYQuote dit bericht

HEUY!!!!

Vreemd dat de Afa niet openlijk tegen B&H Festival geprotesteerd hebben of daar naartoe zijn gegaan..... of hebben ze het B&H festival zelf georganideerd en waren ze jaloers dat Temnozor in eerste instantie niet op het AfA / B&H festival wilde spelen....en daarom gingen protesteren...

Afa-vriendjes en rechtse rakkers... wat zijn het toch een stelletje belhamels...

[Dit bericht is gewijzigd door HEUY op 23-01-2010 15:33]


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 25-01-2010 16:50 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Wat er tegenwoordig al allemaal mag in dit land...belachelijk. Een artikel op een Limburgse website:

Als je de dertig bent gepasseerd, kun je je in deze moderne wereld met zijn onuitputtelijke mogelijkheden om kennis te verwerven, om te communiceren, om vragen te stellen, niet meer beroepen op naïveteit en onwetendheid. Toetsingspunten en - kaders te over om alles zeker te weten, om niet op het verkeerde been terecht te komen. En toch zijn er altijd weer van die types die met een rot smoes proberen weg te komen als wat zij voor ogen hadden, even niet lukt. Zoals die knul in Roermond, die Marcel Bänziger, die het wel een spannend idee leek om een Russische blackmetalgroep in de plaatselijke 'Azijnfabriek' te laten spelen. Waar hij toch even buiten de waard had gerekend en niet had verwacht dat er uit diverse hoeken van de samenleving protest werd aangetekend tegen het geplande optreden van dat Russisch gezelschap dat zijn extreem-rechtse, anti-joodse gedachtengoed nooit onder stoelen of banken had gestoken, maar dat deze Marcel die beweert close met hen te zijn, kennelijk (of zo maar?) geheel was ontgaan.

Sterker nog, desgevraagd weet hij zelfs heel zeker dat de door die groep gebruikte hakenkruisen in Rusland een heel andere betekenis hebben, waardoor daaraan ook niet al te zwaar moet worden getild. Spielerei en een beetje provocatie is het in zijn perceptie, waarin vertegenwoordigers van de Anti Fascistische Aktie, de AFA, met open ogen zijn getrapt en dus die keet en omhaal hebben gemaakt die tot het onderzoek van de AIVD naar de nazistische achtergrond van die Russen leidde met als uiteindelijk gevolg de afgelasting van hun concert. Volkomen ten onrechte, alweer volgens Bänziger, die herhaalt geen fout te hebben gemaakt, maar de dupe te zijn van de trucs en taktieken van dat AFA, welke volgens hem bijna geheel uit steuntrekkers bestaat. Reden waarom hij benadrukt zijn weg met programmeren voor de Azijnfabriek te vervolgen, wat zoveel betekent dat hij in maart opnieuw groepen uit de gelijkgezinde hoek heeft geboekt. Het is maar dat men dat in Roermond alvast weet, zoals men er daar ook goed aan doet om zeer op zijn hoede te zijn voor deze Marcel Bänziger, die voor de rol van de vermoorde onschuld en tegelijk voor die van wolf in schaapskleren kon hebben doorgeleerd.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 25-01-2010 17:01 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

Lekker dan. Staat natuurlijk geen naam bij...


Bareuh...


Panzerke
Usericon van Panzerke
Posted 25-01-2010 17:04 by Panzerke Wijzig reactieProfiel van PanzerkeQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Panzerke




bokaj
Usericon van bokaj
Posted 25-01-2010 17:04 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Ach laat meneer rob hamilton lekker van z'n pensioentje genieten en mopperen op het internet dat vroeger alles zoveel beter was.


Panzerke
Usericon van Panzerke
Posted 25-01-2010 17:07 by Panzerke Wijzig reactieProfiel van PanzerkeQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Panzerke

Een verbitterde oude man zijn, ok, maar dit is gewoon smakeloos met modder gooien.



Depraved ini
Usericon van Depraved ini
Posted 25-01-2010 17:49 by Depraved ini Wijzig reactieProfiel van Depraved iniQuote dit berichthttp://www.myspace.com/fracturedinsanity

quote:
Op 25 januari 2010 16:50 schreef Hub de Gallier het volgende:
Wat er tegenwoordig al allemaal mag in dit land...belachelijk. Een artikel op een Limburgse website:

Als je de dertig bent gepasseerd, kun je je in deze moderne wereld met zijn onuitputtelijke mogelijkheden om kennis te verwerven, om te communiceren, om vragen te stellen, niet meer beroepen op naïveteit en onwetendheid. Toetsingspunten en - kaders te over om alles zeker te weten, om niet op het verkeerde been terecht te komen. En toch zijn er altijd weer van die types die met een rot smoes proberen weg te komen als wat zij voor ogen hadden, even niet lukt. Zoals die knul in Roermond, die Marcel Bänziger, die het wel een spannend idee leek om een Russische blackmetalgroep in de plaatselijke 'Azijnfabriek' te laten spelen. Waar hij toch even buiten de waard had gerekend en niet had verwacht dat er uit diverse hoeken van de samenleving protest werd aangetekend tegen het geplande optreden van dat Russisch gezelschap dat zijn extreem-rechtse, anti-joodse gedachtengoed nooit onder stoelen of banken had gestoken, maar dat deze Marcel die beweert close met hen te zijn, kennelijk (of zo maar?) geheel was ontgaan.

Sterker nog, desgevraagd weet hij zelfs heel zeker dat de door die groep gebruikte hakenkruisen in Rusland een heel andere betekenis hebben, waardoor daaraan ook niet al te zwaar moet worden getild. Spielerei en een beetje provocatie is het in zijn perceptie, waarin vertegenwoordigers van de Anti Fascistische Aktie, de AFA, met open ogen zijn getrapt en dus die keet en omhaal hebben gemaakt die tot het onderzoek van de AIVD naar de nazistische achtergrond van die Russen leidde met als uiteindelijk gevolg de afgelasting van hun concert. Volkomen ten onrechte, alweer volgens Bänziger, die herhaalt geen fout te hebben gemaakt, maar de dupe te zijn van de trucs en taktieken van dat AFA, welke volgens hem bijna geheel uit steuntrekkers bestaat. Reden waarom hij benadrukt zijn weg met programmeren voor de Azijnfabriek te vervolgen, wat zoveel betekent dat hij in maart opnieuw groepen uit de gelijkgezinde hoek heeft geboekt. Het is maar dat men dat in Roermond alvast weet, zoals men er daar ook goed aan doet om zeer op zijn hoede te zijn voor deze Marcel Bänziger, die voor de rol van de vermoorde onschuld en tegelijk voor die van wolf in schaapskleren kon hebben doorgeleerd.



Idd, wat een zever in pakjes ...
Net een middeleeuwse heksenvervolging.



M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 25-01-2010 18:07 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Kom kom jongens, valt allemaal onder de vrijheid van meningsuiting.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 26-01-2010 14:32 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Een soort van rectificatie van Vrij Nederland naar aanleiding van Arkona:

"Dag Marcel,

Je hebt gelijk. In een eerdere reactie heb ik het volgende laten weten:

“Jouw opmerking is terecht en de fout neem ik geheel voor mijn rekening. Het was de bedoeling om extreemrechts tussen aanhalingstekens te zetten. Het was namelijk niet mijn mening (of die van VN) die moest doorklinken, maar die van de ANTIFA. Zij schrijven:

'probeerde in 2008 namelijk ook al via een eigen boekingsbureau Temnozor naar Nederland te halen, samen met de extreemrechtse band Arkona.'

Het is nogal wat om een band extreemrechts te noemen en dat wilde ik aantonen, temeer omdat Arkona in het verleden ook in Roermond speelde.

Toen ik de fout ontdekte, was het blad helaas al naar de drukker.

Op Zware Metalen las ik dat het gelukkig geen consequenties zal hebben voor het optreden.

Met vriendelijke groet,"

In een volgende mail word nogmaals aangegeven dat het om een misverstand gaat:

"Dag Marcel,

Nee die mail heb ik gestuurd naar aanleiding van een lezersreactie die ongeveer hetzelfde zei als jij. He spijt mij om te horen dat het artikel mogelijk consequenties zal hebben. Misschien kan je mijn mail aan de burgemeester voorleggen en hopelijk zal hij dan inzien dat het gaat om een schriftelijk misverstand."

Laten we hopen dat dit nu voor alle twijfelaars ook rechtgezet is wat betreft Arkona






Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 26-01-2010 14:46 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Goede zaak!


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Ziona
Staaay brrrbrrrr!
Usericon van Ziona
Posted 26-01-2010 15:00 by Ziona Wijzig reactieProfiel van ZionaQuote dit berichthttp://www.myspace.com/kleines_rehlein

quote:
Op 25 januari 2010 17:49 schreef Depraved ini het volgende:...
Net een middeleeuwse heksenvervolging.


Vroegmodern!

Dat gezeik op de Middeleeuwen ook altijd..


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 26-01-2010 15:15 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2010 17:49 schreef Depraved ini het volgende:
Net een middeleeuwse kettervervolging.


Zo beter?


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 26-01-2010 15:19 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 26 januari 2010 15:00 schreef Ziona het volgende:
Vroegmodern!

Dat gezeik op de Middeleeuwen ook altijd..

Toch echt iets wat in de Middeleeuwen ontstaan is. Je kunt dan toch prima iets een Middeleeuwse heksenvervolging noemen?

En; dat verheerlijken van de Middeleeuwen ook altijd..


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 26-01-2010 15:25 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Wellicht heeft het gedoe rond Temnozor meer weg van een vroegmoderne heksenvervolging dan een Middeleeuwse heksenvervolging. Wie zal 't zeggen? Ik in ieder geval niet, want echte geschiedenisstudenten doen natuurlijk oudheid of contemporaine geschiedenis.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Depraved ini
Usericon van Depraved ini
Posted 26-01-2010 17:20 by Depraved ini Wijzig reactieProfiel van Depraved iniQuote dit berichthttp://www.myspace.com/fracturedinsanity

Ok, vroegmoderne heksenvervolging dan.



Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 27-01-2010 14:05 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2010 17:07 schreef Panzerke het volgende:
Een verbitterde oude man zijn, ok, maar dit is gewoon smakeloos met modder gooien.


Hij heeft wel gelijk.


HEUY
Die Födzenjäger
Usericon van HEUY
Posted 27-01-2010 19:32 by HEUY Wijzig reactieProfiel van HEUYQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2010 14:05 schreef Lionheart het volgende:
Hij heeft wel gelijk.


In welk stuk heeft hij dan gelijk? Want je kan mij niet wijs maken dat je het overal mee eens bent wat hij schrijft.

Het gaat vooral om de toon die wordt gezet. Alsof je voor Marcel moet oppassen, omdat hij een wolf in schaapskleren is en hij uiteindelijk opstaat en zijn "ware" gezicht toont als de wederopstanding van het nazikwaad.

Ben realistisch en haal fictie en realiteit niet door elkaar


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 27-01-2010 20:03 by Mortis Rex Wijzig reactieProfiel van Mortis RexQuote dit berichthttp://www.bloody-disgusting.com

Lionheart vindt het geil om onzin te posten... Serieus reageren heeft dus geen nut.


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen