IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Wat zijn de verschillen tussen de metalfans van vroeger en de metalfans van nu? Vorige pagina | Volgende pagina
mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 29-06-2002 0:28 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Ik ook niet.. Wist ik veel wat me nog te wachten zou staan?..


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 29-06-2002 9:51 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

En wat je nog steeds te wachten staat


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 29-06-2002 23:31 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Het lijkt erop dat de tendens is dat zo'n beetje alles vroeger beter was; maar wat is er bijvoorbeeld positiever geworden?

Ik denk bijvoorbeeld aan de mogelijkheden aan internet, en de grotere diversiteit aan soorten metalfans vanuit meerdere maatschappelijke niveaus enzo...


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 29-06-2002 23:34 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Ik heb geen idee wat de verschillen zijn. Maar je merkt het wel. Ik heb altijd het gevoel dat die (oudere) metalheads een diepere band met elkaar hebben. Ook hebben hun denk ik het zwaarder te voorduren gehad met het metalhead zijn dan wij nu hebben. (omdat het enigsinds in is )
Misschien verklaard dat ook de band.
De meeste oudere metalheads hebben een veeeeel vettere platen collectie waar ze in die tijd maar een aantal tientjes voor neer hebben gelegd en wat nu tot honderden guldens is opgelopen

[Dit bericht is gewijzigd door Cadaveria op 29-06-2002 23:35]


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 30-06-2002 10:28 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 29 juni 2002 23:31 schreef Mutilator het volgende:
Het lijkt erop dat de tendens is dat zo'n beetje alles vroeger beter was; maar wat is er bijvoorbeeld positiever geworden?

Ik denk bijvoorbeeld aan de mogelijkheden aan internet, en de grotere diversiteit aan soorten metalfans vanuit meerdere maatschappelijke niveaus enzo...


?????? vroeger had je ook al metalfans van professoren tot debielen toe.


wel positiever, betere mogelijkheid tot communicatie (internet), betere mogelijkheden tot kopieren (mp3 in vergelijking met een 10e generatie tape), meer vrouwen op concerten (maar daar heb ik niks meer aan want ik ben al "bezet")

slechter, ik vond het merendeel van de bands vroeger veel beter. maar of dat bands vroeger werkelijk beter waren betwijfel ik want ik denk dat mensen op jonge leeftijd meer ontvankleijk voor muziek zijn. ook slechter is het feit dat het merendeel van de bands niks meer dan een slechte kopie is van een bepaald voorbeeld.


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 30-06-2002 11:22 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Aangezien ik 'vroeger' niet meegemaakt heb (qua 80 metal) kenk er nie over meeprate... maar toch tegenwoordig altijd dat gezeik over 'die band is kut, want..." en dat eindeloze gekanker over true en untrue en NSBM is krieg etc.... dan heb ik zoiets van "hier wil ik niet tussen horen" ik ga gewoon voor het oude werk en simpele mensen die niet constant blijven doordrammen over bovestaande dingen...


Ik, Wil Schuurman


1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 30-06-2002 11:42 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

Volgens mij was de metalscene vroeger geconcentreerder, in de zin van dat er minder verschillende soorten metal waren en er waren minder metalfans (nu zijn er meer mensen, dus ook meer metalfans). Op die manier leerde je tijdens concerten mensen kennen die je op andere concerten terug ziet en leek er dus een sterkere band tussen metal fans te bestaan. Nu zijn er meer metalfans en kun je dus ook niet meer iedereen kennen enzo, waardoor het lijkt of de band tussen metals minder is. Maar als ik op straat een metal zie die ik niet ken, heb ik toch wel de neigign te groeten, puur omdat het een metal is

Ook waren er vroeger minder bands. Nu zijn er zooo veeeel bands dat het welhaast onmogelijk is geworden om nog origineel te zijn als band of iets toe te voegen aan bestaande metal.

En tegenwoordig zijn er meer vrouwen en meisjes aanwezig op concerten. Eind jaren tachtig en begin jaren negentig was ik met ongeveer drie of vier andere meiden de enige in een pubiek van zo'n honderd man (vriendinnetjes die met hun vriendje meekomen, maar de muziek niet tof vinden tel ik niet mee). Nu is dat aantal misschien wel vervijfvoudigd

Ik ben ook wel geneigd te denken dat het vroeger toffer was en dat de bands toen indrukwekkender waren enzo. Maar volgens mij komt dat vooral doordat het toen voor mij nog allemaal nieuw was en ik daarnaast volop aan het afzetten was tegen ouders enzo. Nu ik dertien jaar naar metal luister en naar concerten ga is het nieuwe er wel af en afzetten doe ik ook niet meer zo intens. Waar ik vroeger in Tom Arraya nog een soort halfgod zag zie ik in de zangers van tegenwoordig gewone metals die goede muziek maken.

Positief of negatief, ondanks alle veranderingen houd ik nog net zoveel van metal als in het begin en ik denk ook niet dat daar wat aan gaat veranderen.



wladimir
Usericon van wladimir
Posted 30-06-2002 12:20 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

meer soorten metal
internet meer communicatie etcetera


bouw
Usericon van bouw
Posted 30-06-2002 21:38 by bouw Wijzig reactieProfiel van bouwQuote dit bericht

Ik koop al meer dan 25 jaar teringherrie gemaakt op gespannen prikkeldraad en het verschil met vroeger is dat ik nu de poen heb om alles te kunnen kopen wat ik leuk vind


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 30-06-2002 21:43 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

wat ik heel erg merk is wanneer ik een 14 jarig meisje was, werd ik wel geaccepteerd als metalhead en dan werd er niet getwijfeld of je nu nep of echt was door de 'oudere' metalheads. Dat kwam omdat er niet zo'n hype rond metal bestond. Nu is dat anders en is er vaak een reden om bij jonge mensen achterdochtig te reageren.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 30-06-2002 21:43 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 30 juni 2002 11:22 schreef Snagger het volgende:
Aangezien ik 'vroeger' niet meegemaakt heb (qua 80 metal) kenk er nie over meeprate... maar toch tegenwoordig altijd dat gezeik over 'die band is kut, want..." en dat eindeloze gekanker over true en untrue en NSBM is krieg etc.... dan heb ik zoiets van "hier wil ik niet tussen horen" ik ga gewoon voor het oude werk en simpele mensen die niet constant blijven doordrammen over bovestaande dingen...


mooi gesproken, helemaal mee eens!


Oud Vuil.


Legatius
The Crypt has Eyes
Usericon van Legatius
Posted 01-07-2002 10:04 by Legatius Wijzig reactieProfiel van LegatiusQuote dit berichthttp://drink.to/tswaertderduusternesse

Wat metalconcerten betreft heb ik qua zogezegde fans toch redelijk mijn bedenkingen.

Een voorbeeld: Krijgt een mens eindelijk de kans om Lord Belial live te mogen aanschouwen, zie ik dan in de zaal van die 'fans' met brede beige broeken, een Ancient Rites-shirt en haar in de vorm van blauwe piekskes. Zonder te spreken over de andere aanwezigen zoals slipknotters met bobmarley-haar (zo van dat haar met beestjes in en zwemmend in aftershave en zo...), ... De meesten weten wel wat ik bedoel. 't Beste van al, Lord Belial speelt dus, zie ik in die hele klotezaal naast mijzelf en mijn maatn toch wel nog 10 mensen bangen. Ammaaaai, zoveeeeel!!!

Maar hopelijk is dit een trend als een ander en zullen de wannabees wel gauw veranderen naar de 'nu-metal' (wat de term metal hierin doet, weet ik ook niet, maar ja.... )'t Zal allemaal wel overwaaien, sebiet luisteren ze wel naar die 'harde' rap of zo.... hehe

Qua bands kan ik verandering verdragen zolang ze trouw aan zichzelf en hun fans blijven. Een voorbeeld: Impaled Nazarene heeft al vele 'veranderingen' meegemaakt, maar de muziek blijft Impaled Nazarene. 'The Absence of War...' heerst!!! Bij mij moeten ze niet afkomen met die avantgarde-metal. Nog zo'n term, pfff

Tip voor de geïnteresseerden: de nieuwe Deströyer666 is subliem, vooral 'The Calling', kippevel!


Je kan me de bout hachelen!


the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 01-07-2002 11:56 by the wounded immortal Wijzig reactieProfiel van the wounded immortalQuote dit berichthttp://www.chiromariakerke.be

ik denk dat de kledingstijl ook veranderd is van blauwe jeans naar zwart leer.



Legatius
The Crypt has Eyes
Usericon van Legatius
Posted 01-07-2002 13:46 by Legatius Wijzig reactieProfiel van LegatiusQuote dit berichthttp://drink.to/tswaertderduusternesse

ja, wat dacht je, blauw leer is ook niet echt...!??!! hehe


Je kan me de bout hachelen!


the wickerman
somebody put something in my drink
Usericon van the wickerman
Posted 02-08-2002 15:35 by the wickerman Wijzig reactieProfiel van the wickermanQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2002 9:26 schreef ghoulliette het volgende:
vooral die irrtante 15 jarige slipknot fans snappen er niets van er vervelend, tja gewoon een keer hard terugbeuken zodat ze huilend naar mama rennen, die buiten in de auto al zit te wachten totdat het concert afgelopen is


OUTCH, er zijn hier toch onvrdraagzame mensen zeg, hoewel ik geen slipknot fan ben zou ik even willen opkomen voor die groep die meer en meer word uitgescheten op deze site, , het is trouwens maar een minderheid die door hun moeder worden opgehaald


the shadow of the wickerman is rising up again


Fedaykin
Where next to conquer...
Usericon van Fedaykin
Posted 03-08-2002 21:02 by Fedaykin Wijzig reactieProfiel van FedaykinQuote dit bericht

Ja de anderen worden door hun vader opgehaald.


Five Million christians On A Ride Towards Us. Oh, I Slaughtered The Bunch With One Single Hit (With My Spear)


FOL
Usericon van FOL
Posted 03-08-2002 21:55 by FOL Wijzig reactieProfiel van FOLQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2002 10:21 schreef Dwaallicht het volgende:
(...) de geschiedenis van metal (daar reken ik mezelf ook toe) veel meer (diepere) inhoud te berde weten te brengen dan mensen die zich daar niet van bewust zijn


boeken/links etc...?

Want geschiedenisverhalen zijn tevaak te subjectief. Veel zo genaamde info over metalen, zijn zo goed als cd-recencies.

en anders mijn nederige excuses vanwege gebrek aan goede zoekvaardigheid op het internet :/


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 03-08-2002 22:17 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 3 augustus 2002 21:55 schreef FOL het volgende:
boeken/links etc...?

Want geschiedenisverhalen zijn tevaak te subjectief. Veel zo genaamde info over metalen, zijn zo goed als cd-recencies.

en anders mijn nederige excuses vanwege gebrek aan goede zoekvaardigheid op het internet :/


ik zou niet weten waar je dat zou kunnen vinden. bij mij zit het allemaal in het hoofd, zoals de meeste ouwe lullen.

ik denk dat ik bijvoorbeeld fanatiek kan vertellen hoe ik heb gewacht tot "scream bloody gore" van death uitkwam, want ik had de demos en die waren zo bruut. of dat ik reign in blood al een jaar op teep had, voordat de lp uitkwam en hoe razend enthousiast ik was, of toen de 1ste king diamond uitkwam.

als je deze muziek jaren na dato pas ontdekt is dat natuurlijk ook te gek en kun je ook heel goed verwoorden wat die ouwe muziek met je doet, maar als je het echt mee gemaakt hebt, dan geeft dat een soort extra dimensie,


denk ik.


Oud Vuil.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 03-08-2002 23:37 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

of de impact van de oude venom en hierna hellhammer en bathory. en als je eens wist hoe erg die bands werden afgezeken door bijna idereen dan begrijp je vast wel waarom ik die bands erg respecteer. tegenwoordig is wat hardheid betreft weing meer schokkend. maar die bands doorbraken echt grenzen.


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 03-08-2002 23:43 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 3 augustus 2002 23:37 schreef attila_de_hun het volgende:
of de impact van de oude venom en hierna hellhammer en bathory. en als je eens wist hoe erg die bands werden afgezeken door bijna idereen dan begrijp je vast wel waarom ik die bands erg respecteer. tegenwoordig is wat hardheid betreft weing meer schokkend. maar die bands doorbraken echt grenzen.


je bedoeld hoe ze werden afgezeken in de aarsschok enzo. was wel lachen, jah. lees ff het gene topic, attila.


Oud Vuil.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 04-08-2002 0:02 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 3 augustus 2002 23:43 schreef webblaster wim het volgende:
je bedoeld hoe ze werden afgezeken in de aarsschok enzo. was wel lachen, jah. lees ff het gene topic, attila.



inderdaad! en dan is ook nog een verschil dat voor een fatsoenlijke lpee ik ver moest reizen want echte goede zaken waren dun gezaaid. nu koop je al vrij veel bij de Free recordshop nota bene.(of je haalt het gewoon van het net)


chrishetmetaalhoofd
pokt
Usericon van chrishetmetaalhoofd
Posted 04-08-2002 12:33 by chrishetmetaalhoofd Wijzig reactieProfiel van chrishetmetaalhoofdQuote dit berichthttp://www.error-band.tk

ik ben uit '88 heb dus 'de jaren 80 o zo prachtig' niet meegemaakt.
het valt me op hoeveel mensen er een shirt van CoF aan hebben (de enige band die ze kennen) maar ze geven niks om de muziek, maar het imago van CoF vinden ze wreed en doen ze het gewoon om er stoer uit te zien enzo..
als ik samen met m'n metallibanger over straat lopen en we komen metalheads tegen, groeten wel vaak, echt leuk, je hebt toch een soort vage 'band'. WT gothics en CoF mensen wil ik niet al te veel mee te maken hebben, want het is hun gewoon om het imago te doen, en luisteren vaak amper naar CoF ofzo.. het verbaast me trouwens nix al wordt ik straks weer verbetert maar ik kan ff niet uit me woorden komen

*edit:
ik ga ook maar is zo'n spijkerjasje in elkaar flunsen

[Dit bericht is gewijzigd door chrishetmetaalhoofd op 04-08-2002 12:47]


www.error-band.tk - Melodic Death Metal


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 16-10-2002 1:09 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Tering! Was afgelopen maandag in de Melkweg naar The Mighty Mighty Bosstones en wat gebeurde er?

In de tussentijd dat de band ff weg was voordat ze met een toegift begonnen gingen er twee 'fans' ff snel op het podium plectrums jatten. Echt ontzettend triest en nog nooit eerder gezien!

Als je nou wat van de band toegeworpen krijgt en je vangt het dan heeft het toch alleen waarde?

Ik vraag me af of die stoere jongetjes nu heel stoer tegen hun vriendjes gaan vertellen dat ze plectrums hebben gejat tijden een concert

Dat respectloze...

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 16-10-2002 1:11]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-10-2002 8:36 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 16 oktober 2002 1:09 schreef Mutilator het volgende:
Tering! Was afgelopen maandag in de Melkweg naar The Mighty Mighty Bosstones en wat gebeurde er?

In de tussentijd dat de band ff weg was voordat ze met een toegift begonnen gingen er twee 'fans' ff snel op het podium plectrums jatten. Echt ontzettend triest en nog nooit eerder gezien!

Als je nou wat van de band toegeworpen krijgt en je vangt het dan heeft het toch alleen waarde?

Ik vraag me af of die stoere jongetjes nu heel stoer tegen hun vriendjes gaan vertellen dat ze plectrums hebben gejat tijden een concert

Dat respectloze...


wat een sukkels. trouwens, waarom staat dit eigenlijk in deze topic?


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 16-10-2002 8:40 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 16 oktober 2002 8:36 schreef attila_de_hun het volgende:
wat een sukkels. trouwens, waarom staat dit eigenlijk in deze topic?
Het zijn overduidelijk metalfans van nu.


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen