IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Auteur:
Topic : Christelijke metal. Vorige pagina | Volgende pagina
grafhond
en zu is da
Usericon van grafhond
Posted 17-09-2002 20:36 by grafhond Wijzig reactieProfiel van grafhondQuote dit bericht

quote:
Op 17 september 2002 20:34 schreef Heiden het volgende:
Ik kan nogal principieel zijn wat sommige dingen betreft.
Maar ik stel ideologie niet boven muziek. Maar als de ideologie van een band me echt stoort zal ik er niet snel naar luisteren.
mee eens


slayer tiete grolsch


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 17-09-2002 21:00 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 17 september 2002 20:31 schreef Slechtheid het volgende:
Ideologie boven muziek? I disagree.
Niet 'ideologie boven muziek' maar eerder verbinding van ideologie mét muziek.

Klinkt hoogdravend, maar is het niet: ik boycot christelijke 'metal'. Argumentatie is verder bekend.


Holocausto
Usericon van Holocausto
Posted 17-09-2002 21:04 by Holocausto Wijzig reactieProfiel van HolocaustoQuote dit bericht

quote:
Op 17 september 2002 21:00 schreef Dwaallicht het volgende:
Niet 'ideologie boven muziek' maar eerder verbinding van ideologie mét muziek.

Klinkt hoogdravend, maar is het niet: ik boycot christelijke 'metal'. Argumentatie is verder bekend.


Ik ben zelfs van mening dat je ideologie hier geheel buiten kunt laten. De muzikale uitgangspunten (of misschien iets beter geformuleerd: de "emotie" in metal) staat gewoo compleet haaks op de fundamenetn van het christendom.


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 17-09-2002 22:48 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

quote:
Op 17 september 2002 21:00 schreef Dwaallicht het volgende:
Niet 'ideologie boven muziek' maar eerder verbinding van ideologie mét muziek.

Klinkt hoogdravend, maar is het niet: ik boycot christelijke 'metal'. Argumentatie is verder bekend.
Voor jouw ook nog es: ik laatr je Believer horen, ja bangt er zowat je fucking hersenen uit, en dan vertel ik je dat dit Believer is met het nummer 'Vile hypocisy'


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 17-09-2002 22:51 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

Hmmm, weer zo'n kansloze discussie over christelijke metal. Moet deze niet gesloten worden, hier zijn er ook al vele van?

Het maakt mij geen reet uit wat een band vind, denkt of predikt. Zolang de muziek maar goed is...


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 17-09-2002 22:59 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

quote:
Op 17 september 2002 22:51 schreef McDoom het volgende:
Hmmm, weer zo'n kansloze discussie over christelijke metal. Moet deze niet gesloten worden, hier zijn er ook al vele van?

Het maakt mij geen reet uit wat een band vind, denkt of predikt. Zolang de muziek maar goed is...
Dankt U
echter neit sluiten, oit ben ik DJ op een metalfuif waar iedereen hier aanwezig is en draai ik enkel X-Metal en amuseert iedereen zich te pletter


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-09-2002 7:58 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 17 september 2002 22:59 schreef IronGlory het volgende:
Dankt U
echter neit sluiten, oit ben ik DJ op een metalfuif waar iedereen hier aanwezig is en draai ik enkel X-Metal en amuseert iedereen zich te pletter


niet als het stryper is, wel als het believer is of "vengeange rising" (human sacrifice = ).


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 18-09-2002 12:20 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

quote:
Op 17 september 2002 22:59 schreef IronGlory het volgende:
Dankt U
echter neit sluiten, oit ben ik DJ op een metalfuif waar iedereen hier aanwezig is en draai ik enkel X-Metal en amuseert iedereen zich te pletter
Vrijdag is het zover!!! Ik bedien de paneeltjes in The Stage nu vrijdag dus, komt dat horen, komt dat horen!


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 19-09-2002 5:01 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 17 september 2002 22:51 schreef McDoom het volgende:
Hmmm, weer zo'n kansloze discussie over christelijke metal. Moet deze niet gesloten worden, hier zijn er ook al vele van?

...


Nee, niet sluiten! Ik ben info aan het inwinnen voor mijn artikel hierover en plak hier een motivatie:

"Tegenwoordig staan de zaken wat genuanceerder. Muziek is slechts een medium en staat los van elke ideologie; hoewel metal een muzikaal erfgoed heeft met alle bijbehorende verschijningvormen, is het de mens achter de muziek die de lading bepaalt.
Er moet gevoel zijn voor de juiste akkoordenschema’s enz. oftewel het talent moet aanwezig zijn.

Wat zijn nu precies die achterliggende argumenten voor mensen van het christelijk geloof om black metal te gaan maken? Het lijken toch ideologiën die botsen in plaats van een synthese te maken.
Om te beginnen zijn christenen ook mensen. Ze hebben dezelfde emoties: zijn bang, agressief, etc. Vanuit hun geloof proberen ze misschien anders met deze emoties om te gaan, maar je kunt ze niet wegcijferen uit je leven.
Black metal is voor veel christenen dé manier om hun gevoelens te uiten. Het mag ze best angstaanjagend en agressief zijn. De kunst voor deze bands is echter om aan het einde van een cd een soort vredig gevoel achter te laten bij de luisteraar. Niet alle bands lukt dat, maar er zijn toch wel bands die daar goed in slagen.

Daarnaast stellen christenen juíst de vraag waarom ze géén black metal zouden kunnen spelen? Men beschouwt de ideologie achter black metal helemaal niet zozeer als definitief. Bovendien geloven ze dat óók black metal zijn oorsprong vindt in god.
Dit is natuurlijk een makkelijk argument, maar aan de andere kant ook recht door zee.
Er staat namelijk nergens in de bijbel “Gij zult geen black metal maken.”
Daarnaast gelooft men in het verhaal dat Lucifer (satan) een gevallen engel is die voorheen god aanbad met muziek, aangezien God hem specifieke gaven van het muziekmaken had gegeven. Het verklaart dat met name in muziek Lucifer zich goed kan openbaren. Maar tevens geeft het aan dat de bron van kennis bij god vandaan komt.
De duivel maakte ooit muziek voor hem, maar wilde zelf de macht pakken. Dat wil hij nog steeds en hij is het beste in muziek. Toch is het dus niet zo dat de duivel aan de wieg van black metal staat gezien de oorsprong, dus is christelijke black metal niet zo opzienbarend als het lijkt. Echter, veel dogmatische christenen hebben er wel moeite mee, om maar te zwijgen van dogmatische metalfans.

In de Bijbel staat onder andere: ‘looft Hem met klinkende cymbalen’. Cymbalen worden bij een drumstel gebruikt. Men vraagt zich af waarom de kerk dan geen drumstel toelaat? Hetzelfde geldt voor ‘Looft Hem met harpen’; hier ligt de connectie met een gitaar.
God houdt ook duidelijk van herrie. Als de stad Jericho namelijk wordt belegd door het volk Israël, lopen ze er iedere dag omheen. Op de laatste dag moeten ze in gejuich uitbarsten en zoveel mogelijk herrie maken als mogelijk is. Vervolgens storten de muren in en wordt de stad ingenomen. Zou god dan een hekel aan harde muziek hebben?"

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 19-09-2002 5:04]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 19-09-2002 15:44 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Een zeer aardig opzetje. Ben benieuwd naar de rest.


Touché, pussycat!


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 19-09-2002 15:46 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

idd aardig opzetje, maar sommige dingen vind ik nogal "makkelijk" aoals de dogamtische metalheads en de relatie tussen harp en gitaar vind ik erg ver gezocht.




Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 20-09-2002 4:34 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Cheers dudes! Het is echter geen opzetje maar een fragment (wat alweer aangepast is) uit een artikel dat ik nu schrijf. Het eerste deel is de satanische factor (op mijn scriptie gebaseerd) en het tweede deel is de omslag naar de christelijke kant van de zaak.

Met dogmatische metalfans bedoel ik metals die pleiten voor 'metaluniformiteit' tegen wil en dank.

En over de (ruim zien) harp-gitaar connectie; hoe klinkt een harp met distortion?



[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 20-09-2002 4:42]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


poliepje
Reap the Bitter Hærvest
Usericon van poliepje
Posted 20-09-2002 9:39 by poliepje Wijzig reactieProfiel van poliepjeQuote dit bericht

quote:
Op 17 september 2002 20:33 schreef grafhond het volgende:
christelijke metal = gay



Bijbelfragmentje (Romeinen 1:26)

quote:
60 jaar na Christus schreef Paulus aan de Romeinen het volgende:
Daarom heeft God hen overgegeven aan schandleijke lusten, want hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke. Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkaar ontbrand, als mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende en daardoor het welverdiende loon voor hun afdwaling in zichzelf ontvangende.
En daar zij het verwerpelijk achtten God te erkennen, heeft God hen overgegeven aan een verwerpelijk denken om te doen wat niet betaamt: vervuld van allerlei onrechtvaardigheid, boosheid, hebzucht en slechtheid, vol nijd, moord, twist, list en kwaadaardigheid; oorblazers, lasteraars, haters van God, verwatenen, overmoedigen, grootsprekers, vindingrijk in het kwaad, hun ouders ongehoorzaam; onverstandig, onbestendig, zonder hart of barmhartigheid. Immers, hoewel zij de rechtseis van God kenden, namelijk, dat zij, die zulke dingen bedrijven, de dood verdienen, doen zij ze niet alleen zelf, maar schenken ook nog hun bijval aan wie ze bedrijven.



Dus, grafhond, de vergelijking moet zijn:

Christendom + Gay = Human Sacrifice = MeTaL

Daarom snap ik ook niet waar mensen altijd het idee vandaan halen dat Christendom iets met rust/vrede te maken heeft (Mutilator); Christenen zijn net zulke aggressieve bekeerlingen als Moslims, alleen is de verpakking iets verpoldermodeld.


[Dit bericht is gewijzigd door poliepje op 20-09-2002 9:40]


Nolthuar
Usericon van Nolthuar
Posted 21-09-2002 0:32 by Nolthuar Wijzig reactieProfiel van NolthuarQuote dit bericht

Voor christelijke bands kun je hier kijken

http://www.blastbeats.com/index.htm
The source for christian hard hitting music

kwam hem toevallig tegen..


You will never have, what i never had.


axegrinder
Usericon van axegrinder
Posted 09-09-2006 10:26 by axegrinder Wijzig reactieProfiel van axegrinderQuote dit bericht

Nog enkele bands om te checken:Jerusalem, New Jerusalem, Against Satan, Saint, Demon Hunter, Majestic Vanguard, Whitecross, Amos, Narnia, Heartcry, Divinefire, Neversatan, Sacred Warrior, Trouble, en Amos, zoals velen worden bandleden bekeerd, ze hebben van te voren een wild leven met drugs en alcohol.
Vaak komen ze door hun partner in aanraking met deze wereld, die voor hun de ogen opent, en het roer 180 graden wordt omgegooid.


Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 09-09-2006 13:59 by Tenderstrike Wijzig reactieProfiel van TenderstrikeQuote dit bericht

Mijn laatste 2 posts uit de gesloten topic maar even hier naartoe verplaatsen:

Mijn favoriete bands:

- Slechtvalk (Nederland, black)
- Immortal Souls (Zweden, melodeath)
- Morphia (Nederland, doom/death)
- Kekal (Indonesië, avantgarde metal)
- Sacrificium (Duitsland, death)
- Underoath (VS, metalcore)
- Crimson Moonlight (Zweden, black)
- As I Lay Dying (VS, metalcore)
- Still Remains (VS, metalcore)
- Demon Hunter (VS, metalcore/moderne metal)
- Antestor (Noorwegen, black)
- As Cities Burn (VS, metalcore)
- Becoming The Archetype (VS, metalcore/death)
- Bloody Sunday (VS, hardcore)
- Mind Flow (Brazilië, progmetal)
- Pantokrator (Zweden, death)
- Royal Anguish (VS, gothic/death)
- Taketh (Zweden, melodeath)
- Zao (VS, metalcore)

Nog wat bands die ik niet echt ken, maar wel christelijk schijnen te zijn:

Haste The Day
Inked In Blood
Brutal Fight
Jesus Wept
No Innocent Victim
Norma Jean
Nodes Of Ranvier
Sinai Beach
Tourniquet
War Of Ages
Winter Solstice

Niet bij elke band is het duidelijk of ze nou echt christelijk zijn of niet, maar het neigt er in ieder geval wel naar.

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op 9 september 2006 9:44 schreef Vampire John het volgende:
Ik zie mensen hier bands van het Fear Dark label noemen, zoals Slechtvalk en Kekal (wel uitstekende bands overigens). Die maken mijns inziens niet echt christelijke metal, maar de leden zijn gelovig en worden daarom onder het kopje christelijke metal geplaatst, plus dat ze op Fear Dark zitten.
--------------------------------------------------------------------------------



Ik weet niet of je ooit de teksten van Slechtvalk hebt gelezen, maar de beeldspraak die daarin gebruikt wordt is duidelijk terug te voeren op een christelijke levensstijl. 'The War That Plagues The Land' gaat bijvoorbeeld over een krijger die moet vechten voor zijn koning (in het tekstboekje staat het woord 'King' altijd met een hoofdletter, dat doen ze ook niet zomaar).

De krijger valt in slaap en als hij wakker wordt, zijn alle medestrijders afgeslacht. Hij wordt overvallen door een enorm schuldgevoel en gaat bij de koning om vergeving vragen. Achter deze teksten zit duidelijk het principe van zondigen en vergeving zoals dit in het Christendom werkt.

Nog even een tekst van Slechtvalk:

Silence!
The screams that haunted me have returned.
Crawling.
I feel their claws scratching my brain.
Destiny.
Final Death awaits.
Coming.
I see Grim Reaper's face.
A freezing wind cults through my wounds like sharp razors.
The pain it inflicts is making me go insane.

Even now moments before my death, evil tries to lead me astray.
Making me false promises in the hope I fall for his ways.
I feel an infection coming in through my wounds;
the end has begun for me.
There is little hope for me to survive my great demise.
Again I hear the voice, which calls me his son.
But then the screams that haunted me returned again.

'It is time, to accept what you are,
nothing more than a sinful creature who is afraid of the night.
Salvation of death, it's jus a lie you believe in,
to make it easier to face the unknown.
Now in the cold-blooded snow I lie trembling with fear of my death.
Death approaches me with a scythe in his hand.
Waiting for the moment to harrest his crop.
I sent my falcon away to get some help.
But I already knew it would come too late.

Things are seldom what they seem, the end is in fact just a beginning.
For my spirit has become immortal.
Through the blood of he who was slain before me.
The fire in my eyes is extinguished slowly,
my life is at and, my death is at hand.
I have lost all feeling, my wounds stopped bleeding,
my flesh is frozen by the wind.
Memories from times long ago are passing by,
my father, my liege I think I must cry.
For my heart is faltering, my spirit is leaving;
with my dying breath I make my last call.



GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 09-09-2006 14:05 by GrindMaster Wijzig reactieProfiel van GrindMasterQuote dit bericht

Ik wilde even antwoorden op de vraag die hier word gesteld: hoe kijken Christenen tegen Satanische metal aan?
Ik heb een keer aan een christen gevraagd wat hij van andere godsdiensten vind daarop zei hij " ach ja iedereen zijn eigen levensvisie" maar toen ik hem vroeg wat hij vond van Satanische metal zei hij zoiets als dat het satanisme geen echte godsdienst is en dat die mensen het toch niet menen.

Dat is natuurlijk maar een christen, maar het kan me voorstellen dat meer Christenen er zo tegenaan kijken.


Why doesn't my music get me all the chicks?


Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 09-09-2006 14:07 by Tenderstrike Wijzig reactieProfiel van TenderstrikeQuote dit bericht

Satanisme geen echte godsdienst? Tering, dan ben je wel heel erg naïef als Christen. Even inkoppertjes tegenhouden; nee, je bent als Christen niet sowieso naïef



Staalman
Usericon van Staalman
Posted 09-09-2006 14:17 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Mijn reactie op het nu gesloten topic maar even hier kwakken:

Ik mis Believer in dit rijtje!! Super trash met christelijke boodschap..

Verder is deze link wellicht handig voor je Audio:
http://www.bnrmetal.com/lists/genres/christian.htm

Dit is de lijst op BNR met christelijke bands.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 09-09-2006 14:21 by Tenderstrike Wijzig reactieProfiel van TenderstrikeQuote dit bericht

Site is offline...

Van Believer heb ik wel eens gehoord, maar ik ga het zeker even checken. Bedankt!



GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 09-09-2006 14:59 by GrindMaster Wijzig reactieProfiel van GrindMasterQuote dit bericht

zitten hier trouwens ook christelijke mensen op dit forum die hun mening over satanische metal even kunnen uiten.


Why doesn't my music get me all the chicks?


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 09-09-2006 15:05 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

Paar goeie bands uit mijn hoofd:

Extol (al genoemd)
Callisto (postcore)
Norma Jean (noisecore, draai Bless the Marty, Kiss the Child, dikke heerschalbum!)
Saviour Machine (doom/symfonic/gothic metal/rock, album Legend part 1 en part 3)
Becoming the Archtype (progressive metalcore, iets te pretentieus imo)



Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 09-09-2006 20:06 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

quote:
Op 9 september 2006 14:59 schreef GrindMaster het volgende:
zitten hier trouwens ook christelijke mensen op dit forum die hun mening over satanische metal even kunnen uiten.


Ik zal m'n moeder even vragen

Nee, even zonder gekheid; ben ik ook wel benieuwd naar


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 09-09-2006 21:10 by Tenderstrike Wijzig reactieProfiel van TenderstrikeQuote dit bericht

Jups, hier. Hoewel ik me had voorgenomen om het op dit forum vooral te gaan hebben over metal zelf, en niet mijn geloofsovertuigingen enzo.

Maargoed, als jullie vragen hebben, fire away



GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 09-09-2006 21:27 by GrindMaster Wijzig reactieProfiel van GrindMasterQuote dit bericht

quote:
Op 9 september 2006 21:10 schreef Tenderstrike het volgende:
Jups, hier. Hoewel ik me had voorgenomen om het op dit forum vooral te gaan hebben over metal zelf, en niet mijn geloofsovertuigingen enzo.

Maargoed, als jullie vragen hebben, fire away

ok, wat vind je van Satanische metal


Why doesn't my music get me all the chicks?


Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen