IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 34 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34
Auteur:
Topic : UFO's Vorige pagina | Volgende pagina
Schedeltrapper
Why don't you die!
Usericon van Schedeltrapper
Posted 16-01-2003 10:13 by Schedeltrapper Wijzig reactieProfiel van SchedeltrapperQuote dit berichthttp://www.ungolianth.tk

quote:
Op 16 januari 2003 10:09 schreef attila_de_hun het volgende:
ja, die foto is iid erg gaaf. maar dat wil nog niet zeggen dat 'ie echt is. Maar als het echt zou zijn zou dit toch nieuws zijn die op de voorpagina van elke krant zou staan?


Nee want dan krijg je van die zgn. massahysterie
En van bijna alle geloven klopt dan niets meer, kan nog heel leuk worden allemaal


Je haalt de moorden uit mijn wond


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-01-2003 10:30 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Als ik gelovig zou zijn (alleen de gedachte al) zou ik uiterst blij zijn als er buitenaards leven werd gevonden. Dit zou de almachtigheid van de schepper net versterken lijkt me. maar gelovigen zijn niet de meest logische personene die er rond lopen.


Schedeltrapper
Why don't you die!
Usericon van Schedeltrapper
Posted 16-01-2003 10:33 by Schedeltrapper Wijzig reactieProfiel van SchedeltrapperQuote dit berichthttp://www.ungolianth.tk

quote:
Op 16 januari 2003 10:30 schreef attila_de_hun het volgende:
Als ik gelovig zou zijn (alleen de gedachte al) zou ik uiterst blij zijn als er buitenaards leven werd gevonden. Dit zou de almachtigheid van de schepper net versterken lijkt me. maar gelovigen zijn niet de meest logische personene die er rond lopen.


Nee niet echt he


Je haalt de moorden uit mijn wond


EvilPietje
MatrassenkoninG
Usericon van EvilPietje
Posted 16-01-2003 10:36 by EvilPietje Wijzig reactieProfiel van EvilPietjeQuote dit bericht

Ik heb ook eens een keer zo'n docu gezien op (hoe kan het ook anders) Discovery, en daar werd besproken dat de zogenaamde wereldwonderen gedaan zijn door Buitenaards Leven. Zoals bv. die beelden op Paaseiland, die krengen zijn zo afschuwelijk zwaar dat die nooit door mensen-handen daar neer gezet konden zijn. Ook één of andere tempel ergens, hetzelfde verhaal. De Hunebedden, ook al zoiets : Hoe krijg je die dingen daar ??

Als ik me niet vergis, suggereerden die wetenschappers dat er vroeger wel "Aliens" rond hebben gelopen omdat er in elke godsdienst (zoals in de Tora, Bijbel, Koran enz.enz.) melding wordt gemaakt van reuzen die of diensten verleenden of wijsheid verstrekte aan de bevolking. Zet je wel effe aan het denken zoiets !!


BLASTBEATS FOREVER


Schedeltrapper
Why don't you die!
Usericon van Schedeltrapper
Posted 16-01-2003 10:41 by Schedeltrapper Wijzig reactieProfiel van SchedeltrapperQuote dit berichthttp://www.ungolianth.tk

jah klopt , er is ook een boek genaamd : was god een astronaut (als ik het goed heb) , daar staat beschreven dat stukken uit de bijbel bijna letterlijk worden beschreven als alien activiteiten.
Ik heb hem zelf nooit gelezen maar een maat van me vertelde dit. Kan best interresant zijn


Je haalt de moorden uit mijn wond


Egregius
Usericon van Egregius
Posted 16-01-2003 20:26 by Egregius Wijzig reactieProfiel van EgregiusQuote dit bericht

Het boek waar jullie het over hebben is het boek van Erich von Daniken - "Waren de Goden Kosmonauten?"

Het is een extreem leuk/interessant boek om te lezen. MAAR: de meeste zaken zijn 'aannemelijkheden'. Er is geen sluitend bewijs, maar vanuit zijn perspectief is het allemaal 'te toevallig' zoals er (te) veel hints zijn van wat buitenaards leven gedaan zou kunnen hebben. Maar er is veel speculatie in, een beetje zoals Discovery: kern van waarheid en speculatieve conclusies. Oftewel best interessant, maar niet per se helemaal waar

Om een voorbeeld te noemen: de Piri Reis kaart, de kaart van een Turkse Admiraal in de middeleeuwen waarop de uitlijning van Antarctica getekend staat (en schijnbaar ook Zuid en Noord Amerika voordat ze ontdekt waren), terwijl we pas sinds de laatste 70(?) jaar uberhaupt een clou hebben van hoe het landschap onder het ijs van antarctica er uberhaupt uit zou kunnen zien. Op de kaart stonden letterlijk bewijs van iets wat ze in die tijd niet logischerwijs konden weten.

De kaart is op allerlei veel oudere kaarten gebaseerd, die eigenlijk ook Antarctica niet beschreven zou kunnen hebben.

Dan heb je Erich von Daniken die dan stelt dat dat bewijs is van een hogere technologische beschaving (die niet op aarde wordt teruggevonden dus van daarbuiten moet komen..) die met hun apparatuur wel de uitlijning van Antarctica konden 'meten'.

Aan de andere kant heb je de Atlantis-fanatici die door de kaart geloven dat er binnen mensenheugenis een stuk van de zuid-pool cirkel bloot heeft gelegen, waar vermoedelijk Atlantis op gelegen kan hebben (zou verklaren waarom we er niets van terug kunnen vinden niet, als ijs er over heen geschoven is?). Overigens zijn er andere theorieen over hoe Atlantis waarschijnlijk in Zuid Amerika lag en ze van daar naar onze oude wereld reisden. Dan hadden ze waarschijnlijk ook kennis van Noord Amerika en mogelijk Antarctica als dat niet onder ijs lag.

Deze theorie is nou ook niet bepaald onaannemelijk aangezien er verschillende onderbouwde theorieen zijn over hoe de polen verschuiven en nog binnen redelijk relatief korte tijd (onze huidige weers omstandigheden zouden btw hint kunnen zijn dat dat er weer aan zit te komen, en zo niet dan wel een magnetische pool omwisseling, maar das een andere topic).

Behalve dit, zijn de enige andere mogelijkheden zover ik zie dat of C) de kaart vervalst is (en dat is al lang en breedt weerlegd door betrouwbare wetenschappers), D) we de kaart misinterpreteren (dat we iets HEEL anders zien) of dat E) de mensen in de oudheid technieken hadden om het landschap onder het ijs te meten, en al Noord en Zuid Amerika ontdekt hadden voor Columbus en de noormannen.

In het licht van de kaart gezien (doe maar een search), vindt ik de eerste twee opties nog niet eens zo gek, maar dan ga ik eerder voor optie 2.

Overigens is er best wat kritiek op von Daniken gekomen; niet alles was blijkbaar geheel correct geinterpreteerd (zoals de vage tekeningen uit de oudheid).

Maar wat me wel is bijgebleven is de berekening die hij aanhaalde:
Gemiddelde aantal planeten per ster x aantal sterren x percentage van planeten waar leven mogelijk is x kans dat uit leven intelligent leven ontwikkeld x de kans dat uit dat leven voordat het uitsterft een ruimte-varend ras ontwikkelt en schijnbaar kwam een aantal knappe koppen op de cijfers dat er minstens 50 op dit moment zijn, maximaal 50000 en waarschijnlijk iets er tussen in.

Maar die berekening is in de jaren 60/70 gedaan, en aangezien er in ons zonnestelsel al 2 planeten met mogelijk leven zijn, en 2 manen waar het mogelijk is zal de berekening wel outdated zijn.

Dat UFOs bestaan is per definitie zo, dat er buitenaards intelligent leven is staat ook vast voor mij, of die buitenaardsen de aarde kunnen bereiken is weer een vraag van potentiele technologie waar we weinig over kunnen zeggen. Of UFOs samenvallen met voertuigen van buitenaardsen..

Laat ik zeggen dat ik in spanning afwacht tot 24-26 janurari.

EDIT: ok ik heb de beschamende typo er uit gehaald

[Dit bericht is gewijzigd door Egregius op 16-01-2003 22:14]


Egregius
Usericon van Egregius
Posted 16-01-2003 20:27 by Egregius Wijzig reactieProfiel van EgregiusQuote dit bericht

Tering ik tiep echt te veel.


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 16-01-2003 20:32 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 16 januari 2003 20:26 schreef Egregius het volgende:
Dat UFOs bestaan is per definitie zo, dat er buitenlands intelligent leven is staat ook vast voor mij, of die buitenaardsen de aarde kunnen bereiken is weer een vraag van potentiele technologie waar we weinig over kunnen zeggen.

Het is natuurlijk flauw om over tikfouten te gaan zeiken, maar ik vond deze toch wel erg grappig


Zenial


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 16-01-2003 20:52 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Mijn hoop is dat we leven vinden op europa (ijsmaan van jupiter), dan zou het wel heel erg dom zijn om nog te geloven dat we alleen zijn. Als leven al twee keer kan ontstaan in een zonnestelsel zou het universum toch moeten krioelen van het leven...


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Egregius
Usericon van Egregius
Posted 25-01-2003 18:00 by Egregius Wijzig reactieProfiel van EgregiusQuote dit bericht

w00t!

http://www.nssc.co.uk/
http://www.nssc.co.uk/images/ufos.pdf


Helaas..het is meer waarschijnlijk dat de foto's die nu vertoond worden dus toch 'fouten in de camera' zijn; maar niet als excuus maar simpelweg de manier waarop de camera werkt zou kunnen verklaren hoe die 'ufos' er op gekomen zijn.


wild cat
Catch me if I fall
Usericon van wild cat
Posted 27-01-2003 20:29 by wild cat Wijzig reactieProfiel van wild catQuote dit bericht

Oh my god, I have seen one...


Some men see things as they are and ask why. I dream things that never were and ask why not.


Egregius
Usericon van Egregius
Posted 27-01-2003 22:31 by Egregius Wijzig reactieProfiel van EgregiusQuote dit bericht

One watte?


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 27-01-2003 22:33 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Snappen jullie dan niet dat het geen buitenaardse wezens zijn, maar mensen uit de toekomst !!


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Egregius
Usericon van Egregius
Posted 27-01-2003 22:43 by Egregius Wijzig reactieProfiel van EgregiusQuote dit bericht

euhn nee. Teveel Planet of the Apes gekeken?


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 27-01-2003 22:50 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Nee.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 27-01-2003 23:08 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

jij ziet ze vliegen


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 28-01-2003 11:05 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

De ufo's bedoel je?


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


metal blade
Usericon van metal blade
Posted 10-05-2003 22:45 by metal blade Wijzig reactieProfiel van metal bladeQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2002 21:23 schreef Lady Rose het volgende:
Een oud-klasgenoot van me was er van overtuigd dat ie regelmatig ontvoerd werd. Volgens me was het niet eng en waren de aliens best aardig.




uhhmm...


Kragh'Zyl
Usericon van Kragh'Zyl
Posted 26-06-2003 15:24 by Kragh'Zyl Wijzig reactieProfiel van Kragh'ZylQuote dit bericht

Eeen ufo is gewoon een ongeidentificeerd vliegend object, dus opzich is elke bewegend licht in de hemel een ufo als je niet weet at het is. Maar met ufo bedoelt men natuurlijkn een voertuig niet door de mens gemaakt. Denk wel dat die dingen de aarde komen bezoekne. Maar waar ze vandaan komen is een raadsel voor iedereen. Ze kunnen net zo goed van mars komen, of van de andere kant van het universum. Ze kunnen ook uit andere dimensie komen of van tijdreizigers zijn in theorie. Er zijn zelfs theorien dat de aarde hol is en dat de aliens daar vandaan komen. Het is zelfs mogelikj theoretisch dat we aan de binnenkant van een holle aarde wonen i.p.v. erop. Hetkomt er dius op neer da de mens nog eigenlijk geen ene fuck weet van hoe het universum werkt dus niemand kan uitsluiten dat ufio's hier komen ja of nee.


Hier zwelgde lange tijd de goddeloze schaar der beulen in grote razernij, van 't bloed der onschuld nooit verzadigd. Nu 't land weer veilig en het hol van de moord is gebroken bloeit leven en heil waar de dood zo wreedaardig eens heerste.


metal blade
Usericon van metal blade
Posted 26-06-2003 15:28 by metal blade Wijzig reactieProfiel van metal bladeQuote dit bericht

quote:
Op 26 juni 2003 15:24 schreef Kragh'Zyl het volgende:
Eeen ufo is gewoon een ongeidentificeerd vliegend object, dus opzich is elke bewegend licht in de hemel een ufo als je niet weet at het is. Maar met ufo bedoelt men natuurlijkn een voertuig niet door de mens gemaakt. Denk wel dat die dingen de aarde komen bezoekne. Maar waar ze vandaan komen is een raadsel voor iedereen. Ze kunnen net zo goed van mars komen, of van de andere kant van het universum. Ze kunnen ook uit andere dimensie komen of van tijdreizigers zijn in theorie. Er zijn zelfs theorien dat de aarde hol is en dat de aliens daar vandaan komen. Het is zelfs mogelikj theoretisch dat we aan de binnenkant van een holle aarde wonen i.p.v. erop. Hetkomt er dius op neer da de mens nog eigenlijk geen ene fuck weet van hoe het universum werkt dus niemand kan uitsluiten dat ufio's hier komen ja of nee.


Hmm, ik denk niet dat ze van Mars zouden komen

Maar het kan best dat ze van de andere kant van de melkweg stelsel komen.
Of vanuit de toekomst, want ooit zullen wij toch een tijd machine ontwerpen...


Kragh'Zyl
Usericon van Kragh'Zyl
Posted 26-06-2003 15:38 by Kragh'Zyl Wijzig reactieProfiel van Kragh'ZylQuote dit bericht

Dnek ook niet dat ze van mars komen maarja, je weet het niet.


Hier zwelgde lange tijd de goddeloze schaar der beulen in grote razernij, van 't bloed der onschuld nooit verzadigd. Nu 't land weer veilig en het hol van de moord is gebroken bloeit leven en heil waar de dood zo wreedaardig eens heerste.


Egregius
Usericon van Egregius
Posted 26-06-2003 16:32 by Egregius Wijzig reactieProfiel van EgregiusQuote dit bericht

quote:
Op 26 juni 2003 15:28 schreef metal blade het volgende:
Hmm, ik denk niet dat ze van Mars zouden komen

Maar het kan best dat ze van de andere kant van de melkweg stelsel komen.
Of vanuit de toekomst, want ooit zullen wij toch een tijd machine ontwerpen...


Stephen Hawking: "Het beste bewijs tegen het idee dat tijdreizen mogelijk is is het feit dat we ondertussen niet overspoeld worden door toeristen uit de toekomst."


Kragh'Zyl
Usericon van Kragh'Zyl
Posted 26-06-2003 16:39 by Kragh'Zyl Wijzig reactieProfiel van Kragh'ZylQuote dit bericht

Wie zegt dat we niet en toeristische attractie zijn voor tijdreizigers. Wie zegt dat we da volk zouden kunne zien. en die tijdreizigers zouden wel zo slimzijn om te zorgen dat ze zich niet bemoeien met het nu. Wie weet wat er in un tijd verandert door veranderingetjes in het hier en nu.


Hier zwelgde lange tijd de goddeloze schaar der beulen in grote razernij, van 't bloed der onschuld nooit verzadigd. Nu 't land weer veilig en het hol van de moord is gebroken bloeit leven en heil waar de dood zo wreedaardig eens heerste.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 26-06-2003 17:12 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 26 juni 2003 16:32 schreef Egregius het volgende:
Stephen Hawking: "Het beste bewijs tegen het idee dat tijdreizen mogelijk is is het feit dat we ondertussen niet overspoeld worden door toeristen uit de toekomst."

Dat kan ook betekenen dat de mensheid gewoon uitsterft voor we zo'n technologie kunnen uitvinden.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


metal blade
Usericon van metal blade
Posted 26-06-2003 18:41 by metal blade Wijzig reactieProfiel van metal bladeQuote dit bericht

quote:
Op 26 juni 2003 16:39 schreef Kragh'Zyl het volgende:
Wie zegt dat we niet en toeristische attractie zijn voor tijdreizigers. Wie zegt dat we da volk zouden kunne zien. en die tijdreizigers zouden wel zo slimzijn om te zorgen dat ze zich niet bemoeien met het nu. Wie weet wat er in un tijd verandert door veranderingetjes in het hier en nu.


idd


Dit topic is 34 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen