IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Auteur:
Topic : Naar welk concert ben je geweest? Vorige pagina | Volgende pagina
Dark incarnation
First I was a cruel dark beast until i became.....
Usericon van Dark incarnation
Posted 09-05-2019 14:51 by Dark incarnation (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dark incarnationQuote dit bericht

Gisteren samen met de vrouw een bezoek gebracht aan de Cacaofabriek te Helmond. Qua zaal echt een aanrader voor wie er nog niet is geweest. Even op een neer voor Marduk en het voorprogramma Valkyrja. Wij kwamen binnen tijdens de theatrale show van Attic, op zich best een aardige Mercyful Fate achtige band, maar van een ander kaliber dan Valkyrja en de hoofdact. Valkyrja ken ik eigenlijk niet goed genoeg, maar wist zeker te overtuigen met 3 stemmige vocalen die wat mij betreft nog wel een tikkeltje harder mochten staan in de totaalmix. Daarentegen was het drumwerk een lust voor het oor. Vervolgens de beurt aan Marduk en wat een bazenband blijft dat toch. Ik heb nu alle 3 delen van de Viktoria tour mogen aanschouwen, maar keer op keer blijven ze hard overtuigen. Hoogtepunten waren ongetwijfeld Into Utter Madness, Throne Of Rats, Werwolf, The Blond Beast en Equestrian Bloodlust. Geweldig!


an evil incarnation of DEATH!


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 10-05-2019 7:46 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2019 14:51 schreef Dark incarnation het volgende:
Gisteren samen met de vrouw een bezoek gebracht aan de Cacaofabriek te Helmond. Qua zaal echt een aanrader voor wie er nog niet is geweest.


Nu 2x geweest en ik kan niet meer dan dat bevestigen.
Ook prima mogelijkheid om daar even wat te eten al heb ik de ervaring dat even reserveren niet onverstandig is.

En boven zit een rookhok waar je onder het genot van een biertje en een peuk gewoon het concert kunt blijven volgen.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 10-05-2019 7:46]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 14-05-2019 9:27 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Dead Can Dance in TivoliVredenburg. Onwerelds goed.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


Sater
Usericon van Sater
Posted 14-05-2019 10:15 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2019 9:27 schreef zodiac lung het volgende:
Dead Can Dance in TivoliVredenburg. Onwerelds goed.


Ja, maar wel bij vlagen. Aan het einde van de reguliere set raakten ze mij een beetje kwijt met een nummer van hun vorige album, een cover en een wat rare versie van Carnival. En misschien was het voor de opbouw van de set beter geweest om het 'postpunk'-blok dat nu aan het begin van de set zat, later op de avond te spelen. Ook wel erg veel bas in het geluid waar ik zat. Niettemin dik kippenvel bij Xavier, In Power We Entrust, Mesmerism etc. Heel gaaf om eindelijk eens gezien te hebben.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 14-05-2019 10:43 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Ik heb alleen de eerste vier elpees, dus er is sowieso redelijk veel materiaal van hen waarmee ik niet heel vertrouwd ben. Ik was al lang blij dat ze zoveel oud werk speelden.

Waar ik zat (parterre) was het geluid super, al was het aan de harde kant.

Hoogtepunt voor mij was The Host of Seraphim. Adembenemend.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 18-05-2019 17:16 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

17/05: Pensées Nocturnes – Little Devil, Tilburg (gratis)

Zes man op het podium, gekleed als een ouderwetse circusact met een duistere kronkel met twee multi-instrumentalisten (de zanger speelde ook trombone en trompet en een ander lid speelde piano en accordeon). Het Franse Pensées Nocturnes houdt er een zeer eigenzinnige kijk op blackmetal op na en gooit allerlei genres door de mix in een experimenteel spektakel. Ze doen me denken aan bands als Mr. Bungle en Diablo Swing Orchestra, maar in de krankzinnigheid ook aan Peste Noire.

Zoveel instrumenten, zoveel dynamiek, zoveel mensen op het podium van de kleine Little Devil. Het had een ramp kunnen worden, maar ik was zwaar onder de indruk van deze performance. Het geluid was fantastisch (ze hadden een eigen geluidsman bij) en ze speelden ontzettend strak. Wringende dissonante blackmetalpassages werden afgewisseld met fluisterende jazzy passages en ronduit positief kolderieke hoempa-achtige stukken, maar wel met kracht en groove. Complimenten voor de drummer, die alle overgangen zeer soepel bracht. Op een gegeven kwam er zelfs wat reggae langs en een opgefokte tango. De zanger wisselde af tussen licht operatische cleane vocalen en schreeuwen/krijsen, terwijl het palet aan schreeuwen/krijsen door drie andere leden nog verder werd verbreed. De frontman was een publieksmenner, als een echte ''fucked up'' circusdirecteur.

Een erg goede show en een zeer mooi visitekaartje voor een eerste optreden in Nederland. Een impressie kun je hieronder vinden, dit is een registratie van de ''release show'' van Grand Guignol Orchestra, de meest recente plaat van de band:



[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 18-05-2019 17:16]



bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 18-05-2019 17:42 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Ik ga vanavond in Brussel kijken. Zin in.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 18-05-2019 17:54 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Gaaf.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 20-05-2019 6:58 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Ik kon ze ook gaan zien in Brussel (had ik precies beter gedaan, als ik mag afgaan op de lovende commentaar hier boven), maar had al tickets voor Rootsriders, een Bob Marley-covergroep. Hoort even goed thuis op een metalforum als reggae in een donkere zaal . Tof om de nummers live te horen, ze werden goed gebracht ook, de sfeer zat er goed in, maar voor mij is het (met zo'n muziek) schijnbaar enkel tof als je het kunt aanschouwen op een zonovergoten wei. Grappig ook dat in de straten van Brussel de afterparty van de (gay) pride vollen bak aan de gang was. Sluit wel goed aan bij zo'n homofoob genre als reggae natuurlijk .


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 20-05-2019 7:29 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Gisteren Motorpsycho in Utrecht. Toffe set, bijna drie uur gespeeld ook. Hoogtepuntje van het jaar tot nu toe.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 21-05-2019 14:33 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Ik ga woensdag in Leuven. Sikedjes.
quote:
Op 20 mei 2019 6:58 schreef PandroidJack het volgende:
Ik kon ze ook gaan zien in Brussel (had ik precies beter gedaan, als ik mag afgaan op de lovende commentaar hier boven)
Het was fantastisch in Brussel. Wel maar ongeveer honderd man, waaronder weinig blackmetalfans, dat verbaasde mij een beetje. Hopen dat er volgende keer meer volk komt, aan de inzet van de band lag het niet. Was er in Tilburg veel volk, Mike? Ik wist eigenlijk niet eens dat ze daar gingen spelen, stond niks op hun facebook ook over. Nadeel van een Franse band in Brussel is dat ze dan alles gewoon in het frans doen en ik niks snapte van de aankondigingen en dergelijke. Ook de merch na afloop ging met de Franse slag, het duurde twintig minuten na het einde van het concert voor er iemand naar de stand kwam gelopen en vervolgens ook nog heel rustig vijf minuten voor iedere klant neemt. Wel daardoor mijn trein gemist, gelukkig ging er nog een en er waren ook al potentiele kopers verdwenen daardoor.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 21-05-2019 16:33 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 21 mei 2019 14:33 schreef bokkie666 het volgende:
Nadeel van een Franse band in Brussel is dat ze dan alles gewoon in het frans doen en ik niks snapte van de aankondigingen en dergelijke.

Hier spreekt men twee talen.

/kvelgeest


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 21-05-2019 19:14 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 21 mei 2019 14:33 schreef bokkie666 het volgende:
Was er in Tilburg veel volk, Mike? Ik wist eigenlijk niet eens dat ze daar gingen spelen, stond niks op hun facebook ook over.


Ik denk dat er een man of 75 was, juist wel voornamelijk blackmetalpubliek. Ik heb de promotie van de show alleen via de website én Facebookpagina van de Little Devil/Little Devil Black Ritual gezien, op de Facebook-pagina van de band inderdaad niks.

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 21-05-2019 19:15]



bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 23-05-2019 16:39 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Toch wel goede opkomst dan en zal volgende keer ook wel meer zijn.
quote:
Op 21 mei 2019 16:33 schreef BenKnuckles het volgende:
Hier spreekt men twee talen.

/kvelgeest
Drei!

Gisteren Motorpsycho in Leuven. Ze namen er de tijd voor. Het eerste nummer duurde al een half uur. Heerlijke jams. Wel wat veel rustige nummers en ik miste Kenneth soms.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 29-05-2019 2:36 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Weekendje Fitpest. Hier het vrijdagverslag van Zware Metalen!

Pitfest 2019, vrijdag: een wellnessresort voor metalheads

In het laatste weekend van mei 2019 maakt Erica zich klaar voor de vijfde editie van het succesvolle DIY-festival Pitfest. Verstopt in het Noordoosten van Nederland worden klinkende bands uit zowel de traditionele metalhoek (Sodom, Asphyx, Venom Inc.) als de crustkant (Wolfbrigade, Skitsystem, Discharge) aangetrokken. Van driehonderd bezoekers naar drieduizend in vier edities; festivaldirecteur Maik Reuvers omschrijft Pitfest terecht als een ‘uit de hand gelopen hobby’. Gelukkig is die indrukwekkende schaalvergroting gerealiseerd zonder sfeerverlies of logistieke problematiek, en dus is een lofzang aan de organisatie gepast. Gesitueerd op magistraal golfgras nabij de Duitse grens is Pitfest 2019 een wellnessresort voor metalheads. De sfeer is uitbundig, het bier vloeit rijkelijk, de zon schijnt en haast elke band weet te imponeren. Hier wordt bewezen dat de bekende eenheidsworst die speelt op de grote festivals niet nodig is voor een uitverkocht feest. Hoofdredacteur Pim brengt verslag met hulp van een interviewende Clemens (verwacht in ieder geval gesprekken met Sodom en Venom Inc.) en fotograaf Frido Stolte.

Https://zwaremetalen.com/liveverslagen/pitfest-2019-vrijdag-een-wellnessresort-voor-metalheads

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 29-05-2019 2:36]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 01-06-2019 17:43 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

RazorbladeMessiah gister in Jack’s in Zwolle.

Onze Frans was mooi op dreef de hele avond.
Podium, bar of cafe...
Niets is veilig voor die gast en de rest van de band was retestrak als de broek van Wijnen.


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 09-06-2019 8:29 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Shining, speelden in Vera in Groningen. Strak optreden, goed bij stem, lang gespeeld. Uiteraard de standaard fratsen weer van het provoceren en proberen uit te lokken van bezoekers. Ik blijf het lachwekkend vinden, dat soort onzin.

Bandshirts beloven aan publiek, aan degene die een andere bezoeker in elkaar wilde rossen. Eisen dat die bezoeker uit de zaal werd gezet, anders zou hij het optreden stoppen. Waanideeën over dat mensen dingen naar hem gooide, terwijl niemand iets gooide.

Hilarisch weer.


Valediction
Usericon van Valediction
Posted 10-06-2019 17:34 by Valediction Wijzig reactieProfiel van ValedictionQuote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2019 9:27 schreef zodiac lung het volgende:
Dead Can Dance in TivoliVredenburg. Onwerelds goed.


Ik was er bij op 5 mei in Londen. Het was wel weer smullen idd.


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 12-06-2019 13:37 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

Gister naar Metallica geweest in de Arena.

Hoogtepunt van de avond was Andre Hazes...



Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 12-06-2019 14:15 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Zolang dat ze in België maar geen Sam Gooris of Paul Severs coveren.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 12-06-2019 14:17 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 12 juni 2019 13:37 schreef nark het volgende:
Gister naar Metallica geweest in de Arena.

Hoogtepunt van de avond was Andre Hazes...




:')


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 12-06-2019 14:20 by Ktulu Wijzig reactieProfiel van KtuluQuote dit bericht

quote:
Op 12 juni 2019 14:15 schreef PandroidJack het volgende:
Zolang dat ze in België maar geen Sam Gooris of Paul Severs coveren.


Damn damn damn, damn damn be doo dee doo dee
Damn damn damn, damn damn be doo dee doo dee

Little girl, where ya goin tonight yeah
Little girl, why you so alone-aaah
Little girl, I got this ideaaaa!


Primal Creation - modern thrash metal - YouTube


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 12-06-2019 15:14 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

quote:
Op 12 juni 2019 14:15 schreef PandroidJack het volgende:
Zolang dat ze in België maar geen Sam Gooris of Paul Severs coveren.




Eddy Wally natuurlijk!!!!!!!



Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 12-06-2019 16:29 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2019 8:29 schreef MMayo het volgende:
Shining, speelden in Vera in Groningen. Strak optreden, goed bij stem, lang gespeeld. Uiteraard de standaard fratsen weer van het provoceren en proberen uit te lokken van bezoekers. Ik blijf het lachwekkend vinden, dat soort onzin.

Bandshirts beloven aan publiek, aan degene die een andere bezoeker in elkaar wilde rossen. Eisen dat die bezoeker uit de zaal werd gezet, anders zou hij het optreden stoppen. Waanideeën over dat mensen dingen naar hem gooide, terwijl niemand iets gooide.

Hilarisch weer.

hahah zowat het zelfde in de helling!


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 12-06-2019 17:42 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

quote:
Op 12 juni 2019 13:37 schreef nark het volgende:
Gister naar Metallica geweest in de Arena.

Hoogtepunt van de avond was Andre Hazes...




De show an sich was dik in orde, maar man wat was dat geluid in die kutArena bagger.

Dat Hazes was voor mij onherkenbaar. Snap niet dat iemand dat er uit kon halen.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen