IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Auteur:
Topic : PSV is een kutclub [voetbaltopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Teneighty
Maandag 10 Februari 2003 - 13:02.54
Usericon van Teneighty
Posted 05-05-2012 1:05 by Teneighty Wijzig reactieProfiel van TeneightyQuote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2012 18:06 schreef Mies het volgende:
Heeft niks met de play offs te maken.

De UEFA regel is dat wanneer de bekerwinnaar zich plaatst voor de champions league, de verliezend finalist de plaats overneemt.

Duh, die regel niet maar wel dat men de competitie kunstmatig spannend wil houden met regels mbt de verschillende voorrondes EL. Zal verder aan mijn kont roesten, zolang Ajax maar 1ste wordt.


"Gelukkig kunnen wij op jou rekenen als het om veelzeggende replys gaat."


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 05-05-2012 2:02 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

De Europese voetbalbond UEFA heeft vrijdag bekendgemaakt dat Nederland komend seizoen een extra club mag afvaardigen voor de Europa League. Nederland krijgt dat startbewijs dankzij zijn hoge klassering op de 'UEFA Respect Fair Play Ranking'.

Het ticket gaat naar de meest sportieve club in het betaald voetbal. Na 33 van de 34 competitieronden gaat sc Heerenveen aan de leiding met 8,05 punt. FC Twente staat tweede, met 7,99 punt.

De toekenning van het extra ticket zorgt overigens voor nog meer rekenwerk op de slotdag. Indien de winnaar van het 'Fair Play-klassement' zich al heeft verzekerd van Europees voetbal, dan gaat het startbewijs naar de eerstvolgende ploeg op die ranglijst.

Er is een kans dat de 'meest sportieve club' - bijvoorbeeld Heerenveen of Twente - zich plaatst voor de play-offs om Europees voetbal. In dat geval moet die club toch gewoon deelnemen aan die nacompetitie, want via die route kan het elftal instromen in de tweede kwalificatieronde van de Europa League.

Via het Fair Play-klassement begint het Europees avontuur al in de eerste kwalificatieronde. Echter, zou die betreffende ploeg vervolgens de play-offs winnen, dan gaat het extra ticket alsnog naar de eerstvolgende club op de nationale Fair Play Ranking. Daarom mag zelfs Excelsior (momenteel achter Heerenveen, FC Twente en Ajax de vierde eredivisieclub op die lijst) stiekem hopen op Europees voetbal.

Het is voor het eerst dat Nederland op basis van het 'Fair Play-klassement' een extra Europees startbewijs afdwingt. Voor deze ranglijst wordt gekeken naar het aantal gele en rode kaarten, maar ook het getoonde respect ten opzichte van de arbitrage en tegenstander, plus het gedrag van spelers, officials én toeschouwers.

'Het is fantastisch te zien dat we als Nederland dit jaar Europees goede resultaten geboekt hebben en tegelijkertijd uitermate sportief gespeeld hebben', zei Gijs de Jong, manager competitiezaken KNVB. 'Een groot compliment aan de clubs en hun supporters.'




Juist, om het even overzichtelijk te houden.


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 05-05-2012 11:28 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

Ik verheug me al op Excelsior - Atletico Madrid


Bruce Banner


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 05-05-2012 14:07 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2012 18:06 schreef Mies het volgende:
Heeft niks met de play offs te maken.

De UEFA regel is dat wanneer de bekerwinnaar zich plaatst voor de champions league, de verliezend finalist de plaats overneemt.
Ja maar zonder play-offs zou Heracles Europese plek 6 overnemen ipv plek 5 en was het probleem er niet geweest. Het komt nu gewoon heel kut uit, omdat je nu zelfs met plek 5 Europees voetbal kan mislopen, helemaal omdat de top 6 dit jaar afgetekend sterker is dan de rest.

Verder hebben de playoffs ook voordelen, waarvan de belangrijkste is dat de meeste ploegen nog iets om voor te strijden hebben.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Teneighty
Maandag 10 Februari 2003 - 13:02.54
Usericon van Teneighty
Posted 05-05-2012 14:52 by Teneighty Wijzig reactieProfiel van TeneightyQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2012 14:07 schreef NecRobert het volgende:
.. de belangrijkste is dat de meeste ploegen nog iets om voor te strijden hebben.

Dat is dus onzin, ik noem een voorbeeld. Excelsior was in 2007 al gedegradeerd en kreeg op de laatste speeldag AZ op bezoek die slechts een punt nodig hadden om kampioen te worden. We weten allemaal hoe dat is afgelopen. Er bestaat nog iets als eer en sportieve plicht. Zonder druk speelt een ploeg vaak beter en leuker voetbal. Bovendien zijn de PO's ingevoerd tijdens het bewind van Talpa en die moesten elke wedstrijd verkopen alsof het de CL finale betrof.

Kortom: De Play-offs zijn enkel in het leven geroepen wegens commerciële belangen, de drogreden die jij opnoemt wordt als excuus opgevoerd en het werkt blijkbaar.


"Gelukkig kunnen wij op jou rekenen als het om veelzeggende replys gaat."


Mies
...
Usericon van Mies
Posted 05-05-2012 23:15 by Mies Wijzig reactieProfiel van MiesQuote dit berichthttp://www.terrafyght.com

quote:
Op 5 mei 2012 14:52 schreef Teneighty het volgende:
Dat is dus onzin, ik noem een voorbeeld. Excelsior was in 2007 al gedegradeerd en kreeg op de laatste speeldag AZ op bezoek die slechts een punt nodig hadden om kampioen te worden. We weten allemaal hoe dat is afgelopen. Er bestaat nog iets als eer en sportieve plicht. Zonder druk speelt een ploeg vaak beter en leuker voetbal. Bovendien zijn de PO's ingevoerd tijdens het bewind van Talpa en die moesten elke wedstrijd verkopen alsof het de CL finale betrof.

Kortom: De Play-offs zijn enkel in het leven geroepen wegens commerciële belangen, de drogreden die jij opnoemt wordt als excuus opgevoerd en het werkt blijkbaar.
De enige club die in 2007 degradeerde was ADO Den Haag

Feit is wel dat het door de play offs wel aantrekkelijk blijft voor veel clubs tot en met de laatste speeldag.



[Dit bericht is gewijzigd door Mies op 05-05-2012 23:18]



Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 05-05-2012 23:28 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht



jelmer2
VUILIGHEID
Usericon van jelmer2
Posted 06-05-2012 2:20 by jelmer2 Wijzig reactieProfiel van jelmer2Quote dit bericht

Vandaag in Leeuwarden een paar honderd Feyenoord supporters. Waren wel gezellige lui. Wel jammer van de politie die het nodig vond om steeds maar de supporters te achtervolgen. Feyenoord supporters hebben weliswaar een slechte naam, maar ze waren behoorlijk vriendelijk allemaal.


Wil je muilperen?


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 06-05-2012 9:01 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Ach ja, het is vaak ook maar net hoe je jezelf gedraagt, in Heerenveen ook al eens leuk met Twente fans voor de wedstrijd gezellig in de kroeg gehangen, beregezellig en totaal geen haat en nijd. Zijn vaak maar een paar klootzakken die de sfeer verzieken.


spelfout weggehaald...


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 06-05-2012 12:01 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

...en zo gaan de trieste Köln-"fans" met degradatie om:





en:

http://www.rp-online.de/sport/fussball/bundesliga/fc-fans-klingeln-nachts-bei-geromel-1.2820111

(korte samenvatting: dronken fans bellen 's nachts bij Geromel (aanvoerder Köln) aan om "een paar vragen te stellen" ... )

Trieste kutclub is het ook


Bruce Banner


HubbyMe
Usericon van HubbyMe
Posted 06-05-2012 12:51 by HubbyMe Wijzig reactieProfiel van HubbyMeQuote dit bericht

quote:
Op 6 mei 2012 2:20 schreef jelmer2 het volgende:
Vandaag in Leeuwarden een paar honderd Feyenoord supporters. Waren wel gezellige lui. Wel jammer van de politie die het nodig vond om steeds maar de supporters te achtervolgen. Feyenoord supporters hebben weliswaar een slechte naam, maar ze waren behoorlijk vriendelijk allemaal.


Is dit sarcastisch? Want heel medialand geeft aan dat feyenoord supporters weer stennis hebben lopen schoppen. Maar goed, het was ook de telegraaf die het als eerste aangaf.



jelmer2
VUILIGHEID
Usericon van jelmer2
Posted 06-05-2012 13:32 by jelmer2 Wijzig reactieProfiel van jelmer2Quote dit bericht

Tegen die tijd was ik de stad al uit, kan ook provocatie zijn van Cambuur supporters, tegen mij waren ze in ieder geval behoorlijk vriendelijk.


Wil je muilperen?


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 06-05-2012 16:24 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

En verloren, maar mooie pot gezien, beide ploegen vol voor de winst, op de laatste 10 minuten na dan natuurlijk... En het belangrijkste: Europa in!!!


spelfout weggehaald...


HubbyMe
Usericon van HubbyMe
Posted 06-05-2012 19:28 by HubbyMe Wijzig reactieProfiel van HubbyMeQuote dit bericht

quote:
Op 6 mei 2012 16:24 schreef varanus het volgende:
En verloren, maar mooie pot gezien, beide ploegen vol voor de winst, op de laatste 10 minuten na dan natuurlijk... En het belangrijkste: Europa in!!!


Die laatste tien minuten waren niet om aan te gluren In ieder geval die subsidieclub onder ons gehouden.



varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 06-05-2012 20:57 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 6 mei 2012 19:28 schreef HubbyMe het volgende:
Die laatste tien minuten waren niet om aan te gluren In ieder geval die subsidieclub onder ons gehouden.


Nee, laatste 10 minuten was kut, maarja, dat wisten we bij die stand he...


spelfout weggehaald...


HubbyMe
Usericon van HubbyMe
Posted 06-05-2012 21:48 by HubbyMe Wijzig reactieProfiel van HubbyMeQuote dit bericht

quote:
Op 6 mei 2012 20:57 schreef varanus het volgende:
Nee, laatste 10 minuten was kut, maarja, dat wisten we bij die stand he...


Tja, ik had verwacht dat Sibon nog een eretreffer zou maken. Maar goed, mooie dag gehad, op die 1-0 na dan.
Het wordt gevierd alsof we CL gewonnen hebben



bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 07-05-2012 3:25 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 6 mei 2012 16:24 schreef varanus het volgende:
En verloren, maar mooie pot gezien, beide ploegen vol voor de winst, op de laatste 10 minuten na dan natuurlijk... En het belangrijkste: Europa in!!!
Als je echt voor de winst gaat, verdedig je niet zo slap bij een voorsprong.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 07-05-2012 3:48 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Met 15 bier op was het een mooie pot...


spelfout weggehaald...


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 07-05-2012 3:55 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Hehe. Amusementswaarde was wel hoog ja.

Ik hoop niet dat er teveel spelers weggaan, maar ik vrees er wel een beetje voor.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 07-05-2012 3:57 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 7 mei 2012 3:55 schreef bokkie666 het volgende:
Hehe. Amusementswaarde was wel hoog ja.

Ik hoop niet dat er teveel spelers weggaan, maar ik vrees er wel een beetje voor.


Ja, kans is erg groot. Nou ja, ze zullen wel weer het een en ander op de kop tikken hoop ik.


spelfout weggehaald...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 07-05-2012 11:25 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 6 mei 2012 12:01 schreef Lainedil het volgende:
...en zo gaan de trieste Köln-"fans" met degradatie om:





en:

http://www.rp-online.de/sport/fussball/bundesliga/fc-fans-klingeln-nachts-bei-geromel-1.2820111

(korte samenvatting: dronken fans bellen 's nachts bij Geromel (aanvoerder Köln) aan om "een paar vragen te stellen" ... )

Trieste kutclub is het ook


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 07-05-2012 15:32 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

OH JA!!

Waar is het feestje?
Hier is het feestje!
Waar is het feestje?
Hier is het feestje!
Waar is het feestje?
Hier is het feestje!



Vistas arnep, here we come


Oh, ook mijn hartelijke felicitaties aan de Feyenoorders en Heerenveeners hier En een welgemeend bedankje aan het adres van NAC en Utrecht.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 07-05-2012 15:34]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Herrie Records Inc.
Anno 2008
Usericon van Herrie Records Inc.
Posted 07-05-2012 18:29 by Herrie Records Inc. Wijzig reactieProfiel van Herrie Records Inc.Quote dit berichthttp://www.herrierecordsinc.com

3-5 ! en de rest wordt een makkie.


I am mine own redeemer...!


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 11-05-2012 16:32 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Poeh zeg

Moet bekennen dat als ik een vistas-fan zou zijn (al zou ik dan waarschijnlijk niet hier kunnen posten, aangezien me dat mentaal boven de pet zou gaan ongetwijfeld) ik me toch ietwat genaaid zou voelen na gisteren.

Maar goed, de 3-2 staat en op basis van het vertoonde spel vind ik het niet eens onverdiend (al ben ik natuurlijk niet helemaal objectief). Vistassen met hun duurbetaalde spelers en hun grote bek over landstitels legden het op strijdlust en op organisatie af, alleen door hun individuele kwaliteit (vooral die Bony ) komen ze toch een paar keer heel gevaarlijk eruit en creeerden ze ook meer kansen dan wij. Des te zoeter smaakt de overwinning Zondag de return, gaat een heet middagje worden!

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 11-05-2012 16:33]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 11-05-2012 16:37 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Die grensrechter stak pas na 10 seconden zijn vlag in de lucht. Dan ben je er niet zeker van.


Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen