IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Auteur:
Topic : nazi bende Vorige pagina | Volgende pagina
mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 18-09-2002 12:58 by mislyd Profiel van mislydhttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 18 september 2002 9:13 schreef ghoulliette het volgende:
Bovendien ben je vrij te emigreren naar een staat met andere wetgeving.


Hmm.. Zo simpel is dat niet.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Holocausto
Usericon van Holocausto
Posted 18-09-2002 13:07 by Holocausto Profiel van Holocausto

quote:
Op 18 september 2002 9:13 schreef ghoulliette het volgende:
als die eikele 50 jaar terug gewoon iedereen hadden laten leven, maar goed.......

1) In een oorlog sterven altijd burgers
2) Het systematisch uitmoorden van joden in WO 2 is mijns inziens verre van bewezen
. Hier mag echter geen objectief onderzoek naar gedaan worden want zodra je er objectief naar kijkt ben je strafbaar.


nazi's zijn niet zomaar tegen buitenlanders. ze willen ze letterlijk opgeruimd zien.

Mag je mij vertellen waar je die informatie vandaan hebt. De domste groep skinheads als zijnde representatief voor de hele beweging nemen is natuurlijk wel een hele doorzichtige manier om het belachelijk af te schilderen.


die wet is er niet voor niets. De wetten van deze staat zijn er om de burger te beschermen en om orde te handhaven.

Wil natuurlijk niet zeggen dat het daar ook voor gebruikt wordt...

Bovendien ben je vrij te emigreren naar een staat met andere wetgeving.

Das wel een hele goedkope doodoener hoor.

ik vind het terecht dat mensen niet de kans krijgen andere mensen te verwonden.

Allez. Heeft echter weinig meer te maken met het topic heh?

vergelijk het maar met de basischool, daar mag pesten ook niet.





Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 18-09-2002 13:07 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

afgelopen zaterdag zag ik toevallig een interview met 2 skinheads. En boos dat ze waren, maar waarover eigenlijk het enige wat ze wisten als tegen argument herhaalden ze dan ook 10 tot 20 keer. Ik heb nog nooit zulk dom volk gezien. Misschien zitten er wel wat slimmere nazi's tussen maar die ben ik nog niet tegen gekomen. net zoals christenen vertellen ze continu hetzelfde en weten eigenlijk niet waar ze het overhebben of waar ze nu eigenlijk voor of tegen zijn.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-09-2002 14:01 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Och shit, ben je er een daggie niet, is er meteen weer van dit soort onzin.

Pak je GI Joe poppetjes en ga oorlogje spelen joh.


Het valt me overigens op dat al die irritante babynazi's die hier van tijd tot tijd komen, geen volledig ingevuld profiel hebben. Ben je soms bang dat iemand je herkent en je confronteert met je uitspraken?

Kort samengevat : SCHIJTERD!

[Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 18-09-2002 14:09]


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 18-09-2002 15:19 by Heiden Profiel van Heiden

quote:
Op 18 september 2002 13:07 schreef Cadaveria het volgende:
afgelopen zaterdag zag ik toevallig een interview met 2 skinheads. En boos dat ze waren, maar waarover eigenlijk het enige wat ze wisten als tegen argument herhaalden ze dan ook 10 tot 20 keer. Ik heb nog nooit zulk dom volk gezien. Misschien zitten er wel wat slimmere nazi's tussen maar die ben ik nog niet tegen gekomen. net zoals christenen vertellen ze continu hetzelfde en weten eigenlijk niet waar ze het overhebben of waar ze nu eigenlijk voor of tegen zijn.


Is met alle religies en politiek hetzelfde, je moet een aantal argumenten en regeltjes uit je kop leren, en die tot vervelens toe verkondigen. Zelf denken is er niet bij...


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-09-2002 15:30 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 18 september 2002 9:13 schreef ghoulliette het volgende:
ja hallo. zo simpel ligt het ook niet. er is een reden waarom deze "censuur" bestaat.
Heeft met bepaalde gebeurtenissen te maken.

als die eikele 50 jaar terug gewoon iedereen hadden laten leven, maar goed.......

nazi's zijn niet zomaar tegen buitenlanders. ze willen ze letterlijk opgeruimd zien.

en moorden en verwonden, tja dat is nu eenmaal tegen de wet.

die wet is er niet voor niets. De wetten van deze staat zijn er om de burger te beschermen en om orde te handhaven.

Bovendien ben je vrij te emigreren naar een staat met andere wetgeving.

ik vind het terecht dat mensen niet de kans krijgen andere mensen te verwonden.

vergelijk het maar met de basischool, daar mag pesten ook niet.


ik weet niet of je het tegen mij had, maar je haalt hier een beetje over iets praten en daadwerkelijk handelen door elkaar. bijv. jij mag gerust zeggen attila is een eikel, maar mij slaan is weer iets heel anders. en nazi's zijn (helaas) niet de enigen die andere groepen het liefts van de aardbodem verdwijnen. en censuur wordt ook niet door de meest frisse regeringen toegepast.


Holocausto
Usericon van Holocausto
Posted 18-09-2002 18:06 by Holocausto Profiel van Holocausto

quote:
Op 18 september 2002 14:01 schreef Jenje het volgende:
Och shit, ben je er een daggie niet, is er meteen weer van dit soort onzin.

Pak je GI Joe poppetjes en ga oorlogje spelen joh.


Het valt me overigens op dat al die irritante babynazi's die hier van tijd tot tijd komen, geen volledig ingevuld profiel hebben. Ben je soms bang dat iemand je herkent en je confronteert met je uitspraken?

Kort samengevat : SCHIJTERD!


Als je nou nog even erbij vermeld op wie dit betrekking heeeft...zo is het slechts loos geblaat natuurlijk.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 18-09-2002 18:12 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 18 september 2002 15:30 schreef attila_de_hun het volgende:
ik weet niet of je het tegen mij had, maar je haalt hier een beetje over iets praten en daadwerkelijk handelen door elkaar. bijv. jij mag gerust zeggen attila is een eikel, maar mij slaan is weer iets heel anders. en nazi's zijn (helaas) niet de enigen die andere groepen het liefts van de aardbodem verdwijnen. en censuur wordt ook niet door de meest frisse regeringen toegepast.



volgens mij kun jij absoluut niet lezen.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 18-09-2002 19:25 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 18 september 2002 9:13 schreef ghoulliette het volgende:
ja hallo. zo simpel ligt het ook niet. er is een reden waarom deze "censuur" bestaat.
Heeft met bepaalde gebeurtenissen te maken.
Ja, laten we dan maar meteen onze smoel houden over de tachtigjarige oorlog e.d.
quote:
nazi's zijn niet zomaar tegen buitenlanders. ze willen ze letterlijk opgeruimd zien.

Ga eerst maar eens wat boekjes lezen over nazisme.
quote:
en moorden en verwonden, tja dat is nu eenmaal tegen de wet.

Maar erover praten niet! Je haalt de zaken door elkaar.
quote:
Bovendien ben je vrij te emigreren naar een staat met andere wetgeving.
Maar ik wil niet emigreren; ik wil een Nederland met vrijheid van meningsuiting.

Dat emigreren is echt een dooddoener.

quote:
ik vind het terecht dat mensen niet de kans krijgen andere mensen te verwonden.
??? Wil je iedereen met muilkorven laten lopen of zo?


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 18-09-2002 19:36 by MBMarduk Profiel van MBMarduk

Dwaal, als ik je goed begrijp wil je -in grote lijnen- vrijheid voor nagenoeg alles; tekst, spraak, demonstratie en acties (zoals bijv. inbrekers in je huis mogen neerslaan?) .
Ik ben absoluut geen inhoudelijke kenner van Anarchisme (ik vind het een loze kreet van jeugdigen) maar zo lijkt dit nu in mijn ogen.


[Dit bericht is gewijzigd door MBMarduk op 18-09-2002 19:36]


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 18-09-2002 19:38 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

Nazisme is een fout uit de geschiedenis die zo snel mogelijk vergeten moet worden, dat er dan nog mensen zijn die het stoer vinden om nazi-uitspraken te doen vind ik uitermate zielig.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 18-09-2002 19:42 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 18 september 2002 19:36 schreef MBMarduk het volgende:
Dwaal, als ik je goed begrijp wil je -in grote lijnen- vrijheid voor nagenoeg alles; tekst, spraak, demonstratie en acties (zoals bijv. inbrekers in je huis mogen neerslaan?) .
Ik ben absoluut geen inhoudelijke kenner van Anarchisme (ik vind het een loze kreet van jeugdigen) maar zo lijkt dit nu in mijn ogen.

Hm, moeilijk.

(mods -- dit vind ik een voorbeeld van een goede discussie die offtopic geraakt; of moet ik nu on topic? ik hoop het niet)

Ik kan niet tegen demagogie en gelul over 'tolerantie' om dan vervolgens te lezen 'ik vind het terecht dat mensen niet de kans krijgen andere mensen te verwonden.'

Ik bedoel, die kans is er zodra je op straat langs elkaar heen loopt, een kaakslag is genoeg. Daarbuiten is het geen vreedzame plek, iedereen heeft vrijheid van handelen hoop ik toch zeker. Als je 'de kans om iemand te verwonden' wil wegnemen klinkt dat schattig, maar wat het betekent is het einde van vrijheid.

Vrijheid heeft uiteraard een keerzijde, maar je bent Mens om zelf te bepalen wat die keerzijde is! En waar die keerzijde begint. Ik hou er dan ook niet van als anderen ons de moraal gaan dicteren m.b.t. waar de maatschappij het wel en niet over mag hebben.

Vrijheid voor alles? In ieder geval toch zeker autonomie voor je eigen acties en uitspraken. Ik wil geen afschaffen van wetten; autonomie is m.i. iets anders dan anarchisme. Het betekent dat je heer en meester over je eigen doen en laten bent. Omdat je in een maatschappij leeft, zal je wel de gevolgen van je acties moeten ondervinden. Daarom hoop ik ook dat ooit, op een dag, de wetten (die nu eenmaal nodig zijn) niet gebaseerd zijn op moraal, ook niet op gebeurtenissen in het verleden, maar op de autonomie en handelsvrijheid van het menselijke individu.

Zo, nu heb ik spontaan m'n oplossing gevonden voor een dilemma waar ik al heel lang mee liep. Bedankt voor de 'thought provocation' .


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-09-2002 19:44 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 18 september 2002 18:06 schreef Holocausto het volgende:
Als je nou nog even erbij vermeld op wie dit betrekking heeeft...zo is het slechts loos geblaat natuurlijk.

Als je je aangesproken voelt ..


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 18-09-2002 20:01 by Dargull Profiel van Dargull

quote:
Op 18 september 2002 19:42 schreef Dwaallicht het volgende:
(mods -- dit vind ik een voorbeeld van een goede discussie die offtopic geraakt; of moet ik nu on topic? ik hoop het niet)


nee dit is prima, maar dit draagt dan ook bij aan de beargumentatie en is dus indirect gewoon on-topic.


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 18-09-2002 20:11 by MBMarduk Profiel van MBMarduk

quote:
Op 18 september 2002 19:42 schreef Dwaallicht het volgende:
Hm, moeilijk.

(mods -- dit vind ik een voorbeeld van een goede discussie die offtopic geraakt; of moet ik nu on topic? ik hoop het niet)

Ik kan niet tegen demagogie en gelul over 'tolerantie' om dan vervolgens te lezen 'ik vind het terecht dat mensen niet de kans krijgen andere mensen te verwonden.'

Ik bedoel, die kans is er zodra je op straat langs elkaar heen loopt, een kaakslag is genoeg. Daarbuiten is het geen vreedzame plek, iedereen heeft vrijheid van handelen hoop ik toch zeker. Als je 'de kans om iemand te verwonden' wil wegnemen klinkt dat schattig, maar wat het betekent is het einde van vrijheid.

Vrijheid heeft uiteraard een keerzijde, maar je bent Mens om zelf te bepalen wat die keerzijde is! En waar die keerzijde begint. Ik hou er dan ook niet van als anderen ons de moraal gaan dicteren m.b.t. waar de maatschappij het wel en niet over mag hebben.

Vrijheid voor alles? In ieder geval toch zeker autonomie voor je eigen acties en uitspraken. Ik wil geen afschaffen van wetten; autonomie is m.i. iets anders dan anarchisme. Het betekent dat je heer en meester over je eigen doen en laten bent. Omdat je in een maatschappij leeft, zal je wel de gevolgen van je acties moeten ondervinden. Daarom hoop ik ook dat ooit, op een dag, de wetten (die nu eenmaal nodig zijn) niet gebaseerd zijn op moraal, ook niet op gebeurtenissen in het verleden, maar op de autonomie en handelsvrijheid van het menselijke individu.

Zo, nu heb ik spontaan m'n oplossing gevonden voor een dilemma waar ik al heel lang mee liep. Bedankt voor de 'thought provocation' .

You're welcome.

Ik zou ook een maatschappij niet gebaseerd op moralen en waarden die afstammen van de gevestigde religies zeer verwelkomen.
Alleen let wel dat niet ieder mens de intelligentie zal hebben om ook z'n ratio optimaal te benutten om het wegvallen van die moralen te compenseren.
En dan hebben we't nog niet over human nature gehad. Impulsiviteit en compulsiviteit.

Samengevat: mooi maar (helaas) voorlopig misschien toch wel een utopie. Het zou misschien als grootschalig experiment moeten beginnen a la "The Truman Show" (kijk jij wel filmen?) en langzaamaan een grassroots-following creeeren die systematisch hun offspring deze "gereviseerde" normen en waarden aanleren.

Trouwens, krijg je dan niet op een gegeven moment een recursief probleem met "het aanleren van de nieuwe normen aan de onwetenden"? Dan gun de onwetenden hun "vrijheid" ook niet.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-09-2002 20:54 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 18 september 2002 18:12 schreef ghoulliette het volgende:
volgens mij kun jij absoluut niet lezen.


laat maar

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 18-09-2002 20:56]


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 18-09-2002 21:24 by webblaster wim Profiel van webblaster wimhttp://www.judgementday.nl

he dargull, wat is er veramderd aan mijn bericht en van een heleboel anderen omstreeks dit tijdstip ????

Posted 17-09-2002 23:20 by webblaster wim

--------------------------------------------------------------------------------


quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op 17 september 2002 23:17 schreef demonknight het volgende:
wa hebben jullie toch tegen nazi's?
ik heb zelf ook een tatoo van een hakenkruis en ik heb er geen spijt van, een bietje turken afschuppen is altijd leuk, hier zit zeker alleen maar satanic black metal, satanisch ben ik ook wel, maar ook een echte racist [de bekende hitler groet]
zal ik je wat vertellen er gaat niks boven N.S.B.M
houden jullie je maar lekker bezig met je kerk verbrandingen, wij doen ons ding wel

ja ik weet wel wat jullie denken maar
--------------------------------------------------------------------------------



en dat is dus je eerste post, welkom dus...

[Dit bericht is gewijzigd door Dargull op 18-09-2002 0:16]




Oud Vuil.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 18-09-2002 21:46 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 18 september 2002 20:54 schreef attila_de_hun het volgende:
laat maar

dat dacht ik nou ook,
ik heb je nergens, maar dan ook nergens persoonlijk aangevallen.

maar blijkbaar spreek ik heel andere termen dan de rest van het forum ofzo, dat niemand me bergijpt. ik vind het persoonlijk erg duidelijk, maar ja....


voor de samenvatting:

ik ben voor vrijheid van meningsuiting, mits deze geen leed toebrengt aan anderen.

Bovendien vind ik dat verstoren van de openbare orde een strafbaar feit is en moet zijn.

Ik vind dat er een verschil gemaakt moet worden tussen, vrijheid van meningsuiting, en lichamelijk geweld. het is een algemeen bekend feit dat met veel nazi groeperingen geweld gepaard gaat. en ik vind geweld nooit goed te keuren.


is het nu al iest duidelijker, of snappen jullie het nog steeds niet? (wat ik bedoel)


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 18-09-2002 21:51 by wladimir Profiel van wladimir

Ze moeten mensen die een hakenkruis dragen, neerslaan, neerknuppelen.
Ze moeten is leren waar dat van komt.
Verder te kijken dan hun neus lang is.
Het hakenkruis heeft Hitler afgepakt.
Hitler was een gestoorde maniak, die net zo goed zichzelf in de gaskamer had kunnen gooien, omdat hij zelf ook gedeeltelijk jood was(en geestelijk gehandicapt).

Mensen mogen van mij best racistische gedachten houden, zolang ze andere er maar niet mee lastig vallen.
En zeker niet dus niet door heidense symbolen te gaan gebruiken en de heidenen in een slecht daglicht stellen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-09-2002 21:54 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

effe off topic.

Nou okee dan. ik was voor het eerst op dit forum zeer "pissed off". Ik reageerde op een post van jou met toch een vrij beleefde inhoud. Als ik dan als enige antwoord krijg "Jij kunt absoluut niet lezen" voel ik me toch vreselijk boos worden. kun je net zo goed typen "jij bent te dom voor woorden of zoiets". als je het niet met met eens ben vind ik dat je dat ook vrij fatsoenlijk over kunt brengen. echter, communiceren via internet is erg moeilijk aangezien stemtonen er niet bij geleverd worden. en die bepalen hoe de zin geïnterpreteerd moet worden. ik wil dan ook geen ruzie maken of mensen gaan negeren of zo.


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 18-09-2002 21:55 by webblaster wim Profiel van webblaster wimhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 18 september 2002 21:51 schreef wladimir het volgende:
Hitler was een gestoorde maniak, die net zo goed zichzelf in de gaskamer had kunnen gooien, omdat hij zelf ook gedeeltelijk jood was(en geestelijk gehandicapt).




hitler was ook vegetarier.

wat je er verder mee moet weet ik ook niet., maar dit hoorde ik v/d week op teevee.


Oud Vuil.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-09-2002 21:57 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 18 september 2002 21:55 schreef webblaster wim het volgende:
hitler was ook vegetarier.

wat je er verder mee moet weet ik ook niet., maar dit hoorde ik v/d week op teevee.


nou, dat er waarschijnlijk weing macdonalds in duitsland waren geweest als hitler de baas was geweest.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 18-09-2002 21:58 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 18 september 2002 21:54 schreef attila_de_hun het volgende:
effe off topic.

Nou okee dan. ik was voor het eerst op dit forum zeer "pissed off". Ik reageerde op een post van jou met toch een vrij beleefde inhoud. Als ik dan als enige antwoord krijg "Jij kunt absoluut niet lezen" voel ik me toch vreselijk boos worden. kun je net zo goed typen "jij bent te dom voor woorden of zoiets". als je het niet met met eens ben vind ik dat je dat ook vrij fatsoenlijk over kunt brengen. echter, communiceren via internet is erg moeilijk aangezien stemtonen er niet bij geleverd worden. en die bepalen hoe de zin geïnterpreteerd moet worden. ik wil dan ook geen ruzie maken of mensen gaan negeren of zo.


die "felle post" was omdat je mij van iets beschuldige wat absoluut niet waar was.

en ik had geen zin om daar uitgebreid op in te gaan. omdat ik vond dat het erg duidelijk was dat ik je nergens persoonlijk aanviel.

heb ontbreken van intonatie is hier idd erg vervelend. ik bedoelde het iig niet zo aanvallend als jij het opvatte. sorry


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-09-2002 22:01 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 18 september 2002 21:58 schreef ghoulliette het volgende:
die "felle post" was omdat je mij van iets beschuldige wat absoluut niet waar was.

en ik had geen zin om daar uitgebreid op in te gaan. omdat ik vond dat het erg duidelijk was dat ik je nergens persoonlijk aanviel.

heb ontbreken van intonatie is hier idd erg vervelend. ik bedoelde het iig niet zo aanvallend als jij het opvatte. sorry

sorry voor die beschuldiging (is onbewust gebeurd en zeker niet zo bedoeld)


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 18-09-2002 22:03 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 18 september 2002 21:46 schreef ghoulliette het volgende:
ik ben voor vrijheid van meningsuiting, mits deze geen leed toebrengt aan anderen.
Erg naïef.

Ik zie het zo: ik ben niet verantwoordelijk voor andermans overgevoeligheden; ga dus ook niet op voorhand rekening houden wie er zou kunnen 'lijden' onder mijn uitingen.


Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen