IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Auteur:
Topic : Naar welk concert ben je geweest? Vorige pagina | Volgende pagina
ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 24-10-2019 12:12 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Afgelopen dinsdag Sunn O))) in Nijmegen. Was weer mooi.



[Dit bericht is gewijzigd door ColdheartMinor op 24-10-2019 12:13]


smallie
Usericon van smallie
Posted 24-10-2019 16:50 by smallie Wijzig reactieProfiel van smallieQuote dit bericht

Het was zeker mooi!


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 24-10-2019 16:53 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

Was een geweldig optreden inderdaad!


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 24-10-2019 17:18 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

quote:
Op 24 oktober 2019 8:58 schreef F.Jacobse het volgende:
Je legt nu wat in mijn mond waar ik niet op sta te wachten...





Ik leg je niks in de mond, en zeker dat niet.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 26-10-2019 8:10 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 24 oktober 2019 12:12 schreef ColdheartMinor het volgende:
Afgelopen dinsdag Sunn O))) in Nijmegen. Was weer mooi.




Was een geweldige show


smallie
Usericon van smallie
Posted 30-10-2019 19:17 by smallie Wijzig reactieProfiel van smallieQuote dit bericht

Gisteren. Inter Arma met Ggu:ll in het voorprogramma: mooi, mooi, mooi!


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 01-11-2019 9:52 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Mayhem, Gaahls Wyrd, Dead Congregation en meer, in Doornroosje.

De eerste band miste ik, want die begon al om 18.20u.
Wel op tijd voor GosT, maar dat had niet gehoeven. Wat een troep.
Nocturnal Graves was al stukken aangenamer. Verrotte pot metal, goede sfeer.
Gaahls Wyrd was fantastisch. Veelzijdige show, het ging van harde black tot hypnotiserend repetitieve riffs zoals bekend van Trelldom. Deed af en toe wat denken aan Primordial, en ook de invloed van Wardruna was wel te merken. Wat een indrukwekkende frontman is Gaahl toch. Sympathiek ook om minutenlang handjes te schudden na afloop.
Dead Congregation klonk als een graf, in de goede zin van het woord. Fantastisch.
Mayhem in bloedvorm geeft iedereen het nakijken. Wat een geweld. Geluid was perfect; Attila zong op een gegeven moment gelijktijdig in een microfoon, schedel, strop en beenderenkruis; Hellhammer was machinaal strak zoals altijd; "when it's cooooold..."; alles. Nieuwe nummers blijven gewoon overeind naast de klassiekers. Gruwelijk goede show.
Van Deströyer 666 te weinig gezien omdat er een trein gehaald moest worden.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 01-11-2019 11:18 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Precies dezelfde ervaring als jij gehad. Mooie avond!


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 02-11-2019 15:09 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Donderdag naar Machine Head in Vorst Nationaal geweest. Ik heb er een dubbel gevoel bij. De eerste helft van de show, die zeker een goed uur duurde, speelde MH recent(er) werk, en (buiten het openingsnummer, waarvan de naam me ontsnapt) dat was verschrikkelijke middle-of-the-road-noch vis noch-vlees Amerikaanse metal . Ik voelde me helemaal plat geslagen door zo'n afstompende middelmatigheid. Goed idee dan ook om 10 minuten pauze in te lassen. Want dan begon, eindelijk, het fantastische deel van de avond. 'Burn My Eyes', van voor naar achter. Van het fantastische openingsnummer, waarbij ik me al halvelings schor had gebruld (samen met de gehele zaal) tot het fantastische slotnummer en alles er tussen in: Machine Head was opeens een ijzersterke metalgroep. Er schuilt veel tragedie in het feit dat de muziek van je eerste album zo ontzettend veel beter is dan alle meuk die er op volgt. Soit, enthousiast waren MH zeker, het publiek at uit hun hand, mega-moshpits a volonté...Het werd dus uiteindelijk een zeer geslaagde avond. Maar een fan zal ik nooit worden




[Dit bericht is gewijzigd door PandroidJack op 02-11-2019 15:09]


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Valediction
Usericon van Valediction
Posted 04-11-2019 17:23 by Valediction Wijzig reactieProfiel van ValedictionQuote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2019 8:10 schreef Burzum het volgende:
Was een geweldige show



hehe had ik ook wel weer eens willen zien, maar werd deze maand te veel.

[Dit bericht is gewijzigd door Valediction op 04-11-2019 17:24]


Valediction
Usericon van Valediction
Posted 04-11-2019 17:24 by Valediction Wijzig reactieProfiel van ValedictionQuote dit bericht

quote:
Op 24 oktober 2019 12:12 schreef ColdheartMinor het volgende:
Afgelopen dinsdag Sunn O))) in Nijmegen. Was weer mooi.




Mooie foto! Zelf gemaakt???


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 04-11-2019 18:34 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2019 17:24 schreef Valediction het volgende:
Mooie foto! Zelf gemaakt???


Jep! Gewoon met de telefoon. Vind het leuk om af en toe te proberen om leuke plaatjes te schieten als ik weer een bandje sta te loeren. Zonder natuurlijk medebezoekers tot last te zijn e.d.

Vorige maal in Paradiso deze geschoten;



HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 04-11-2019 18:52 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

03/11: Downfall of Gaia - Little Devil, Tilburg

Het was koud, donker en het regende: omstandigheden die erg goed bij het Duitse Downfall of Gaia passen. Ik zag ze voor de tweede keer in de Little Devil in Tilburg. De band heeft met Ethic of Radical Finitude een van mijn favoriete platen van het jaar afgeleverd, ze speelden dan ook bijna de volledige plaat en nog twee nummers van Atrophy (de vorige plaat)

Downfall of Gaia heeft een sound die mij gewoon ontzettend aanspreekt. Heerlijk mistroostige blackmetal met prachtige melancholische tremolo's en tokkeltjes en wonderschone rustige post-rockpassages. Melodieus, maar ook doorleefd, vooral in de vocalen. Drummer Michael Kadnar is echt een geweldenaar: beestige blastbeats en monsterlijke fills die me meer doen denken aan Ben Koller van Converge dan een blackmetaldrummer. Hij is dan ook degene die de gitaarmuur van het gezelschap naar een nog hoger niveau schopt. Ik heb er weer van genoten!



Mythics
Usericon van Mythics
Posted 04-11-2019 19:49 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

Invicta Requiem Mass V in Porto


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


GinaG
Usericon van GinaG
Posted 05-11-2019 8:54 by GinaG Wijzig reactieProfiel van GinaGQuote dit bericht

Mayhem en aanhang in Doornroosje
Vond geen enkele band onder de 0 lijn.
Heb me prachtig vermaakt!

Inconcessus +
Gost ++ jeugdsentiment deze muziek
Nocturnal Graves +
Gaahls Wyrd ++ Gaaf en intens zoals altijd, wel last van tour-opstart-pauzes
Dead Congregation +
Mayhem + Niet mijn favo band, maar goed gedaan
Deströyer 666 ++ en bier!


Eikel


Dweller
Deus Nova
Usericon van Dweller
Posted 05-11-2019 14:58 by Dweller Wijzig reactieProfiel van DwellerQuote dit berichthttp://www.kong.nl

Mayhem, Gaahls Wyrd en GosT in Gebr. de Nobel, Leiden.

GosT snel vergeten.
Gaahls Wyrd had het (weer) goed voor elkaar. Minder intens en allesverpulverend dan eerder dit jaar in Utrecht, maar nog steeds heel sterk. Moet toch echt dat album een keer gaan aanschaffen.
Mayhem vond ik heel sfeervol, maar muzikaal niet zo spannend. Heb persoonlijk het meest met de "experimentele" albums met Blasphemer, en daar speelden ze niet zo veel van. Zaalgeluid was ook matig, riffs waren bij tijd en wijlen amper te volgen. Hopelijk nog een keer een herkansing.


Vox Clamatis in Deserto


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 05-11-2019 15:09 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2019 19:49 schreef Mythics het volgende:
Invicta Requiem Mass V in Porto

Foto's van gezien op Facebook-event, zag er knus uit.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 07-11-2019 14:37 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 1 november 2019 9:52 schreef zodiac lung het volgende:
Mayhem, Gaahls Wyrd, Dead Congregation en meer, in Doornroosje.

De eerste band miste ik, want die begon al om 18.20u.
Wel op tijd voor GosT, maar dat had niet gehoeven. Wat een troep.
Nocturnal Graves was al stukken aangenamer. Verrotte pot metal, goede sfeer.
Gaahls Wyrd was fantastisch. Veelzijdige show, het ging van harde black tot hypnotiserend repetitieve riffs zoals bekend van Trelldom. Deed af en toe wat denken aan Primordial, en ook de invloed van Wardruna was wel te merken. Wat een indrukwekkende frontman is Gaahl toch. Sympathiek ook om minutenlang handjes te schudden na afloop.
Dead Congregation klonk als een graf, in de goede zin van het woord. Fantastisch.
Mayhem in bloedvorm geeft iedereen het nakijken. Wat een geweld. Geluid was perfect; Attila zong op een gegeven moment gelijktijdig in een microfoon, schedel, strop en beenderenkruis; Hellhammer was machinaal strak zoals altijd; "when it's cooooold..."; alles. Nieuwe nummers blijven gewoon overeind naast de klassiekers. Gruwelijk goede show.
Van Deströyer 666 te weinig gezien omdat er een trein gehaald moest worden.

Jammer dat er geen Belgische show is. Mayhem en Gaahls Wyrd zijn tof.


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 07-11-2019 14:46 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 7 november 2019 14:37 schreef bokkie666 het volgende:
Jammer dat er geen Belgische show is. Mayhem en Gaahls Wyrd zijn tof.


Jawel hoor, 23/11 in de Biebob: https://www.biebob.be/events/mayhem/

Helaas wel zonder Deströyer 666 (had die graag nog eens gezien)


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 07-11-2019 14:46 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 21 oktober 2019 17:42 schreef Bleh? het volgende:
Desertfest Antwerpen. Superleuke editie, met als hoogtepunten Bongripper (!!!), Zeal & Ardour en Monkey3.
En Nebula was fantastisch als opener nog wel! Temple Fang mag snel met een album komen, heerlijke solo's. Zeal & Ardor inderdaad heel goed. Beste Bongrippershow die ik van ze gezien heb, mokerhard. Ty Segall Lord Dying had niet op het grote podium gemoeten, Monkey3 stond dar wel terecht. High Reeper was een aangename verrassing en Sleep was beter dan in Brussel vorig jaar, maar wel teveel van die matige nieuwe nummers. Al bij al een geslaagd weekend.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 07-11-2019 14:54 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 7 november 2019 14:46 schreef mikkasscar het volgende:
Jawel hoor, 23/11 in de Biebob: https://www.biebob.be/events/mayhem/

Helaas wel zonder Deströyer 666 (had die graag nog eens gezien)
Daar is niet eens een treinstation. Met het ov moet ik alweer halverwege Gaahls Wyrd vertrekken zo'n beetje.


Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 07-11-2019 21:55 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

quote:
Op 7 november 2019 14:54 schreef bokkie666 het volgende:
Daar is niet eens een treinstation. Met het ov moet ik alweer halverwege Gaahls Wyrd vertrekken zo'n beetje.


Ik heb gelukkig vervoer gevonden. Al wordt het sowieso een ganse trip. Ergens in de namiddag de trein nemen van Sinaai naar Antwerpen-Berchem, daar overstappen op een trein naar Kontich. Daar pikt een vriendin mij op aan het station en dan met de auto van daaruit naar Vosselaar.

Na de optredens terug met de auto richting Kontich. Via een kleine omweg passeert ze Antwerpen-Zuid, waar ze mij afzet en ik bij een bevriend koppel kan blijven overnachten.

En dan zondag nog terug zien te geraken. Want er zijn dat weekend weeral eens werken aan het spoor. Dus ik moet eerst met een tram naar Antwerpen-Berchem om van daaruit de trein te nemen naar Sinaai.

Ik pleit trouwens al lang voor openbaar vervoer dat dag en nacht rijdt. Hoeft helemaal niet zo frequent te rijden ook. Gewoon weten dat je 1x per uur een boemeltrein kan nemen die daadwerkelijk overal stopt zou ik al geweldig vinden. Openbaar vervoer dat dag en nacht rijdt is volgens mij ook één van de enige manieren om het fileprobleem aan te pakken. Maarja, met onze heren politiekers die niet op lange termijn kunnen denken ben je daar vet mee helaas...


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 09-11-2019 15:35 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Gisteren Kælan Mikla in Merleyn, Nijmegen. Was weer gaaf. Beetje te kort (enige band en dan krap 55 minuutjes spelen) en het geluid was bij vlagen echt slecht. Evengoed prima vermaakt. Leuke setlist ook.

Wel weer heel jammer dat de voorste paar rijen vooral bestaan uit vieze oudere mannetjes. Mja, blijf je, denk ik, ergens wel houden bij all female dingetjes. Jammer.


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 10-11-2019 21:05 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

quote:
Op 7 november 2019 21:55 schreef Steel Jaw het volgende:


Ik pleit trouwens al lang voor openbaar vervoer dat dag en nacht rijdt. Hoeft helemaal niet zo frequent te rijden ook. Gewoon weten dat je 1x per uur een boemeltrein kan nemen die daadwerkelijk overal stopt zou ik al geweldig vinden. Openbaar vervoer dat dag en nacht rijdt is volgens mij ook één van de enige manieren om het fileprobleem aan te pakken. Maarja, met onze heren politiekers die niet op lange termijn kunnen denken ben je daar vet mee helaas...


Dan ben ik wel blij dat ik in de randstad woon. Gisteren naar Rotterdam geweest en lekker met de nachtbus naar huis. Tilburg en Eindhoven gaat ook nog wel met OV. Antwerpen zou ook nog wel gaan, maar Biebob met OV vanuit Nederland word een stuk moeilijker.

quote:
Op 9 november 2019 15:35 schreef ColdheartMinor het volgende:


Wel weer heel jammer dat de voorste paar rijen vooral bestaan uit vieze oudere mannetjes. Mja, blijf je, denk ik, ergens wel houden bij all female dingetjes. Jammer.


Haha, doet me denken aan een paar maten van me. Gaan vaak ook naar female fronted metal en na afloop altijd selfies nemen met de bandleden.



Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 11-11-2019 0:32 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

quote:
Op 10 november 2019 21:05 schreef MetalJan het volgende:
Dan ben ik wel blij dat ik in de randstad woon. Gisteren naar Rotterdam geweest en lekker met de nachtbus naar huis. Tilburg en Eindhoven gaat ook nog wel met OV. Antwerpen zou ook nog wel gaan, maar Biebob met OV vanuit Nederland word een stuk moeilijker.


Ik weet eerlijk gezegd niet of je na middernacht nog van Antwerpen naar Nederland geraakt. Aangezien openbaar vervoer in België stopt om 23 a 24u zou het mij verwonderen dat je dan na een optreden (wat gemakkelijk duurt tot na 24u) nog in Nederland geraakt...

Overigens uiteindelijk beslist om mijn ticket voor Mayhem maar te verkopen. Het is gewoon de moeite niet om er zolang voor onderweg te zijn. Als ik bij vrienden ben blijven overnachten zou ik zondag wegens werken aan het spoor 1 tram en 3 treinen nodig hebben om van Antwerpen-Zuid naar Sinaai te geraken. En de heenreis zou ook al met grote omweg zijn + nog een autorit. Zal Mayhem wel eens gaan zien als ze in een zaal spelen die wat makkelijker bereikbaar is voor mij... En in een periode dat er geen werken zijn aan het spoor. Achja, dan ga ik in de plaats wel in december naar Dodheimsgard gaan zien in de Zappa. Op 20min wandelen van vrienden van mij. Zal waarschijnlijk wel kunnen overnachten bij hen dan

Mocht er trouwens iemand geinteresseerd zijn in een ticket voor Mayhem in de Biebob, laat hier maar iets weten
Ik vraag er nog € 25 voor...

[Dit bericht is gewijzigd door Steel Jaw op 11-11-2019 0:39]


Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen