IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Naar welk concert ben je geweest? Vorige pagina
zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 02-12-2018 11:47 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Panzerke

Gisteren Sinner's Day festival in Genk, een soort van Speedfest voor zwartgeklede vijftigers, met de focus op new wave en punk. Het was een bijzondere ervaring. Onvoorstelbaar slecht georganiseerd, kan ook echt alleen in België. Het vond plaats in een enorme hal met twee podia pal naast elkaar, waardoor de ene band moest soundchecken tijdens de andere en daarbij het optreden vaak overstemde. Voor de pak 'm beet drieduizend man waren er welgeteld twee bonnenloketten (wachttijd: een half uur), één stinkende frietkraam en één hotdogstand (wachttijd: een uur). De geur van oud vet sloeg direct op de luchtwegen. Drie euro voor een plastic bekertje bier of fris. Geen koffie verkrijgbaar. Extra betalen voor toiletten. En nog wel het ergste: geen plek om even te zitten.

Goed, dat moest even. Nu de muziek. Ik kwam voor een tweetal bands, van een groot deel van de line-up had ik nooit gehoord. Veel verrassingen en ook wat tegenvallers.

Niet genoeg gezien van O Veux om er iets zinnigs over te tikken, behalve dat het vanuit de rij voor de bonnen overtuigend klonk. Had er graag meer van gezien. Claw Boys Claw had helaas maar drie kwartier speeltijd, maar pakte de tent helemaal in. Peter te Bos stond op een gegeven moment ter hoogte van de geluidstafel en de band klapte er goed op. Te gek. Ik hoopte dat de eerste vijf minuten van Marcel Vanthilt een grap waren, maar helaas. Snel vergeten, wat een ellende. GBH daarna had de ondankbare taak om voor een hal vol bejaarden te spelen, halverwege de middag. Volgens mij speelden ze wel wat oude krakers, maar het viel dood. Vooraan vierden zes man feest, verder geen beweging in het publiek. De Brassers kende ik niet, en de naam deed vermoeden dat we te maken zouden hebben met de huisband van het lokale studentencorps. Echter, het heerste. Ontzettend! Postpunk/spacerock/new- en nowave, en veel plezier op het podium. Heerlijk. Daarna Cabaret Voltaire (heel saai), Cocaine Piss (helaas tijdens de eetpauze), Fischer-Z (leuk, maar toch wat gedateerd, weinig memorabel) en Funeral Dress (precies het soort punk waar ik een hekel aan heb). Gang of Four daarna was erg, erg indrukwekkend. Bij het éérste nummer sneuvelde er al een gitaar. Later ook nog een magnetron en ik geloof ook diverse microfoons. Heel gevaarlijk, agressief sfeertje. Combineerde goed met de loodzware, funky baslijnen en overstuurde gitaar. Postpunk zoals het hoort. Perfect. Red Zebra was ook weer een verrassing. Belgische postpunk, doet schijnbaar al veertig jaar mee, maar nooit van gehoord. Lekker gedanst, plezierig optreden. Sowieso pluspunten voor de ongepaste Bush grap. Daarna was het eindelijk tijd voor John Cale. Tranen in de ogen, zo mooi. Dromerige uitvoering van Half Past France gevolgd door een ambient/drone versie van Heroin die misschien wel twintig minuten duurde. Nauwelijks te herkennen. Daarna ook nog een hard rockende versie van Waiting For The Man. Wat een genot. Whispering Sons was daarna leuk, maar niet meer dan dat. Daarna tijd voor de andere band waar het voor mij om ging, MC5. Of beter: MC50. Vijftigjarig jubileum van Kick Out The Jams. Brother Wayne Kramer kan het nog steeds. Wereldband van leden van Soundgarden, Fugazi, Faith No More en Zen Guerilla achter zich. Niet gedacht dat ik dit ooit mee zou maken. Perfectie. Vive La Fête tenslotte even aangezien, maar het lijf wilde niet meer.

Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 02-12-2018 21:39 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

Gisteren naar Lugubrum gaan zien in JeugdKlub Paddestoel in Groot-Bijgaarden. Niet alle bands kunnen zien omdat we een burger waren gaan eten, en de bediening nogal lang op zich liet wachten.

Wat ik heb gezien:

Dissolving Skin: waren al bezig toen we aankwamen maar kon mij wel bekoren. Goeie mix van death/black en een snuifje doom.

Paragon Impure: prima optreden. Je merkt gewoon dat deze heren al lang ervaring hebben. Enigste dat ik wel heb opgemerkt bij hun setlist is dat de nieuwe nummers mij beter bevallen dan de oude.

Vermillion: niet gezien wegens etenstijd

Splendidula: waren volgens mij nog niet zo lang bezig toen we terug het jeugdhuis binnen kwamen. Hun muziek sprak mij absoluut niet aan. Soort van heavy/doom met een zangeres die nogal vals zong. Ook ellenlange opbouwende stukken, wat het allemaal nog een pak slechter maakte (niet dat opbouw slecht is, maar je moet wel leren doseren).

A Thousand Sufferings: nog een band die mij niet kon boeien. Deze heren spelen een mix van black en doom. Het geheel kwam nogal saai/eentonig over bij mij.

Lugubrum: band die ik nog maar enkele jaren ken maar mij vrij direct aanspraken. Hun mix van verschillende genres is gekend; neem een scheut black metal en meng dit met blues, jazz, surf, ... Zeer gevarieerde setlist. Ik denk dat we in ons kleine Belgenlandje fier mogen zijn op een band als deze. Echt uniek wat deze heren doen!

Kosmokrator: de vermoeidheid begon wat door te wegen bij ondergetekende, dus heb ik mij tijdens de eerste 10min van het optreden neergezet. Hetgeen ik hoorde beviel mij wel; een mix van black/death, maar dan op een uiterst smerige manier gebracht, denk maar eerder richting war metal. Na een tijdje begon het mij wel wat te vervelen, maar dat heb ik meestal wel bij dit soort van beukwerk. Denk dat ik ook gewoon al wat te moe was. Maar zeker een band waar toekomst in zit. Deed mij soms denken aan het Australische Portal, met van die bezwerende riff-vortexen die je helemaal opzuigen. Opvallend einde toen iemand uit het publiek op het podium kroop en aan het testen was of de microfoon goed werkte. Ik dacht dat het één van de geluidsmannen was... Maar blijkbaar was hij die microfoon aan het testen om hem te gebruiken in combinatie met een fijn langwerpig blaasinstrument (instrument dat ik nog niet eerder had gezien)...

Een fijne, doch late (het was 1u30 toen de laatste band er pas mee ophield) avond gehad en nog een shirt van Lugubrum op de kop kunnen tikken. Meer van dat!

[Dit bericht is gewijzigd door Steel Jaw op 02-12-2018 22:06]

The funeral is about to begin, Sir

Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 03-12-2018 9:38 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

@Zodiac, dat dat anno 2018 nog gebeurt. Pfff. Klinkt dramatisch. Wel fijn verslag over interessante bands. Ik zou naast MC5 het meest uitgekeken hebben naar Cabaret. Tell me more, waarom was het saai?

zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 03-12-2018 10:25 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Panzerke

Cabaret Voltaire is tegenwoordig een eenmansband. De eerste minuut was veelbelovend. Zware bassen die deden vermoeden dat het wel eens een heftige show kon gaan worden. Echter, er zat nul komma nul spanning in de set. Ellenlange opbouw naar….niets. En herhaal, en herhaal. Iedere keer dat we dachten “en nú komt het” was het klaar. Richtingloos en behoorlijk ongeïnspireerd, een regelrechte aanfluiting. Het was extra zuur omdat CV een volledig uur speeltijd had, terwijl een knaller als Claw Boys Claw hun set na krap 45 minuten moest afbreken.

Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 03-12-2018 12:05 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Helder. Zonde is dat.

BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 03-12-2018 12:49 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Jammer voor je dat je Cocaine Piss gemist hebt, al weet ik niet of dat helemaal je ding zou zijn. Verder leuk verslag! Zou eens wat Gang of Four em MC5 moeten luisteren.

PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 03-12-2018 14:50 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

quote:
Op 2 december 2018 21:39 schreef Steel Jaw het volgende:
Gisteren naar Lugubrum gaan zien in JeugdKlub Paddestoel in Groot-Bijgaarden. Niet alle bands kunnen zien omdat we een burger waren gaan eten, en de bediening nogal lang op zich liet wachten.

Wat ik heb gezien:

Dissolving Skin: waren al bezig toen we aankwamen maar kon mij wel bekoren. Goeie mix van death/black en een snuifje doom.

Paragon Impure: prima optreden. Je merkt gewoon dat deze heren al lang ervaring hebben. Enigste dat ik wel heb opgemerkt bij hun setlist is dat de nieuwe nummers mij beter bevallen dan de oude.

Vermillion: niet gezien wegens etenstijd

Splendidula: waren volgens mij nog niet zo lang bezig toen we terug het jeugdhuis binnen kwamen. Hun muziek sprak mij absoluut niet aan. Soort van heavy/doom met een zangeres die nogal vals zong. Ook ellenlange opbouwende stukken, wat het allemaal nog een pak slechter maakte (niet dat opbouw slecht is, maar je moet wel leren doseren).

A Thousand Sufferings: nog een band die mij niet kon boeien. Deze heren spelen een mix van black en doom. Het geheel kwam nogal saai/eentonig over bij mij.

Lugubrum: band die ik nog maar enkele jaren ken maar mij vrij direct aanspraken. Hun mix van verschillende genres is gekend; neem een scheut black metal en meng dit met blues, jazz, surf, ... Zeer gevarieerde setlist. Ik denk dat we in ons kleine Belgenlandje fier mogen zijn op een band als deze. Echt uniek wat deze heren doen!

Kosmokrator: de vermoeidheid begon wat door te wegen bij ondergetekende, dus heb ik mij tijdens de eerste 10min van het optreden neergezet. Hetgeen ik hoorde beviel mij wel; een mix van black/death, maar dan op een uiterst smerige manier gebracht, denk maar eerder richting war metal. Na een tijdje begon het mij wel wat te vervelen, maar dat heb ik meestal wel bij dit soort van beukwerk. Denk dat ik ook gewoon al wat te moe was. Maar zeker een band waar toekomst in zit. Deed mij soms denken aan het Australische Portal, met van die bezwerende riff-vortexen die je helemaal opzuigen. Opvallend einde toen iemand uit het publiek op het podium kroop en aan het testen was of de microfoon goed werkte. Ik dacht dat het één van de geluidsmannen was... Maar blijkbaar was hij die microfoon aan het testen om hem te gebruiken in combinatie met een fijn langwerpig blaasinstrument (instrument dat ik nog niet eerder had gezien)...

Een fijne, doch late (het was 1u30 toen de laatste band er pas mee ophield) avond gehad en nog een shirt van Lugubrum op de kop kunnen tikken. Meer van dat!

Ja, fijne avond was dat. Vermillion was de vreemde eend in de bijt, met hun fusion/djent-wanna-be/technisch geneuzel (zonder zang trouwens), waarbij de gitaar te zacht in de mix stond.

Lugubrum, eerste keer dat ik ze live zag. Kei goed hé. Zo origineel en uniek, ik ken maar weinig bands die zo hun eigen niche hebben weten te creëren. En die zanger met zijn in vet Gents gebrachte bindteksten .

The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.

zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 03-12-2018 20:26 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Panzerke

quote:
Op 3 december 2018 12:49 schreef BenKnuckles het volgende:
Jammer voor je dat je Cocaine Piss gemist hebt, al weet ik niet of dat helemaal je ding zou zijn. Verder leuk verslag! Zou eens wat Gang of Four em MC5 moeten luisteren.

Ik had ze graag gezien, maar het was gewoon geen doen om aan eten te komen in de venue. Er stonden letterlijk honderden mensen in de rij voor die ene foodtruck, dus we moesten het buiten de deur zoeken. Ik las net dat er 4.500 bezoekers waren..

Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 03-12-2018 21:33 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

quote:
Op 3 december 2018 14:50 schreef PandroidJack het volgende:
Ja, fijne avond was dat. Vermillion was de vreemde eend in de bijt, met hun fusion/djent-wanna-be/technisch geneuzel (zonder zang trouwens), waarbij de gitaar te zacht in de mix stond.

Lugubrum, eerste keer dat ik ze live zag. Kei goed hé. Zo origineel en uniek, ik ken maar weinig bands die zo hun eigen niche hebben weten te creëren. En die zanger met zijn in vet Gents gebrachte bindteksten .

Ja, voor een vriendin met wie ik daar was en mezelf leek Vermillion ons het minst te liggen, dus ideaal om dan te gaan eten.

En Lugubrum is inderdaad echt iets unieks. Ik ontdekte ze enkele jaren geleden, ook al kende ik ze wel al langer van naam. Maar ik had dus een jaar of 8 a 9 niet meer naar black metal geluisterd (buiten enkele bands), kon mij nooit vinden in het gedachtegoed achter dat genre. Maar een jaar of 4 geleden had ik behoefte aan eens iets anders, en zo ben ik mij dus eens deftig in dat genre beginnen verdiepen. Al snel merkte ik dat de experimentele/avant-garde en industrial substromingen binnen bm mij het meest aanspraken. En dan zit je met Lugubrum in elk geval zeer goed gebeiteld De manier waarop ze bm op meesterlijke wijze combineren met totaal andere genres is uniek in de wereld wat mij betreft

The funeral is about to begin, Sir

GinaG
Usericon van GinaG
Posted 04-12-2018 10:22 by GinaG Wijzig reactieProfiel van GinaGQuote dit bericht

Vorige vrijdag in de Willemeen:
Anomalie
Schammasch
Naglfar

Stuk voor stuk vet!
Met Naglfar na 10 jaar afwezigheid als furieuze kers op de taart.
Pracht avond gehad met muziek en kunst.

Eikel

williamblake
Usericon van williamblake
Posted 05-12-2018 13:10 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

Een leuke vijfdaagse achter de rug:

vrijdag: Sangre de muerdago op een privéshow in een huis in Gent. Ze waren voor mij sowieso al één van de ontdekkingen van het jaar op roadburn, dus nu ik de nummers kende er deze keer extra van kunnen genieten in een intieme setting.

zaterdag: Anomalie-Schammasch-Naglfar. Anomalie heb ik 2 nummers een kans gegeven, maar ik vond het saai en de rest van de set geskipt. Schammasch vind ik bij momenten wel OK, maar ze kunnen me niet een hele show boeien. Naglfar had ik al 20 jaar niet meer gezien. Op zich een OK show, maar ik vond Jens Ryden toch een betere frontman (en sowieso dateren hun beste nummers van die periode).

zondag: Celestial wolves - The chasing monster. Celestial wolves al meerdere keren gezien. Zijn wel goed in wat ze doen, maar niet goed genoeg om zich te onderscheiden van de dertien in een dozijn postrock bands. The chasing monster doet dat dan wel door de combinatie met een verhaal gebracht door voice actors dat ze overheen hun nummers samplen.

maandag: Soulgrip - Ulsect - Zhrine. Soulgrip geskipt wegens al te vaak gezien en ze me ook nooit konden overtuigen. Ulsect had ik voor roadburn al eens gecheckt en toen wegens een overlap links laten liggen. Nu dus wel gezien, maar het kon me niet echt overtuigen. Zhrine zette weer een sterke show neer. Enige minpuntje was dat de contrabas iets te zwaar in de mix stond.

dinsdag: Bloodbath - Hatebreed - Dimmu borgir - Kreator. Bloodbath was kort & krachtig. Slechts 7 nummertjes, maar wel een vet geluid. Tijdens Hatebreed ben ik in het AB restaurant gaan eten. Altijd de moeite en tijdens metalshows altijd superrustig (tijdens shows van andere genres zit het nochtans altijd propvol - weer een metal cliché dat bevestigd wordt helaas). Laatste nummertjes van Hatebreed wel nog meegepikt. Ondanks mijn hardcore achtergrond nooit echt mijn ding geweest. Dimmu borgir had ik al jaren niet meer gezien en ik ben ook al enkele releases geleden afgehaakt. Ik had er dan ook geen hoge verwachtingen van (zeker door hun belabberde liveshows in het verleden), maar ze hebben me positief verrast. Was echt wel strak, ook professionele show. Kreator ben ik midden jaren'90 afgehaakt. De oude nummers waren OK, maar met het nieuwer werk kunnen ze me toch niet echt overtuigen.

HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 05-12-2018 16:34 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 3 december 2018 12:49 schreef BenKnuckles het volgende:
Zou eens wat Gang of Four em MC5 moeten luisteren.

Van Gang of Four is Entertainment! sowieso een zware aanrader!

Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 05-12-2018 19:24 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Wat was Bell Witch extreem vet op Darken The Moon afgelopen zondag in Sint-Niklaas!

GinaG
Usericon van GinaG
Posted 11-12-2018 11:41 by GinaG Wijzig reactieProfiel van GinaGQuote dit bericht

Vorige week donderdag Willemeen Arnhem

Door de heerlijke pizza het eerste deel van Slegest gemist, wat opzich best jammer was.
Lekkere smerige 70s rock met black, met bijbehorende podiumpresentatie, feestband dit.

Vreid, waar ik voor ging, was lekker op dreef, goeie mix tussen oude en nieuwe nummers. In de eerste instantie was het publiek niet erg enthousiast bij de aankondiging van het eerste nieuwe nummer, maar nog geen 10 sec later gingen de vuisten toch echt de lucht in, wapperende haren alom.
Wel jammer dat tijdens een mooi rustig stuk, waar Sture even ging zitten en alleen op zijn gitaar tokkelde, het grootste deel van het publiek niet ff zn muil kon houden. Maargoed, dat mocht de pret niet drukken.

Kalmah was duidelijk het populairst deze avond.
Niet echt mijn straatje, catchy folky melodic death iets.
Het was zo'n feest dat de shirtjes uit gingen, ook bij de dames. Strak optreden van duidelijk ervaren muziekanten en, vooral de zanger, entertainers. Naast leuke anecdotes kwam ook sport aan bod: "I probably love your team more than you do" ..voetbal...Hij mocht van mij wel ff over ophouden.
Had de band zelf nog nooit eerder gezien, absoluut geen straf.

Eikel

Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com