IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : I'll Be Back [filmtopic] Vorige pagina | Volgende pagina
bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 12-09-2017 12:17 by bokkie666 Profiel van bokkie666

quote:
Op 12 september 2017 11:46 schreef Ralph het volgende:
Daarom ben ik zo huiverig om te gaan kijken. Ik weet dat ik ga vergelijken. Ga ik volgende week met The Dark Tower ook doen en dat loopt ook niet goed af, maar goed.
Maar hij is echt de moeite waard. Al was het voor mij al een eeuwigheid geleden dat ik een aantal van de strips had gelezen. Het heeft ook lang geduurd voordat ik door had dat de strips in Nederland als Ravian zijn verschenen. Geen enkele recensie op eentje na vond het nodig om dat te vermelden.

Ik vond juist Mad Max tegenvallen want geen Mel Gibson. Die nieuwe Max heeft van die droevige puppyoogjes en dat past er niet bij voor mij.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 12-09-2017 12:20 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Het is en blijft toch maar 1 donkere toren film? Van anderhalf uur oid? Dat slaat toch nergens op? Ik heb de serie boeken hier in de kast staan en sommige heb ik zelfs meerdere keren gelezen. Ik kan me werkelijk niets bij die film voorstellen.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 12-09-2017 12:24 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 12 september 2017 12:17 schreef bokkie666 het volgende:
Maar hij is echt de moeite waard. Al was het voor mij al een eeuwigheid geleden dat ik een aantal van de strips had gelezen. Het heeft ook lang geduurd voordat ik door had dat de strips in Nederland als Ravian zijn verschenen. Geen enkele recensie op eentje na vond het nodig om dat te vermelden.


Hm, dat biedt toch nog perspectief.

quote:
Die nieuwe Max heeft van die droevige puppyoogjes en dat past er niet bij voor mij.


Tussen alle waanzin en explosies door heb ik écht niet op die gast zijn oogjes gelet.

quote:
Op 12 september 2017 12:20 schreef F.Jacobse het volgende:
Het is en blijft toch maar 1 donkere toren film? Van anderhalf uur oid? Dat slaat toch nergens op? Ik heb de serie boeken hier in de kast staan en sommige heb ik zelfs meerdere keren gelezen. Ik kan me werkelijk niets bij die film voorstellen.


Ik wel, omdat Roland dit keer de hoorn van Eld heeft en het een nieuwe cyclus is binnen het grotere narratief. Dus geen één-op-één verfilming van het bestaande verhaal. Dat prikkelt bij mij toch genoeg om te gaan kijken.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 12-09-2017 12:39 by Deceptikoen Profiel van Deceptikoen

Nee, juist het gegeven dat het verder gaat waar de donkere toren boekenreeks eindigde is voor mij juist de dealbreker.

Hier ook de boeken in de kast staan, en de strips ook, en ik kan me niet voorstellen dat ik die tof ga vinden.

Zijn zowiezo maar een paar Stephen King verfilmingen die wel ok zijn. Stand by me, It, Salem's Lot, en volgens mij zijn we er dan al.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 12-09-2017 12:40 by bokkie666 Profiel van bokkie666

quote:
Op 12 september 2017 12:24 schreef Ralph het volgende:


Tussen alle waanzin en explosies door heb ik écht niet op die gast zijn oogjes gelet.

Ja deze was de mad maxfilm voor het transformerspubliek.

quote:
Op 12 september 2017 12:20 schreef F.Jacobse het volgende:
Het is en blijft toch maar 1 donkere toren film? Van anderhalf uur oid? Dat slaat toch nergens op? Ik heb de serie boeken hier in de kast staan en sommige heb ik zelfs meerdere keren gelezen. Ik kan me werkelijk niets bij die film voorstellen.



Er komen nog meer films en ook een serie, las ik ergens.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 12-09-2017 12:45 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

My bad, ik dacht dat het een verfilming van de boeken was.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 12-09-2017 12:56 by Count Usher (Redacteur) Profiel van Count Usher

quote:
Op 12 september 2017 10:52 schreef Ralph het volgende:
Laatst eindelijk Mad Max: Fury Road gezien. WTF. Wat een volledig over de top spektakel, zeg. Enorm van genoten. De eerste tien minuten hebben mijn huisgenoot en ik elkaar vol ongeloof zitten aankijken, om het daarna maar gewoon over je heen te laten komen.


Die trek ik dus echt niet. Hiermee vergeleken is Mad Max Beyond Thunderdome een meesterwerk en dat wil wat zeggen.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Buiksmurf
Usericon van Buiksmurf
Posted 12-09-2017 13:01 by Buiksmurf Profiel van Buiksmurf

quote:
Op 12 september 2017 12:39 schreef Deceptikoen het volgende:
Nee, juist het gegeven dat het verder gaat waar de donkere toren boekenreeks eindigde is voor mij juist de dealbreker.

Hier ook de boeken in de kast staan, en de strips ook, en ik kan me niet voorstellen dat ik die tof ga vinden.

Zijn zowiezo maar een paar Stephen King verfilmingen die wel ok zijn. Stand by me, It, Salem's Lot, en volgens mij zijn we er dan al.


De It uit 1990 is verschrikkelijk. Ik snap nog steeds niet dat daar zoveel mensen zo positief over zijn.

The Shining, Carrie, Stand By Me, Misery, The Shawshank Redemption, The Green Mile, Dolores Claiborne, Apt Pupil zijn alle zee goede verfilmingen


[Dit bericht is gewijzigd door Buiksmurf op 12-09-2017 13:06]


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 12-09-2017 13:02 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Vond er ook niet zo veel aan


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 12-09-2017 13:03 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Laatste Mad Max dus


When your people matter, menstrual health matters


Buiksmurf
Usericon van Buiksmurf
Posted 12-09-2017 13:07 by Buiksmurf Profiel van Buiksmurf

quote:
Op 12 september 2017 12:56 schreef Count Usher het volgende:
Die trek ik dus echt niet. Hiermee vergeleken is Mad Max Beyond Thunderdome een meesterwerk en dat wil wat zeggen.


Helemaal mee eens. Wat een draak van een film is die recentste Mad Max film.


Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 12-09-2017 13:43 by Deceptikoen Profiel van Deceptikoen

quote:
Op 12 september 2017 13:01 schreef Buiksmurf het volgende:
De It uit 1990 is verschrikkelijk. Ik snap nog steeds niet dat daar zoveel mensen zo positief over zijn.

The Shining, Carrie, Stand By Me, Misery, The Shawshank Redemption, The Green Mile, Dolores Claiborne, Apt Pupil zijn alle zee goede verfilmingen


Ik vergeet idd Apt Pupil, Green Mile, en Carrie. Shawshank redemption vond ik weinig aan, maar ben ik de enige in.


Die It uit 1990 is vooral de eerste helft heel erg gaaf van. Ondanks dat er 3/4 uit het boek niet beschreven wordt, geeft het wel heel goed de feel van het boek aan, laatste zomer als kind, dingen waar alleen kinderen in geloven, vriendschap, opgroeien, blablabla. De 2e helft van It vind ik ook niet zo denderend, met als dieptepunt die spin..

Die sfeer komt bv ook terug in Stand by me, en in heel veel van SK zijn verhalen. Is maar in twee films dat ik dat goed weer gegeven vind.


Buiksmurf
Usericon van Buiksmurf
Posted 12-09-2017 13:47 by Buiksmurf Profiel van Buiksmurf

quote:
Op 12 september 2017 13:43 schreef Deceptikoen het volgende:


Die It uit 1990 is vooral de eerste helft heel erg gaaf van. Ondanks dat er 3/4 uit het boek niet beschreven wordt, geeft het wel heel goed de feel van het boek aan, laatste zomer als kind, dingen waar alleen kinderen in geloven, vriendschap, opgroeien, blablabla. De 2e helft van It vind ik ook niet zo denderend, met als dieptepunt die spin..

Die sfeer komt bv ook terug in Stand By Me, en in heel veel van SK zijn verhalen. Is maar in twee films dat ik dat goed weer gegeven vind.


Ik vind juist de sfeer totaal niet overkomen. Die dus wel geweldig in Stand By Me overkomt. Ben zelf van 68 dus... Die spin is inderdaad het absolute dieptepunt, maar ja dat was ie in het boek ook al. Waarom in godsnaam het monster benoemen/beschrijven?

[Dit bericht is gewijzigd door Buiksmurf op 12-09-2017 13:48]


Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 12-09-2017 13:53 by Deceptikoen Profiel van Deceptikoen

In het boek was dat beter omschreven, maar had ook te maken met dat de geschiedenis van het monster uitgelegd werd, en "het huis" van die spin werd in het boek ook veel beter verteld, hope het eruitziet enzo, niet dat riool.

Heb ergens gelezen dat het budget opwas toendertijd, dus vandaar deze oplossing, en dat de makers er ook niet super blij mee waren, maar ja, geen keus.

Maar die scene waarin It naar aarde komt zal in de nieuwe ook wel niet zitten, was een van de twee scenes in het boek die niet verfilmd kunnen/mochten? worden. De andere is die met Bev als ze de eerste keer it verslagen hebben


Benieuwd hoe de relatie van Henry Bowers met een van die jongens weergegeven wordt.


Buiksmurf
Usericon van Buiksmurf
Posted 12-09-2017 14:00 by Buiksmurf Profiel van Buiksmurf

quote:
Op 12 september 2017 13:53 schreef Deceptikoen het volgende:
De andere is die met Bev als ze de eerste keer it verslagen hebben




Dat is voor de XXX-rated extended Blu Ray/DVD versie.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 12-09-2017 14:02 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 12 september 2017 12:39 schreef Deceptikoen het volgende:
Nee, juist het gegeven dat het verder gaat waar de donkere toren boekenreeks eindigde is voor mij juist de dealbreker.


Dat is bij mij dus precies andersom. De boekenreeks kennen we al, en we weten allemaal hoe dat eindigde. Juist dat kan zo'n verfilming weer interessant maken.

quote:
Op 12 september 2017 12:56 schreef Count Usher het volgende:
Die trek ik dus echt niet. Hiermee vergeleken is Mad Max Beyond Thunderdome een meesterwerk en dat wil wat zeggen.


Inhoudelijk gezien is het zeker ook geen meesterwerk. Qua design en cinematografie vind ik dat echter wel.

quote:
Op 12 september 2017 13:01 schreef Buiksmurf het volgende:
De It uit 1990 is verschrikkelijk. Ik snap nog steeds niet dat daar zoveel mensen zo positief over zijn.


Jeugdsentiment. Niets meer en niets minder.

quote:
The Shining, Carrie, Stand By Me, Misery, The Shawshank Redemption, The Green Mile, Dolores Claiborne, Apt Pupil zijn alle zee goede verfilmingen


Dit rijtje scheelt mij typwerk, thanks. Zelfde rits had ik op willen noemen.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-09-2017 14:02 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Laatst Snowpiercer, was wel grappig excentriek.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 12-09-2017 14:21 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 12 september 2017 14:02 schreef ElitE het volgende:
Laatst Snowpiercer, was wel grappig excentriek.
Moet je Okja eens proberen, van de hand van de zelfde dame. Moet m ook nog zien zelf.


When your people matter, menstrual health matters


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 13-09-2017 7:35 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

Snowpiercer moet ik ook nog zien ja. Misschien iets voor komend weekend.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-09-2017 17:25 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos



niet kut

voor liefhebbers van Source Code, Butterfly Effect, etc ...

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 13-09-2017 17:26]


signature


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 14-09-2017 21:39 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

Coherence aan de hand van de posts hier! Verrassend tof. Maat die meekeek vond 'm minder. Interessant om te zien hoe smaken kunnen verschillen: hij raadde me 't laatst The Box aan, wat ik dan weer een enorm incoherent wanproduct vond (eergisteren gekeken op Netflix).



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-09-2017 9:19 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Mother schijnt dramatisch slecht te zijn :s


signature


spectre
Usericon van spectre
Posted 15-09-2017 10:05 by spectre Profiel van spectre

ik hoor juist het tegenovergestelde


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 15-09-2017 10:08 by spectre Profiel van spectre

Geen spoilers in deze review, pas na de score gaat ie dat doen, dus kijk niet verder na het cijfer wat ie geeft.





Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 15-09-2017 12:05 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 14 september 2017 21:39 schreef Dirge for november het volgende:
Coherence aan de hand van de posts hier! Verrassend tof. Maat die meekeek vond 'm minder.
Probeer ook

* Timecrimes
* Primer
* Timelapse
* Predestination
* The One I Love
* Mr Nobody
* The Curious Case of Benjamin Button
* Extraction
* Looper

Ook allemaal koel


When your people matter, menstrual health matters


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen