IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Auteur:
Topic : Naar welk concert ben je geweest? Vorige pagina | Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 12-08-2019 11:34 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Alcatraz


wat was Mayhem weer abnormaal strak

Voor het eerst Meshuggah gezien.
ik weet nog altijd niet of ik het nu goed vond. Het was iig wel fascinerend


signature


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 12-08-2019 11:42 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Ik vond Meshuggah live altijd maar een statische, saaie boel. Volgende keer nog eens proberen.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 12-08-2019 11:52 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2019 11:03 schreef Sater het volgende:
Ik ben na The Drapery Falls weggegaan, maar ik dacht dat ze daarna alleen nog Deliverance hebben gespeeld?

Vond Opeth erg goed trouwens. Vanaf het derde nummer was het geluid ook prima en Akerfeldt kwam een stuk geïnspireerder over dan vorig jaar op Fortarock.


Mijn fout. Ik haal wel vaker titels door elkaar.
Je hebt gelijk.
Ik bedoel The Drapery Falls.


bub


Sater
Usericon van Sater
Posted 12-08-2019 11:56 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Gelukkig, want voor Blackwater Park had ik graag een trein later genomen!


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 12-08-2019 18:56 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 12 augustus 2019 10:13 schreef Dirge for november het volgende:
Anyway, zojuist terug van Yellowstock wat weer een heerlijk feestje was. Hoogtepunten te over, maar om er een paar te noemen.


Leuk verslag, in ieder geval weer een aantal namen om te checken.



zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 12-08-2019 19:39 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Het was wel echt weer een puik weekend. Earthless hoort voor mij ook nog bij de hoogtepunten.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 12-08-2019 21:07 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2019 11:42 schreef BenKnuckles het volgende:
Ik vond Meshuggah live altijd maar een statische, saaie boel. Volgende keer nog eens proberen.


Het is ook statisch. Dat moet ook. En het is fantastisch.



F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 12-08-2019 21:55 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Edit. Ik begreep het verkeerd, sorry.




[Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 12-08-2019 22:02]


"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 17-08-2019 19:10 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Gisterenavond naar Oceans of Slumber in de Little Devil (Tilburg) geweest.

Oceans of Slumber is een band waarbij ik de albums in zijn geheel niet heel erg consistent vind, maar ze hebben flink wat pareltjes die ik vaak beluister. Die kwamen gelukkig allemaal langs in een 75 minuten durende headlineset: de sterkste nummers van Winter en The Banished Heart werden gespeeld. De band opende met Winter en toen Cammie Gilbert begon te zingen had ik gelijk bakken met kippenvel. Wat een prachtige soulvolle stem, zelfs wanneer ze tegen de blastbeatkanonnades van Dobber Beverly moet opboksen en uithaalt behoudt ze een hele aangename en warme toon in haar stem. Een van de beste vocalisten die ik live heb gezien. Andere hoogtepunten waren Nights in White Satin (over een nummer naar je eigen hand zetten gesproken), The Decay of Disregard, No Color, No Light en het magistrale The Banished Heart, waar ze de set mee afsloten. Oceans of Slumber's sound is heel dynamisch, balancerend tussen progressieve metal, gothic rock/metal, doom, blackmetal en deathmetal. Live werd dat ontzettend goed uitgevoerd en heb ik er enorm van genoten.

Het enige verbeterpunt zou het drumwerk van Dobber Beverly zijn. Niet vanwege zijn spel, want hij is technisch belachelijk goed, maar hij speelt bij vlagen echt te overdadig. Vooral in de rustigere nummers had hij soms wat subtieler mogen zijn, maar zijn blastbeats en dubbele basswerk zijn daarentegen monsterlijk in de hardere passages waardoor die stukken echt overdonderend klonken, maar dat is geen wonder als je eerst bij grindcoreband Insect Warfare speelde.



PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 19-08-2019 7:58 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Zaterdag a la dernière minute beslist om naar Metal Méan te gaan. Eerste keer dat ik er naar toe ging. Eén van de kleinste festivals waar ik ooit geweest ben, in een weitje achter zo'n typisch Ardens huis in een onooglijk gat. Gelukkig vonden de optredens in een tent plaats, waardoor de regen geen te grote spelbreker werd.

Bij de eerste drie groepen (nobele onbekenden voor mij) leek het wel een wedstrijd 'om ter g(r)aafste podiumprestatie.

Bij AU-DESSUS begon het nog redelijk bescheiden. Hun post black-metal, of hoe moet je het noemen, was een geslaagde opener van wat een erg geslaagde dag zou worden.



De Chinezen (!) van ZURIAAKE deden er nog een schepje bovenop, er stonden 4 zwarte Raidens op het podium. Hun met subtiele Oosterse elementen gelardeerde mid-tempo blackmetal zorgde er gelukkig voor dat het zeker geen vorm zonder inhoud was.



Maar het waren toch de Zweden van MEPHORASH die met de prijs van meest uitgewerkte podiumact naar huis mochten. Alsof de sexclub uit 'Eyes Wide Shut' de bühne opkwam. Allemaal erg aanstekelijk occult en episch.



De trashy punk van Midnight heb ik van ver bekeken, maar kon me niet boeien (zeker niet na zo'n drie groepen).

Incantation was het felste wat ik die dag aanschouwd heb. Lekker hevig, en beginnen met een sample van 'Evil Dead' paste wel bij hun oeuvre.

Vomitory was voor mij aanschuiftijd aan de enige friettent (wat tot een iets te lange file leidde).

Zelden een band zo enthousiast en goedgemutst op het podium zien staan als Asphyx. Zeer aanstekelijk, en hun old skool death metal kreeg het publiek zonder enige moeite helemaal wild.



Primordial was voor mij de afsluiter van het festival. Ik ben niet zo vertrouwd met hun werk, maar ook hier werd alles met veel overgave en enthousiasme gebracht. Perfect feestje.



Bloodbath heb ik nog even bekeken, maar ik had m'n portie old skool death metal al gehad, en was klaar om naar huis te rijden. Van Tormentor kan ik dus ook niks zeggen.

Al bij al een zeer positieve ervaring. Erg interessante ontdekkingen gedaan, de eerste groepen kregen ook al een lange speeltijd, en voor nog geen € 40 voor een ticket valt er sowieso weinig te klagen. Je kreeg dan ook nog eens gratis een mooie, grote poster mee. En gelukkig niet te ver rijden.


[Dit bericht is gewijzigd door PandroidJack op 19-08-2019 8:02]


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 14-09-2019 22:36 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Breda Barst - Soul Grip/Slow Crush - De Spaanse Kraag (gratis)

De Spaanse Kraag is eigenlijk de alternatieve/metaltent van Breda Barst. Net als vorig jaar (Barst en Dodecahedron) zet het festival weer een aantal interessante namen neer voor mij. Dit jaar waren dat Soul Grip en Slow Crush, allebei uit België.

Voor Soul Grip was niet heel veel volk komen opdagen en dat is jammer. Het publiek hield ook een behoorlijke afstand, ik ben compleet vooraan gaan staan. Dit was namelijk een intense blackmetalset die grotendeels met scherpe melancholische tremolo's en knallende blastbeats op je af werd gevuurd. De band doet me behoorlijk denken aan het Duitse Der Weg Einer Freiheit, maar wisselt ook af met fluisterende post-rock/metalpassages en wat meeslepende Amenra-toestanden. Op plaat mist het afwisseling, live is dat minder erg vanwege de passie waarmee er gespeeld wordt.

Het optreden van Slow Crush, daar keek ik al een tijdje naar uit. Aurora was een van mijn favoriete platen van vorig jaar. Gelukkig was het nu al een stuk drukker in De Spaanse Kraag. Slow Crush brengt een sound die volledig in mijn straatje ligt: heavy en melancholische shoegaze. Denk aan de golvende texturen van My Bloody Valentine en Slowdive met de meeslepende ritmiek van Deftones en de heavy warmte van het gitaarwerk op Siamese Dream van The Smashing Pumpkins. Die zware en gelaagde instrumentatie wordt prachtig gecontrasteerd door de hemelse shoegazefluister van bassiste Isa Holliday. Echt muziek om volledig in op te gaan, kippenvel. Gelukkig hadden ze merch bij, dus ik heb nog een shirt met de Aurora-hoes gekocht.



MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 22-09-2019 21:17 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

Gisteren naar weer een editie van Big Ass Metalfest geweest in DB's, Utrecht.

De eerste band die we zagen was Defacement. Dat was een partij brute snelle donkere deathmetal ala Hate Eternal. Gewoon lekker raggen.
Tweede band was Iron Harvest. De band herbergt ook wat leden van Wrang en Grafjammer. Eigenaardig bandje wat een beetje moeilijk te plaatsen is. Mix van Black/death en aanverwante stijlen. Zanger is erg theatraal.
Derde band van de avond was Mystagogue. Bij binnenkomst in de zaal bleek dit een 2-mans band te zijn. Drummer en zanger/gitrarist. Ik dacht...dit kan nooit veel wezen. Maar men zette een erg toffe set neer. Lekkere furieuze blackmetal met een erg goeie strot.
Het Brazilaanse Necrobiotic mocht de avond afsluiten. De band deed me nog het meest aan een rommelige Krisiun denken. Maar het was zeker niet verkeerd wat de heren ons voorschotelden.

Fijne avond in het altijd gezellige DB's.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 12-10-2019 18:30 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

11/10: Jambinai/MNHM - 013, Tilburg

Het Nederlandse MNHM zag ik voor de derde keer live. Ik vind hun hoekige post-rock/metal met mathrock en jazzy accenten erg gaaf. Otto Kokke (ook van Dead Neanderthals) dondert met zijn baritonsax en mengt zich heel goed met de gitarist. Ze speelden maar een half uur (want support), maar van mij hadden ze langer door mogen gaan.

Jambinai zag ik voor het eerst live. De Zuid-Koreaanse band brengt een eigen geluid naar het vrij vastgeroeste post-rocksubgenre. Traditionele Koreaanse instrumentatie en ''conventionele'' rockinstrumentatie worden met elkaar gecombineerd, wat resulteert in een hele rijke en stemmige sound. Toch merkte ik dat de meest standaard post-rocktrack van de set met afstand het hoogtepunt was: Connection van het debuutalbum. Prachtige hard/zacht-dynamiek en een monumentale opbouw, kippenvelmoment. Dat is waar ik Jambinai ook het mooiste vind. Het grootste gedeelte van de set werd echter gedomineerd door het meer raggende materiaal van de band dat gaaf is voor een aantal nummers als het afgewisseld wordt door rustigere passages zoals op de platen. Nu werden er iets te veel van de hardere nummers achter elkaar gespeeld. Ze sloten daarentegen weer af met een traag opbouwende post-rockparel. Onder de streep was dit toch een erg goed uitgevoerd optreden wat qua setopbouw misschien wat gevarieerder had gekund, vooral gezien de albumflows van de band.



PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 21-10-2019 6:40 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Nu ben ik al in veel erg kleine concertlocaties geweest, maar 'Pit's' in Kortrijk wint toch wel de prijs van kleinste jeugdhuis ooit. Sympathieke bedoeling wel, gelukkig kregen ze het geluid nog redelijk in orde ook (alhoewel ik me afvroeg of 1 set oordopjes wel genoeg zou zijn).

Eerst was Ætheria Conscientia aan de beurt. Black metal met een sax, maar weinig spectaculair en memorabel.



Dan White Ward, die een erg enthousiast optreden gaven, ook al moesten 2 bandleden voor het podium staan vanwege plaatsgebrek. De eerste 2 nummers werden spijtig genoeg lichtjes ontsierd door een compleet van de wereld zijnde idioot die per se op het podium wou gaan zitten, en uiteindelijk manu militari verwijderd moest worden. Nadien zorgeloos kunnen genieten van een erg goed optreden, erg fel afgewisseld met erg stijlvolle donkere jazz (een beetje Twin Peaks-sfeer). Zeer content dat ik naar Kortrijk afgezakt was. White Ward verdient een podium de naam waardig.



The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


GinaG
Usericon van GinaG
Posted 21-10-2019 11:15 by GinaG Wijzig reactieProfiel van GinaGQuote dit bericht

Afgelopen vrijdag, Willemeen in Arnhem

Jammer dat er zo veel bands op deze avond geprogrammeerd stonden en ik eingenlijk de eerste band zou missen.
Nadat we een mooi plekje hadden gevonden in de bomvolle zaal...

Wrang
Door verlaat tijdschema toch nog anderhalf nummer gezien/gehoord, en wat had ik hier graag meer van gehoord!

Afsky
Heel anders dan ik uit een aantal youtube/spotfy nummers had opgemaakt. Meer bezieling vooral.
Imho een positief verschil.

Spectral wound
Niet echt bewust meegemaakt, te druk met andere dingen/mensen

Endstille
Gedeeltelijk zoals ik had verwacht, koud en hard maar misschien minder strak door slecht geluid?
Hoe dan ook, dit niet helemaal kunnen af kijken omdat...het OV.... jammer jammer

Hierdoor ook tot mijn grote spijt Winterfylleth moeten missen.

Edit: Het was een leuk package, leuke avond op een leuke locatie met dank aan Zware metalen !



[Dit bericht is gewijzigd door GinaG op 24-10-2019 7:55]


Eikel


Pilsener
Henk Meeuwsen
Usericon van Pilsener
Posted 21-10-2019 12:15 by Pilsener Wijzig reactieProfiel van PilsenerQuote dit bericht

quote:
Op 21 oktober 2019 11:15 schreef GinaG het volgende:
Afgelopen vrijdag, Willemeen in Arnhem

Jammer dat er zo veel bands op deze avond geprogrammeerd stonden en ik eingenlijk de eerste band zou missen.
Nadat we een mooi plekje hadden gevonden in de bomvolle zaal...

Wrang
Door verlaat tijdschema toch nog anderhalf nummer gezien/gehoord, en wat had ik hier graag meer van gehoord!

Afsky
Heel anders dan ik uit een aantal youtube/spotfy nummers had opgemaakt. Meer bezieling vooral.
Imho een positief verschil.

Spectral wound
Niet echt bewust meegemaakt, te druk met andere dingen/mensen

Endstille
Gedeeltelijk zoals ik had verwacht, koud en hard maar misschien minder strak door slecht geluid?
Hoe dan ook, dit niet helemaal kunnen af kijken omdat...het OV.... jammer jammer

Hierdoor ook tot mijn grote spijt Winterfylleth moeten missen.






Waarom ga je dan om de helft te moeten missen?


Henk Meeuwsen


GinaG
Usericon van GinaG
Posted 21-10-2019 15:44 by GinaG Wijzig reactieProfiel van GinaGQuote dit bericht

quote:
Op 21 oktober 2019 12:15 schreef Pilsener het volgende:
Waarom ga je dan om de helft te moeten missen?


Omdat ik Endstille graag wilde zien?
Omdat ik graag een gezellige avond heb?
Omdat ik graag deze vraag uit jouw mond wilde horen?

Wie zal het zeggen!


Eikel


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 21-10-2019 16:49 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

quote:
Op 21 oktober 2019 12:15 schreef Pilsener het volgende:
Waarom ga je dan om de helft te moeten missen?


Scheve tampon.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Bleh?
Usericon van Bleh?
Posted 21-10-2019 17:42 by Bleh? Wijzig reactieProfiel van Bleh?Quote dit bericht

Desertfest Antwerpen. Superleuke editie, met als hoogtepunten Bongripper (!!!), Zeal & Ardour en Monkey3.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 21-10-2019 19:03 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 21 oktober 2019 15:44 schreef GinaG het volgende:
Omdat ik Endstille graag wilde zien?
Omdat ik graag een gezellige avond heb?
Omdat ik graag deze vraag uit jouw mond wilde horen?

Wie zal het zeggen!


Dit in combinatie met je undersig is best wel goud.



MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 21-10-2019 19:24 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

Zaterdag naar DB's geweest voor The Quill en Nebula.

The Quill was maar matig. Muziek ging nog wel, maar die zanger was irritant, met zijn roep om mee te klappen, steeds maar weer. Arghh, wat heb ik daar een hekel aan zeg.

Gelukkig maakte Nebula veel goed. Lekkere stoner! Zanger was een beetje wasted, kon amper op z'n benen staan, lukte hem niet om een nieuwe gitaar om te hangen en een stekker opnieuw in het stopcontact te steken. Werd geholpen door bassist. Dat gezegd te hebben, speelde hij wel enorm strak! Speelde lekker lang, helaas geen toegift.


GinaG
Usericon van GinaG
Posted 23-10-2019 10:01 by GinaG Wijzig reactieProfiel van GinaGQuote dit bericht

quote:
Op 21 oktober 2019 19:03 schreef Negatieveling het volgende:
Dit in combinatie met je undersig is best wel goud.


Is het toch nog ergens goed voor


Eikel


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 23-10-2019 10:07 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Lol!




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 23-10-2019 20:19 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

quote:
Op 23 oktober 2019 10:07 schreef F.Jacobse het volgende:
Lul!






*fixed*


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 24-10-2019 8:58 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Je legt nu wat in mijn mond waar ik niet op sta te wachten...




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen