IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Wat zijn de verschillen tussen de metalfans van vroeger en de metalfans van nu? Volgende pagina
Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 28-06-2002 8:43 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Zoals we weten is metal een muzieksoort die aan de ene kant conservatief is maar aan de ander kant door ontwikkeling voor nieuwe impulsen zorgt.

Omdat de muziek de basis is van de subcultuur veranderen de fans dan mee? Zo ja hoe dan en zo nee waarom niet?

Graag jullie meningen hierover.

(Voorbeeld: Vroeger= later= )

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 28-06-2002 8:44]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 28-06-2002 8:53 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

Ik denk dat per verandering in de muziek wel veranderingen in de fans voorkomen, want je moet natuurlijk aangeven van welke muziek je houdt . Maar je ziet natuurlijk dat er zekere modes zijn (zo zie ik dat dan) zoals met die batches toendrtijd en strakke broeken) dus.. het verschil tussen de metalfans van vroeger en nu zit hem denk ik ook voornamelijk in de muziek waar ze naar luisteren, die veranderd ook volgens mij.


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 28-06-2002 8:59 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

ik heb eens als een onderzoekje gedaan naar subculturen en in een boekje stond dat "Headbangers" de langsbestaande subcultuur zijn, en als enige overleven tussen alle tijdelijke subcultuurtjes. Ik denk ook dat headbangers niet veel veranderd zijn, denk alleen wel dat er subsculteren bijgekomen zijn als het waren, er zijn geevoluurde versies onstaan zoals grind en black metal maar de basis, de headbangers die zullen verlopig nog niet verdwenen zijn zie die plaatjesjassen nog steeds overal opduiken


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 28-06-2002 9:02 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Het grootste verschil wat mij is opgevallen tussen 'oude' metalheads en 'nieuwe' is de attitude: Zo van die ouwe grijsende knarren met 65 Mötorhead patches op hun vest 'lijken' me op concerten een stuk minder verdraagzaam als 'mijn generatie' zeg maar ( van 1977 en later..)
Zo ging ik in augustus 2000 naar Biebob Metalfest in Geel ( België ) kwam ik net ff terug binnen bij Within Temptation (totaal niet zo'n hype toen) , ik wurm me door de massa ergens naar t middeen voor een mooie plek,..pots een keiharde tik in mn ru, staat daar zo'n 'grijsaard' de dreieg nmet zn vuisten dat ik uit de weg moest (kon hij verder geilen op Sharon)K geraak pissed off en weiger, paf tik nummer 2 ,moesten zn maats hem tegen houden,tss. FF later stoot r een gast van mn leeftijd licht tg mn Pint, Excuses, no sweat...kortom een pak minder echt geweldadig tegenover vroeger.
Komt door de intensere muziek denk ik


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 28-06-2002 9:06 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

pits zijn niet meer wat ze geweest zijn.


Shadowlands
Usericon van Shadowlands
Posted 28-06-2002 9:08 by Shadowlands Wijzig reactieProfiel van ShadowlandsQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2002 9:02 schreef Gunman het volgende:
Het grootste verschil wat mij is opgevallen tussen 'oude' metalheads en 'nieuwe' is de attitude: Zo van die ouwe grijsende knarren met 65 Mötorhead patches op hun vest 'lijken' me op concerten een stuk minder verdraagzaam als 'mijn generatie' zeg maar ( van 1977 en later..)
Zo ging ik in augustus 2000 naar Biebob Metalfest in Geel ( België ) kwam ik net ff terug binnen bij Within Temptation (totaal niet zo'n hype toen) , ik wurm me door de massa ergens naar t middeen voor een mooie plek,..pots een keiharde tik in mn ru, staat daar zo'n 'grijsaard' de dreieg nmet zn vuisten dat ik uit de weg moest (kon hij verder geilen op Sharon)K geraak pissed off en weiger, paf tik nummer 2 ,moesten zn maats hem tegen houden,tss. FF later stoot r een gast van mn leeftijd licht tg mn Pint, Excuses, no sweat...kortom een pak minder echt geweldadig tegenover vroeger.
Komt door de intensere muziek denk ik


Daar ben ik het niet helemaal mee eens. 'Oude' metalheads hebben, in mijn opinie, een veel sterkere "familieband" met elkaar. De 'nieuwe' metalheads hechten daar geen waarden aan, die willen alleen maar in de pit een beetje tegen elkaar aan lopen beuken.


SSSsssssstttttttttttttttttt!!!!!!!


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 28-06-2002 9:12 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2002 9:06 schreef ghoulliette het volgende:
pits zijn niet meer wat ze geweest zijn.

valt wel mee, alleen ligt er net aan waar je staat (welk concert bedoel ik dus)


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 28-06-2002 9:12 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2002 9:08 schreef Shadowlands het volgende:
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. 'Oude' metalheads hebben, in mijn opinie, een veel sterkere "familieband" met elkaar. De 'nieuwe' metalheads hechten daar geen waarden aan, die willen alleen maar in de pit een beetje tegen elkaar aan lopen beuken.

nou zeg


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 28-06-2002 9:12 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 28 juni 2002 8:59 schreef ghoulliette het volgende:
ik heb eens als een onderzoekje gedaan naar subculturen en in een boekje stond dat "Headbangers" de langsbestaande subcultuur zijn, en als enige overleven tussen alle tijdelijke subcultuurtjes.


COOL! Die info zoek ik dus!

quote:
Ik denk ook dat headbangers niet veel veranderd zijn, denk alleen wel dat er subsculteren bijgekomen zijn als het waren, er zijn geevoluurde versies onstaan zoals grind en black metal maar de basis, de headbangers die zullen verlopig nog niet verdwenen zijn zie die plaatjesjassen nog steeds overal opduiken


Je bedoelt dus qua uiterlijk maar ook qua overtuiging dus?

En welke verschillen zijn er in gedragingen? zowel individueel als in groepsverband?

Kloppen de stereotypen in het algemeen (nog)?

En kijkt de buitenwereld nog steeds met die stereotypen of niet?

ik ben trage henkie zie ik alweer

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 28-06-2002 9:14]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 28-06-2002 9:17 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2002 9:08 schreef Shadowlands het volgende:
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. 'Oude' metalheads hebben, in mijn opinie, een veel sterkere "familieband" met elkaar. De 'nieuwe' metalheads hechten daar geen waarden aan, die willen alleen maar in de pit een beetje tegen elkaar aan lopen beuken.

Kijk ik zeg ook niet dat dit een absoluut feit is. Dat van die familieband kan ik zeker beamen (enkele jaren terug zag ik vaak tzelfde groepje metalheads van zo'n 20 man op lokale fuiven, zie je niet meer) t gaat m misschien om de houding tegenover de jonge gasten, maybe was t maar zo'n rotte appel, want k heb r ook positieve ervaringen mee. Misschein dat die gasten nu gewoon veel harder zo'n mooi vrouwpersoon op t podium willen aanschouwen, hadden ze vroeger niet hé en een tikkie agressief worden als dat verhinderd wordt.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 28-06-2002 9:18 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2002 9:12 schreef FireFox het volgende:
valt wel mee, alleen ligt er net aan waar je staat (welk concert bedoel ik dus)

ehm vooraan bij slayer behoort een veldslag te zijn, ik had niet eens een blauwe plek


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 28-06-2002 9:21 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2002 9:18 schreef ghoulliette het volgende:
ehm vooraan bij slayer behoort een veldslag te zijn, ik had niet eens een blauwe plek

ach na mijn laatste concert immortal had ik een arm die het totaal niet meer deed (en nog wel meer vage plekken) dus misschien was t toen net wat minder ... trouwens toen ik bij slayer stond was er wel degelijk een vette pit hoor, tijdens tattoo the planet

[Dit bericht is gewijzigd door FireFox op 28-06-2002 9:22]


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 28-06-2002 9:23 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 28 juni 2002 9:02 schreef Gunman het volgende:
Het grootste verschil wat mij is opgevallen tussen 'oude' metalheads en 'nieuwe' is de attitude: Zo van die ouwe grijsende knarren met 65 Mötorhead patches op hun vest 'lijken' me op concerten een stuk minder verdraagzaam als 'mijn generatie' zeg maar ( van 1977 en later..)
Zo ging ik in augustus 2000 naar Biebob Metalfest in Geel ( België ) kwam ik net ff terug binnen bij Within Temptation (totaal niet zo'n hype toen) , ik wurm me door de massa ergens naar t middeen voor een mooie plek,..pots een keiharde tik in mn ru, staat daar zo'n 'grijsaard' de dreieg nmet zn vuisten dat ik uit de weg moest (kon hij verder geilen op Sharon)K geraak pissed off en weiger, paf tik nummer 2 ,moesten zn maats hem tegen houden,tss.


Van die dronken types die menen ruzie te moeten maken idd; toch is een festival als Dynamo altijd vreedzaam verlopen, zeg maar hippie commune relaxed heid, terwijl de laatste paar jaar wel eens vechtpartijtjes uitbreken (een keer zelfs knokpartij van 50 man als ik me goed herinner dat gelezen te hebben)


quote:
FF later stoot r een gast van mn leeftijd licht tg mn Pint, Excuses, no sweat...kortom een pak minder echt geweldadig tegenover vroeger.
Komt door de intensere muziek denk ik


Dat heb ik ook vaak, maar ik zie dan wel een soort verschrikte blik in hun ogen; alsof ze bang zijn dat ik hún een tik ga geven ofzo.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 28-06-2002 9:23 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2002 9:12 schreef Mutilator het volgende:
COOL! Die info zoek ik dus!



Je bedoelt dus qua uiterlijk maar ook qua overtuiging dus?

En welke verschillen zijn er in gedragingen? zowel individueel als in groepsverband?

Kloppen de stereotypen in het algemeen (nog)?

En kijkt de buitenwereld nog steeds met die stereotypen of niet?

ik ben trage henkie zie ik alweer


lang haar is wel een headbangvereiste. veel spijkerjasjes met plaatjes en spikes, schoeisel is wel veel evranderd, in jaren 80 gympen etc nu kisten. maar alles gaat met zijn tijd mee, veranderingen zijn toch wel opgetreden. maar standaard uiterlijk was altijd wel spijkerbroek t-shirt van band en jasje met die plaatjes dus enzo.
wat ook een belangrijk kenmerk zou zijn volgens dat boekje is de de manier waarop muziek een rol in hun leven speelt. die is dus heel erg groot.
maargoed zoek er eens wat over op in de bieb er is zat over geschreven


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 28-06-2002 9:24 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2002 8:59 schreef ghoulliette het volgende:
in een boekje stond dat "Headbangers" de langsbestaande subcultuur zijn, en als enige overleven tussen alle tijdelijke subcultuurtjes. Ik denk ook dat headbangers niet veel veranderd zijn

Het verschil zit m in t repect voor headbangers, een tijd terug zag ik nog ee duidelijk onderscheid tussen moshers en headbangers, als ik nu wil bangen (krijg 9 op 10 een onverwachte stomp of een vlieg van 50 kg in mn nek.
Ik wil headbangen maar dat kan je steeds minder en minder 'rustig' doen zeg maar.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 28-06-2002 9:26 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2002 9:24 schreef Gunman het volgende:
Het verschil zit m in t repect voor headbangers, een tijd terug zag ik nog ee duidelijk onderscheid tussen moshers en headbangers, als ik nu wil bangen (krijg 9 op 10 een onverwachte stomp of een vlieg van 50 kg in mn nek.
Ik wil headbangen maar dat kan je steeds minder en minder 'rustig' doen zeg maar.

vooral die irrtante 15 jarige slipknot fans snappen er niets van er vervelend, tja gewoon een keer hard terugbeuken zodat ze huilend naar mama rennen, die buiten in de auto al zit te wachten totdat het concert afgelopen is


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 28-06-2002 9:28 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 28 juni 2002 9:18 schreef ghoulliette het volgende:
ehm vooraan bij slayer behoort een veldslag te zijn, ik had niet eens een blauwe plek


Dynamo 1998; we kwamen net aan en gelijk erna naar Six feet under; resultaat; bij een van de dudes van de groep waren z'n twee voortanden uit z'n bek gemept; zo'n pit was het.

2000 Halford in Kopenhagen; sta te bangen op voorprogramma Overkill; tikt een gast me op m'n shouder dattie last heeft van mijn haar!
FUCK YOU! riep ik na de tweede keer.
Wat dacht je dan op een metalconcert?

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 28-06-2002 9:30]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 28-06-2002 9:32 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2002 9:28 schreef Mutilator het volgende:
2000 Halford in Kopenhagen; sta te bangen op voorprogramma Overkill; tikt een gast me op m'n shouder dattie last heeft van mijn haar!
FUCK YOU! riep ik.
Wat dacht je dan op een metalconcert?

Mmh,... last van Headbangers, die ken ik ook hèhè, meestal van die bescheten trutjes die met hunne vent meekomen: lastige blikken van "eikes" Vooral als mijn vriendin keihard mee bangt.
Als zoiets je niet zint, ga je aan de kant zeg ik ook.

[Dit bericht is gewijzigd door Gunman op 28-06-2002 9:33]


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 28-06-2002 9:39 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Oude en nieuwe headbangers/metalheads.... ik vind de 'nieuwe' metalheads meestal ontzettend onwetend, ook al zitten ze er al een paar jaar in. Niet iedereen hoor... met sommige nieuwelingen kan je prima een boom over black metal of zo opzetten. Maar bij veel nieuwere fans mis ik een besef van de historie van de muziek en ook een besef van de artistieke en ideologische 'drive' achter (black/death) metal. Dan komt het niet veel verder dan wat loze uitwisselingen à la 'ik vind die CD goed' en 'ik vind die CD zuigen'.

Ook voel ik me steeds minder verwant met de bovengrondse metal & metalheads... mensen met wie ik géén één band deel. Bv. mensen die naar, ik pak maar wat namen, nieuwe In Flames, Tristania, Blind Guardian en Sins of Thy Beloved (nogmaals: BIJVOORBEELD) luisteren... het klinkt allemaal wel flashy en professioneel enzo hoor maar als ik dan naar de jaren '80 kijk, toen het 'vormingswerk' voor die bands gedaan werd, is er toch ontzettend veel verdunning opgetreden. In dat opzicht voel ik mij absoluut niet verwant met hedendaagse metal.

Maar ja... als ik dan naar de internationale (black metal) underground kijk krijg ik mijn energie wel weer terug! Niet te geloven wat een creativiteit & energie... gaaf hoor.


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 28-06-2002 9:45 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2002 9:39 schreef Dwaallicht het volgende:
het klinkt allemaal wel flashy en professioneel enzo hoor maar als ik dan naar de jaren '80 kijk, toen het 'vormingswerk' voor die bands gedaan werd, is er toch ontzettend veel verdunning opgetreden. In dat opzicht voel ik mij absoluut niet verwant met hedendaagse metal.

Maar ja... als ik dan naar de internationale (black metal) underground kijk krijg ik mijn energie wel weer terug! Niet te geloven wat een creativiteit & energie... gaaf hoor.

Met alle respect voor de underground scene, maar dat lijkt me nu ook een verschil tegen vroeger (denk ik , k was in de jaren 80 niet verder dan wat AC/DC) Die kloof tussen underground en 'mainsream' (kutwoord )
Maar dan heb je weer die eeuwige discussie: "Mag je succes hebben, ook al was dat nooit je hoofdbedoeling?"

Ook algemeen teveel 'kastjes' binnen de metal tegenwoordig,... zuigt


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 28-06-2002 9:50 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2002 9:45 schreef Gunman het volgende:

Ook algemeen teveel 'kastjes' binnen de metal tegenwoordig,... zuigt

ja idd, dat vind ik soms ook ronduit irritant


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 28-06-2002 9:55 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 28 juni 2002 9:45 schreef Gunman het volgende:
...

Ook algemeen teveel 'kastjes' binnen de metal tegenwoordig,... zuigt


Dat kastjes/ hokjesgeest bedoel je?

Zo van de oudere metalheads staan wat meer naar achteren en de jongere sloven zich uit in de pit ofzo? Of juist steeds 'suffiger' publiek?

Hoe langer het haar hoe meer de waardering 'want die zal er wel langer inzitten'?

Die hards tegenover trendhoppers om het nogmaals maar even zwart wit te stellen?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 28-06-2002 9:57 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2002 9:45 schreef Gunman het volgende:
Met alle respect voor de underground scene, maar dat lijkt me nu ook een verschil tegen vroeger (denk ik , k was in de jaren 80 niet verder dan wat AC/DC) Die kloof tussen underground en 'mainsream' (kutwoord )
Maar dan heb je weer die eeuwige discussie: "Mag je succes hebben, ook al was dat nooit je hoofdbedoeling?"

Ook algemeen teveel 'kastjes' binnen de metal tegenwoordig,... zuigt
Klopt ja, vroeger had je gewoon METAL, punt. Natuurlijk mag je succes hebben, Slayer had dat ook met 'Reign in Blood' en Sepultura met 'Beneath the Remains', verkoopcijfers is niet mijn punt hier. Eerder zie je zo'n duidelijke aftekening tussen labels die succes hebben en toch underground weten te blijven (No Colours bv.) en labels die overduidelijk mikken op de markt (Nuclear Blast bv., ooit was dat toch ook underground, en in mindere mate een ander voorbeeld is Displeased).
Maar goed, die 'bovengrondse' bands klinken allemaal ENORM als een klok (er blijft niets te raden over) en ook allemaal erg plastic, de muziek heeft zo'n... 'direct' karakter of zo, in de zin dat je na vier luisterbeurten er alweer genoeg van hebt gehad (niets mis met op een directe manier de zaken aanpakken natuurlijk, re: death metal ). En als je na vier luisterbeurten er nog geen genoeg van hebt, dan heb je gewoon te weinig muziek gehoord, denk ik dan (de gustibus disputandum est, hehe). Maar laat ik niet gaan zeiken.

Er zijn ook teveel hokjes ja. Laten we eens ff wat termen wegstrepen.

doom metal: meestal langzame heavy metal of langzame death metal (of een hybride vorm), al is dit shaky en zijn er intussen zoveel bands dat de term als sociale conventie maar geaccepteerd moet blijven
dark metal: grote onzin, echt gebruikt door bands die 'apart' willen zijn en hiervoor een genrenaam gebruiken ipv muziek ... beuh
viking metal: onzinnig, 't is gewoon epische black metal dan wel epische heavy metal (of wederom een hybride vorm)
nu-metal: ovens-rock
power metal: wat de HEL heeft dat te betekenen? Gewoon moderne heavy metal toch? Ik bespeur geen fundamenteel verschil.
gothic metal: hier weet ik minder van af, maar wat ik gehoord heb maken de meeste bands een soort emotionelere, verdunde versie van heavy metal (of zo je wil, doom metal) vermengd met de sentimentaliteit uit gothic

Metaltermen die m.i. wel gerechtvaardigd zijn zijn heavy, speed, thrash, death en black metal omdat het hier niet alleen oppervlakkige klankverschillen betreft maar ook in instrumentatie, composities, lyriek & thematiek, en ideologie.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 28-06-2002 10:02 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 28 juni 2002 9:39 schreef Dwaallicht het volgende:
...Maar bij veel nieuwere fans mis ik een besef van de historie van de muziek en ook een besef van de artistieke en ideologische 'drive' achter (black/death) metal. Dan komt het niet veel verder dan wat loze uitwisselingen à la 'ik vind die CD goed' en 'ik vind die CD zuigen'.


Maar was dat vroeger dan anders en had men wel -meer- besef van de artistieke en ideologische drive?

quote:
Ook voel ik me steeds minder verwant met de bovengrondse metal & metalheads... mensen met wie ik géén één band deel.
...
maar als ik dan naar de jaren '80 kijk, toen het 'vormingswerk' voor die bands gedaan werd, is er toch ontzettend veel verdunning opgetreden. In dat opzicht voel ik mij absoluut niet verwant met hedendaagse metal.


Vindt je misschien met verdunning dat de vernieuwing minder wordt en te veel naaperij?

Onder de fans dus meer meelopers?

quote:
Maar ja... als ik dan naar de internationale (black metal) underground kijk krijg ik mijn energie wel weer terug! Niet te geloven wat een creativiteit & energie... gaaf hoor.


Persoonlijk houd ik alleen van de eerste lichting blackmetal en slechts sporadisch van de tweede golf zeg maar, maar kun je wat punten van creativiteit noemen aangezien ik het beeld heb van een vrij eng afgebakende stijl met enkele uitzonderingen als industrial/ heavy metal invloeden de laatste Mayhem en Arcturus platen.

En veranderen de fans ook mee met de muzikale veranderingen?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 28-06-2002 10:18 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2002 9:57 schreef Dwaallicht het volgende:

Metaltermen die m.i. wel gerechtvaardigd zijn zijn heavy, speed, thrash, death en black metal omdat het hier niet alleen oppervlakkige klankverschillen betreft maar ook in instrumentatie, composities, lyriek & thematiek, en ideologie.

Met termen heb ik geen probleem. Handig soms, zo wist ik bv. bij t ontdekken van Destruction door 'trash' te lezen(yep ik zit er eigenlijk nog nie zolang in) dat ik me aan stevig snel werk in t straatje van Slayer (ja?)kon verwachten en geen melig Prog geval.
Wat betreft die opervlakkigheid van de 'bovengrondse scne' heb je in sommige gevallen wel een punt. Zo ga je ook t onderscheid zien tussen metalheads die t echt menen en the good stuff (heb ik da gezegd?) willen ontdekken en gastjes die afhaken omdat ze dat te zwaar vinden om te verwerken. Zo hoorde ik van een kerel op een concert dat hij Dimmu Borgir de enige deftige BM band vond, en iets zoals Burzum toch niet aan hem besteed was. Als je ermee begint kan ik dat wel vatten, maar als t na enkele jaren iet begint te dagen , Niet dat ik DB slecht vind, integendeel, maar da's ook weer een ander punt hé: zowel meer ahem 'comerciële' spullen beluisteren als je verdiepen in het meer verdokebn werk.
Vroeger trok ik me het sterk aan dat mensen die in de underground scene zaten, niet scenen te aanvaarden dat ik naar doordeweekse dingen als DM bleef luisteren, terwijl ik mn best deed om in mn eentje andere facetten van de metal te ontdekken.Is wel veranderd, wat maar goed is want na een muzieksmaakloze periode zeg maar, alternatieve (I hate this word) spullen en 'experimentele' rock heb ik de metal volop leren waarderen (toen mn maten er juist genieg van hadden, k begon r pas goed mee)en ik laat t niet meer los, wars van alle trends.

[Dit bericht is gewijzigd door Gunman op 28-06-2002 10:19]


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 28-06-2002 10:21 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl

Vroeger waren het gewoon thrashers !!!!!!!

En nu tja........je hebt teveel invloeden zodat jeje de vraag kan stellen van wat is een echte metalfan nu ?
Maar goed de moderne metalfan is een heel stuk anders als de metalheads van jaren geleden.............maar ja goed dat is mijn mening


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen