IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Auteur:
Topic : Naar welk concert ben je geweest? Vorige pagina | Volgende pagina
Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 15-05-2023 9:15 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Shaam Larein, gisteren in Drachten. Geen voorprogramma. gewoon de band 45 minuten, wat van mij wel langer had mogen duren.
Onbekend maakt onbemind. Er waren zo ongeveer maar 10 betalende bezoekers.
Prima gothic - doom / occult rock of hoe je het ook maar wilt benoemen uit Zweden.



bub


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-05-2023 10:05 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

effectief naar Lordi, Babymetal en Sabaton gegaan.



Babymetal was fun


Sabaton ... euhm... ik werd er een beetje bang van.

die fans... nogal ... bezeten.


signature


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 15-05-2023 11:39 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Stond je in de golden circle


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Dweller
Deus Nova
Usericon van Dweller
Posted 16-05-2023 16:12 by Dweller Wijzig reactieProfiel van DwellerQuote dit berichthttp://www.kong.nl

Na een hele tijd niks vorige week naar Dark Fortress geweest in Rotterdam. Afscheidstour, drie "invallers" in de band (waaronder Hannes Grossmann), maar toch een prima optreden met een paar leuke verrassingen in de setlist. Voorprogramma's waren ook goed gekozen, vooral Asphagor... nooit van gehoord, maar ijzersterk.



Vox Clamatis in Deserto


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 19-05-2023 15:44 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

Gisteren naar Depech Mode geweest.

Dacht dat Metalconcerten hard gingen maar dit ging behoorlijk hard, blij dat ik goeie oordoppen heb.
Het dak ging er wel behoorlijk af weer, vet toffe sfeertje altijd bij deze band live.
T-shirts 50euro dus maar overgeslagen.



Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-05-2023 19:17 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2023 11:39 schreef Dypfrys het volgende:
Stond je in de golden circle



in mijn eigen golden circle, ik was de enige die aan het zieken was


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-05-2023 19:18 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

en het zeiken


signature


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 19-05-2023 19:23 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Das wel een hele letterlijke golden circle


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 23-07-2023 12:18 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

Gisteren naar Joep Beving geweest in het concertgebouw in Amsterdam.

Wat een mooie zaal en wat een mooi optreden.
Het mooiste vond ik nog dat echt iedereen oprecht de volle aandacht voor hem had en er geen woord doorheen geluld werd…..

Maak je niet vaak mee.



Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-07-2023 12:25 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Klassieke concerten daar zijn echt out of this world.


When your people matter, menstrual health matters


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 23-07-2023 12:38 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Ter Ziele / Dodenbezweerder, gisteren in de Neushoorn, Leeuwarden.
10 euro entree en je kreeg hun split 12" gratis.

Met name genoten van de morbide sferen van Dodenbezweerder.


bub


Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 23-07-2023 12:46 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

Ter Ziele was toch dood?

Welke split?


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 23-07-2023 12:56 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

De Ter Ziele / Dodenbezweerder split.
Een initiatief van de Friese Vinyl Club en sinds gisteren uit.

Dit is een Ter Ziele uit Friesland.
Mogelijk wel dezelfde als de oude Ter Ziele uit België maar dan in een andere lineup.
Ik zou het niet weten aangezien ik verder niet bekend ben met die band.


bub


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 23-07-2023 16:09 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

quote:
Op 23 juli 2023 12:25 schreef Fusion het volgende:
Klassieke concerten daar zijn echt out of this world.



Ben wel van plan om daar wat vaker heen te gaan ja, een groot orkest met alle toeters en bellen lijkt me tof om mee te maken daar.


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 24-07-2023 0:54 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

quote:
Op 23 juli 2023 12:56 schreef Bub het volgende:
Dit is een Ter Ziele uit Friesland.
Mogelijk wel dezelfde als de oude Ter Ziele uit België maar dan in een andere lineup.


Metal Archives to the rescue!

Is gewoon een andere band. Het Belgische Ter Ziele bestaat niet meer en de 2 leden van die band maken ook geen deel uit van de Nederlandse band.

Beide bands spelen eigenlijk ook een ander genre. Dus denk echt niet dat er een link is tussen beide bands.

[Dit bericht is gewijzigd door Steel Jaw op 24-07-2023 0:54]


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 24-07-2023 10:17 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Ook weer duidelijk.


bub


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 21-08-2023 9:37 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Vrijdag laat nog naar Pukkelpop geweest met mijn verloofde en haar twee kinderen. Speciaal voor het optreden van Billy Eilish (we waren te laat daar om nog iets anders mee te pikken). De dochter van mijn verloofde is vooral de grote fan, maar ik vond het ook nog wel best een fijn optreden. De sfeer zat goed en de show stak nog wel goed ineen. Maar een volgende keer wil ik toch wel meer van het festival kunnen genieten.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 22-08-2023 7:58 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

Zaterdag Dynamo met mijn vrouw en oudste zoon.

Trivium was stom. Dave was leuk.


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 31-10-2023 8:12 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Zondag naar Samhain in Maastricht. Leuke locatie, lekker dichtbij kunnen parkeren. Het werd een vermoeiende dag, aangezien ik per se elke band wilde zien. 13 band op 1 dag, dat hakt er wel in. De eerste bands waren dan ook nog eens allemaal aan blastbeat-snelheid voortrazende blackies.

Ik was aangenaam verrast door Birds in Row, met hun opzwepende hardcore zorgden ze voor een goeie shot energie.

Het Belgische Predatory Void (een zoveelste band uit de Church of Ra-cirkels) vond ik een absolute topper.

Blij dat ik Jesu nu eens live heb mogen aanschouwen, erg ingetogen en met mooie bijpassende visuals.

Tiamat is een echte hitmachine. Ik was wel wat afgeleid door de zanger die er, met zijn hoedje, uitzag als de zanger van een ska-band. Geflankeerd door een bassist met een baret die zo leek weggelopen uit The A-team.

Nog een klein stukje Mysticum meegepakt, omdat ik ze nog nooit live had gezien. Eén van de zangers, met ontbloot en overdreven gespierd bovenlijf en militaire coup deed mij denken aan een GI-Joe-mannetje met een gitaar in zijn handen. De techno-beats kwamen hard binnen, de Satan, 666- en andere diabolische visuals vond ik nog wel vermakelijk, maar ben dan toch maar op tijd naar huis gereden.

Met misschien nog iets meer variatie in de affiche zou dit helemaal een topfestival kunnen worden.



The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Ravnajuv
Satyr
Usericon van Ravnajuv
Posted 31-10-2023 11:27 by Ravnajuv (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van RavnajuvQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com

Ik zou zaterdag voor Darkspace gaan, het was vrijwel om de hoek voor mij, maar ik was echt doodziek. Letterlijk en figuurlijk.


Hafgufa


Northward
Usericon van Northward
Posted 31-10-2023 18:14 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Samhain was cool! Toffe venue, centraal gelegen, met een prima bierkaart.

++ Conan, Ufomammut, Godflesh, Katatonia, Birds in Row
++ Darkspace, tragere set dan andere keren maar trok het weer goed.
+ Wolvennest, Jesu, Afsky, Celeste
+ ELR, prima set maar vocalen te zacht in de mix.
+/- Tiamat, Panzerfaust
- Heretoir, RLHT, Unru


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 20-11-2023 0:10 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Zojuist Swans, in Amare, Den Haag.

Een geweldig optreden weer. Het is een tour die langs zalen gaat met stoelen zoals al eerder in Utrecht te zien en te horen was.
Voor het optreden gaf Michael aan om naar voren te komen.
Zo gezegd zo gedaan. Dus een aardige groep stond vooraan. Swans moet je live niet van een stoeltje beleven.

De songs zijn alweer dusdanig verbouwd dat ik weinig herkende van de gespeelde nummers. Of het waren nieuwe nummers.
Veel heerlijke drones op een HARD volume. Oordoppen waren essentieel!

Tof optreden.




bub


smallie
Usericon van smallie
Posted 20-11-2023 8:37 by smallie Wijzig reactieProfiel van smallieQuote dit bericht

Swans waren inderdaad waanzinnig mooi!


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 22-11-2023 13:51 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Ze komen blijkbaar ook naar Het Stuk in Leuven, ik twijfel...


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 22-11-2023 17:17 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2023 13:51 schreef PandroidJack het volgende:
Ze komen blijkbaar ook naar Het Stuk in Leuven, ik twijfel...



Gewoon gaan.


bub


Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen