IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Adolf Wilders, Geert Hitler [Post uitgebreid je mening over de PVV en GW-topic] Vorige pagina | Volgende pagina
Daops
Usericon van Daops
Posted 24-11-2011 14:33 by Daops Profiel van Daops

PVV wil minder buitenlandse studenten

Laatste update: 24 november 2011 14:13 info .DEN HAAG - Er zijn in Nederland te veel buitenlandse studenten ten opzichte van het buitenland. Studentenhuisvesting kan de toestroom niet aan en daarom moet deze beperkt worden.

Foto: ANP Dat stelt PVV-Kamerlid Eric Lucassen tegenover NU.nl. Hij wil van minister Donner (Binnenlandse Zaken) weten wat hij hier aan gaat doen.

"Ze verdringen de plekjes van Nederlandse studenten. Dat is niet te verkroppen nu je met zo'n groot tekort aan studentenkamers zit", aldus de PVV'er.

.Precieze cijfers van het aantal buitenlandse studenten in de Nederlandse studentenkamers heeft hij niet, maar hij zegt dat studentenhuisvesters zo'n 10 procent van hun bestand reserveren voor buitenlandse studenten.

Trend

"Ik krijg signalen vanuit studentenorganisaties dat dit een toenemende trend is", stelt Lucassen. "Als je ziet dat 30.000 Duitsers in Nederland studeren zou ik niet weten waarom voor hen een huis moet worden gereserveerd. Gezien de afstand kunnen ze prima zelf een huis zoeken."

In totaal kent Nederland zo'n 82.000 buitenlandse studenten, zo'n 10 procent van het totaal. "Dat is twee keer zoveel als in het buitenland. De balans is zoek."

Daarnaast krijgt Lucassen signalen dat de studentenhuizen worden bevolkt door oost-Europeanen die hier komen om te werken.

"Als je wil investeren in kenniseconomie moet je schaarse studentenwoningen niet volstoppen met aspergestekers."

Lucassen wil dat Donner met precieze cijfers komt en met gemeenten, studenten, onderwijsinstellingen en studentenhuisvesters in overleg gaat over de huisvesting van buitenlandse studenten en oost-Europeanen.
-----

Ach, kan die Lucassen weer bij studentenhuizen in de brievenbus gaan pissen en dreigementen uiten.

[Dit bericht is gewijzigd door Daops op 24-11-2011 14:34]


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 24-11-2011 14:37 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 24 november 2011 14:33 schreef Daops het volgende:
"Als je wil investeren in kenniseconomie moet je schaarse studentenwoningen niet volstoppen met aspergestekers."

:')

Als je wil investeren in kenniseconomie, moet je fukcing niet bezuinigen op onderwijs!

Hoezo interesseert de PVV dit überhaupt. Komt alleen maar elite van, al dat gestudeer.


I wish I was a butterfly


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 24-11-2011 14:39 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

quote:
Op 24 november 2011 14:37 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Komt alleen maar elite van, al dat gestudeer.

-->

quote:
Op 24 november 2011 14:37 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
:')


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 24-11-2011 14:39 by bokkie666 Profiel van bokkie666

Toch mooi dat die buitenlandse studenten hier hun centjes komen uitgeven. Het is niet zo dat het kamertekort iets van de laatste jaren is.


SQT
Usericon van SQT
Posted 24-11-2011 15:04 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 24 november 2011 14:37 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
:')

Als je wil investeren in kenniseconomie, moet je fukcing niet bezuinigen op onderwijs!

Hoezo interesseert de PVV dit überhaupt. Komt alleen maar elite van, al dat gestudeer.
Dat is inderdaad de meest treurige quote die ik in tijden heb gezien. Wat een klapmongool.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 24-11-2011 16:01 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 24 november 2011 14:33 schreef Daops het volgende:
PVV wil minder buitenlandse studenten


Precieze cijfers van het aantal buitenlandse studenten in de Nederlandse studentenkamers heeft hij niet, maar hij zegt dat studentenhuisvesters zo'n 10 procent van hun bestand reserveren voor buitenlandse studenten.

Mkay, een aanname dus...
quote:

"Ik krijg signalen vanuit studentenorganisaties dat dit een toenemende trend is", stelt Lucassen. "Als je ziet dat 30.000 Duitsers in Nederland studeren

Ah, een trend, dat kan je toch alleen maar zien als je cijfers hebt? En, ja, toch een cijfer, 30.000 Duitse studenten. Het CBS ( http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/onderwijs/publicaties/artikelen/archief/2010/2010-3022-wm.htm )heeft in 2009 19.0000 Duitse studenten gemeten. Er zijn geen cijfers van de huisvesting in NL bekend zover ik kon zien.

Nogal een verschil met de PVV roeptoeter.
quote:

In totaal kent Nederland zo'n 82.000 buitenlandse studenten, zo'n 10 procent van het totaal. "Dat is twee keer zoveel als in het buitenland. De balans is zoek."




Hmm, wat is "de balans"?



Boeiender


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 24-11-2011 17:16 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 24 november 2011 14:37 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Komt alleen maar elite van, al dat gestudeer.


En die hebben we hier al.


 


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 24-11-2011 17:27 by XXL Profiel van XXL

Als ze nou eens gaan kijken voor wie studentenhuisvesting echt noodzakelijk is ivm extreme reistijden.

Iets van minder dan een uur reistijd = geen beurs voor uitwonenden.

Dan komen er misschien wel kamers vrij voor die studenten die het heel erg nodig hebben en het scheelt de staat ook nog geld.




Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 24-11-2011 17:28 by Blueprint Profiel van Blueprint

Misschien moet de PVV eens gaan kijken naar de balans tussen leegstaande kantoorpanden en het benodigde aantal studentenwoningen.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 24-11-2011 17:29 by Forever After Profiel van Forever After

Ja maar dan moeten al die studenten hun beurs afstaan aan de taxichauffeur als ze 's nachts bezopen de kroeg uit rollen...


@ XXL dusch

[Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 24-11-2011 17:30]


 


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 24-11-2011 17:29 by bokkie666 Profiel van bokkie666

quote:
Op 24 november 2011 17:28 schreef Blueprint het volgende:
Misschien moet de PVV eens gaan kijken naar de balans tussen leegstaande kantoorpanden en het benodigde aantal studentenwoningen.
Dan kraak je die toch gewoon?

[Dit bericht is gewijzigd door bokkie666 op 24-11-2011 17:30]


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 24-11-2011 17:30 by XXL Profiel van XXL

Dat mag helemaal niet!!


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 24-11-2011 17:31 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 24 november 2011 17:29 schreef Forever After het volgende:
Ja maar dan moeten al die studenten hun beurs afstaan aan de taxichauffeur als ze 's nachts bezopen de kroeg uit rollen...


@ XXL dusch


Studenten moeten niet zuipen maar leren.
Als ze thuis wonen kunnen paps en mams daar mooi een beetje op toezien.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 24-11-2011 17:34 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 24 november 2011 17:28 schreef Blueprint het volgende:
Misschien moet de PVV eens gaan kijken naar de balans tussen leegstaande kantoorpanden en het benodigde aantal studentenwoningen.


Dat geldt niet alleen voor de PVV denk ik.
Hier zouden wel mogelijkheden moeten zitten lijkt me.

Het zal allleen wel weer zo zijn dat de eigenaren van die kantoorpanden hier weinig/geen animo voor hebben.


 


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 24-11-2011 17:57 by bokkie666 Profiel van bokkie666

quote:
Op 24 november 2011 17:34 schreef Forever After het volgende:
Het zal alleen wel weer zo zijn dat de eigenaren van die kantoorpanden hier weinig/geen animo voor hebben.
Je moet wel extra sanitaire voorzieningen gaan aanleggen, maar verder zie ik het probleem ook niet.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 24-11-2011 18:08 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque



I wish I was a butterfly


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 24-11-2011 18:11 by Schuurman Profiel van Schuurman

Ik las nog een leuk verhaal, namelijk over Ex-PVV statenlid (Friesland) Hiemstra. De beste man was bedreigd/geslagen door enkele mannen met bivakmuts, echter wordt nu beweerd dat hij zelf opdracht heeft gegeven daartoe.


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 24-11-2011 18:12 by Schuurman Profiel van Schuurman

Ja, zie hier het artikel:

quote:
LEEUWARDEN - De politie onderzoekt een brief over de voormalige voorzitter van de Friese PVV- Statenfractie Jelle Hiemstra, die naar Omrop Fryslân en de Leeuwarder Courant is gestuurd.

In de brief wordt gesteld dat Hiemstra, die uit de PVV is gestapt, zijn mishandeling in september in scène heeft gezet, liet Omrop Fryslân weten.

Misselijkmakend
Twee gemaskerde mannen zouden begin september bij Hiemstra hebben aangebeld en hem en zijn vrouw hebben mishandeld. De briefschrijver zou een van die mannen zijn. Hij zou naar eigen zeggen de brief naar de Friese media hebben gestuurd, omdat het Statenlid Hiemstra het tweetal nog voor de verdienste zou moeten betalen.

Hiemstra vindt dat de brief nergens op slaat. "Het is misselijkmakend, die aantijging. Te walgelijk voor woorden. Ik zat eindelijk in rustiger vaarwater en dan word je hier weer mee geconfronteerd", reageert de politicus.


Bron: De Stentor


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 24-11-2011 18:15 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 24 november 2011 18:08 schreef Ascendant Grotesque het volgende:



Godver, da's ook niet best


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 24-11-2011 18:46 by bokkie666 Profiel van bokkie666

quote:
Op 24 november 2011 18:11 schreef Schuurman het volgende:
Ik las nog een leuk verhaal, namelijk over Ex-PVV statenlid (Friesland) Hiemstra. De beste man was bedreigd/geslagen door enkele mannen met bivakmuts, echter wordt nu beweerd dat hij zelf opdracht heeft gegeven daartoe.
Rare zaak. Lijkt mij lastig hard te maken.

Sowieso bizar dat die man bij de PVV zat terwijl hij het niet met het Islamstandpunt eens is. Alsof je lid bent van de SGP terwijl je niet in god gelooft.


Ate
Usericon van Ate
Posted 28-11-2011 15:03 by Ate Profiel van Ate

quote:
Op 24 november 2011 18:12 schreef Schuurman het volgende:
Ja, zie hier het artikel:

Bron: De Stentor


Dus er is een (anonieme?) brief naar de Friese media gestuurd waarin negatieve dingen staan over een ex-statenlid.
Ik trek voorlopig nog geen conclusies, maar opzich wel een mooi schandaal wat in de kranten kan staan.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 30-11-2011 12:13 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

Hoe gaan ze dat nu weer afdwingen. Ik mocht vroeger (jaren 70) nooit "je" en "jij" zeggen tegen de leraren overigens....

PVV wil af van getutoyeer in klas

Het moet afgelopen zijn met leerlingen die hun leraar tutoyeren. Dat vindt de gedoogpartij PVV, die wil dat het gezag van meesters en juffen in de klas wordt 'terugveroverd', laat onderwijswoordvoerder Harm Beertema woensdag weten.

"Je en jij zeggen en voornamen gebruiken is zo jaren zeventig", stelt hij. "Het past echt niet meer in de huidige tijd. Het geeft leerlingen een volstrekt verkeerd beeld van de verhoudingen."

Beertema zal tijdens het debat over de begroting van minister van Onderwijs Marja van Bijsterveldt (CDA) een 'zeg-maar-meneer-Jansen-motie' indienen om het respect voor de leraar 'een duwtje in de goede richting te geven'.



Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 30-11-2011 12:41 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Mag de leraar dat niet zelf bepalen? Oh nee, het is de partij van de vrijheid...



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 30-11-2011 12:44 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Altijd mooi om te zien hoe veel moeite de PVV steekt in zaken van groot nationaal en internationaal belang.


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 30-11-2011 12:58 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

quote:
Op 24 november 2011 17:31 schreef XXL het volgende:
Studenten moeten niet zuipen maar leren.
Als ze thuis wonen kunnen paps en mams daar mooi een beetje op toezien.


Bukkem, ik kan studeren maar ook uitgaan. Ik zit minimaal 2 avonden per week in de kroeg, en ik haal alles met gemiddeld een 7,5 of hoger op HBO niveau. De kosten die ik maak in de kroeg betaal ik met mijn bijbaantje twee keer in de week. Weet je wat de grootste kosten post is? Fakking 170 Euro per maand aan schoolgeld en die belachelijke huurprijzen door een te kort aan woning in combinatie met malifide huurbazen. Omdat ik sportmanagement studeer ben ik qua stageplekken/werk gewoon beter af in de randstad.

Wat mij ook verbaasde gisteren en het zal niemand ontgaan zijn dat als je ruim een jaar studie uitloop hebt en het maakt niet uit of je moeder kanker heeft, jijzelf een ernstig auto ongeluk hebt gehad of je vriendin is overleden je 3000 euro per jaar bij moet gaan betalen. Gewoon meer dan 300 euro per maand boven op je schoolgeld. En nu komt het(!) las ik gisteren dat de regels worden aangescherpt voor studenten die te veel verdienen. Hoe moet je verdomme anders rondkomen als je een kleine 500 euro alleen al aan schoolgeld per maand moet betalen. Jongens uit brabant en limburg verkassen allemaal naar hoge scholen of universiteiten in Belgie, weet je waarom? Omdat het schoolgeld daar 500 per jaar is!


Against God and Government


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen