IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Wat zijn de verschillen tussen de metalfans van vroeger en de metalfans van nu? Vorige pagina | Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 08-01-2009 13:08 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

De metalscene was en is altijd een soort Jacobus Fruytier-achtige beweging geweest. In mijn tijd (vlak na de jassen met patches en spandex broeken) was het zaak om strakke broeken en donkere bandshirts te dragen en lang haar te hebben. Ik weet nog goed verhalen van mensen die Disabuse niet meer treu vonden omdat de gitarist zich een zakenman-achtig net kapsel had aangemeten en een keurige polo droeg.
Ook nu ergeren mensen zich aan kleding die afwijkt, en weliswaar niet op papier, maar in de praktijk zijn er best wat strenge kledingvoorschriften. Je zult hier niet op aangesproken worden, maar wel raar aangekeken worden als je hier van afwijkt.
Verder zijn er, net als in een gereformeerde gemeenschap, allerlei substromingen waarvan de leden fanatiek zijn in hun eigen overtuigingen, b.v. de emoes, de detties en de blekkies. Van enige relativering als je ze op hun muziekstijl, kledingstijl of denken aanspreekt is vaak nauwelijks sprake. Klein verschil met vroeger is dat er nu meer substromingen zijn, maar ook binnen de gereformeerde gemeenschap zie je dit verschijnsel.
De gereformeerde gemeenschap is ook een gemeenschap die zich oorspronkelijk tegen de gevestigde orde (de katholieke en hervormde kerk) afzet, oorspronkelijk uit verzet tegen de regels. Met als resultaat dat ze zich alleen maar strengere regels zijn gaan opleggen. De metal is een subcultuur die zich een beetje tegen de gevestigde cultuur verzet. Maar ook binnen deze scene gelden vaak allerlei benauwende, zij het onuitgesproken regels. En met het ontstaan van meer substromingen zijn ook de kledingvoorschriften voor deze stromingen, overtuigingen etc. toegenomen. In de hardcore is het trouwens nog veel erger, die is door de straight edge en andere fanaten helemaal verpest.



Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


SQT
Usericon van SQT
Posted 08-01-2009 13:09 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

Zoals overal het geval is. Dat zit in de mens.


zijschroeier
vinyl tot aan het gaatje
Usericon van zijschroeier
Posted 08-01-2009 13:10 by zijschroeier Wijzig reactieProfiel van zijschroeierQuote dit bericht

Het grote verschil is de tijd waarin je bent opgegroeid met alle daarbij heersende trends. Voor de rest ben ik zelf blij dat ik toch wel bij de oude garde hoor als je ziet hoe de jeugd nu teringgevoelig is voor trends. Maar nogmaals, het hoort wel bij deze tijd.


Here kitty kitty kitty!


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 08-01-2009 13:13 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Vroeger waren mensen niet gevoelig voor trends?


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Dick Wolkendeck
Bach, Bacher, Bachst
Usericon van Dick Wolkendeck
Posted 08-01-2009 14:43 by Dick Wolkendeck Wijzig reactieProfiel van Dick WolkendeckQuote dit berichthttp://www.seraphique.com

quote:
Op 7 januari 2009 14:30 schreef kabukiman het volgende:
Yes!! Conservatief...zo hoort het in de metal scene.

Niks geen steel guitar of harp in death metal....gilzang hoort bij helloween of agent steel en lage grunt hoort bij death metal.


Lekker duidelijk, makkelijk in hokjes te stoppen, my cup of tea!


En saai!




Only sick music makes money today - Nietsche.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 08-01-2009 14:55 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2009 13:08 schreef bastianus het volgende:
De metalscene was en is altijd een soort Jacobus Fruytier-achtige beweging geweest. In mijn tijd (vlak na de jassen met patches en spandex broeken) was het zaak om strakke broeken en donkere bandshirts te dragen en lang haar te hebben. Ik weet nog goed verhalen van mensen die Disabuse niet meer treu vonden omdat de gitarist zich een zakenman-achtig net kapsel had aangemeten en een keurige polo droeg.
Ook nu ergeren mensen zich aan kleding die afwijkt, en weliswaar niet op papier, maar in de praktijk zijn er best wat strenge kledingvoorschriften. Je zult hier niet op aangesproken worden, maar wel raar aangekeken worden als je hier van afwijkt.
Verder zijn er, net als in een gereformeerde gemeenschap, allerlei substromingen waarvan de leden fanatiek zijn in hun eigen overtuigingen, b.v. de emoes, de detties en de blekkies. Van enige relativering als je ze op hun muziekstijl, kledingstijl of denken aanspreekt is vaak nauwelijks sprake. Klein verschil met vroeger is dat er nu meer substromingen zijn, maar ook binnen de gereformeerde gemeenschap zie je dit verschijnsel.
De gereformeerde gemeenschap is ook een gemeenschap die zich oorspronkelijk tegen de gevestigde orde (de katholieke en hervormde kerk) afzet, oorspronkelijk uit verzet tegen de regels. Met als resultaat dat ze zich alleen maar strengere regels zijn gaan opleggen. De metal is een subcultuur die zich een beetje tegen de gevestigde cultuur verzet. Maar ook binnen deze scene gelden vaak allerlei benauwende, zij het onuitgesproken regels. En met het ontstaan van meer substromingen zijn ook de kledingvoorschriften voor deze stromingen, overtuigingen etc. toegenomen. In de hardcore is het trouwens nog veel erger, die is door de straight edge en andere fanaten helemaal verpest.




Ik vind dit een erg goede vergelijking.

Grimme frostbitten blekkies zijn idd net grefo's.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 08-01-2009 18:31 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

En wat hebben die gemene straight edgers dan gedaan om de hc te verpesten ? xneggiex, weet jij dat ?


Fuck the world and fuck you


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 08-01-2009 19:05 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Ze drinken geen bier, godverdomme.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 08-01-2009 19:06 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

hahaha, das de lol als je een gem. hc concertje bezoekt is de cola opbrengst hoger dan die van t bier, tenzij ik geweest ben natuurlijk, uhuhuhuhu


Fuck the world and fuck you


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 08-01-2009 19:08 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Uhuhuhuh mijn neus ex- en soon-to-be-again straight-edger


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 08-01-2009 19:09 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2009 19:08 schreef Mark het volgende:
Uhuhuhuh mijn neus ex- en soon-to-be-again straight-edger
jij leest ook alles hier he beste mark?


Fuck the world and fuck you


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 08-01-2009 19:43 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2009 19:09 schreef mental het volgende:
jij leest ook alles hier he beste mark?


De metalfans van nu houden zich graag op de hoogte van ontwikkelingen



She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 08-01-2009 23:10 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2009 18:31 schreef mental het volgende:
En wat hebben die gemene straight edgers dan gedaan om de hc te verpesten ? xneggiex, weet jij dat ?

Bij één van de laatste concerten die ik bezocht mijn peuk en pilsje uit mijn klauwen slaan en hun mening opdringen. Dat had zelfs nog geen evangelist ooit geflikt.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 08-01-2009 23:14 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2009 23:10 schreef bastianus het volgende:
Bij één van de laatste concerten die ik bezocht mijn peuk en pilsje uit mijn klauwen slaan en hun mening opdringen. Dat had zelfs nog geen evangelist ooit geflikt.

was dat een straight edger die strak stond van de cola of wat ? nog nooit meegemaakt zoiets hoor.


Fuck the world and fuck you


zijschroeier
vinyl tot aan het gaatje
Usericon van zijschroeier
Posted 08-01-2009 23:29 by zijschroeier Wijzig reactieProfiel van zijschroeierQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2009 13:13 schreef Gemene Lepel het volgende:
Vroeger waren mensen niet gevoelig voor trends?



Tuurlijk, alleen de media hadden veel minder invloed om iets door te drukken dan nu. Ik heb het wel over de Monsters Of Rock SKYCHANNEL-tijd en daarvoor hè? Langer geleden dan de meesten hier waarschijnlijk.....


Here kitty kitty kitty!


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 09-01-2009 0:00 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 8 januari 2009 19:06 schreef mental het volgende:
hahaha, das de lol als je een gem. hc concertje bezoekt is de cola opbrengst hoger dan die van t bier, tenzij ik geweest ben natuurlijk, uhuhuhuhu


Pfff na 2 bier lig je plat, kapitein.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-01-2009 23:28 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2009 23:14 schreef mental het volgende:
was dat een straight edger die strak stond van de cola of wat ? nog nooit meegemaakt zoiets hoor.

Een behoorlijke mafkees in ieder geval.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 10-01-2009 0:59 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Ik heb die verhalen wel vaker gehoord van die militante straight edge lui hoor, Marcel heeft er ook nog wel verhalen over


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 10-01-2009 1:00 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Straight-edgers, godver, nog erger dan jehova-getuigen!


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 10-01-2009 1:01 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2009 0:00 schreef Burzum het volgende:
Pfff na 2 bier lig je plat, kapitein.
Yep, is wel lekker goedkoop hehehe


Fuck the world and fuck you


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 10-01-2009 13:20 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 8 januari 2009 23:29 schreef zijschroeier het volgende:
Tuurlijk, alleen de media hadden veel minder invloed om iets door te drukken dan nu. Ik heb het wel over de Monsters Of Rock SKYCHANNEL-tijd en daarvoor hè? Langer geleden dan de meesten hier waarschijnlijk.....


Dat gaat dus op voor alle muziek.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 10-01-2009 14:30 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

quote:
Op 8 januari 2009 13:08 schreef bastianus het volgende:
Ook nu ergeren mensen zich aan kleding die afwijkt, en weliswaar niet op papier, maar in de praktijk zijn er best wat strenge kledingvoorschriften. Je zult hier niet op aangesproken worden, maar wel raar aangekeken worden als je hier van afwijkt.



hahaha ja. ik hoor heel vaak, "wat zie je er netjes uit. Ben je ergens heen geweest?"

nee zo loop ik er wel vaker bij. ik luister ook noise en hiphop. Die scenes zijn nog erger.

sinds mijn haar er af is denken mensen dat ik in eens ben gaan roesten ofzo.

ik ken een gast moet schoenen van 400euro. RESPECT.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 10-01-2009 14:39 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Zo loop ik meestal rond op een concert met een gameshirt, meestal atari. Wordt ook raar naar gekeken.

Nee jij, met je uit elkaar vallend lichaam in 13 kleuren op een shirt.

Boeien? Nee, dat niet.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 11-01-2009 14:10 by Sadistic Sinner Wijzig reactieProfiel van Sadistic SinnerQuote dit bericht

Wat betreft de muziek:tapetrading, meest obscure demo,s rehearsals, liveopnames, interviews werden door de oude garde de wereld rond gestuurd.
Het echt kopen van een l.p., picturedisc, pictureshape (o.a. Venom), werkelijk zelf een eigen serieuze verzameling van obscure items ""willen"" opbouwen.
Dan tegenwoordig alleen maar te downloaden zonder enig besef wat die band al voorgaande jaren heeft gepresteerd.
Het volgen van een opkomende scene in bepaalde continenten in de wereld, die in een tijdbestek van 2-3 jaar een doorslaggevende muziekstroming kan gaan afleveren.
Californie-Bay Area Thrash, Florida-US Death Metal,New York-Hardcore/Crossover, Gothenburg-SWE Death Metal, Bergen/Oslo-Black Metal, West Germany-German Thrash,
Londen-NWOBHM.


Trystys
Usericon van Trystys
Posted 11-01-2009 18:04 by Trystys Wijzig reactieProfiel van TrystysQuote dit berichthttp://myspace.com/koenders

Die van vroeger zijn ouder...


My friend, watch out for traitors...


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen