IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : 2 minuten stilte om 8uur op 4mei Volgende pagina
blacksoul666
at war with satan
Usericon van blacksoul666
Posted 04-05-2002 9:52 by blacksoul666 Wijzig reactieProfiel van blacksoul666Quote dit berichthttp://www.zwaremetalen.com/image/zooi/venom3.jpg

ik vind dat we dit altijd moeten blijven doen om de slachtoffers te herdenken van de 2e wereldoorlog ook al is dat al 57 jaar geleden.ook al word de generatie die de oorlog meegemaakt heeft steeds kleiner.mijn ouders hebben de oorlog heel bewust meegemaken ,omdat ze tieners waren .mijn moeders is tijdens de oorlog haar broertje en vader verloren.dat heeft diepe lidtekens bij haar nagelaten maar ook bij mijn vader die haar broertje heeft proberen bij elkaar te rapen en in zijn armen gestorven is.ik vind dat zoiets als de 2e wereld oorlog nooit meer mag gebeuren.


welcome to hell,fuckin, hell yeah


Heosphoros
Usericon van Heosphoros
Posted 04-05-2002 9:52 by Heosphoros Wijzig reactieProfiel van HeosphorosQuote dit bericht

Amen..


Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze)


Kreator
life is lost
Usericon van Kreator
Posted 04-05-2002 9:55 by Kreator Wijzig reactieProfiel van KreatorQuote dit bericht

is het niet bekend dat dat op 5 mei is om 20:00


[scroll]Is there something after you? Is there someone folowing you? Are you Dieing? PARANOIA !!!!!!!!!!!!!!!!!![/scroll]


blacksoul666
at war with satan
Usericon van blacksoul666
Posted 04-05-2002 9:57 by blacksoul666 Wijzig reactieProfiel van blacksoul666Quote dit berichthttp://www.zwaremetalen.com/image/zooi/venom3.jpg

sorrie maar 2 minuten stilte is op 4mei om 8uur s,avonds


welcome to hell,fuckin, hell yeah


ArieDeKnaller
Hit a girl
Usericon van ArieDeKnaller
Posted 04-05-2002 9:58 by ArieDeKnaller Wijzig reactieProfiel van ArieDeKnallerQuote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2002 9:55 schreef Kreator het volgende:
is het niet bekend dat dat op 5 mei is om 20:00


Ik neem aan dat dat een "grap" is? Hoewel er SCHRIKBAREND veel jongeren zijn die niet weten wat 4 mei is en zich nooit afvragen waarom ineens alle vlaggen halfstok hangen...


Dolf Brouwers - another dead hero


Kreator
life is lost
Usericon van Kreator
Posted 04-05-2002 10:01 by Kreator Wijzig reactieProfiel van KreatorQuote dit bericht

Het is idd op 4 mei, mijn fout, maar mijn reply was meer omdat er werd verondersteld dat er 2 minuten stilte was om 08:00 ipv 20:00


[scroll]Is there something after you? Is there someone folowing you? Are you Dieing? PARANOIA !!!!!!!!!!!!!!!!!![/scroll]


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 04-05-2002 10:55 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Ik vind idd dat dit moet blijven gebeuren. En in de toekomst, als iedereen die het meegemaakt inmiddels gestorven is zou je die 2 min. stilte kunnen vasthouden om alle slachtoffers van geweld te herdenken.


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 04-05-2002 11:00 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ik vind van niet.

Nou... laat ik het zo zeggen, niet dat ik vind dat je enorm lawaai moet gaan maken of zo, maar ik zelf doe niet bewust aan stilte. Als anderen dat wel willen waar ik bij ben, nou dat wil ik ze dan wel gunnen natuurlijk.
Verder was het een oorlog waar ik niet bij was, waar mijn ouders niet bij waren, een deel van het verleden. Ik vind het trouwens ook een vorm van schijnheiligheid om met z'n allen stil te gaan zijn voor iets dat 57 jaar geleden afgelopen is terwijl er aan de problemen van vandaag de dag voorbij gegaan wordt. Hoezo sociale conditionering?


DimmuChild
Usericon van DimmuChild
Posted 04-05-2002 11:04 by DimmuChild Wijzig reactieProfiel van DimmuChildQuote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2002 11:00 schreef Dwaallicht het volgende:
Ik vind van niet.

Nou... laat ik het zo zeggen, niet dat ik vind dat je enorm lawaai moet gaan maken of zo, maar ik zelf doe niet bewust aan stilte. Als anderen dat wel willen waar ik bij ben, nou dat wil ik ze dan wel gunnen natuurlijk.
Verder was het een oorlog waar ik niet bij was, waar mijn ouders niet bij waren, een deel van het verleden. Ik vind het trouwens ook een vorm van schijnheiligheid om met z'n allen stil te gaan zijn voor iets dat 57 jaar geleden afgelopen is terwijl er aan de problemen van vandaag de dag voorbij gegaan wordt. Hoezo sociale conditionering?


Juist.

Maar ja, als we ook stiltes gaan invoeren aangaande de problematiek van het heden, mogen we nooit meer praten.

Stiltes, bah.


Kreator
life is lost
Usericon van Kreator
Posted 04-05-2002 11:07 by Kreator Wijzig reactieProfiel van KreatorQuote dit bericht

Kan wel inkomen in het verhaal van Dwaallicht.

"Het is mooi dat er veel mensen iets willen doen om het te herdenken en uit respect voor de overledenen, maar dan kan je beter gaan voorkomen dat het weer gebeurd ipv 2 minuten stilte. Daar help je qua respect de overledenen meer mee dan met 2 minuten stilte"


[scroll]Is there something after you? Is there someone folowing you? Are you Dieing? PARANOIA !!!!!!!!!!!!!!!!!![/scroll]


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 04-05-2002 11:10 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Om er nog aan toe te voegen dat oorlog inderdaad een bloederige gebeurtenis is, maar dat in elke oorlog mensen bij elkaar geraapt werden. Qua aantal doden was de tweede wereldoorlog niet eens zo extreem. De eerste wereldoorlog (die in Engeland ook nog gewoon 'The Great War' genoemd wordt) was wat dat betreft veel erger, maar dat is aan ons kikkerlandje voorbij gegaan.


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 04-05-2002 11:11 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Ik ben de hele nacht al stil geweest....


Ik, Wil Schuurman


Shadow_Smile
Mr. Bitch
Usericon van Shadow_Smile
Posted 04-05-2002 11:15 by Shadow_Smile Wijzig reactieProfiel van Shadow_SmileQuote dit bericht

4 mei moet herdacht worden !!!!

Hij die dat niet weet moet zich kapot schamen !!!!


Wiegen Meister !


Kreator
life is lost
Usericon van Kreator
Posted 04-05-2002 11:15 by Kreator Wijzig reactieProfiel van KreatorQuote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2002 11:10 schreef Dwaallicht het volgende:
Om er nog aan toe te voegen dat oorlog inderdaad een bloederige gebeurtenis is, maar dat in elke oorlog mensen bij elkaar geraapt werden. Qua aantal doden was de tweede wereldoorlog niet eens zo extreem. De eerste wereldoorlog (die in Engeland ook nog gewoon 'The Great War' genoemd wordt) was wat dat betreft veel erger, maar dat is aan ons kikkerlandje voorbij gegaan.
Omdat de WOII niet de extreemste oorlog was, weerhoudt er niet van dat je geen respect voor WOII moet opbrengen


[scroll]Is there something after you? Is there someone folowing you? Are you Dieing? PARANOIA !!!!!!!!!!!!!!!!!![/scroll]


Kreator
life is lost
Usericon van Kreator
Posted 04-05-2002 11:17 by Kreator Wijzig reactieProfiel van KreatorQuote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2002 11:15 schreef Shadow_Smile het volgende:
4 mei moet herdacht worden !!!!

Hij die dat niet weet moet zich kapot schamen !!!!
Natuurlijk moet 4 mei herdacht worden, maar...

misschien is het wijzer om eens met andere middelen te herdenken dan alleen met 2 minuten stilte


[scroll]Is there something after you? Is there someone folowing you? Are you Dieing? PARANOIA !!!!!!!!!!!!!!!!!![/scroll]


ArieDeKnaller
Hit a girl
Usericon van ArieDeKnaller
Posted 04-05-2002 11:26 by ArieDeKnaller Wijzig reactieProfiel van ArieDeKnallerQuote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2002 11:00 schreef Dwaallicht het volgende:

Ik vind het trouwens ook een vorm van schijnheiligheid om met z'n allen stil te gaan zijn voor iets dat 57 jaar geleden afgelopen is terwijl er aan de problemen van vandaag de dag voorbij gegaan wordt. Hoezo sociale conditionering?


Maar ze zeggen er juist altijd bij dat ook de slachtoffers van alle andere oorlogen, ook die nu aan de gang zijn, herdacht worden. Er wordt altijd wel even stilgestaan bij Israel en er moeten ook altijd islamieten en dat soort jongens bij betrokken worden. Het is goed dat er zoiets als 4 mei is, al helpt het natuurlijk geen ene ruk


Dolf Brouwers - another dead hero


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 04-05-2002 11:27 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2002 11:26 schreef ArieDeKnaller het volgende:
Maar ze zeggen er juist altijd bij dat ook de slachtoffers van alle andere oorlogen, ook die nu aan de gang zijn, herdacht worden. Er wordt altijd wel even stilgestaan bij Israel en er moeten ook altijd islamieten en dat soort jongens bij betrokken worden. Het is goed dat er zoiets als 4 mei is, al helpt het natuurlijk geen ene ruk

Wat bedoel je nou?


ArieDeKnaller
Hit a girl
Usericon van ArieDeKnaller
Posted 04-05-2002 11:31 by ArieDeKnaller Wijzig reactieProfiel van ArieDeKnallerQuote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2002 11:27 schreef Dwaallicht het volgende:
Wat bedoel je nou?


Ja, dat klinkt vrij tegenstrijdig inderdaad... wat ik bedoel is dat het niet verkeerd is dat er nog eens stil wordt gestaan bij zulke dingen (je kan er ook ALTIJD voorbijlopen), maar helaas is men alles de volgende dag alweer vergeten... net als die kerel die opgepakt werd omdat hij iemand in het verkeer in elkaar sloeg (om iets HEEL onbenulligs), terwijl hij 1 dag ervoor nog fanatiek meeliep in zo'n anti-zinloos-geweld-optocht... zo'n zelfde principe


Dolf Brouwers - another dead hero


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 04-05-2002 13:37 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

In de WO I zijn er (in het totaal, dus alles bij elkaar genomen (zo'n 10 miljoen)) minder mensen gestroven als in WOII (zo'n 60 miljoen).

[Dit bericht is gewijzigd door Iskariot op 04-05-2002 13:41]


sickheaddread
en: dhr. A.J Kwak
Usericon van sickheaddread
Posted 04-05-2002 13:39 by sickheaddread Wijzig reactieProfiel van sickheaddreadQuote dit bericht

is dat vanavond al ?


zo, dat was mijn beurt dan weer


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 04-05-2002 13:42 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2002 13:37 schreef Iskariot het volgende:
In de WO I zijn er (in het totaal, dus alles bij elkaar genomen (zo'n 10 miljoen)) minder mensen gestroven als in WOII (zo'n 60 miljoen).

En wat was de wereldbevolking ten tijde van WO I/WO II?


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 04-05-2002 13:56 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2002 13:42 schreef Dwaallicht het volgende:
En wat was de wereldbevolking ten tijde van WO I/WO II?

dies is niet in 20 jaar zes keer zo groot geworden.


G.
Usericon van G.
Posted 04-05-2002 13:59 by G. Wijzig reactieProfiel van G.Quote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2002 9:52 schreef blacksoul666 het volgende:
ik vind dat we dit altijd moeten blijven doen om de slachtoffers te herdenken van de 2e wereldoorlog ook al is dat al 57 jaar geleden.ook al word de generatie die de oorlog meegemaakt heeft steeds kleiner.mijn ouders hebben de oorlog heel bewust meegemaken ,omdat ze tieners waren .mijn moeders is tijdens de oorlog haar broertje en vader verloren.dat heeft diepe lidtekens bij haar nagelaten maar ook bij mijn vader die haar broertje heeft proberen bij elkaar te rapen en in zijn armen gestorven is.ik vind dat zoiets als de 2e wereld oorlog nooit meer mag gebeuren.


Mijn vader heeft de oorlog ook zeer bewust meegemaakt. dit heeft zo diep ingegrepen dat he zelfs mijn leven heeft gevormd

Ik vind dat er een doden herdenking moet plaats vinden zolang daar behoefte aan is! Bovendien vind ik dat er best wat begrip en respect mag zijn voor elkaar en dus mensen die daar behoefte aan hebben.


Styhn
Usericon van Styhn
Posted 04-05-2002 14:29 by Styhn Wijzig reactieProfiel van StyhnQuote dit berichthttp://n/a

Ik vraag me af waarom we dan niet stil zijn voor WO I? Ik heb er boeken over gelezen en als het waar is wat erin stond moet dat ook geen prettige oorlog zijn geweest met zijn loopgraven ed...

ik bedoel wees dan consequent?


11.45: restate my assumptions


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 04-05-2002 14:32 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Ik zal vanavond zeker de gepaste 2 minuten stilte in acht nemen. Op zo'n moment hoop ik echt dat huidige conflicten zoals in Israel en Indonesie niet verder gaan escaleren want dan zijn de rapen gaar vrees ik...



Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 04-05-2002 14:48 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Ik doe het al mijn hele leven lang, 2 minuten in 8 nemen. En iedere x krijg ik een brok in mijn keel ervan.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen