IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Wat zijn de verschillen tussen de metalfans van vroeger en de metalfans van nu? Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-10-2002 21:18 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Begrijp je nu dus wat een kleuter van 17 bij ons aanricht ?


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 21-10-2002 21:20 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 21 oktober 2002 21:18 schreef Jenje het volgende:
Begrijp je nu dus wat een kleuter van 17 bij ons aanricht ?
Ongetwijfeld kunnen de dertigers van dit forum dat weer zeggen over de mensen die in de 20 zitten


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-10-2002 21:21 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Idd ..
Dat heet instandhouding van de cultuur.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 21-10-2002 21:28 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 21 oktober 2002 21:21 schreef Jenje het volgende:
Idd ..
Dat heet instandhouding van de cultuur.
anders zou dit topic ook niet kunnen bestaan. En de vermakelijke uurtjes generatie slipnot uitlachen tijdens een concert.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-10-2002 21:32 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Woohoo, jij snapt um !

Bands als Slikut, MM en Limp biscuit ontstaan om het echte metalvolk te vermaken ...


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 21-10-2002 21:33 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 21 oktober 2002 21:32 schreef Jenje het volgende:
Woohoo, jij snapt um !

Bands als Slikut, MM en Limp biscuit ontstaan om het echte metalvolk te vermaken ...
was dat al niet algemeen bekend


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 21-10-2002 21:33 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

lol. :D ik hou me er echt niet mee bezig


"This one is older than shit, heavier than time!"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-10-2002 21:34 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

LOL

Ach .. de verschillen zijn op het moment zo duidelijk


Styhn
Usericon van Styhn
Posted 21-10-2002 21:40 by Styhn Wijzig reactieProfiel van StyhnQuote dit berichthttp://n/a

Ik ben nu sinds 2 jaar "metalhead" en al een overduidelijke expert


11.45: restate my assumptions


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-10-2002 21:42 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 21 oktober 2002 21:40 schreef Styhn het volgende:
Ik ben nu sinds 2 jaar "metalhead" en al een overduidelijke expert


AAaahh master, teach me everyting!


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 04-02-2005 23:53 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 21 oktober 2002 21:40 schreef Styhn het volgende:
Ik ben nu sinds 2 jaar "metalhead" en al een overduidelijke expert


Ik begin al aardig metaldementie te ontwikkelen


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Rensykdom
Het leven is...... Naar de kloten gaan.
Usericon van Rensykdom
Posted 04-02-2005 23:58 by Rensykdom Wijzig reactieProfiel van RensykdomQuote dit berichthttp://rensyk.hyves.nl/

Bestond metal al voor vorige week dan ? waarom heb ik het niet eerder leren kennen


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 04-02-2005 23:59 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 4 februari 2005 23:53 schreef Mutilator het volgende:
Ik begin al aardig metaldementie te ontwikkelen


Hoezo?



Fleshcrawler
Straight Towards Extinction
Usericon van Fleshcrawler
Posted 05-02-2005 12:04 by Fleshcrawler Wijzig reactieProfiel van FleshcrawlerQuote dit berichthttp://www.flikkereeneindop.nl

quote:
Op 21 oktober 2002 21:34 schreef Jenje het volgende:
LOL

Ach .. de verschillen zijn op het moment zo duidelijk


Dingen veranderen gewoon. Beetje triest dat er vaak zo om gejankt moet worden


There are those who suffer and those who bleed them dry and there are always those who just stand by.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 05-02-2005 12:37 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 5 februari 2005 12:04 schreef Fleshcrawler het volgende:
Dingen veranderen gewoon. Beetje triest dat er vaak zo om gejankt moet worden
Never change a winning team...


I'm not being rude. You're just insignificant.


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 05-02-2005 12:38 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Sommige worden een stuk ouder.


Bazzio Attacks!!!


Faas Ripsnaas
Usericon van Faas Ripsnaas
Posted 09-02-2005 19:42 by Faas Ripsnaas Wijzig reactieProfiel van Faas RipsnaasQuote dit bericht

Verschil is dat je vroeger niet deze fora en shit had. Je was in 1e instantie aangewezen op de 4 metalheads bij jou op de middelbare school. Die gasten had je nodig om nieuwe bands te ontdekken, bandjes over te nemen. etc .Zo groeide je er langzaam in. Nu is het volledig anders. Je kan op internet checken wat de hotste bandjes zijn binnen 2 dagen 50 cd downloaden. Om vervolgens en beetje te gaan pronken met je kennis. Daaruitvoortvloeiend is er dus een veel grotere behoefte om je te onderscheiden van andere soorten metalfans. Kort samengevat: Vroeger werden de overeenkomsten tuusen de metalfans benadrukt, nu de veschillen.

Ik moet wel zeggen dat er bij metalfans wel een grote interesse naar historie is. Jonge metalfans kijken met veel respect naar oude bands en fans. Dit kom je in de hip-hop of r&B scene veel minder tegen volgens mij.

En nog wat: Iemand zei dat er geen goeie grote bands meer waren zoals vroeger. Historie-technisch gezien zullen Korn, Slipknot de opvolgers van Iron Maiden en Slayer genoemd gaan worden. en niet Iced earth en the crown, om maar 's een zijstraat te noemen, denk ik.


SUPPORT THE WAR AGAINST BLEKMETTUL!!!!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 09-02-2005 20:03 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 9 februari 2005 19:42 schreef Faas Ripsnaas het volgende:
Ik moet wel zeggen dat er bij metalfans wel een grote interesse naar historie is. Jonge metalfans kijken met veel respect naar oude bands en fans. Dit kom je in de hip-hop of r&B scene veel minder tegen volgens mij.



In de serieuze hip-hop scene kom je net zoveel interesse en respect voor oudere artiesten als in welke andere genre dan ook.

Respect voor andere (oudere) fans is ENORM gay en ik mag hopen dat niemand een medefan respecteert alleen maar omdat hij langer naar een of andere band luistert.

De r&b scene van hedentendage is puur een product en kan je moeilijk over 'fans' praten. Daar heb je dus wellicht gelijk in. In de klassieke (jaren 50/60/70 motown) r&b bestaat er wel degelijk enorm veel respect voor de invloedrijke artiesten. Velen daarvan zijn dan ook ver buiten hun genre bekend.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 09-02-2005 20:14 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

De metalfans van vroeger zijn nu oud en dik, de metalfans van nu zijn jong en dik.


Subtiel kamerolifantje


neefherbert
Bon Zwaard!
Usericon van neefherbert
Posted 09-02-2005 20:29 by neefherbert Wijzig reactieProfiel van neefherbertQuote dit bericht

quote:
Op 9 februari 2005 20:14 schreef stigma het volgende:
De metalfans van vroeger zijn nu oud en dik, de metalfans van nu zijn jong en dik.


Je nickname past perfect bij je statement.


Ivo
Usericon van Ivo
Posted 09-02-2005 20:33 by Ivo Wijzig reactieProfiel van IvoQuote dit bericht

quote:
Op 9 februari 2005 20:14 schreef stigma het volgende:
De metalfans van vroeger zijn nu oud en dik, de metalfans van nu zijn jong en dik.


werd er vroeger niet gewoon veel meer gezopen?

of word ik zelf al gematigd tegenwoordig... nu al

dat verhaal over muziekinfo van internet halen is zeker waar.. op m'n middelbare school was niemand die naar metal luisterde (had het van m'n broer), maar heb wel een zieltje gewonnen toen door wat cd's uit te lenen, nu hoef je alleen maar ffies te googlen om een waslijst aan bands te krijgen..


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 09-02-2005 20:34 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 9 februari 2005 20:33 schreef Ivo het volgende:
nu hoef je alleen maar ffies te googlen om een waslijst aan bands te krijgen..


Dat is een vooruitgang.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Ivo
Usericon van Ivo
Posted 09-02-2005 20:36 by Ivo Wijzig reactieProfiel van IvoQuote dit bericht

quote:
Op 9 februari 2005 20:34 schreef Chelman het volgende:
Dat is een vooruitgang.


dat ga ik niet ontkennen! maar hou het soms bijna niet meer bij, al die informatie

heb zeker een hoop gave muziek ontdekt via internet



[Dit bericht is gewijzigd door Ivo op 09-02-2005 20:37]


GRINDBASHERS
Old grindcores never die!!!
Usericon van GRINDBASHERS
Posted 07-01-2009 14:08 by GRINDBASHERS Wijzig reactieProfiel van GRINDBASHERSQuote dit berichthttp://myspace.com/herrierecordsinc

zo, ik ga echt voor de Hypnos award... aan de hand van diverse reacties in ( nu actueel) het pestilence topic, dit topic maar eens nieuw leven inblazen...

allereerst zelfkritiek: ook ik heb me op dit forum een keer laten gaan richting een band/persoon en dat vervolgens teruggedraait middels een excuus > even voor de wijsneuzen, haha en ik ook zeker af en toe vervelend uit de hoek kom).

vroeger" (in de tijd voordat internet een prominente rol innam in ieders leven)was de sfeer mijn inziens veel gebroederlijker in de metalscene.

"vroeger" had ik het idee dat bands respect hadden voor elkaar en wat ze deden (ook al was het niet iemand's smaak), "vroeger" hadden bands respect voor hun fans en meningen (ook negatieve) deelde je als fan persoonlijk mee aan bands d.m.v. brieven, persoonlijk contact tijdens concerten, telefoontjes etc.

"tegenwoordig" lijkt het erop dat er een sfeer ontstaat waarin het een sport is om elkaar flink op je nummer te zetten, stemming te maken, schofferen etc. dat kan ook makkelijk want het grootste deel van het gezeik tegen elkaar gaat lekker safe vannachter de computer en vaak ook nog anoniem ook (je weet toch doorgaans niet wie er achter de posts schuil gaat).

het jammere van het hele gebeuren is dat in plaats van gezellig een pot bier met elkaar te drinken en te zeggen: "kutplaat of vette plaat man!". Volgens mij komt dit de gemoedelijkheid - een kenmerk van de metalscene - zeker niet ten goede.



Staalman
Usericon van Staalman
Posted 07-01-2009 14:12 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2009 14:08 schreef GRINDBASHERS het volgende:

vroeger" (in de tijd voordat internet een prominente rol innam in ieders leven)was de sfeer mijn inziens veel gebroederlijker in de metalscene.

"vroeger" had ik het idee dat bands respect hadden voor elkaar en wat ze deden (ook al was het niet iemand's smaak), "vroeger" hadden bands respect voor hun fans en meningen (ook negatieve) deelde je als fan persoonlijk mee aan bands d.m.v. brieven, persoonlijk contact tijdens concerten, telefoontjes etc.



Vroeger waren ze net zo hypocriet, en lulde ze als de betreffende band / bandlid er niet bij was.. Nu posten ze anoniem op een forum.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen