IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : I'll Be Back [filmtopic] Vorige pagina | Volgende pagina
MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 31-12-2016 22:40 by MetalJan Profiel van MetalJan

quote:
Op 31 december 2016 1:08 schreef iPim het volgende:
American History X

Ik snap dat mensen de gedaantewisseling van de hoofdpersoon wat te makkelijk vinden, en ik had zelf ook graag in meer detail gezien hoe hij zo van gedachte veranderde. De moraal ligt er aan het einde wat dicht op. De scène waarbij alle neo-Nazi shit wordt weggehaald is daar het makkelijkste voorbeeld van, voor mij. De ommezwaai gaat wat mij betreft allemaal net te makkelijk en radicaal. Dat proces had van mij verder uitgediept mogen worden.

Desondanks heel erg indrukwekkende film, met een aantal harde scènes die nog wel even door mijn hoofd zullen spoken. Heel mooi.


Heel toevallig heb ik die ook van de week gekeken. Blijft een goede film.

Gisteren American Hustle gekeken. Beetje vage film met veel tekst. Wel sterk acteerwerk en Amy Adams in open jurken is ook niet verkeerd natuurlijk.

[Dit bericht is gewijzigd door MetalJan op 31-12-2016 22:41]


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 03-01-2017 11:25 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

Everybody Wants Some!! (Linklater)

Ik moest even schakelen, omdat ik er naar keek als de spirituele opvolger van Dazed and Confused (1993). De setting is een ver-van-mijn-bed-show: Baseball jocks. Toch raakte ik er gaandeweg helemaal in. Een erg fijne film over een groep jongeren, de laatste drie dagen voor (weet ik veel welk stukje) school in het Texas van 1980. De film is groeiende, nu ik hem wat laat bezinken. Veel dialoog, weinig actie, weinig 'plot'. En in zekere zin wel degelijk vergelijkbaar met Dazed. Enige grote minpunt voor mij: alleen maar mooie mensen.

Een dag later Dazed weer opgezet.



Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 03-01-2017 11:30 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 31 december 2016 15:40 schreef Bub het volgende:
Green Room - Jeremy Saulnier 2015

Zeer spannend filmpie over een punk band die een gig heeft in een nazikroeg in de middle of nowhere.
Per ongeluk zijn ze getuige van een moord in de kleedkamer. Een kat en muis spel volgt.
Meer thriller dan horror. Tof filmpje, dat wel.




Uitstekende film voor wat betreft het eerste deel. Hoogtepunt is het Nazi Punks Fuck Off spelen in een kroeg vol skinheads.

Helaas vond ik het laatste deel, vanaf het moment dat ze moeten proberen te ontsnappen, totaal niet boeiend.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 10-01-2017 11:44 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

quote:
Op 3 januari 2017 11:25 schreef Dirge for november het volgende:
Everybody Wants Some!! (Linklater)

Ik moest even schakelen, omdat ik er naar keek als de spirituele opvolger van Dazed and Confused (1993). De setting is een ver-van-mijn-bed-show: Baseball jocks. Toch raakte ik er gaandeweg helemaal in. Een erg fijne film over een groep jongeren, de laatste drie dagen voor (weet ik veel welk stukje) school in het Texas van 1980. De film is groeiende, nu ik hem wat laat bezinken. Veel dialoog, weinig actie, weinig 'plot'. En in zekere zin wel degelijk vergelijkbaar met Dazed. Enige grote minpunt voor mij: alleen maar mooie mensen.

Een dag later Dazed weer opgezet.


Heb ik overlaatst ook gezien. Inderdaad erg magere plot, alleen maar mooie mensen die mooie dingen meemaken. En dat is het zowat

De laatste tijd enkele goede films gezien, zoals Nightcrawler en The Voices, alle 2 met erg zieke hoofdpersonages, en dus erg entertainend .

Ook nog Jeruzalem, over de dag des oordeels die uitbreekt in, je raadt het nooit, Jeruzalem, maar dat vond ik maar een mager beestje.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 10-01-2017 12:13 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

Ik heb The Nightcrawler (of eigenlijk de populariteit ervan) nooit begrepen eerlijk gezegd. Ik vond de film nogal overdreven en op momenten vond ik het script ronduit onrealistisch.



PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 12-01-2017 9:39 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Geslaagde griezel, met een subtiele opbouw, en 2 oudjes als slechterik opvoeren lijkt me redelijk origineel (alhoewel, 'The people under the stairs' zat ook wel in die richting).
Enkel bij de apotheose worden, spijtig genoeg, de clichés duchtig in het rond gestrooid. Er had toch een betere afwikkeling in gezeten.



The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-01-2017 10:01 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 31 december 2016 19:58 schreef Fusion het volgende:
Stond ook op de lijst ja.

Nu "Passengers". Tot nu toe vermakelijke Hollywood SF


Ja deze viel mij ook erg mee, meer actie dan verwacht voor twee hoofdrolspelers met veel tijd.

Alleen dat zwembad na uitvallen van zwaartekracht was een beetje belachelijk. Allereerst gaat het niet zomaar omhoog zonder er kracht bij te stoppen. Ten tweede kan ze makkelijker uit zo'n bel zwemmen dan met zwaartekracht. Het probleem wat misschien kan ontstaan is dat de ruimte zich gaat vullen met allerlei waterdruppels die maar matig tot elkaar aangetrokken worden en dat je dan misschien kan verzuipen in half met water verzadigde lucht.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 12-01-2017 10:53 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Ja zoiets. Maar wellicht door de kracht van de beweging van t schip?


When your people matter, menstrual health matters


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-01-2017 11:13 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 12 januari 2017 10:53 schreef Fusion het volgende:
Ja zoiets. Maar wellicht door de kracht van de beweging van t schip?


Die veranderde toch niet?

Sowieso kwam veel zo niet alles van de zwaartekracht door middelpunt vliedende kracht. Die beweging stop je niet zomaar, ook niet bij storing.

Door wegvallen van een systeem zou alles soort van in evenwicht blijven hooguit langzaam veranderen. Hey schip voer met constante snelheid en er zou alleen effect zijn bij verandering in versnelling bv door impact op dat moment.




♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 12-01-2017 11:29 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Misschien gaf de boordcomputer net ff gas. Of een passerende zwaartekrachtgolf die alleen water met de juiste chloor content kon aantrekken. Of was t geen gewoon zwembadwater maar nano-robotjes die gereset werden.


Beetje inventief blijven hé, 't is wel Hollywood


When your people matter, menstrual health matters


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 13-01-2017 9:43 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

'Hardcore Henry', heeft meer weg van een computerspel dan een film. Qua verhaal afgekeken van 'Crank', en die films waren toch een stuk leuker dan deze meuk.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 18-01-2017 19:30 by Steel Jaw Profiel van Steel Jaw

Gisteren The Girl On The Train gezien (drama/thriller).
Best wel ok film. Alleen vond ik het meer drama dan thriller.

Hij wordt op geen enkel punt echt spannend, doch is hij wel goed uitgewerkt.
Het is zo een film waarbij je halverwege het verhaal iedereen verdenkt...


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 19-01-2017 12:08 by Bub Profiel van Bub

quote:
Op 18 januari 2017 19:30 schreef Steel Jaw het volgende:
Het is zo een film waarbij je halverwege het verhaal iedereen verdenkt...


Best spannend dus.


bub


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 19-01-2017 12:26 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 29 september 2016 11:17 schreef PandroidJack het volgende:
Wat als een mens 100% van z'n hersencapaciteit kan gebruiken? Interessante vraag, zou je een interessant verhaal aan kunnen vasthangen, maar Luc Besson is duidelijk geen Philip K Dick en lijkt slechts 2% van zijn hersencapaciteit te hebben gebruikt. Een excuus om een flauwe actiefilm te fabriceren.




Kennelijk een dusdanige urban myth dat er zelfs films over gemaakt worden. We gebruiken al 100% van onze hersencapaciteit.

quote:
Op 18 mei 2016 10:04 schreef PandroidJack het volgende:
Hmm, niet helemaal wat ik verwacht had. Minder humoristisch, eerder dromerig magisch-realistisch. Poelvoorde vind ik altijd leuk om bezig te zien, hij leeft zichzelf goed uit als klootzak van een god, maar de focus ligt toch vooral op zijn wereldverbeterende dochtertje.




Ik had er ook meer van verwacht. Desalniettemin wel vermakelijk.


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 19-01-2017 12:44 by zodiac lung Profiel van zodiac lunghttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

The Element of Crime. Zo stel ik me Sin City voor als David Lynch 'm had geregisseerd.

Hunt For The Wilderpeople. Als iets als feelgoodfilm wordt aangeprezen, pas ik meestal. Maar deze was wel écht fijn.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 19-01-2017 13:31 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

quote:
Op 19 januari 2017 12:44 schreef zodiac lung het volgende:
The Element of Crime. Zo stel ik me Sin City voor als David Lynch 'm had geregisseerd.




OEH!? Dat moet cool zijn dan. PS Twin Peaks boek binnen. Nerdgasm. Maar nog geen idee of het een beetje leescontinuïteit heeft.



zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 19-01-2017 13:36 by zodiac lung Profiel van zodiac lunghttp://https://www.last.fm/user/Panzerke


Ik ben er ook nog niet in begonnen, moet nog iets van een miljoen pagina's Malazan Book of the Fallen voordat ik tijd heb voor iets anders. Moet echt een pauze inlassen, vóór mei moet ik de serie herkijken en dat boek uithebben.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 19-01-2017 13:45 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

Serie ga ik ook herkijken. Wordt wel taai, dat 'slechtere' stuk. Maar het moet . Maar dat boek ziet er in ieder geval in alle opzichten prachtig uit.



iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 23-01-2017 23:02 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

La La Land.

Geweldig.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 24-01-2017 9:57 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 19 januari 2017 12:26 schreef Snaack het volgende:
Kennelijk een dusdanige urban myth dat er zelfs films over gemaakt worden. We gebruiken al 100% van onze hersencapaciteit.
Dat hangt er van af wat je met capaciteit bedoelt. We weten dat we iig wel min of meer 1005 van onze hersenen gebruiken qua volume, we zien immers overal activiteit tijdens scans. Of we meer kunnen met onze huidige hersenen is een ander verhaal, daar we nog steeds maar zeg maar 10% snappen van hoe alles werkt op alle niveau's. En dat ondanks de miljarden dieren die we gemarteld hebben terwijl ze, bij bewustzijn, stalen draden in hun ogen en hersenen geprikt kregen etc.


When your people matter, menstrual health matters


williamblake
Usericon van williamblake
Posted 24-01-2017 10:15 by williamblake Profiel van williamblake

quote:
Op 19 januari 2017 13:36 schreef zodiac lung het volgende:
moet nog iets van een miljoen pagina's Malazan Book of the Fallen voordat ik tijd heb voor iets anders.


Ik ben er bijna door. Zit halverwege The Crippled God. In tegenstelling tot andere boeken, betwijfel ik of ik de hele reeks nog ooit eens zal herlezen...

On topic: Sorcerer van Friedkin recent gezien. Voor de rest weinig noemenswaardige films gezien de laatste tijd.



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-01-2017 14:51 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 24 januari 2017 9:57 schreef Fusion het volgende:
Dat hangt er van af wat je met capaciteit bedoelt. We weten dat we iig wel min of meer 100% van onze hersenen gebruiken qua volume, we zien immers overal activiteit tijdens scans.


Dat dus, alhoewel gebleken is dat de hersenen opmerkelijk flexibel zijn en dat taken uit 1 gebied bijvoorbeeld overgenomen kunnen worden door een ander gebied.

quote:
Of we meer kunnen met onze huidige hersenen is een ander verhaal, daar we nog steeds maar zeg maar 10% snappen van hoe alles werkt op alle niveau's.


Ik vraag me vooral af wat dat "meer" dan zou zijn. Onze zintuigen zullen niet ineens een hogere "resolutie" krijgen o.i.d.

De hersenen zijn evolutionair afgestemd op de taken die dezen uit moeten voeren en zouden dus precies groot genoeg moeten zijn, zou je zeggen.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 24-01-2017 15:01]


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 24-01-2017 15:16 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Klopt maar evolutie is allang niet meer de enige factor. We beïnvloeden onze hersenen meer en meer zelf door training, media, psychologie, medicatie, ingrepen etc. Nu wordt natuurlijk t meeste nog niet genetisch overgeleverd maar toch...


When your people matter, menstrual health matters


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-01-2017 15:38 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 24 januari 2017 15:16 schreef Fusion het volgende:
Klopt maar evolutie is allang niet meer de enige factor. We beïnvloeden onze hersenen meer en meer zelf door training, media, psychologie, medicatie, ingrepen etc. Nu wordt natuurlijk t meeste nog niet genetisch overgeleverd maar toch...


In zekere zin is dat ook evolutie. Die "vooruitgang" wordt weliswaar niet genetisch overgeleverd, maar wel op andere manieren waar de volgende generatie weer van profiteert.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 24-01-2017 15:38]


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 25-01-2017 23:02 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 25-01-2017 23:05]



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen