IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Wat zijn de verschillen tussen de metalfans van vroeger en de metalfans van nu? Vorige pagina | Volgende pagina
Airwolf
POTJANPOTLOOD!
Usericon van Airwolf
Posted 28-06-2002 18:52 by Airwolf Wijzig reactieProfiel van AirwolfQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2002 18:49 schreef Asherah het volgende:
Zie voorgaande post

o ja nee oke ik vond de sfeer in ieder geval 10 jaar geleden beter dan nu.


"7 Years Have Gone, It Can No Longer Be Left Undone The Candle Must Be Burn Again, And Pain Must Follow the Unholy Flame So Burn... Burn... Burn And Free the Spirit From Its Chain"


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 28-06-2002 18:54 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Misschien ligt dat eerder aan de allesoverheersende achteruitgang...


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 28-06-2002 18:58 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

misschien omdat alles gaver lijkt naarmate je jonger bent


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 28-06-2002 19:06 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2002 18:52 schreef Airwolf het volgende:
o ja nee oke ik vond de sfeer in ieder geval 10 jaar geleden beter dan nu.
Ja, en dat komt zeker niet doordat alles beter lijkt als je jong bent!


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Airwolf
POTJANPOTLOOD!
Usericon van Airwolf
Posted 28-06-2002 19:07 by Airwolf Wijzig reactieProfiel van AirwolfQuote dit bericht

toen was ook bijvoorbeeld metallica ook nog net gaaf. ik vind ook dat er weinig nieuwe grote bands bijkomen die ik goed vind.


"7 Years Have Gone, It Can No Longer Be Left Undone The Candle Must Be Burn Again, And Pain Must Follow the Unholy Flame So Burn... Burn... Burn And Free the Spirit From Its Chain"


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 28-06-2002 19:07 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Jah, die worden pas maar achteraf als zo groot beschouwd denk ik.


Airwolf
POTJANPOTLOOD!
Usericon van Airwolf
Posted 28-06-2002 19:09 by Airwolf Wijzig reactieProfiel van AirwolfQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2002 19:07 schreef Asherah het volgende:
Jah, die worden pas maar achteraf als zo groot beschouwd denk ik.

ik ken weinig nieuwe bands die in de kuip spelen eigenlijk


"7 Years Have Gone, It Can No Longer Be Left Undone The Candle Must Be Burn Again, And Pain Must Follow the Unholy Flame So Burn... Burn... Burn And Free the Spirit From Its Chain"


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 28-06-2002 21:42 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2002 18:58 schreef ghoulliette het volgende:
misschien omdat alles gaver lijkt naarmate je jonger bent


Ik denk het niet. Kijk maar naar de metal-scene in Duitsland. Veel relaxer dan hier.


I can't shoot straight unless I've had a pint!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 28-06-2002 22:27 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2002 21:42 schreef Dunne_Hein het volgende:
Ik denk het niet. Kijk maar naar de metal-scene in Duitsland. Veel relaxer dan hier.


soms zie je van die lui op concerten (jong enoud overigens) die denken dat ze "koning metal" zijn en zich wel erg cool vinden. van die arrogante lui die je al lelijk aankijken als je per ongeluk even aanstoot. bah . maar gelukkig is 95 % van d concertbezoekers erg aardig en normaal.


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 28-06-2002 22:37 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 28 juni 2002 22:27 schreef attila_de_hun het volgende:
soms zie je van die lui op concerten (jong enoud overigens) die denken dat ze "koning metal" zijn en zich wel erg cool vinden. van die arrogante lui die je al lelijk aankijken als je per ongeluk even aanstoot. bah . maar gelukkig is 95 % van d concertbezoekers erg aardig en normaal.


dat hele gedoe is ook een reden waarom ik bijna nooit meer ga naar een band live, dat gezeik en true gedoe v/d jongelui, al die corpsepaint . 't zal allemaal wel, gelukkig relatief weinig vechten, anders haak ik helemaal af. violence on stage -> oké,
maar voor het podium +


Oud Vuil.


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 28-06-2002 22:41 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

ga dan naar een café
Daar is het standaard


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 28-06-2002 22:45 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 28 juni 2002 22:41 schreef wladimir het volgende:
ga dan naar een café
Daar is het standaard


hoe bedoel je?


Oud Vuil.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 28-06-2002 22:46 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2002 22:41 schreef wladimir het volgende:
ga dan naar een café
Daar is het standaard


valt best wel mee. vroeger ging ik ook vaak naar cafe's en zelden heb ik een vechtpartij meegemaakt (en nog nooit zelf bij betrokken). het zijn altijd bepaalde disco's waar je van te voren weet dat het knocken wordt en daar ging ik dus mooi niet heen.


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 28-06-2002 22:53 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 28 juni 2002 22:46 schreef attila_de_hun het volgende:
valt best wel mee. vroeger ging ik ook vaak naar cafe's en zelden heb ik een vechtpartij meegemaakt (en nog nooit zelf bij betrokken). het zijn altijd bepaalde disco's waar je van te voren weet dat het knocken wordt en daar ging ik dus mooi niet heen.


de laatste keer dat ik naar een café hier in v'daal ging, met een groepje, werd een vriend van ons op de wc met een bierpul z'n hele kop open geslagen door 2 mensen die daarom bekend staan, maar waar die bar ook bang van is. fijn! neem je een keer een paar mensen mee naar de bar waar je vroeger veel kwam.
halve nacht in het ziekenhuis gezeten. bier op en geblowd. fijn hoor, uit gaan, NOT


Oud Vuil.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 28-06-2002 22:57 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2002 22:53 schreef webblaster wim het volgende:
de laatste keer dat ik naar een café hier in v'daal ging, met een groepje, werd een vriend van ons op de wc met een bierpul z'n hele kop open geslagen door 2 mensen die daarom bekend staan, maar waar die bar ook bang van is. fijn! neem je een keer een paar mensen mee naar de bar waar je vroeger veel kwam.
halve nacht in het ziekenhuis gezeten. bier op en geblowd. fijn hoor, uit gaan, NOT


inderdaad . is de dadaer nog opgepakt door de politie? sommige mensen die moeten ze gewoon opsluiten. die vinden uitgaan pas leuk als ze iemand in elkaar hebben geslagen. dat zijn rotlui! en die kom je gelukkig wel weinig tegen bij metalconcerten!


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 28-06-2002 22:57 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Hmm.. Het grootste verschil is dat ouwe metalfans enorm sociaal waren (soms té), en de nieuwe lijken me erg arrogant.. Meer met hun imago dan met de muziek bezig ofzo..


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 28-06-2002 23:06 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 28 juni 2002 22:57 schreef mislyd het volgende:
Hmm.. Het grootste verschil is dat ouwe metalfans enorm sociaal waren (soms té), en de nieuwe lijken me erg arrogant.. Meer met hun imago dan met de muziek bezig ofzo..


ik ben nog steeds erg sociaal echt, er zitten ook wat ouwe punkideëen in mij.

het imago iets vind ik idd wel aan de orde. ik heb me af en toe dood gelachen op blackmetal concerten. iedereen voor zich, hoor. maar ik ben blij dat ik er zelf nooit zo bijgelopen heb in de eighties.

wat ik al eens eerder gepost heb. toen maakte de meeste mensen het niet uit wat het imago was, je ging voor de muziek. tegenwoordig lijkt een onleesbaar logo en image het belangrijkste te zijn.

en idd die hokjesgeest, die sucked, zeg. in de jaren 80 vond ik alles te gelijk te gek. maakte niet zoveel uit wat ze te vertellen hadden (behalve stryper ), 't ging en gaat om de muziek.


Oud Vuil.


Mortanius
Dark Lord
Usericon van Mortanius
Posted 28-06-2002 23:08 by Mortanius Wijzig reactieProfiel van MortaniusQuote dit berichthttp://www.myspace.com/thearchest

quote:
Op 28 juni 2002 9:06 schreef ghoulliette het volgende:
pits zijn niet meer wat ze geweest zijn.


Da's juist


Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 28-06-2002 23:10 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2002 23:06 schreef webblaster wim het volgende:

en idd die hokjesgeest, die sucked, zeg. in de jaren 80 vond ik alles te gelijk te gek. maakte niet zoveel uit wat ze te vertellen hadden (behalve stryper ), 't ging en gaat om de muziek.


ik haatte toen echt posers ala motley crue etc maarja, met de jaren komt de wijsheid he?


lestat
I assume I need no introduction...
Usericon van lestat
Posted 28-06-2002 23:26 by lestat Wijzig reactieProfiel van lestatQuote dit berichthttp://www.aeternus-darkermonument.tk

Interessante topic.

Ik ben 32 en doe al wat jaren mee in de metal scene,zo'n 15 jaar geleden ging het er wel altijd veel gemoedelijker aan toe tijdens concerten, je leerde nog eens mensen kennen en die kwam je dan dan ook steevast tegen bij alle andere concerten waardan ook in Nederland.
Waar je ze ook tegen kwam,je herkende elkaar en het was weer gezellig.
Tuurlijk had je er toen ook al de bekende klootzakken tussen zitten,net als nu maar die kom je na verloop van tijd niet meer tegen, die haken vanzelf af.
Je herkende elkaar aan haardracht en de patches op de bekende "volhoudersjas"zoals die nu genoemd word,die van mij ligt op zolder trouwens.
Het valt me wel op ,en met name hier op dit forum,dat de nieuwe lichting headbangers er plezier aan beleefd om headbangers met een andere muzikale voorkeur van bands, af te zeiken en te bestempelen als mensen die geen verstand hebben van muziek,omdat hun smaak niet overeen komt met die van zich zelf.
Dat was vroeger anders.
De oudere garde die er nu nog bestaat is een hechte groep gebleven,tot op de dag van vandaag,en dat zullen we denk ik wel weer merken bij het concert van één van onze oude helden Death Angel,in Effenaar over twee weken(Attila,ik bestel vast een pilsje voor je)


God kills indiscriminately and so shall we. For no creatures under god are as we are, none so like him, as our selves.


blacksoul666
at war with satan
Usericon van blacksoul666
Posted 28-06-2002 23:51 by blacksoul666 Wijzig reactieProfiel van blacksoul666Quote dit berichthttp://www.zwaremetalen.com/image/zooi/venom3.jpg

ik ben zelf 41 dus behoor tot de echte oude hardrockers .vroeger waren de metalfans veel socialer naar elkaar en vooral op concerten ,maakte je zowiezo vrienden ,die je weer tegen kwam op een ander concert en voor het optreden was je al uren aanwezig om elkaar weer te ontmoeten.en wat lesat zegt over elkaars bands afzeiken dan gebeurde echt niet.je ging zelfs naar concerten ook al vond je de band niet zo goed alleen al om elkaar te ontmoeten.ik heb zelfs nog een spijkerhesje met badges die ik droeg zo rond 78


welcome to hell,fuckin, hell yeah


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 28-06-2002 23:52 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2002 23:51 schreef blacksoul666 het volgende:
ik ben zelf 41 dus behoor tot de echte oude hardrockers .vroeger waren de metalfans veel socialer naar elkaar en vooral op concerten ,maakte je zowiezo vrienden ,die je weer tegen kwam op een ander concert en voor het optreden was je al uren aanwezig om elkaar weer te ontmoeten.en wat lesat zegt over elkaars bands afzeiken dan gebeurde echt niet.je ging zelfs naar concerten ook al vond je de band niet zo goed alleen al om elkaar te ontmoeten.ik heb zelfs nog een spijkerhesje met badges die ik droeg zo rond 78

maar ben ik dan een uitzondering dat ik contacten in heel nederland overhoud aan metal concerten, ik ontmoet steeds veel mensen en kom ook vaak bepaalde mensen tegen.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 28-06-2002 23:58 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 28 juni 2002 23:06 schreef webblaster wim het volgende:
ik ben nog steeds erg sociaal echt, er zitten ook wat ouwe punkideëen in mij.


Jaah, nog iemand van de oude garde De eighties


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 29-06-2002 0:10 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2002 23:26 schreef lestat het volgende:
Interessante topic.

en dat zullen we denk ik wel weer merken bij het concert van één van onze oude helden Death Angel,in Effenaar over twee weken(Attila,ik bestel vast een pilsje voor je)


Cool! ik ben echter wel de BOB die avond dus een colaatje graag! komt dan zeker terug!


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 29-06-2002 0:26 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 28 juni 2002 23:58 schreef mislyd het volgende:
Jaah, nog iemand van de oude garde De eighties


hell yeah, de '80 rule!




al was ik me daar toendertijd niet zo bewust van


Oud Vuil.


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen