IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Auteur:
Topic : Christelijke metal. Vorige pagina | Volgende pagina
axegrinder
Usericon van axegrinder
Posted 12-09-2006 20:11 by axegrinder Wijzig reactieProfiel van axegrinderQuote dit bericht

quote:
Op 11 september 2006 23:41 schreef Misanthrope het volgende:
Zover was ik ook al. Mijn punt is meer de vraag waarom mensen vinden dat black/white metal (die soort muziek) alleen bestemd is voor muzikanten die dood, verderf en/of nazisme preken en er dus eigenlijk geen white metal mag zijn?
Vanuit oudsher bestaat er zwarte en witte magie, de zwarte werkt sneller in resultaat, en werkt vanuit de negatieve energieen in de mens, de termen die jij beschrijft behoren tot deze onderdelen van zwarte en negatieve energie in de mens, ga je hier over zingen en in dit geval met elektrische gitaren krijg je de basis van satanische metal in 1970 nog rock i.v.m. Black Sabbath en Pentagram (US), pas vanaf 1981 wordt de term Metal gebruikt door Lester (US), maar toen bedoeld als debielenmuziek. White Metal heeft als bron de positiviteit in de mens.


Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 12-09-2006 21:37 by Tenderstrike Wijzig reactieProfiel van TenderstrikeQuote dit bericht

Af en toe een punt zou geen kwaad kunnen

Ik vind het nog steeds onzin om alle christelijke metal white metal te noemen.



M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 12-09-2006 21:43 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Dat kan dat je dat vindt maar zijn nou niet echt strikt muzikale criteria aan te wijzen waardoor bands "white metal" genoemd worden.

Ik moet ook zeggen dat bij veel "white metal" de heilige boodschap een erg belangrijke rol inneemt (i.e. ook een overduidelijke stellingname tegen wat je normaal in metal tegenkomt, zie bv. Mortification) dus wat dat betreft snap ik wel dat een band met christelijke teksten al snel in het white metal hokje gepropt wordt.
Nu leggen veel "black metal" bands óók erg de nadruk op "de boodschap" (je hoort mij niet zeggen dat daar iets mis mee is) maar daarnaast bestaan er ook nog muzikale criteria waardoor een band "black metal" genoemd wordt. Dat heb je bij "white metal" zoals ik dus al zei, niet.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 12-11-2007 13:43 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

@Atilla: ben je daar nog? Euh, geen PM hier. Ehm... ik kan je alleen maar zeggen dat er a) echt veel bovennatuurlijke dingen gebeuren in mn leven. b) ik een bezoek van 'de tegenstander' heb gehad en c) ik van een (veel) hard-drugs gebruikende, rokende, pessimistische, egocentrische, zich in t occulte verdiepende maniak aan t veranderen ben in een Christen


When your people matter, menstrual health matters


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 12-11-2007 13:49 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Luister je ook naar white power metal?



Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 12-11-2007 13:49 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Weet je zeker dat je niet in een LSD-trip bent blijven hangen?


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 12-11-2007 13:50 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Vanwaar jullie snerende reply?


When your people matter, menstrual health matters


Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 12-11-2007 13:51 by Tenderstrike Wijzig reactieProfiel van TenderstrikeQuote dit bericht

quote:
Op 12 november 2007 13:50 schreef Fusion het volgende:
Vanwaar jullie snerende reply?


Tsjongejonge... een tikje naïef?



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 12-11-2007 13:55 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Nee. Dat zijn mensen die mijn verhaal direct als onzin afdoen en zonder enige vorm van basic level respect met dit soort replies komen.

Maar goed [switcht ignore modus aan]:

iemand Aletheian en Miseration al gecheckt?


When your people matter, menstrual health matters


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 12-11-2007 13:57 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ok. Ik zal zo braaf zijn om aan te geven waarom ik jeuk krijg van je post:

quote:
Op 12 november 2007 13:43 schreef Fusion het volgende:
Ehm... ik kan je alleen maar zeggen dat er a) echt veel bovennatuurlijke dingen gebeuren in mn leven.


"Bovennatuurlijk dingen" klinkt al vrij tenenkrommend, maar als ik postuleer dat dat daadwerkelijk gebeurt, waarom wijt jij dat dan aan een opperwezen, ergo God?

quote:
b) ik een bezoek van 'de tegenstander' heb gehad en


Ik meen dit, maar was dat niet toevallig toen je drugs op had? Toen ik nog drugs gebruikte heb ik ook weleens vreemde dingen "gezien" namelijk.

quote:
c) ik van een (veel) hard-drugs gebruikende, rokende, pessimistische, egocentrische, zich in t occulte verdiepende maniak aan t veranderen ben in een Christen


Ah, dus God heeft je gered, wat mooi.

Denk je niet dat je door de kracht van je eigen geest, je wilskracht, in staat bent om negatieve zaken achter je te laten en weer positief in het leven te staan?

Het komt nu op mij over dat je van het ene extreme in het andere vervallen bent..


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 12-11-2007 13:57 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Ik eis respect!

Maar dude, wat voor bovennatuurlijks heb je dan meegemaakt?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 12-11-2007 13:57 by Tenderstrike Wijzig reactieProfiel van TenderstrikeQuote dit bericht

quote:
Op 12 november 2007 13:55 schreef Fusion het volgende:
Nee. Dat zijn mensen die mijn verhaal direct als onzin afdoen en zonder enige vorm van basic level respect met dit soort replies komen.

Maar goed [switcht ignore modus aan]:

iemand Aletheian en Miseration al gecheckt?


Kende beide bands al, ben nu Miseration aan het luisteren.

Gave hardcore: Jesus Wept

Overblijfsel van xDisciplex (A.D.).



Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 12-11-2007 13:57 by Tenderstrike Wijzig reactieProfiel van TenderstrikeQuote dit bericht

quote:
Op 12 november 2007 13:57 schreef Snaack het volgende:
Ok. Ik zal zo braaf zijn om aan te geven waarom ik jeuk krijg van je post:



"Bovennatuurlijk dingen" klinkt al vrij tenenkrommend, maar als ik postuleer dat dat daadwerkelijk gebeurt, waarom wijt jij dat dan aan een opperwezen, ergo God?



Ik meen dit, maar was dat niet toevallig toen je drugs op had? Toen ik nog drugs gebruikte heb ik ook weleens vreemde dingen "gezien" namelijk.



Ah, dus God heeft je gered, wat mooi.

Denk je niet dat je door de kracht van je eigen geest, je wilskracht, in staat bent om negatieve zaken achter je te laten en weer positief in het leven te staan?

Het komt nu op mij over dat je van het ene extreme in het andere vervallen bent..


Offtopic!



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 12-11-2007 13:58 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 12 november 2007 13:55 schreef Fusion het volgende:
Nee. Dat zijn mensen die mijn verhaal direct als onzin afdoen en zonder enige vorm van basic level respect met dit soort replies komen.



Basic level respect? Ik huil van de lach.

Respect moet je verdienen en is geen vanzelfsprekendheid. Al helemaal als ik je niet ken.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 12-11-2007 13:58 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 12 november 2007 13:57 schreef Tenderstrike het volgende:
Offtopic!


Ah ja fuck, ik dacht dat ik in het gristendom tipok zat. ik plaats die reply daar wel.


Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 12-11-2007 14:00 by Tenderstrike Wijzig reactieProfiel van TenderstrikeQuote dit bericht




Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 12-11-2007 14:05 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 12 november 2007 13:57 schreef Snaack het volgende:
"Bovennatuurlijk dingen" klinkt al vrij tenenkrommend, maar als ik postuleer dat dat daadwerkelijk gebeurt, waarom wijt jij dat dan aan een opperwezen, ergo God?

Omdat alles begon nadat ik gedoopt ben. En alles gaat over God en zijn tegenstander.

quote:
Op 12 november 2007 13:57 schreef Snaack het volgende:
Ik meen dit, maar was dat niet toevallig toen je drugs op had? Toen ik nog drugs gebruikte heb ik ook weleens vreemde dingen "gezien" namelijk.

Ik ben ruim n jaar clean. En deze ervaring (met iemand anders samen overigens, die nog NOOIT drugs heeft gebruikt) was ongeveer 1 maand geleden.

quote:
Op 12 november 2007 13:57 schreef Snaack het volgende:
Denk je niet dat je door de kracht van je eigen geest, je wilskracht, in staat bent om negatieve zaken achter je te laten en weer positief in het leven te staan?

Wij staan in beginsel dichter bij God dan we denken. Als ik kijk hoe ik opeens uit t niets met coke kon stoppen, zonder moeite te doen, hoe ik opeens in de meest moderne kerk ter wereld beland, en hoe al mijn cynisme in 1 klap wordt weggevaagd en ik langzamerhand compleet gestript wordt van al mijn meest slechte eigenschappen, das echt niet op eigen kracht. Ik doe er nl. geen moeite voor, het 'gebeurt' me.

quote:
Op 12 november 2007 13:57 schreef Snaack het volgende:
Het komt nu op mij over dat je van het ene extreme in het andere vervallen bent..
En welke van de 2 is beter voor mij en mijn omgeving? En wat betreft liefde voor God, mijn medemens en mijzelf: leve extremisme


When your people matter, menstrual health matters


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 12-11-2007 14:06 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 12 november 2007 14:00 schreef Tenderstrike het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Christian_metal_bands


(Unblack metal)

:')

[Dit bericht is gewijzigd door Burzum op 12-11-2007 14:06]


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 12-11-2007 14:07 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 12 november 2007 13:58 schreef Snaack het volgende:
Basic level respect? Ik huil van de lach.

Respect moet je verdienen en is geen vanzelfsprekendheid. Al helemaal als ik je niet ken.
Basic level respect heb ik voor iedereen. Je zwartgallige houding siert je niet. Ook al denk ik dat je tegen mij iets zwartgalliger bent dan normaal, gezien het onderwerp. Toen ik hier maanden geleden met wat mp3tjes [poste en we t over muziek hadden was je houding een stuk minder aanvallend.



When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 12-11-2007 14:09 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 12 november 2007 14:06 schreef Burzum het volgende:
(Unblack metal)

:')
Hihi.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 12-11-2007 14:15 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

In de categorie lekker wegstampende death metal, met wat black en thrash invloeden:

Renascent

en

Pantokrator


When your people matter, menstrual health matters


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-11-2007 14:22 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 12 november 2007 13:43 schreef Fusion het volgende:
@Atilla: ben je daar nog? Euh, geen PM hier. Ehm... ik kan je alleen maar zeggen dat er a) echt veel bovennatuurlijke dingen gebeuren in mn leven. b) ik een bezoek van 'de tegenstander' heb gehad en c) ik van een (veel) hard-drugs gebruikende, rokende, pessimistische, egocentrische, zich in t occulte verdiepende maniak aan t veranderen ben in een Christen


OK, was gewoon nieuwsgierig. als het je van de drugs afhelpt, is het zeker zinvol geweest. maar om niet egocentrisch te zijn is religie (evenals bij afkicken) niet een noodzaak. maar goed, ieder zijn eigen ding is mijn visie...


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 12-11-2007 14:23 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 12 november 2007 14:22 schreef attila_de_hun het volgende:
ieder zijn eigen ding is mijn visie...
En dat staat weer haaks op de christelijke visie: Ieder zijn ding zolang je maar in God gelooft



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-11-2007 15:06 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 12 november 2007 14:23 schreef Judge M. het volgende:
En dat staat weer haaks op de christelijke visie: Ieder zijn ding zolang je maar in God gelooft


niet alle religieuzen zijn zo gelukkig. mensen die sterk in hun geloof staan hoeven anderen nie te overtuigen (oftewel , die hebben andere niet nodig als bevestiging voor hun visie).


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 12-11-2007 15:06 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 12 november 2007 14:23 schreef Judge M. het volgende:
En dat staat weer haaks op de christelijke visie: Ieder zijn ding zolang je maar in God gelooft
Maar dan zonder dat dwingende karakter dat jouw post suggereert


When your people matter, menstrual health matters


Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen