IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Auteur:
Topic : Stop de SP! Vorige pagina | Volgende pagina
Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 16-01-2003 17:37 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl

SP ===>>>


the beast
Figuurzagen en anders niets.
Usericon van the beast
Posted 16-01-2003 17:43 by the beast Wijzig reactieProfiel van the beastQuote dit bericht

Top managers hebben de verantwoordelijkheid over duizenden mensen. En die mensen hebben allemaal weer een gezinnetje die onderhouden moet worden. Waarom mag zo'n topmanager daar dan niet voor beloond worden?

zeker mag een topmanager daarvoor beloond worden, een topmanger heeft als het goed is al een mooi loon, moet het gat steeds groter worden???
Iemand op de werkvloer mag ook wel eens beloond worden voor wat hij doet!!


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 16-01-2003 18:34 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 16 januari 2003 17:43 schreef the beast het volgende:
Top managers hebben de verantwoordelijkheid over duizenden mensen. En die mensen hebben allemaal weer een gezinnetje die onderhouden moet worden. Waarom mag zo'n topmanager daar dan niet voor beloond worden?

zeker mag een topmanager daarvoor beloond worden, een topmanger heeft als het goed is al een mooi loon, moet het gat steeds groter worden???
Iemand op de werkvloer mag ook wel eens beloond worden voor wat hij doet!!
Idee: als we nou eens de mensen die zonder rede geen flikker uitvoeren geen loon meer geven en het geld dat we daarmee besparen aande werknemers geven, dan is iedereen weer blij (behalve de ik-blijf-lekker-op-mijn-bank-liggen-stinken-en-wacht-totdat-men-mij-weer-bakken-geld-brengt personen).


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


the beast
Figuurzagen en anders niets.
Usericon van the beast
Posted 16-01-2003 19:50 by the beast Wijzig reactieProfiel van the beastQuote dit bericht

ah.... je hebt het over de verderfelijke bijstands moeder, ja laat die inderdaad maar verhongeren, samen met dat profiteurs kroost wat dit soort luie parasieten vaak met zich mee zeult, dit soort geldgraaiers moet gestopt worden met steenrijk worden met de BAKKEN en BAKKEN met geld de wij ze brengen, laat ze maar sterven op straat!!!!!!!!!!!


the beast
Figuurzagen en anders niets.
Usericon van the beast
Posted 16-01-2003 19:51 by the beast Wijzig reactieProfiel van the beastQuote dit bericht

vergeef mij m'n populair linkse sarcasme


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 16-01-2003 20:02 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Vergeef mij als ik zeg dat je beter moet lezen voordat je met je 'linkse sarcasme' een tegenargument probeert te geven.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


the beast
Figuurzagen en anders niets.
Usericon van the beast
Posted 16-01-2003 20:17 by the beast Wijzig reactieProfiel van the beastQuote dit bericht

Ik geloof niet zo in het feit dat er mensen zijn die zonder REDEN de hele dag niks doen, een uitkering ontvangen, en daar blij mee zijn.
Als het nou bakken met geld waren okee.


het was geen links sarcasme, maar populair links sarcasme of overdreven links sarcasme.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-01-2003 20:18 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ze hebben daar een hele goede reden voor

Ze zijn te focking lui om te werken en hun handjes vuil te maken!

En zeg niet dat het niet zo is, ken er zat


the beast
Figuurzagen en anders niets.
Usericon van the beast
Posted 16-01-2003 20:37 by the beast Wijzig reactieProfiel van the beastQuote dit bericht

Okee dan gooi ik het over een andere boeg, willen we dan zwervers op straat?? goed voor de veiligheid!!

Goed, ik overdreef een beetje en er zijn inderdaad zat mensen die er misbruik van maken...mijn fout(hoewel ik me niet kan voorstellen dat mensen op zo een manier gelukkig kunnen zijn, maar ik zal wel uit mijn eigen perspectief denken)

Er zijn ook zat mensen waarbij een bijstands uitkering het verschil maakt tussen menswaardig verder leven en de straat.

Hoe je het went of keert het blijft geld kosten mensen op straat verhoogd oa kosten van veiligheid.
Ik wil alleen zeggen dat niet elke uitkerings gerechtige een luie onwillige klootzak is, en de echte luie profiteurs er uitpikken...tja weet jij een manier??

ps
ik ben blij met elke cent die van mijn zuurverdiende loon afgaat naar iemand die het minder heeft dan ik



Astaroth
Just one out of seventy-two
Usericon van Astaroth
Posted 16-01-2003 20:37 by Astaroth Wijzig reactieProfiel van AstarothQuote dit berichthttp://odyssey.sickminds.org

quote:
Op 16 januari 2003 17:43 schreef the beast het volgende:
Top managers hebben de verantwoordelijkheid over duizenden mensen. En die mensen hebben allemaal weer een gezinnetje die onderhouden moet worden. Waarom mag zo'n topmanager daar dan niet voor beloond worden?

zeker mag een topmanager daarvoor beloond worden, een topmanger heeft als het goed is al een mooi loon, moet het gat steeds groter worden???
Iemand op de werkvloer mag ook wel eens beloond worden voor wat hij doet!!


Beloning is allemaal relatief. Vaak gaat die persoon op de werkvloer om 5 uur naar huis, terwijl die topmanager de hele dag moet werken.
Ik ken veel topmanagers en als je kijkt naar hoeveel uur zij per dag werken, kom je op ongeveer 14 of 15 uur terecht. ('s ochtends om 6u op, en 's avonds om 9u pas thuis).

Echter, deze topmanagers krijgen niet betaald voor hun over-uren. Dat zit allemaal bij hun contract-loon inbegrepen. Iets wat veel mensen vergeten. Als je de loon echter deelt door 80u in de week (ipv 40), dan is het "gat" niet eens zo erg verschillend.

(edit

Ik ben dus niet voor een hogere belasting op de hogere schalen. Ik verdien zelf nog lang niet genoeg, dus ik profiteer hier niet eens van als zo'n belastingverhoging wegblijft.

Overigens, er zijn genoeg mensen die geen probleem hebben met hoeveel ze krijgen van de uitkering. Er zijn er echter veel die volgens mij gewoon niet met geld om kunnen gaan, of meer willen dan de basis. Als je luxe wilt, moet je er voor werken. Punt. Da's mijn mening dan.

[Dit bericht is gewijzigd door Astaroth op 16-01-2003 20:40]


"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 16-01-2003 20:45 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 16 januari 2003 20:37 schreef Astaroth het volgende:

Ik ben dus niet voor een hogere belasting op de hogere schalen. Ik verdien zelf nog lang niet genoeg, dus ik profiteer hier niet eens van als zo'n belastingverhoging wegblijft.

.

helemaal mee eens. Veel mensen hebben zich opgewerkt om zo veel te verdienen of hebben jaren lang gestudeerd. Inzet moet beloond worden. Je werkt niet voor niets. om vervolgens nog eens meer als de helft van je salaris afgenomen, vind ik niet kunnen. Zoals het nu is vind ik prima. Je krijgt er niet meer voor terug als een middenstander of een uitkering trekker.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


the beast
Figuurzagen en anders niets.
Usericon van the beast
Posted 16-01-2003 20:49 by the beast Wijzig reactieProfiel van the beastQuote dit bericht

quote:
Op 16 januari 2003 20:37 schreef Astaroth het volgende:
Beloning is allemaal relatief. Vaak gaat die persoon op de werkvloer om 5 uur naar huis, terwijl die topmanager de hele dag moet werken.
Ik ken veel topmanagers en als je kijkt naar hoeveel uur zij per dag werken, kom je op ongeveer 14 of 15 uur terecht. ('s ochtends om 6u op, en 's avonds om 9u pas thuis).

Echter, deze topmanagers krijgen niet betaald voor hun over-uren. Dat zit allemaal bij hun contract-loon inbegrepen. Iets wat veel mensen vergeten. Als je de loon echter deelt door 80u in de week (ipv 40), dan is het "gat" niet eens zo erg verschillend.

(edit

Ik ben dus niet voor een hogere belasting op de hogere schalen. Ik verdien zelf nog lang niet genoeg, dus ik profiteer hier niet eens van als zo'n belastingverhoging wegblijft.

Overigens, er zijn genoeg mensen die geen probleem hebben met hoeveel ze krijgen van de uitkering. Er zijn er echter veel die volgens mij gewoon niet met geld om kunnen gaan, of meer willen dan de basis. Als je luxe wilt, moet je er voor werken. Punt. Da's mijn mening dan.



Helemaal mee eens.


Ik heb het echter over een verhoging van 12% procent bovenaan, en 2% onderaan...dat slik ik niet!!

en ik heb het ook niet over verhoudings gewijs verhogen van uitkeringen, maar zeker niet afschaffen.

wat je zegt is wel schappelijk, voor luxe heb je een baan nodig.



the beast
Figuurzagen en anders niets.
Usericon van the beast
Posted 16-01-2003 20:51 by the beast Wijzig reactieProfiel van the beastQuote dit bericht

Ik stem dan ook geen sp, ik wil de hoger opgeleiden niet naar het buitenland jagen.


Astaroth
Just one out of seventy-two
Usericon van Astaroth
Posted 16-01-2003 21:00 by Astaroth Wijzig reactieProfiel van AstarothQuote dit berichthttp://odyssey.sickminds.org

quote:
Op 16 januari 2003 20:49 schreef the beast het volgende:
en ik heb het ook niet over verhoudings gewijs verhogen van uitkeringen, maar zeker niet afschaffen.

Heb net ff de vorige posts ook nog ff goed gelezen.

Ik ben het er ook mee eens dat de belastingen niet per se omlaag hoeven, alhoewel ze vergeleken met andere landen al absurd hoog liggen.
Nog een keer een verhoging is onzin, de koopkracht loopt al lekker achteruit de laatste 2 jaar, en dan ook nog eens meer belasting gaan betalen? Ja, die's lekker...

Oh ja, en wat betreft studiebekostiging:
da's duur, ja. Maar gelukkig kan je ook LENEN bij het IBG. Moet je wel terugbetalen, maar daar mag je 10 jaar over doen en de rente is belachelijk laag. En een baantje kom je al ver mee.

En wat betreft fabriekswerk: Het verdient zeker niet slecht hoor. Oke, je krijgt er niet zoveel voor vergeleken met een baan in de IT of management, maar de inspanning, stress, en verantwoordelijkheid ligt er wel degelijk lager.

(Dat waren nog wat meer antwoorden van mij )


"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."


the beast
Figuurzagen en anders niets.
Usericon van the beast
Posted 16-01-2003 21:10 by the beast Wijzig reactieProfiel van the beastQuote dit bericht

Dat van fabrieks werk wil ik aanvechten, je werk moet ALTIJD sneller(hoezo geen stress), het stompt af, het is ongezond uitzichtloos en laag betaald...ik kan het weten want ik heb het zelf een tijd gedaan.
En zeg me niet dat je als ITer een slechtere baan hebt, het is het verschil tussen hemel en hel.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 16-01-2003 21:11 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

heb ooit zo;n vakantie baantje gehad, order pikken. Fuck zoveel stress heb ik nog nooit meegemaakt. DIe dozen en orders bleven maar komen.
DUs je kan niet alles over 1 kam scheren.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


the beast
Figuurzagen en anders niets.
Usericon van the beast
Posted 16-01-2003 21:14 by the beast Wijzig reactieProfiel van the beastQuote dit bericht

verantwoordelijkheid ligt wel lager, maar bij een groot concern als bv het kruidvat centraal magazijn word alles naar beneden gespeelt, als er een probleem is word dat op de onderstelaag vertaald in harder werken.


witch
bloembakvoetballuh
Usericon van witch
Posted 16-01-2003 21:15 by witch Wijzig reactieProfiel van witchQuote dit bericht

Heb 2 maanden bij een rijstwafelfabriek ,t enige wat je hoorde waren de machines en de hele tijd t zelfde kutwerk en je kon niet effe rustig aan doen want die lopende banden gingen maar door en anders liep alles vast Echt kutwerk ben echt blij dat t maar voor 2 maanden was, maar er waren mensen die werkte er al15 jaar


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 16-01-2003 21:15 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 16 januari 2003 20:37 schreef Astaroth het volgende:
Beloning is allemaal relatief. Vaak gaat die persoon op de werkvloer om 5 uur naar huis, terwijl die topmanager de hele dag moet werken.
Ik ken veel topmanagers en als je kijkt naar hoeveel uur zij per dag werken, kom je op ongeveer 14 of 15 uur terecht. ('s ochtends om 6u op, en 's avonds om 9u pas thuis).

Echter, deze topmanagers krijgen niet betaald voor hun over-uren. Dat zit allemaal bij hun contract-loon inbegrepen. Iets wat veel mensen vergeten. Als je de loon echter deelt door 80u in de week (ipv 40), dan is het "gat" niet eens zo erg verschillend.




Hier heb je bij veel gevallen gelijk in en nogmaals ik ben er ook voor dat die kerels en dames flink verdienen, maar sommige van die figuren verdienen echt belachelijk veel dat gaat echt nergens meer (inkomens van meer dan 300.000 euro's per jaar) en dan vind ik het gat dus wel te groot. Ik vind niet dat hierbij een verhoging van de salarissen gerechtvaardigt is en wat mij betreft mogen dit soort figuren best wat extra inleveren (al is het maar om ze te behoeden voor allerlei welvaartsziekten ).




quote:

Overigens, er zijn genoeg mensen die geen probleem hebben met hoeveel ze krijgen van de uitkering. Er zijn er echter veel die volgens mij gewoon niet met geld om kunnen gaan, of meer willen dan de basis. Als je luxe wilt, moet je er voor werken. Punt. Da's mijn mening dan.


Op dit punt ben ik het geheel met je eens. Wat mij betreft pompen ze dat geld wat ze er boven af halen dan ook in natuurbescherming en het aantrekkelijker maken van banen in de zorg en het onderwijs. Ik ken verscheidene mensen die in deze sectoren (zorg en onderwijs) werken en daar wordt regelmatig ook flink overwerk gedaan en het salaris is aardig karig vergeleken met wat dergelijke mensen in bedrijven kunnen verdienen.


Astaroth
Just one out of seventy-two
Usericon van Astaroth
Posted 16-01-2003 21:18 by Astaroth Wijzig reactieProfiel van AstarothQuote dit berichthttp://odyssey.sickminds.org

quote:
Op 16 januari 2003 21:10 schreef the beast het volgende:
Dat van fabrieks werk wil ik aanvechten, je werk moet ALTIJD sneller(hoezo geen stress), het stompt af, het is ongezond uitzichtloos en laag betaald...ik kan het weten want ik heb het zelf een tijd gedaan.
En zeg me niet dat je als ITer een slechtere baan hebt, het is het verschil tussen hemel en hel.


Ik heb anderhalf jaar in een McDonald's gewerkt, in de keuken, achter de kassa, en schoonmaken in de lobby. Meest onzinnig en basis werk wat je kan doen.
Ik heb ook 3 jaar helpdesk werk gedaan, en ik werk nu al ruim 2 jaar als IT'er...

Er zijn dagen dat ik wens dat ik weer gewoon boven de grill bij de McDonalds hing, waar tig mensen stonden te schreeuwen dat ik die burgers sneller moest maken.

Ik zeg niet dat IT'er een slechtere baan is. Ik denk echter wel dat de verantwoordelijkheid en stress hoger liggen. Als ik nu iets verkloot kost het mogelijk miljoenen. Als ik vroeger minder snel hamburgers bakte miste ik zeker geen miljoenen.

En ja, ik weet het, het is een enkel voorbeeld. Deskjobs en Fabriekswerk, het is inderdaad een vergelijking tussen appels en peren.


"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 16-01-2003 21:19 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 16 januari 2003 21:15 schreef witch het volgende:
Heb 2 maanden bij een rijstwafelfabriek ,t enige wat je hoorde waren de machines en de hele tijd t zelfde kutwerk en je kon niet effe rustig aan doen want die lopende banden gingen maar door en anders liep alles vast Echt kutwerk ben echt blij dat t maar voor 2 maanden was, maar er waren mensen die werkte er al15 jaar


Kortom de bovenstaande posts bewijzen maar weer dat stress ook in lager geschoold werk veel voorkomt. Ik heb zelf ook menig vakantie in een fabriek doorgebracht en ik weet wel dat ik dat nooit langer dan een jaar uit zou houden zonder compleet gek te worden. Stress is er wel zeker. Het is zeker niet goed betaald. Werkomstandigheden zijn vaak niet bepaald ideaal enzovoort.....


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 16-01-2003 21:23 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 16 januari 2003 21:18 schreef Astaroth het volgende:

En ja, ik weet het, het is een enkel voorbeeld. Deskjobs en Fabriekswerk, het is inderdaad een vergelijking tussen appels en peren.


Precies en daarom kan je mijns inziens redelijker wijs niet hard maken dat iemand met een Deskjob 10x zoveel moet verdienen als een fabrieksarbeider. Een verschil moet er zeker weten zijn want de persoon met Deskjob heeft vaak geinvesteerd in een dure opleiding etc en heeft een hogere verantwoordelijkheid, maar iemand in een fabriek heeft vaak lichamelijk uitputtender werk.


Astaroth
Just one out of seventy-two
Usericon van Astaroth
Posted 16-01-2003 21:24 by Astaroth Wijzig reactieProfiel van AstarothQuote dit berichthttp://odyssey.sickminds.org

quote:
Op 16 januari 2003 21:15 schreef Vlkodlak het volgende:
(inkomens van meer dan 300.000 euro's per jaar) en dan vind ik het gat dus wel te groot. Ik vind niet dat hierbij een verhoging van de salarissen gerechtvaardigt is en wat mij betreft mogen dit soort figuren best wat extra inleveren (al is het maar om ze te behoeden voor allerlei welvaartsziekten ).


Verhogingen van de salarissen is niet iets waar de staat over mag bepalen, vind ik. Als een bedrijf iemand een miljoen per jaar wilt betalen, moeten zij dat weten. Het is een prive bedrijf en hun geld.

Dit zorgt echter inderdaad voor concurrentie. Mensen werken dan liever in de goedverdienende sector, da's logisch. In principe werkt dit echter met een evenwicht... hoe meer mensen er beschikbaar zijn, hoe lager de lonen weer komen te liggen.


"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."


Astaroth
Just one out of seventy-two
Usericon van Astaroth
Posted 16-01-2003 21:27 by Astaroth Wijzig reactieProfiel van AstarothQuote dit berichthttp://odyssey.sickminds.org

quote:
Op 16 januari 2003 21:23 schreef Vlkodlak het volgende:
Precies en daarom kan je mijns inziens redelijker wijs niet hard maken dat iemand met een Deskjob 10x zoveel moet verdienen als een fabrieksarbeider. Een verschil moet er zeker weten zijn want de persoon met Deskjob heeft vaak geinvesteerd in een dure opleiding etc en heeft een hogere verantwoordelijkheid, maar iemand in een fabriek heeft vaak lichamelijk uitputtender werk.


De deskjob persoon *moet* ook niet meer verdienen. Er is geen regel die zegt dat het moet. Een reden waarom de lonen hoger liggen is omdat er een paar jaar geleden gebrek aan goede mensen was, om dus mensen te lokken kreeg iedereen 6000,- gulden startsalaris, een mobiele telefoon, een auto van de zaak en een laptopje.

Als er niemand was om fabriekswerk te doen, lagen de lonen ook veel hoger. Helaas zijn er blijkbaar genoeg mensen die fabriekswerk kunnen doen.

(btw, ik ken iemand die 1400,- bruto krijgt voor fabriekswerk. Dat is meer dan ik verdiende toen ik full-time helpdesk (deskjob) werk deed.)


"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 16-01-2003 21:28 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 16 januari 2003 21:24 schreef Astaroth het volgende:
Verhogingen van de salarissen is niet iets waar de staat over mag bepalen, vind ik. Als een bedrijf iemand een miljoen per jaar wilt betalen, moeten zij dat weten. Het is een prive bedrijf en hun geld.

Dit zorgt echter inderdaad voor concurrentie. Mensen werken dan liever in de goedverdienende sector, da's logisch. In principe werkt dit echter met een evenwicht... hoe meer mensen er beschikbaar zijn, hoe lager de lonen weer komen te liggen.


Ja dat vind allemaal best maar dan mogen ze van mij wel extra inleveren aan de staat


Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen