IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Auteur:
Topic : nazi bende Vorige pagina | Volgende pagina
Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 18-09-2002 22:03 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 18 september 2002 21:55 schreef webblaster wim het volgende:
wat je er verder mee moet weet ik ook niet., maar dit hoorde ik v/d week op teevee.
Da's een argument om het niet te geloven .


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-09-2002 22:04 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Altijd weer die vega's he ..


Ik wist het wel .. de nare mannetjes !


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 18-09-2002 22:05 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 18 september 2002 22:03 schreef Dwaallicht het volgende:
Erg naïef.

Ik zie het zo: ik ben niet verantwoordelijk voor andermans overgevoeligheden; ga dus ook niet op voorhand rekening houden wie er zou kunnen 'lijden' onder mijn uitingen.


wat noem jij een overgevoeligheid?? als je continu uitgescholden wordt op straat vanwege wie jij bent........ Iedereen zou daar kapot aan gaan. wat is er mis met aardig zijn en respect hebben. waarom is het niet goed om juist iemand niet de grond in te trappen. Wat bereik je ermee met het ongelukkig maken van iemand???


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 18-09-2002 22:08 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 18 september 2002 22:05 schreef ghoulliette het volgende:
wat noem jij een overgevoeligheid?? als je continu uitgescholden wordt op straat vanwege wie jij bent........ Iedereen zou daar kapot aan gaan. wat is er mis met aardig zijn en respect hebben. waarom is het niet goed om juist iemand niet de grond in te trappen. Wat bereik je ermee met het ongelukkig maken van iemand???
Ik had het helemaal niet over het opzettelijk beledigen of ongelukkig maken van iemand. Natuurlijk ga ik niet spontaan schelden.

Oh, en praat me alsjeblieft niet van 'respect'... respect wordt verdiend, en niet op voorhand gegeven.

Maar goed, wat ik bedoel is, ik zeg wat ik zeg, en ga niet van te voren rekening houden met eventuele wildvreemden die erdoor beledigd zouden kunnen worden. Natuurlijk niet!!!

Ik ga er ook niet van te voren rekening mee houden dat ik speciaal eventuele wildvreemden zou kunnen gaan beledigen. Wat ik bedoel: leg jezelf en de mensheid toch geen ketens om de nek door te eisen dat 'je niemand mag beledigen'....vind dat zulke hippie-achtige onzin... de realiteit is gewoon niet vriendelijk, dus informatie daarover ook niet.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 18-09-2002 22:11 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 18 september 2002 20:11 schreef MBMarduk het volgende:
Samengevat: mooi maar (helaas) voorlopig misschien toch wel een utopie. Het zou misschien als grootschalig experiment moeten beginnen a la "The Truman Show" (kijk jij wel filmen?) en langzaamaan een grassroots-following creeeren die systematisch hun offspring deze "gereviseerde" normen en waarden aanleren.
Hehe, die film heb ik gezien da's een ander 'issue' echter wat in die film gebeurt.
Het is idd een utopie wat ik schetste, maar let wel dat ik nog steeds vind dat wetten nodig zijn. De meeste mensen zijn nl. dom en toch nodig. Maar goed, laat die wetten dan gebaseerd zijn op autonomie & menselijkheid ipv op moraal, ethiek, geboden en andere 'pipe dreams'.

Dus dat je de consequenties ondervindt als je andermans vrijheid inperkt. En met woorden kan je andermans vrijheid nooit inperken, want de ander heeft precies dezelfde beschikking over die woorden.

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 18-09-2002 22:12]


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 18-09-2002 22:15 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 18 september 2002 22:08 schreef Dwaallicht het volgende:

Oh, en praat me alsjeblieft niet van 'respect'... respect wordt verdiend, en niet op voorhand gegeven.



dit is de grootste onzin ooit. geef jij iedereen de kans dan om respect te verdienen??? over naief gesproken.

quote:

... de realiteit is gewoon niet vriendelijk, dus informatie daarover ook niet.


de realiteit is wat je er zelf van maakt. bovendien, waarom zou deze samenleving niet vriendelijker kunnen worden als deze dat momenteel niet is???

tijden kunnen veranderen. het kan altijd mmeerdere kanten op.


**ik denk btw wel dat we een andere definitie van respect hanteren**

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 18-09-2002 22:16]


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-09-2002 22:17 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Iemand automatisch respect geven is een garantie voor teleurstelling.
Respect moet men verdienen. Schluss.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 18-09-2002 22:18 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 18 september 2002 22:15 schreef ghoulliette het volgende:
dit is de grootste onzin ooit. geef jij iedereen de kans dan om respect te verdienen??? over naief gesproken.
Waarom zou ik iedereen de kans moeten geven?? Het verdienen van respect gaat van een persoon uit, niet van mij.
quote:
de realiteit is wat je er zelf van maakt.
Okay, vertel dat aan de kist met stalen neus die op je hersenpan afvliegt als je overvallen wordt op straat.
quote:
bovendien, waarom zou deze samenleving niet vriendelijker kunnen worden als deze dat momenteel niet is???
Ah gatverdamme zeg... ik dacht dat we het over vrijheid van meningsuiting hadden, niet over het feit dat je je wel of niet veilig/prettig voelt op straat?
quote:
**ik denk btw wel dat we een andere definitie van respect hanteren**
Dat weet ik wel zeker.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 18-09-2002 22:19 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 18 september 2002 22:17 schreef Jenje het volgende:
Iemand automatisch respect geven is een garantie voor teleurstelling.
Respect moet men verdienen. Schluss.


je hoeft iemand niet meteen te aanbidden hoor, maar eerst een kans geven, en dan pas besluiten of jou vriendelijkheid het waard was


SQT
Usericon van SQT
Posted 18-09-2002 22:21 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

o god..

waarom hebben jullie geen respect voor iemand die jullie niet kennen? wat is dat nou voor onzin? respect voor al het levends hier op aarde en erbuiten, tenzij iemand het verneukt. dan is er natuurlijk wel altijd het grote verschil tussen respect en waardering, maar ik vind het belachelijk dat jullie geen respect hebben voor anderen


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 18-09-2002 22:22 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 18 september 2002 22:18 schreef Dwaallicht het volgende:

Okay, vertel dat aan de kist met stalen neus die op je hersenpan afvliegt als je overvallen wordt op straat.



ik wil alleen aangeven dat je iets aan de situatie kunt doen, wardoor je de realiteit kunt laten veranderen[/quote]

quote:

Ah gatverdamme zeg... ik dacht dat we het over vrijheid van meningsuiting hadden, niet over het feit dat je je wel of niet veilig/prettig voelt op straat?
Dat weet ik wel zeker.


ik denk dat die twee dingen voor een groot gedeelte samengaan


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 18-09-2002 22:23 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Je begrijpt natuurlijk dat je het op die manier nooit zult krijgen, he? Ik haat hippies.

*edit* was reactie op SQT

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 18-09-2002 22:24]


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 18-09-2002 22:24 by webblaster wim Profiel van webblaster wimhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 18 september 2002 22:21 schreef SQT het volgende:
o god..

waarom hebben jullie geen respect voor iemand die jullie niet kennen? wat is dat nou voor onzin? respect voor al het levends hier op aarde en erbuiten, tenzij iemand het verneukt. dan is er natuurlijk wel altijd het grote verschil tussen respect en waardering, maar ik vind het belachelijk dat jullie geen respect hebben voor anderen


tja, ik deel je mening, sqt.

call me a hippie, see if i care...


Oud Vuil.


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 18-09-2002 22:25 by webblaster wim Profiel van webblaster wimhttp://www.judgementday.nl

HAHAHAHAHAHAHAHA.


Oud Vuil.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 18-09-2002 22:26 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 18 september 2002 22:22 schreef ghoulliette het volgende:
ik wil alleen aangeven dat je iets aan de situatie kunt doen, wardoor je de realiteit kunt laten veranderen

Oneens, een hele hoop omstandigheden heb je gewoon geen invloed op. Meer dan je denkt zelfs.



quote:
ik denk dat die twee dingen voor een groot gedeelte samengaan

argh.....


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-09-2002 22:28 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 18 september 2002 22:24 schreef webblaster wim het volgende:
tja, ik deel je mening, sqt.

call me a hippie, see if i care...


ik hebwel respect voor de natuur , dieren planten etc. maar voor mensen ligt dat toch iets ingewikkelder. in principe sta ik neutraal tegenover onbekenden maar als ik in hoog catharijne loop en na enkele meters komt een junk weer iets "vragen" dan heb ik geen respect voor die persoon. wel medelijden trouwens. of als ik dierenbeulen zie,of mensen die vrouwen verhandelen of zoiets.....


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-09-2002 22:28 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 18 september 2002 22:21 schreef SQT het volgende:
o god..

waarom hebben jullie geen respect voor iemand die jullie niet kennen? wat is dat nou voor onzin? respect voor al het levends hier op aarde en erbuiten, tenzij iemand het verneukt. dan is er natuurlijk wel altijd het grote verschil tussen respect en waardering, maar ik vind het belachelijk dat jullie geen respect hebben voor anderen

Ik heb inderdaad geen respect voor mensen die ik niet ken. Noem het maar een lesson of life ...


Betekent niet dat ik ze onvriendelijk behandel .. dat zijn 2 verschillende dingen.



SQT
Usericon van SQT
Posted 18-09-2002 22:30 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 18 september 2002 22:28 schreef attila_de_hun het volgende:
...of als ik dierenbeulen zie,of mensen die vrouwen verhandelen of zoiets.....

dit valt bij mij dan dus onder de categorie 'verneukt'


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 18-09-2002 22:30 by wladimir Profiel van wladimir

dus geen respect voor blanken en ook niet voor huidsgekleurden.(y)


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-09-2002 22:31 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 18 september 2002 22:30 schreef SQT het volgende:
dit valt bij mij dan dus onder de categorie 'verneukt'


dat is toch een ander manier om tegen zo een persoon te zeggen "Ik respecteer je niet"?


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 18-09-2002 22:32 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 18 september 2002 22:26 schreef Dwaallicht het volgende:
Oneens, een hele hoop omstandigheden heb je gewoon geen invloed op. Meer dan je denkt zelfs.



ik ben te koppig en te eigenwijs om dat ooit te geloven


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 18-09-2002 22:34 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 18 september 2002 22:32 schreef ghoulliette het volgende:
ik ben te koppig en te eigenwijs om dat ooit te geloven
Ik denk vooral te jong.

De wereld ligt voor je open, dat zekers. Maar alles kunnen bepalen? Natuurlijk kan dat niet.
"Je moet roeien met de riemen die je hebt" en andere tegeltjeswijsheden....

Of ga je mij nu vertellen dat alles in je huidige leven is zoals jij wil??


SQT
Usericon van SQT
Posted 18-09-2002 22:34 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 18 september 2002 22:31 schreef attila_de_hun het volgende:
dat is toch een ander manier om tegen zo een persoon te zeggen "Ik respecteer je niet"?

waarschijnlijk ga ik in dit geval toch meteen voor de schop onder de ballen, maargoed, on-topic


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 18-09-2002 22:40 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 18 september 2002 22:34 schreef Dwaallicht het volgende:
Ik denk vooral te jong.

De wereld ligt voor je open, dat zekers. Maar alles kunnen bepalen? Natuurlijk kan dat niet.
"Je moet roeien met de riemen die je hebt" en andere tegeltjeswijsheden....

Of ga je mij nu vertellen dat alles in je huidige leven is zoals jij wil??


geloof me die regel gaat voor mij absoluut niet op. vanaf mijn 17e woon ik zelfstandig. daar is een reden voor.

momenteel ben ik compleet zelfvoorzienend, krijg nix van pa en ma. maar speel gitaar, heb leuke vrienden, doe aan sport, etc.

ik heb momenteel wat ik wil dankzij een beetje doorzettingsvermogen, ik weet wel zeker dat niet veel mensen mij na doen.

maar het is nooit onmogelijk, als je iets echt wil, dan lukt het. je moet het alleen gewoon doen.

(en ik weet best dat ik in kaders van de maatschappij functioneer, maar dit betekend niet dat ik dit alleen doe omdat ik het moet, er is wel degelijk over nagedacht)


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 18-09-2002 22:44 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Oh ja, en kijk, dat is nu iets waar ik respect voor kan hebben, dat je alles op eigen houtje doet.

Maar ook dat is niet wat ik bedoel. Er is een vreselijk grote realiteit waar je *geen* invloed op hebt, en waarbinnen je moet opereren, met een aantal regels. Dat je daarbinnen er zelf van maakt wat je ervan maakt, is logisch. Maar de regels... die zal je nooit kunnen beinvloeden, althans, niet op een directe manier. Daarvoor is de wereld nl. te groot.

Dus, 'realiteit is wat je er zelf van maakt': om terug te keren, maak dan maar wat van die kist met stalen neus die zo je hersenpan gaat intrappen. Beetje kreupele metafoor, maar illustreert wel wat ik bedoel.


Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen