IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : I'll Be Back [filmtopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 18-08-2017 13:53 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos




gatverdamme wat kunnen vrouwen vies zijn




goeie film wel


signature


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 18-08-2017 14:09 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Precies een Cronenberg-film


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 18-08-2017 16:53 by Tool-fan Profiel van Tool-fan

quote:
Op 18 augustus 2017 13:35 schreef PandroidJack het volgende:
De 'oude' Cronenbergfilms zijn echte pareltjes van body horror, zoals Videodrome en natuurlijk Scanners, en dan nog één met parasieten die de bewoners van een appartementsgebouw infecteren. The Fly is natuurlijk het summum van body horror. De meer moderne films zijn erg degelijk ('History of Violence o.a.), minder body horror, maar wel pareltjes van thrillers. De enige die wat uit de toon valt is 'Spider' (ik heb het boek ook gelezen), een meer psychologische thriller/drama.
'Crash' is ook een goeie (beter dan het boek), erg bevreemdend erotisch.
Cronenberg heeft enkele jaren geleden ook een roman geschreven, maar die vond ik dik tegenvallen.


Thanks voor de info.
Dan zal ik de komende weken eens Scanners, The Fly, History of Violence en Crash trachten te zien.


Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 18-08-2017 21:18 by Steel Jaw Profiel van Steel Jaw

quote:
Op 18 augustus 2017 16:53 schreef Tool-fan het volgende:
Thanks voor de info.
Dan zal ik de komende weken eens Scanners, The Fly, History of Violence en Crash trachten te zien.


Check zeker ook zijn jaren 70 films, Shivers (die met die parasieten in dat appartementsblok), Rabid (revolutionare huidtransplantatie die voor een zombie epidemie zorgt) en The Brood (over een vrouw die in therapie is bij een psychiater. Haar shrink gebruikt een nieuw soort therapie waarbij ze haar haat de vrije loop kan laten gaan. Creepy shit, deze The Brood).

Ook Dead Ringers uit de jaren 80 is aan te raden (over een tweeling gyneacologen die beginnen experimenteren op hun patiënten).

En als ge echt ne zware mindfuck film wilt zien van Cronenberg moet ge maar ies naar Naked Lunch kijken, film uit 1991. Naar een boek van William S. Burroughs.

Oja, ik moet er waarschijnlijk niet bijvertellen dat Cronenberg 1 van mn favoriete regisseurs aller tijden is zeker :-P

[Dit bericht is gewijzigd door Steel Jaw op 18-08-2017 21:19]


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 19-08-2017 13:04 by Tool-fan Profiel van Tool-fan

quote:
Op 18 augustus 2017 21:18 schreef Steel Jaw het volgende:
Check zeker ook zijn jaren 70 films, Shivers (die met die parasieten in dat appartementsblok), Rabid (revolutionare huidtransplantatie die voor een zombie epidemie zorgt) en The Brood (over een vrouw die in therapie is bij een psychiater. Haar shrink gebruikt een nieuw soort therapie waarbij ze haar haat de vrije loop kan laten gaan. Creepy shit, deze The Brood).

Ook Dead Ringers uit de jaren 80 is aan te raden (over een tweeling gyneacologen die beginnen experimenteren op hun patiënten).

En als ge echt ne zware mindfuck film wilt zien van Cronenberg moet ge maar ies naar Naked Lunch kijken, film uit 1991. Naar een boek van William S. Burroughs.

Oja, ik moet er waarschijnlijk niet bijvertellen dat Cronenberg 1 van mn favoriete regisseurs aller tijden is zeker :-P


Haha, dat laatste valt inderdaad wel op door je uitgebreide reactie.
Thanks voor de tips.
Het zal vermoedelijk wel even duren, maar denk dat ik de meesten ook wel eens de kans zal geven.


Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 19-08-2017 20:17 by Steel Jaw Profiel van Steel Jaw

quote:
Op 19 augustus 2017 13:04 schreef Tool-fan het volgende:
Haha, dat laatste valt inderdaad wel op door je uitgebreide reactie.
Thanks voor de tips.
Het zal vermoedelijk wel even duren, maar denk dat ik de meesten ook wel eens de kans zal geven.


Zeker doen. Topregisseur!


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 19-08-2017 21:47 by Bub Profiel van Bub

Cronenberg? Check.

Zijn racefilm: Fast Company is ook goed. Alleen heb ik hem niet in mijn dvd/bluray collectie.
Destijds kwam deze in Amerika uit met 2 experimentele films erbij op dvd. Te weten Stereo en Crimes Of The Future. Ik kon met die 2 films niets.
Overigens is zijn oude experimentele werk te verkijgen in de UK op dvd of blu ray via het (uitstekende) Arrow video label.
http://www.arrowfilms.co.uk/

Cosmopolis is een saaie kutfilm.




bub


Sater
Usericon van Sater
Posted 19-08-2017 22:20 by Sater Profiel van Sater

Cosmopolis was niet te doen, maar voor Maps to the Stars wil ik nog even een lans breken hier.

Verder natuurlijk The Fly, Crash en Videodrome en vond Eastern Promises ook erg leuk. Tentoonstelling in Eye een paar jaar terug was ook super met de teleporter van The Fly, kraakbeenpistolen en een Mugwump aan de bar.



one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 20-08-2017 18:44 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Ja, Naked Lunch natuurlijk, nog vergeten. Heerlijk absurd, en erg goede soundtrack ook trouwens.

Enfin, vrijdag in de cinema deze dus gezien



S.King slaat de nagel op de kop, met te zeggen dat de fans van de boekenreeks op hun honger zullen blijven zitten. Ik vind het een aparte keuze om een serie van 8 boeken samen te persen in 1 film (het omgekeerde 'The Hobbit'-principe). Zo'n rijke fantasiewereld, met zo veel potentieel. De film licht uiteindelijk maar een tipje van de sluier op, als een erg beknotte samenvatting. In het beste geval zal het vele kijkers, die de reeks niet gelezen hebben, er toe aan zetten om ze te lezen, om de rijke achtergrond te leren kennen.

Los van de boeken is het echter best een goeie, entertainende film, met Matthew McConaughey perfect gecast als de bad guy. De frustratie dat ze je maar een glimp laten zien, en weinig diepgang geven aan het verhaal, stoort zelfs niet zo fel, buiten dan een tegenvallende finale. Nog meer dan 'Under the Dome' hadden ze van 'The Dark Tower' een erg mooie, rijke serie kunnen maken.

[Dit bericht is gewijzigd door PandroidJack op 20-08-2017 18:45]


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 21-08-2017 8:31 by zodiac lung Profiel van zodiac lunghttp://https://www.last.fm/user/Panzerke



Apocalypse Now in de 16e eeuw. Schijnt een hel te zijn geweest om te filmen en dat geeft de film een extra naargeestig randje. Goede soundtrack door Popol Vuh. Top.


Deze stond al een tijdje op de planning; naar aanleiding van Grave Pleasures’ nieuwe single ook daadwerkelijk maar eens voor gaan zitten. Heftig, zoals verwacht, maar mooi.


[Dit bericht is gewijzigd door zodiac lung op 21-08-2017 14:51]


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 21-08-2017 9:35 by Count Usher (Redacteur) Profiel van Count Usher



Verrassend. Compleet anders dan ik me na het lezen van de synopsis had voorgesteld. Beetje knullig einde, maar verder wel vermakelijk.



Eerder teleurstellend. De docu-achtige splitscreens waren soms heftig, maar al bij al te weinig geslaagde scares.



Prima als 80's tribute. Als je het wil zien als een 21ste-eeuwse horror, dan ga je je behoorlijk ergeren aan de slapstick. Zoals mijn vrouw


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 21-08-2017 10:37 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Ik vond hem fantastisch, en bij momenten spannend genoeg om alle slapstick te vergeten. Ik ben hem in de cinema gaan zien met mijn (ex)-vrouw, die toen zwanger was van ons tweede kindje. Halverwege is ze, om een vroegtijdige bevalling te vermijden, toch maar buiten gegaan.

Heerlijk charmant filmpje, met een puike jazzy soundtrack. Over de uitdagingen van een alleenstaande vader, die zich ook nog eens bij momenten als een alien voelt. Ik kon me er volledig in vinden.



The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-08-2017 11:25 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

http://www.imdb.com/title/tt0384533




wat slecht!

Summer op Sam deed me denken dat Spike Lee een hele sterke filmmaker was.

Maar deze was echt kut! slecht geacteerd, slecht uitgewerkt verhaal, veel te moraliserend, veel te geforceerd


KAK!

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 21-08-2017 11:26]


signature


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 21-08-2017 11:35 by Count Usher (Redacteur) Profiel van Count Usher

Yep, hij heeft wel meer rommel gemaakt.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 24-08-2017 11:39 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Redelijk geslaagd, en zeker entertainend genoeg om te blijven kijken.



The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 24-08-2017 11:47 by MetalJan Profiel van MetalJan

Mortdecai

Flauwe film, had meer verwacht met acteurs als Johnny Depp, Ewan McGregor en Jeff Goldblum.

Last King Of Scotland

Erg goeie film!


Buiksmurf
Usericon van Buiksmurf
Posted 24-08-2017 12:02 by Buiksmurf Profiel van Buiksmurf

quote:
Op 24 augustus 2017 11:47 schreef MetalJan het volgende:


Last King Of Scotland

Erg goeie film!


Vond die redelijk tegenvallen. Maar ja, kende het boek al ruim voordat de film uitkwam.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 24-08-2017 12:25 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 24 augustus 2017 11:39 schreef PandroidJack het volgende:
Redelijk geslaagd, en zeker entertainend genoeg om te blijven kijken.


Hehe, eindelijk iemand die m ook leuk vond. Bill & Ted meets Naked Lunch, zoiets. Erg vermakelijk. Lo-fi, grappig, weird.


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-08-2017 12:02 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Everything You Always Wanted to Know About Sex * But Were Afraid to Ask

wat slecht

totaal niet grappig


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-08-2017 12:03 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Spring Breakers


eindelijk gezien.

ja, euhm, bepaalde zaken waren nice


signature


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 25-08-2017 16:45 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Ik vond het nogal een onverwachte wending hebben. Best ok.

Deze gisteren gezien


Erg boeiend, en de genialiteit van Zappa wordt mooi in de verf gezet.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 28-08-2017 7:17 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Deze komt erg warm aanbevolen. Zeer interessante sci fi-film, met een heerlijke mysterieuze Hitchcok-achtige insteek. Ik wil er niet te veel van zeggen, want dat zou de lol alleen maar verpesten. Gewoon zien, die handel



The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 28-08-2017 9:33 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Jip, Coherence is prima

ik heb me eens toegelegd op Pasolini

The Decameron / Salo, Or The 120 Days of Sodom beiden gekeken.


enkel Salo kon me boeien.


Canterbury tales ga ik zelfs niet bekijken


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 28-08-2017 13:17 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 28 augustus 2017 7:17 schreef PandroidJack het volgende:
Deze komt erg warm aanbevolen. Zeer interessante sci fi-film, met een heerlijke mysterieuze Hitchcok-achtige insteek. Ik wil er niet te veel van zeggen, want dat zou de lol alleen maar verpesten. Gewoon zien, die handel


Top film. Ook al paar keer aangeraden hier in Fusions Grote Lofi Scifi Aanrader Top Lijstje Dinges


When your people matter, menstrual health matters


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 28-08-2017 16:50 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

quote:
Op 24 augustus 2017 11:39 schreef PandroidJack het volgende:
Redelijk geslaagd, en zeker entertainend genoeg om te blijven kijken.




Ah die was leuk ja.



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen