IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Auteur:
Topic : Christelijke metal. Volgende pagina
Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 10-09-2002 5:28 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

De mening van veel metals over het christendom zijn op dit forum uitvoerig besproken, dus daar gaat dit topic niet over.

Het gaat over de christelijke metal scene die zeg maar het zwarte schaap onder de metal is.

Het schijnt echter wel een flinke scene te zijn met veel bands waarvan er vast een aantal goeie metal maken. Ik heb er geen overzicht op omdat ik me er nooit in verdiept heb, maar de christelijke metal lijkt een aanzienlijke metaltak te zijn.

Ik zou graag wat te weten komen over deze scene, zoals welke bands de moeite waard zijn en vooral hoe die christenen nou tegen metal aankijken en dan natuurlijk in het bijzonder hoe ze tegen satanische metal aankijken.

Ik ken alleen een stuk uit een bijlage van het AD over christelijke blackmetal, maar dat is nogal summier; ik zoek dus meer stukken zoals dat voor meer invalshoeken en vooral meer fundament.

Nogmaals; dit topic gaat niet over wat niet-christelijke metals van christelijke metal denken, maar wat christenen van (satanische) metal vinden en over 'hun scene', dus wisecracks van mensen zoals general skullfucker en aanverwante anti-types zijn hier niet gewenst!

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 31-10-2013 11:59]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 10-09-2002 9:03 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Ik ken er wel een paar:

Extol
Mortification
M.I.C.
Khollapse
Slechtvalk

Er zijn er nog vele meer maar heb ze niet allen kunnen onthouden


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Rammoth
I see undead people.
Usericon van Rammoth
Posted 10-09-2002 9:06 by Rammoth Wijzig reactieProfiel van RammothQuote dit bericht

duister maanlicht


Don't touch me. I'm evil.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 10-09-2002 9:15 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Ik vind believer een hele goede band. en hun geloof boeit me niet.


Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 10-09-2002 9:31 by Paul (Administrator) Wijzig reactieProfiel van PaulQuote dit berichthttp://https://www.brainoverload.nl/

quote:
Op 10 september 2002 9:03 schreef Sjaan het volgende:
Ik ken er wel een paar:

Extol
Mortification
M.I.C.
Khollapse
Slechtvalk

Er zijn er nog vele meer maar heb ze niet allen kunnen onthouden
He van slechtvalk heb ik net een split-cd binnen gekregen. Klonk niet verkeerd ... ook niet geweldig.


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 10-09-2002 9:48 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Ik vind zelf GRAVEWORM een erg goeie band. Was even schrikken toen ik wat erg christelijke lyrics ervan zag, maar uiteindelijk is t gewoon heel goede melodic black dus maakt dat christelijke ook weinig uit

En is Paradise Lost tegenwoordig ook niet christelijk? Nick Holmes loopt al een tijd met zo'n kruisje rond en de songtexten ("True Belief") gaan ook al een beetje die kant op...


Zenial


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 10-09-2002 9:57 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Ik kom niet verder dan Stryper en Withe Cross.Maar sommige christenmetal klinkt nog lekker ook,boeit me niet zo welk geloof een band heeft.


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 10-09-2002 10:55 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Stigmata

[edit]

[/edit]


Maar hoe serieus is dit te nemen?


[Dit bericht is gewijzigd door Schaffelaer op 10-09-2002 10:59]


Dear dirty delightful old drunken old days


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 10-09-2002 11:08 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

LEAVE THIS PAGE KNOW! QUICK!! THIS PAGE IS ONLY FOR INTELLIGENT PEEPLE(=CHRISTIANS)!!!!

hmmm helaas


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 10-09-2002 11:09 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

KNOW of NOW?


Bazzio Attacks!!!


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 10-09-2002 11:12 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2002 11:09 schreef bazzio het volgende:
LEAVE THIS PAGE KNOW! QUICK!! THIS PAGE IS ONLY FOR INTELLIGENT PEEPLE(=CHRISTIANS)!!!!

KNOW of NOW?

Hahahaha wie zijn er INTELLIGENT.


Bazzio Attacks!!!


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 10-09-2002 11:16 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2002 11:12 schreef bazzio het volgende:
Hahahaha wie zijn er INTELLIGENT.

the peeple


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 10-09-2002 11:21 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Hun engels is idd erg brak, maar het zijn dan ook duitsers dus dat moeten we ze niet kwalijk gaan nemen.

Waar we wel om mogen lachen:

"Wir haben uns absichtlich dazu entschlossen, keine Frames für die Page zu verwenden. Frames sind Teufelswerk!"


Songtitles:
- Sex ist not cool
- Jesus, du warst echt O.K.



bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 10-09-2002 11:23 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2002 11:21 schreef Vargen666 het volgende:
Hun engels is idd erg brak, maar het zijn dan ook duitsers dus dat moeten we ze niet kwalijk gaan nemen.

Waar we wel om mogen lachen:

"Wir haben uns absichtlich dazu entschlossen, keine Frames für die Page zu verwenden. Frames sind Teufelswerk!"


Songtitles:
- Sex ist not cool
- Jesus, du warst echt O.K.


Whohahahahahahahahaha, dat had ik nog geen eens gezien.


Bazzio Attacks!!!


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 10-09-2002 11:24 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Maar ik heb het idee dat die lui het niet serieus bedoelen en meer de draak met iedereen willen steken. Althans, zo komt het op mij over.



Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 10-09-2002 11:27 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Let toch ook op, hoe ze uitleggen hoe je satanisten herkent. Die gozer die onder de douche vandaan komt!

Bwahahahahaaaa!!!!



Dear dirty delightful old drunken old days


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 10-09-2002 11:28 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Waarom werken die plaatjes van die lui alleen in de preview?


Dear dirty delightful old drunken old days


Styhn
Usericon van Styhn
Posted 10-09-2002 11:28 by Styhn Wijzig reactieProfiel van StyhnQuote dit berichthttp://n/a

quote:
Op 10 september 2002 11:24 schreef Vargen666 het volgende:
Maar ik heb het idee dat die lui het niet serieus bedoelen en meer de draak met iedereen willen steken. Althans, zo komt het op mij over.


Laten we dat hopen voor die lui..


11.45: restate my assumptions


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 10-09-2002 11:29 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ik ken persoonlijk alleen Mortification, ik meen me te herinneren dat ik dat best aardige death vond..

Maar als je er over nadenkt is 'Christelijke metal' belachelijk, persoonlijk vind ik dit één van de laagste methoden van Christenen om te proberen zieltjes te winnen..

Christelijke black/ death is imho een contradictio in terminis.. Hoe kan je in een genre dat een 'razende aanval tegen het christendom' zou moeten zijn, geloof prediken Dat riekt naar bekeringsdrang


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 10-09-2002 11:30 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Ik heb net een paar MP3'tjes beluisterd.
Het is idd onzin.


Bazzio Attacks!!!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 10-09-2002 11:34 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2002 11:29 schreef Snaack het volgende:
Hoe kan je in een genre dat een 'razende aanval tegen het christendom' zou moeten zijn, geloof prediken Dat riekt naar bekeringsdrang


maar geldt dit niet voor elke religieuze stroming???

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 10-09-2002 11:34]


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 10-09-2002 11:37 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2002 11:29 schreef Snaack het volgende:
Ik ken persoonlijk alleen Mortification, ik meen me te herinneren dat ik dat best aardige death vond..

Maar als je er over nadenkt is 'Christelijke metal' belachelijk, persoonlijk vind ik dit één van de laagste methoden van Christenen om te proberen zieltjes te winnen..

Christelijke black/ death is imho een contradictio in terminis.. Hoe kan je in een genre dat een 'razende aanval tegen het christendom' zou moeten zijn, geloof prediken Dat riekt naar bekeringsdrang


Helemaal mee eens. Het christendom is geneigd liefde en harmonie voor elkaar te prediken (en vooral voor christenen, natuurlijk!). Dit is niet te rijmen met een genre als de black metal, waar haat en chaos belangrijke factoren zijn. Het gaat niet samen.

Metal staat in zekere zin ook voor rebellie. Christendom is juist het establishment.


Dear dirty delightful old drunken old days


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 10-09-2002 11:44 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2002 11:37 schreef Schaffelaer het volgende:
Helemaal mee eens. Het christendom is geneigd liefde en harmonie voor elkaar te prediken (en vooral voor christenen, natuurlijk!). Dit is niet te rijmen met een genre als de black metal, waar haat en chaos belangrijke factoren zijn. Het gaat niet samen.

Metal staat in zekere zin ook voor rebellie. Christendom is juist het establishment.


Juist! Ik vind het bestaan van cHRISTELIJKE 'Death' en 'Black' bands dan ook niet meer dan een zielige poging trachten te infiltreren in de 'scene'..

Dit zijn de ergste soort bekeerlingen, het spreekwoord 'In het hol van de Leeuw' is een associatie die spontaan in me opkomt en erg van toepassing lijkt.. Alleen zijn WIJ de leeuwen, verslinden die randdebielen

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 10-09-2002 11:45]


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 10-09-2002 12:30 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

Ik vind Believer ook de vetste Xelijke band, je moet zeker hun vier lp's eens proberen!
verder ben ik wel onder de indruk van:
Barren Cross: Heavy Metal, op't einde iets softer geworden
Stryper: u kent ze wel
Betrayal: deftgie Thrashmetal
Sacred Warrior: Heavy metal ala Queensryche/ Emerald Steel/...
Deliverance: Speed/thrash metal, de drummer speelde ook een LP mee met Vengeance Rising.
Vengeance Rising: ook Thrash/speed metal, later vormden het gros van de leden Die Happy... zeer gezochte LP's die van V.R.
Die Happy dus: lekkere heavy metal, met een typische US Metal tint, beetje Jag Panzer, Racer X,...
Tourniquet natuurlijk: van 1990 tot 2000 jaarlijks een deftgie thrash plaat uitgebracht
Tegenwoordig heb je nog Antithesis die vlammende Power Metal spelen, redelijk thrasy bij momenten, das een recentere band wel.
Fountain Of tears zou ook nog moeten bestaan vrees ik, met leden van andere x-elijke bands (Believer, Sacrament, Sardonix)
Over Sardonix weet ik nix maar Sacrament had twee goeie thrashy platen begin de jaren 90.
Ho Ik vergat bijna Living Sacrifice, die jesusmensen zijn er wsl nog altijd en spelen thrashmetal met flink wat deathmetal doorheen, aanrader!!
verder is er nog The Crucified (late 80, hardcoreneigende thrash, SOD fans: proberen)

de andere x-elijke bands die'k ken zijn precies al genoemd...


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 10-09-2002 12:32 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

voor de blackmetal mensen:
HORDE, Unblack Metal, maar die zijn wel hilarisch
en euh.....fuck....KEKAL heetten die als ik me goed herinner, Cradle met jesus-teksten


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 10-09-2002 12:44 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2002 12:30 schreef IronGlory het volgende:
Ik vind Believer ook de vetste Xelijke band,


absoluut mee eens ik dacht dat die drie cd's hadden uitgebracht? kun je de titles effe geven?

en nogmaals, als iemand zich afzet tegen tekesten die een geloof prediken kun je satanistische bands ook wel negeren.


Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen