IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Auteur:
Topic : Christelijke metal. Vorige pagina | Volgende pagina
Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 10-09-2002 13:13 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

chiristelijke Black Metal... Het zal wel aan mijn kortzichtigheid liggen. Het is alsof je de fundering van gebouw weghaalt, het gebouw kan wel mooi zijn, maar echt stevig is het niet. Hope it makes sense.



mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 10-09-2002 13:20 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Ik ben te kortzichtig om ook al maar de moeite te doen om ernaar te luisteren. Die christelijke infiltratie overal en altijd. Sorry.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 10-09-2002 13:43 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

quote:
Op 10 september 2002 13:20 schreef mislyd het volgende:
Ik ben te kortzichtig om ook al maar de moeite te doen om ernaar te luisteren. Die christelijke infiltratie overal en altijd. Sorry.
Ik laat je een Believer CD horen zonder dat je het weet
je bangt er je kop af (100% zeker), en dan zeg ik dat ze X-elijk zijn, dan zegt U: ???


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 10-09-2002 13:44 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Da's ook geen probleem; aan de kwaliteit van de muziek zal het niet liggen. Wel aan de teksten en ideeen er achter.



IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 10-09-2002 13:45 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

en Attila je hebt misschien gelijk, vind er hier maar drie terug:
Extraction From Mortality
Sanity Obscure
Dimensions
maar ik wist bena zeker dat er vier waren, dus ik moet ff gaan rondvragen waar ik mis zit.


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 10-09-2002 13:46 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2002 13:43 schreef IronGlory het volgende:
Ik laat je een Believer CD horen zonder dat je het weet
je bangt er je kop af (100% zeker), en dan zeg ik dat ze X-elijk zijn, dan zegt U: ???


maar nogmaals, jij had het over vier cd's? ik dacht dat ze drie titels hadden uitgebracht. wil je de titles effe geven??
alvast bedankt.


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 10-09-2002 13:47 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

quote:
Op 10 september 2002 13:44 schreef Vargen666 het volgende:
Da's ook geen probleem; aan de kwaliteit van de muziek zal het niet liggen. Wel aan de teksten en ideeen er achter.
want uiteindelijk begrijp je er geen ruk van! dus moet je al zitten meeluisteren en lezen.

maareuh een "Jesus loves you, kill your idols" vinden ze wel ok


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 10-09-2002 13:47 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 10 september 2002 13:43 schreef IronGlory het volgende:
Ik laat je een Believer CD horen zonder dat je het weet
je bangt er je kop af (100% zeker), en dan zeg ik dat ze X-elijk zijn, dan zegt U: ???

En dan stop ik met bangen en dan moet je me een emmertje geven geven zodat ik kan

Heh, nee, echt, als ik eenmaal weet wat erachter zit, hoor ik plots R&B ipv. metal.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 10-09-2002 13:48 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

quote:
Op 10 september 2002 13:46 schreef attila_de_hun het volgende:
maar nogmaals, jij had het over vier cd's? ik dacht dat ze drie titels hadden uitgebracht. wil je de titles effe geven??
alvast bedankt.
ja ik had net je vraag op de vorige pagina gezien, ze staaan er al!


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 10-09-2002 13:48 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

quote:
Op 10 september 2002 13:47 schreef mislyd het volgende:
En dan stop ik met bangen en dan moet je me een emmertje geven geven zodat ik kan

Heh, nee, echt, als ik eenmaal weet wat erachter zit, hoor ik plots R&B ipv. metal.
cheap hoor


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 10-09-2002 13:55 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2002 13:48 schreef IronGlory het volgende:
ja ik had net je vraag op de vorige pagina gezien, ze staaan er al!


ja, nou zie ik ze ook. Ik ken allen de laatse twee en die zijn wreed goed! jammer, dat de band zo werd genegeerd.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 10-09-2002 13:57 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2002 9:31 schreef Paul het volgende:
He van slechtvalk heb ik net een split-cd binnen gekregen. Klonk niet verkeerd ... ook niet geweldig.
Klinkt idd niet verkeerd, maar het is een 1 mansprojekt, dus het drumwerk is niet optimaal.


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 10-09-2002 14:00 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

quote:
Op 10 september 2002 13:55 schreef attila_de_hun het volgende:
ja, nou zie ik ze ook. Ik ken allen de laatse twee en die zijn wreed goed! jammer, dat de band zo werd genegeerd.
jij hebt extraction niet??? fuck man, er komt zo spoedig mogelijk een cdrtje jouw richting uit!!


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 10-09-2002 14:07 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen




Holocausto
Usericon van Holocausto
Posted 10-09-2002 14:45 by Holocausto Wijzig reactieProfiel van HolocaustoQuote dit bericht

Christelijke metal = onzin. Gewoonweg onmogelijk. Gluiperds zijn het, ziekelijke kwakzalvers. christelijke metal


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 10-09-2002 14:48 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2002 14:45 schreef Holocausto het volgende:
Christelijke metal = onzin. Gewoonweg onmogelijk. Gluiperds zijn het, ziekelijke kwakzalvers. christelijke metal


Waar slaat dat nou weer op?


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 10-09-2002 14:49 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2002 14:00 schreef IronGlory het volgende:
jij hebt extraction niet??? fuck man, er komt zo spoedig mogelijk een cdrtje jouw richting uit!!


hoera!!!!


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 10-09-2002 14:50 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

grappig plaatje Vargen! Dat soort tekeningen maakte ik vroeger ook, maar dan was het god zelf die door de devil himself in mekaar werd getremd.

ff paar punten:

Het argument dat ik heb gevonden voor duivelse muziek met christelijke teksten is dat god schepper van hemel en aarde is en en alles wat daarin zit, dus dat rechtvaardigt alle vormen van muziek.

Waarom kiezen christenen dan voor zgn. duistere muziek als hun geloof halleluja etc. predikt?

Nog een vraag: is die christelijke tak een soort surrogaatgenre of is dit allemaal te pretentieus, aangezien er veel meer christenen in bijvoorbeeld metal rondlopen; zo is Megadeth's Dave Mustaine jaren geleden bekeerd (zal wel met z'n verslaving te maken hebben gehad), is Nick Holmes idd christelijk en schijnt Vengeance rising juist van christen bekeerd te zijn tot satanisme. (Ja je hoort wat met zo'n klasgenoot; ze houden het scherp in de gaten)

Wat ik wel boeiend vind is aan de ene kant die afkeer uit die kringen en aan de andere kant die omarming ervan. Het eenrichingsverkeer van anti-christenen kennen we wel zo langzamerhand dus dat is vragen naar de bekende weg.

En verder moet ik ff kwijt dat ik het persoonlijk vrij triest vind als mensen er steeds tegen moeten ageren; wijzer zou zijn om er boven te staan.

Metal gaat toch in de eerste instantie om de muziek en de eventuele ideologie erachter is hieraan ondergeschikt; metal is nl. geen propaganda!


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 10-09-2002 14:55 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 10 september 2002 14:45 schreef Holocausto het volgende:
Christelijke metal = onzin. Gewoonweg onmogelijk. Gluiperds zijn het, ziekelijke kwakzalvers. christelijke metal
Normaal reageren a.j.b.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 10-09-2002 14:55 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2002 14:50 schreef Mutilator het volgende:

Metal gaat toch in de eerste instantie om de muziek en de eventuele ideologie erachter is hieraan ondergeschikt; metal is nl. geen propaganda!


precies!


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 10-09-2002 15:53 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2002 14:50 schreef Mutilator het volgende:
Metal gaat toch in de eerste instantie om de muziek en de eventuele ideologie erachter is hieraan ondergeschikt; metal is nl. geen propaganda!


Dat zou betekenen, dat een band als bv. Dark Funeral fout bezig is, refererend naar hun M-CD "Teach your children to worship Satan". Als dat geen propaganda is, weet ik het ook niet meer...

Of de maatschappij-kritische houding van laat-Sepultura en Soulfly? Of de huidige Napalm Death! Dat kun je ook zien als propaganda.

Is bij deze vormen de ideologie ondergeschikt aan de metal? Mijns inziens komt juist het geluid van bovengenoemde voorbeelden voort uit die ideologie.


Dear dirty delightful old drunken old days


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 10-09-2002 15:59 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2002 14:50 schreef Mutilator het volgende:
-knip-
Metal gaat toch in de eerste instantie om de muziek en de eventuele ideologie erachter is hieraan ondergeschikt; metal is nl. geen propaganda!


Ik ben het gedeeltelijk met je eens..

Black/ Death metal ademt een bepaalde sfeer uit, een sfeer van razende en intense haat.. Dus is het vrij logisch dat de ideologie die achter de muziek hiermee in overeenstemming is, vandaar mijn opmerking 'black/ death is een razende aanval op het christendom'.

Aangezien aan de cHRISTELIJKE ideologie een wansmaak kleeft van bloemetjes, liefde en ander blij, oppervlakkig gereutel valt deze NOOIT EN TE NIMMER te rijmen met de sfeer van black/death!

De enige christelijke ideologie die te rijmen is met de sfeer van black/death is die van het uitbeelden van
-de (Spaanse) Inquisitie
-de agressieve bekeringen die hebben plaatsgevonden
-de ketterverbrandingen

etc..

Uitbeelden van intense christelijke haat tegen alle andersdenken dus. Bovenstaande kan imho ook prima als inspiratiemateriaal dienen voor de gemiddelde death band

Maar goed, het doel van die christelijke bands is uiteraard *kuch* zieltjes winnen en dientengevolge gaan ze natuurlijk hun eigen glazen niet ingooien, hypochriet als ze zijn Als die bands wel over jEZUS en andere debielen willen blêren, kan dat prima in hun plaatselijke kerk.

De walgelijke infiltratie van dergelijke bands in de metalscene is niets meer dan slappe en doorzichtige christelijke laster en dient verworpen en uitgeroeid te worden!

Hail blafemie



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 10-09-2002 16:14 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Ik vind in onze streken strijd tegen christendom eigenlijk zon,de van de moeite. dat geloof is toch gereduceerd tot helemaal niks? dan zou ik mijn energiebeter richten tegen extreme moslims ofzo.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 10-09-2002 16:28 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 10 september 2002 15:53 schreef Schaffelaer het volgende:
Dat zou betekenen, dat een band als bv. Dark Funeral fout bezig is, refererend naar hun M-CD "Teach your children to worship Satan". Als dat geen propaganda is, weet ik het ook niet meer...


Zoals ik al stelde blijft het ondergeschikt; koop jij die cd omdat jij de muziek goed vindt of omdat jij die teksten goed vindt? Als je de muziek goed vindt en de teksten niet, is dát dan reden om de cd niet te halen?

quote:
Of de maatschappij-kritische houding van laat-Sepultura en Soulfly? Of de huidige Napalm Death! Dat kun je ook zien als propaganda.


Nogmaals, de muziek komt eerst en de propaganda/ ideologie is hierin ondergeschikt. Het kan wel belangrijk zijn, maar het blijft ondergeschikt aan de muziek.

quote:
Mijns inziens komt juist het geluid van bovengenoemde voorbeelden voort uit die ideologie.


Dat is een idee uit de tijd dat kunst alleen gemaakt werd in opdracht van mensen die een boodschap via kunst kwijt moesten.

Kunst heeft zich in de 19e eeuw al hiervan compleet losgeworsteld en is op zichzelf gaan staan.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 10-09-2002 16:28]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 10-09-2002 16:34 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 10 september 2002 15:59 schreef Snaack het volgende:
Ik ben het gedeeltelijk met je eens..

Black/ Death metal ademt een bepaalde sfeer uit, een sfeer van razende en intense haat.. Dus is het vrij logisch dat de ideologie die achter de muziek hiermee in overeenstemming is, vandaar mijn opmerking 'black/ death is een razende aanval op het christendom'.

Aangezien aan de cHRISTELIJKE ideologie een wansmaak kleeft van bloemetjes, liefde en ander blij, oppervlakkig gereutel valt deze NOOIT EN TE NIMMER te rijmen met de sfeer van black/death!

De enige christelijke ideologie die te rijmen is met de sfeer van black/death is die van het uitbeelden van
-de (Spaanse) Inquisitie
-de agressieve bekeringen die hebben plaatsgevonden
-de ketterverbrandingen

etc..

Uitbeelden van intense christelijke haat tegen alle andersdenken dus. Bovenstaande kan imho ook prima als inspiratiemateriaal dienen voor de gemiddelde death band

Maar goed, het doel van die christelijke bands is uiteraard *kuch* zieltjes winnen en dientengevolge gaan ze natuurlijk hun eigen glazen niet ingooien, hypochriet als ze zijn Als die bands wel over jEZUS en andere debielen willen blêren, kan dat prima in hun plaatselijke kerk.

De walgelijke infiltratie van dergelijke bands in de metalscene is niets meer dan slappe en doorzichtige christelijke laster en dient verworpen en uitgeroeid te worden!

Hail blafemie




Tsja das dus allemaal puur subjectieve interpretatie en valt nog steeds binnen de christelijke dogmatiek.

Zo wekken juist al die -gelovige- R&B figuren bij mij HAAT op om maar iets te noemen en dat terwijl het waarschijnlijk niet de bedoeling is geweest een haatdragende sfeer te creeeren...


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen