IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Wat zijn de verschillen tussen de metalfans van vroeger en de metalfans van nu? Vorige pagina
spectre
Usericon van spectre
Posted 11-01-2009 18:50 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2009 13:08 schreef bastianus het volgende:
De metalscene was en is altijd een soort Jacobus Fruytier-achtige beweging geweest. In mijn tijd (vlak na de jassen met patches en spandex broeken) was het zaak om strakke broeken en donkere bandshirts te dragen en lang haar te hebben. Ik weet nog goed verhalen van mensen die Disabuse niet meer treu vonden omdat de gitarist zich een zakenman-achtig net kapsel had aangemeten en een keurige polo droeg.
Ook nu ergeren mensen zich aan kleding die afwijkt, en weliswaar niet op papier, maar in de praktijk zijn er best wat strenge kledingvoorschriften. Je zult hier niet op aangesproken worden, maar wel raar aangekeken worden als je hier van afwijkt.
Verder zijn er, net als in een gereformeerde gemeenschap, allerlei substromingen waarvan de leden fanatiek zijn in hun eigen overtuigingen, b.v. de emoes, de detties en de blekkies. Van enige relativering als je ze op hun muziekstijl, kledingstijl of denken aanspreekt is vaak nauwelijks sprake. Klein verschil met vroeger is dat er nu meer substromingen zijn, maar ook binnen de gereformeerde gemeenschap zie je dit verschijnsel.
De gereformeerde gemeenschap is ook een gemeenschap die zich oorspronkelijk tegen de gevestigde orde (de katholieke en hervormde kerk) afzet, oorspronkelijk uit verzet tegen de regels. Met als resultaat dat ze zich alleen maar strengere regels zijn gaan opleggen. De metal is een subcultuur die zich een beetje tegen de gevestigde cultuur verzet. Maar ook binnen deze scene gelden vaak allerlei benauwende, zij het onuitgesproken regels. En met het ontstaan van meer substromingen zijn ook de kledingvoorschriften voor deze stromingen, overtuigingen etc. toegenomen. In de hardcore is het trouwens nog veel erger, die is door de straight edge en andere fanaten helemaal verpest.






Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


moerke
mörke
Usericon van moerke
Posted 16-01-2009 1:23 by moerke Wijzig reactieProfiel van moerkeQuote dit bericht

Hee Ton,

Zeg eens iets echts. Zeg een iets met inhoud!


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 16-01-2009 16:20 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

quote:
Op 31 maart 2002 14:44 schreef humanator aka spectre het volgende:
ik denk dat iemand anders als panda het had gevraagd... ze het gewoon effe hadden laten staan, dit is op de persoon af, maar ze hebben gelijk dit is een metalforum en nix anders, maar ja er zijn ook topics die over sex gaan, das pas zielig


quote:
Op 31 maart 2002 14:57 schreef humanator aka spectre het volgende:
jawel, kijk het heeft niets met metal te maken en de topic had misschien in de onzin gemoeten, en ja het is Panda dus... maar om dan mijn post te gaan moderaten maar ik weet wel waarom, ik wou alleen effe behulpzaam zijn... er worden namelijk heel veel belachelijke topics gestart, en ook computer related topics dus. Ik vond het een beetje onzin... maar nu hou ik op...

moderators uber alles


quote:
Op 22 mei 2002 0:42 schreef humanator aka spectre het volgende:
beginnelingen kunnen niet in onzin... trouwens ook onzin


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 16-01-2009 16:22 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht



Fuck the world and fuck you


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 17-01-2009 9:39 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

Het verschil met vroeger is m'n bier pens en dat ik door 10 man opgevangen moet worden in plaats van 2.


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen