IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Auteur:
Topic : Naar welk concert ben je geweest? Vorige pagina | Volgende pagina
Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 19-01-2020 11:25 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Drachten Death fest.

Gezellige sfeer, toffe bands en optredens van o.a. Gods Forsaken en Fleshcrawl.

Massacre gevolgd door Asphyx waren de afsluiters.
Dikke prima.

De downbeat / crust of hoe je die herrie maar wil noemen van Martyrdöd en SKitsystem waren ook aanwezig.
Prima voor de afwisseling ware het niet dat het 2 volledige kutbands zijn.
Overigens waren er wel pits bij beide bands, dus publiek was er wel voor.



bub


Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 19-01-2020 14:42 by Sadistic Sinner Wijzig reactieProfiel van Sadistic SinnerQuote dit bericht

quote:
Op 19 januari 2020 11:25 schreef Bub het volgende:
Drachten Death fest.

Gezellige sfeer, toffe bands en optredens van o.a. Gods Forsaken en Fleshcrawl.

Massacre gevolgd door Asphyx waren de afsluiters.
Dikke prima.

De downbeat / crust of hoe je die herrie maar wil noemen van Martyrdöd en SKitsystem waren ook aanwezig.
Prima voor de afwisseling ware het niet dat het 2 volledige kutbands zijn.
Overigens waren er wel pits bij beide bands, dus publiek was er wel voor.





Ik zag de flyer, interessant programma, alleen voor mij 3 uren rijden, dus overgeslagen.
Massacre weer met Kam Lee moet normaal gesproken weer als vanouds klinken dan.


Chainsmoker
Usericon van Chainsmoker
Posted 20-01-2020 11:53 by Chainsmoker Wijzig reactieProfiel van ChainsmokerQuote dit bericht

quote:
Op 19 januari 2020 11:25 schreef Bub het volgende:
Drachten Death fest.

Gezellige sfeer, toffe bands en optredens van o.a. Gods Forsaken en Fleshcrawl.

Massacre gevolgd door Asphyx waren de afsluiters.
Dikke prima.

De downbeat / crust of hoe je die herrie maar wil noemen van Martyrdöd en SKitsystem waren ook aanwezig.
Prima voor de afwisseling ware het niet dat het 2 volledige kutbands zijn.
Overigens waren er wel pits bij beide bands, dus publiek was er wel voor.




Over smaak valt niet te fisten blijkt maar weer.
Martyrdöd was voor mij de band van de dag. Fleshcrawl was voor mij de eetband. En na Massacre mooi naar huis gegaan.

Skitsystem keek ik erg naar uit, op Pitfest was het namelijk ook geweldig. Helaas bleek de zanger keelaids te hebben en stond de zanger van Martyrdöd de teksten vanaf een papiertje mee te zingen. Sympathiek gebaar natuurlijk, maar een beetje knullig leek het wel.



MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 20-01-2020 19:33 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

Ik heb Martyrdöd en Skitsystem gisteren in Baroeg gezien, met nog een aantal bands, waaronder ook Discharge.

Martyrdöd vind ik wel oke, lekkere riffs. Skitsystem was een beetje eentonig en die zanger van Martyrdöd deed ook weer mee ja.

Heb me verder nog vermaakt met Reproach, Fleas and Lice, Seein Red en natuurlijk Discharge.

Wat me wel tegenstond waren sommige lui in het publiek (crusties). Sommige gedroegen zich echt als een eerste klas botmongool.


GinaG
Usericon van GinaG
Posted 28-01-2020 12:03 by GinaG Wijzig reactieProfiel van GinaGQuote dit bericht

Nuclear / Vltimas / 1349 / Abbath

Nuclear:
Recht toe recht an death uit zuid America (Chili).
Lekker strak en sympatiek.

Vltimas:
Goddomme wat goed!
Ik vond de CD al erg gaaf en had natuurlijk verwachtingen, maar het was beter dan dat! De ervaring droop ervan af, en wat een energie kan meneer Vincent nog steeds overdragen!

1349:
Ik snap nog steeds niet zo heel goed de hype rondom deze band. Bij mij kwam het niet over. Miste de slaggitaar waardoor het allemaal een beetje fragiel klonk.

Abbath:
Nuchter. Voor zover ik kon merken.
Stuk minder gebabbel en gepose, daarvoor meer muziek.
En het was goed!




[Dit bericht is gewijzigd door GinaG op 28-01-2020 12:06]


Eikel


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 01-02-2020 13:54 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

31/01: Our Oceans – Mezz, Breda

Ik was behoorlijk verrast toen ik eind vorig jaar in de agenda van de Mezz zag dat Our Oceans zou spelen. Our Oceans is een “nieuwe” (de eerste plaat is uit 2015) band van ex-leden van Exivious, een fenomenale instrumentale jazz/fusion-metalband. De eerste plaat van Our Oceans bracht de focus meer op ''liedjes'', maar de bedwelmende jazzy atmosferen en subtiliteiten bleven en werden zelfs nog meer versterkt. Het meest onverwachtse element van Our Oceans was de vocalen van Tymon Kruidenier, die naar mijn weten nog nooit in een band heeft gezongen. Zijn zanglijnen deden me ontzettend denken aan Jeff Buckley, wat toch een behoorlijk compliment is. Toch is een livesetting een hele andere situatie dan de studio, en daarom ging ik met veel nieuwsgierigheid en een beetje scepsis richting de Mezz voor het allereerste optreden van de band. Een speciaal moment dus.

Kon je merken dat dit een allereerste optreden was? Jazeker, zelfs met muzikanten van topklasse. Schoonheidsfoutjes waren er genoeg, maar als geheel was het erg overtuigend wat Our Oceans neerzette, met het heerlijke vloeiende fretloze basspel van Robin Zielhorst en de subtiele, maar complexe drumpartijen van Yuma van Eekelen. Vooral voor Tymon moet dit behoorlijk zenuwslopend geweest zijn om voor het eerst live te zingen, ook nog met vrij ingewikkelde lijnen en niet al te gemakkelijk gitaarspel. Af en toe ging hij er een beetje naast, maar ik vond dat hij het er verdomd goed van af bracht. Er werden een aantal nummers van de eerste plaat gespeeld, maar de focus lag op nieuw materiaal van de aankomende tweede plaat. Dit materiaal bracht wat meer afwisseling qua dynamiek, aangezien de eerste plaat grotendeels heel erg mellow is.

Na vijftig minuten zat het er op en liet Our Oceans een goede eerste indruk achter in een livesetting. Ik ben benieuwd hoe ze over een tijd live klinken met meer optredens achter de rug. Ik heb de CD ook nog gekocht, een prachtplaat. De band klinkt alsof Jeff Buckley had gespeeld in Porcupine Tree met nog wat jazzy en dromerige Cynic-sferen (Traced In Air) en Portal (de band van Cynic na Focus).



[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 01-02-2020 14:05]



zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 01-02-2020 14:07 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Cool. Ik heb een tijd gitaarles van Tymon gehad, die gast speelt góéd. Enne, hij is behoorlijk idolaat van Jeff Buckley.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 02-02-2020 0:35 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Zojuist Thy Art Is Murder weer aan het werk gezien. Die gasten snappen het. 99,7% van de bands in het genre weer in één klap overbodig.



williamblake
Usericon van williamblake
Posted 06-02-2020 13:44 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

Die andere 0,3% mag voor mijn part ook gewoonweg verdwijnen hoor...



HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 06-02-2020 13:51 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 6 februari 2020 13:44 schreef williamblake het volgende:
Die andere 0,3% mag voor mijn part ook gewoonweg verdwijnen hoor...


Als er één deathcoreband mag blijven, kies ik voor Despised Icon.



Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 06-02-2020 19:24 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 6 februari 2020 13:44 schreef williamblake het volgende:
Die andere 0,3% mag voor mijn part ook gewoonweg verdwijnen hoor...


Ja, zo denk ik over black metal, power metal en folk metal, om maar eens wat te noemen. Als je niets met een genre hebt of kunt, dan mis je er ook niks aan natuurlijk.



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 06-02-2020 20:23 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Elysia moet gewoon terugkomen. Opgelost.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 07-02-2020 15:29 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 6 februari 2020 20:23 schreef BenKnuckles het volgende:
Elysia moet gewoon terugkomen. Opgelost.


Gaan we samen dansen!



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 07-02-2020 20:25 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Ja! En olijke lyrics meebrullen.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 08-02-2020 11:36 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

Gisteren naar Alcest geweest in Tourcoing, moet zeggen dat de nieuwe nummers live een stuk indrukwekkender klinken. Wat een klasseband, 2 nummers ook uit Voyage de l'ame

Birds in Row ervoor was een zeer aangename verrassing, wat een energie met toch het nodige gevoel. Sympathieke kerels ook, na de show gezellig ene babbeltje doen, ook met de mannen van Alcest trouwens.

In Brussel opnieuw gaan kijken wegens mijn eega die via Neige guest list plaatsen kreeg


williamblake
Usericon van williamblake
Posted 10-02-2020 8:47 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

Hij weet toch dat jij inbegrepen bent in het pakket, hoop ik? Want ik heb de indruk dat de man van die vrouwelijke aandacht na de shows geniet. Iedere keer als ik ze gezien heb, is ie telkens omringd door (vaak wel jonger) vrouwvolk na de shows. Ik heb echter geen idee wat zijn reputatie op dat vlak is.
Soit, normaliter ben ik ook wel present in Brussel.



mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 10-02-2020 9:46 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 10 februari 2020 8:47 schreef williamblake het volgende:
Hij weet toch dat jij inbegrepen bent in het pakket, hoop ik? Want ik heb de indruk dat de man van die vrouwelijke aandacht na de shows geniet. Iedere keer als ik ze gezien heb, is ie telkens omringd door (vaak wel jonger) vrouwvolk na de shows. Ik heb echter geen idee wat zijn reputatie op dat vlak is.
Soit, normaliter ben ik ook wel present in Brussel.


Geef hem eens ongelijk...

Is mijn naam +1, dus hij is wel degelijk op de hoogte


williamblake
Usericon van williamblake
Posted 10-02-2020 12:14 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

Was dat Kaelan Mikla er eigenlijk als voorprogramma ook bij op de show waar je bent gaan kijken? Oogt/Klinkt wel interessant.



PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 01-03-2020 12:44 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Gisteren een fijn 'occult' avondje in de AB:

Eerst Dread Sovereign, een Ierse doommetalband met de zanger van Primordial hier als bassist/zanger (die er, met zijn tanktop en zijn achterstevoren staand petje, een beetje als een American wrestler uitzag). Niet slecht, maar ik was eerlijk gezegd meer geïnteresseerd in de oude Zweedse film ('Häxan') die ze afspeelden als visuele ondersteuning, dan in de muziek.



Saturnalia Temple volgde. Ik was wel mee met hun zware psychedelische doom.



Dan kwam The Ruins of Beverast aan de beurt, de band waar ik het meest naar uitkeek. De interactie met het publiek was zo goed als nihil, maar ze zetten een goeie, stevige set neer. Content dat ik ze eens (een eerste keer) live gezien heb.



Afsluiter was het Belgische Wolvennest, die ik tot gisterenavond enkel van naam kende. Het werd een erg aangename kennismaking. Op mij komt hun muziek over als een soort van mix tussen Swans en Sub Rosa: bezwerende doommetal, en de vrouwenstem vind ik een erg sterk element in het geheel. Heerlijk optreden, heerlijke kennismaking, maar mijn inziens te kort. Het had gerust nog een nummer of 2 (ze hebben lange nummers) langer mogen duren. Anderzijds wel sympathiek dat ze iedere bezoeker de kans willen geven om hun trein zeker te halen.





The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Zwelglichaam
Usericon van Zwelglichaam
Posted 01-03-2020 13:06 by Zwelglichaam Wijzig reactieProfiel van ZwelglichaamQuote dit bericht

Speelde ST iets van het aankomende album?


Op 1 april 2020 13:39 schreef Fusion het volgende: Nou ja, ik trek ook mijn vorige keutel wel een beetje terug, ik ben echt oprecht bang voor jou.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 01-03-2020 13:12 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Absoluut geen enkel idee. Ik ben geen kenner van het repertoire van ST, en tussen de nummers door werd niet echt gecommuniceerd met het publiek.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


DecomposingBitch
Schwa
Usericon van DecomposingBitch
Posted 02-03-2020 15:50 by DecomposingBitch Wijzig reactieProfiel van DecomposingBitchQuote dit bericht

Was inderdaad een mooi avondje in de AB. Prima zaal, al is het wel een beetje vreemd dat je voor een drankje naar de Foyer moet (en dan weer met de drank in je handen door 2 klapdeuren).

Dread: Helaas moeten missen.
Saturnalia: gewoon niet mijn ding. Heb wel begrepen van iemand dat er 1 nieuw nummer gespeeld werd. Maar dat zei mij dus niets helaas.
Ik keek ook het meeste uit naar Ruins: was ook een goed optreden, maar wel (te) kort. Voorbij voordat je er erg in had.
Wolvennest: op plaat kan het me niet zo bekoren, maar live komt het prima uit de verf!

En toch ook heel wat Nederlanders daar. Niet verwacht (denk je een rustig, redelijk anoniem avondje te hebben ).


"Victimize me, vilify me. Vilipend and amend the sins you condign. You are nothing and you speak for all that never was."


williamblake
Usericon van williamblake
Posted 02-03-2020 15:58 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

quote:
Op 2 maart 2020 15:50 schreef DecomposingBitch het volgende:
Was inderdaad een mooi avondje in de AB. Prima zaal, al is het wel een beetje vreemd dat je voor een drankje naar de Foyer moet (en dan weer met de drank in je handen door 2 klapdeuren).


Er is ook een bar in de ruimte linksvooraan aan het podium.



ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 02-03-2020 18:38 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

quote:
Op 10 februari 2020 12:14 schreef williamblake het volgende:
Was dat Kaelan Mikla er eigenlijk als voorprogramma ook bij op de show waar je bent gaan kijken? Oogt/Klinkt wel interessant.



Ja, zij waren er bij en ja, Kaelan Mikla is zeker een aanrader live! Tot nu toe 3 keer gezien (niet op de huidige tour, laatste maal in november in Nijmegen) en elke keer omver geblazen.

[Dit bericht is gewijzigd door ColdheartMinor op 02-03-2020 18:39]


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 02-03-2020 21:32 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

quote:
Op 2 maart 2020 15:50 schreef DecomposingBitch het volgende:
Was inderdaad een mooi avondje in de AB. Prima zaal, al is het wel een beetje vreemd dat je voor een drankje naar de Foyer moet (en dan weer met de drank in je handen door 2 klapdeuren).




Klinkt precies als zaal DB's te Utrecht


Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen