IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Auteur:
Topic : Stop de SP! Vorige pagina | Volgende pagina
Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 16-01-2003 21:30 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 16 januari 2003 21:27 schreef Astaroth het volgende:
De deskjob persoon *moet* ook niet meer verdienen. Er is geen regel die zegt dat het moet.


beetje flauw je weet wat ik bedoelde



the beast
Figuurzagen en anders niets.
Usericon van the beast
Posted 16-01-2003 21:30 by the beast Wijzig reactieProfiel van the beastQuote dit bericht

quote:
Op 16 januari 2003 21:24 schreef Astaroth het volgende:
Verhogingen van de salarissen is niet iets waar de staat over mag bepalen, vind ik. Als een bedrijf iemand een miljoen per jaar wilt betalen, moeten zij dat weten. Het is een prive bedrijf en hun geld.

Dit zorgt echter inderdaad voor concurrentie. Mensen werken dan liever in de goedverdienende sector, da's logisch. In principe werkt dit echter met een evenwicht... hoe meer mensen er beschikbaar zijn, hoe lager de lonen weer komen te liggen.



Geen gemekker van mijn kant meer maar wel een vraag, kun jij je voorstellen dat een hele hoop mensen niet verder KUNNEN komen dan Motor Club Donalds, of een fabriek?


Astaroth
Just one out of seventy-two
Usericon van Astaroth
Posted 16-01-2003 21:41 by Astaroth Wijzig reactieProfiel van AstarothQuote dit berichthttp://odyssey.sickminds.org

quote:
Op 16 januari 2003 21:30 schreef the beast het volgende:
Geen gemekker van mijn kant meer maar wel een vraag, kun jij je voorstellen dat een hele hoop mensen niet verder KUNNEN komen dan Motor Club Donalds, of een fabriek?



Hmm... nee. Kan ik eigenlijk niet.. klinkt misschien een beetje arrogant, maar 'hear me out on this'

Een opleiding is in nederland goed te betalen, mbo of hbo. Als je drie jaar fulltime werkt bij de mcdonalds (van je 17-20e) kan je genoeg geld op de bank hebben staan om een mbo of avond-hbo opleiding te volgen. Dan is er ook nog studie-financiering en een renteloze lening.
Tevens is het nog steeds mogelijk om intern door te kunnen groeien (cursussen volgen, of meer verantwoordelijkheid op je nemen in het bedrijf). Zelfs bij de McDonalds kan je je nog opwerken naar management van een filiaal, en daarna naar een hoofdkantoor, etc. Hier moet je vaak echter wel voor vechten, omdat mensen graag gebruik van je maken.

Het is allemaal niet makkelijk, maar het enige wat je echt limiteerd is jezelf. Je eigen inzet, inzicht, en verantwoordelijkheid is vaak het enige wat je echt beperkt.

Als je iets ECHT wilt, dan is het best mogelijk. Je moet hier misschien wel concessies voor maken (geen vakanties, overuren die je niet betaald krijgt, je haar kort knippen en respectabele kleding dragen, vriendelijk zijn tegen mensen waar je eigenlijk een kut-hekel aan hebt, etc.) maar is dat het uiteindelijk allemaal niet waard?

You can do anything you set your mind to, man. (Dat is mijn levensovertuiging.)

(Edit: Wat ik wel kan begrijpen is dat sommige mensen misschien niet over de mentale mogelijkheden beschikken. Klinkt grof, maar ja..)

[Dit bericht is gewijzigd door Astaroth op 16-01-2003 21:43]


"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-01-2003 2:01 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Astaroth, I totally agree

Het is té gek voor woorden dat bijv. carrière maken door "links" als een soort misdaad gezien wordt..

Tuurlijk, iedereen moet kunnen studeren in Nederland. Maar je moet ook wel de ambitie en cerebrale capaciteiten hebben om er echt iets van te kunnen maken..

Als je op je 18e je LBO, na 2 keer te zijn blijven zitten, hebt "afgerond" en de rest van je leven staat te vegen in de bouw vind ik dat je het recht niet hebt om te zeiken op mensen die wél succesvol zijn. Had je godverdomme maar beter je best op school moeten doen

Hoe ver moet onze verzorgingsstaat wel niet gaan?

Ik vind dat prestaties beloond mogen worden!. Als iemand een succesvolle onderneming weet op te zetten waarmee hij honderden gezinnen van een inkomen kan voorzien, wat is er dan mis mee dat die man winst trekt uit zijn bedrijf? Ookal is dat bijvoorbeeld 5 miljoen euro per jaar? Dat heeft hij verdiend omdat hij de kennis had een succesvol bedrijf op te bouwen!

Als je een "social failure" bent, tevreden bent met je klotebaantje, sja, eigen schuld dikke bult.. Niet zeiken!

En natuurlijk staat "levensgeluk" los van je inkomen.. Ik heb liever een leuke baan voor 2000 pleuro per maand dan een klotebaan voor 3000 pleuro per maand. Maar ik heb wel een bepaalde levensstandaard, en ik doe mijn best om op die manier te kunnen blijven leven. En als die levensstandaard hoger kan worden waarom zou ik die kans dan niet grijpen?

Daarom HAAT ik de bullshit van de SP.. (slecht) voorbeeld: Arts worden? Ja, maar niet omdat je daar zoveel geld mee verdient! Alleen als je mensen wilt genezen!

Artsen zijn nu eenmaal nodig, als iemand zijn werk goed doet (en enorm veel verantwoordelijkheid draagt), wat maakt het dan uit of diegeen arts is omdat hij mensen wil genezen, of omdat het goed betaald? Dat is toch een ieder zijn vrije keuze? Zolang iemand zijn werk goed doet maakt het geen fukk uit!

Ik haat de christenachtige bemoeizucht en morele opdringerigheid van de linkse rakkers. Er wonen nu eenmaal veel verschillende mensen in Nederland, en die willen niet allemaal hetzelfde. Daarom ben ik voor liberalisme, laat iedereen lekker zijn eigen ding doen zolang diegeen zijn steentje bijdraagt aan de maatschappij en bovenal gelukkig is.

grmbl.. *hips*


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 17-01-2003 10:00 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Dus mensen die zijn geboren met een afwijking, uit een laag sociaal milieu komen en daar niet uit kunnen komen (de meesten), aan de armoede grens zitten zijn -bijna?- allemaal social failures voor jou en ook mensen die laagbetaald klotewerk doen zoals bejaardenzorg/ gehandicaptenzorg...

nog ff:

Het ideaal 'Je kan alles, als je maar wil' is natuurlijk nogal dromerig en niet realistisch; je kijkt alleen naar die paar succesnummers die de wind mee hebben gehad; (geboren met juiste inzicht, geschikte achtergrond; genoeg kansen etc.); het overgrote deel mislukt terwijl ze het net zo hard willen!!!

De meeste bedrijven worden geen miljoenenbedrijven maar gaan failliet of blijven steken in de marge;
de meeste bands willen supergraag 'groot worden, maar missen talent en/of hebben gewoon pech. Wist je dat er zo'n 60.000 bands in Nederland zijn? Hoeveel hiervan willen doorbreken en hoeveel ervan is dat gelukt?

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 17-01-2003 10:41]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 17-01-2003 11:33 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

Wat spitsen we ons weer fijn toe op het afzeiken, van een paar punten (portomonee, belasting, vervoer)...

Als je wil gaan zeiken lees dan het voorstel van de VVD tot het afschaffen van de OZB maar eens door, das nou typisch dom korte termijn denken.

Dus laat ik dan eens wat andere SP punten noemen,

- De AOW op peil houden.
- GEEN oorlog in Irak.
- GEEN verdere overheveling van Nederlandse democratische rechten naar de ondemocratische, oncontroleerbare EU (Weet je wel o.a. die Euro die we ongevraagd door ons strot geduywd kregen...)
- Nationale zorgverzekering
- OV terug naar de overheid



Astaroth
Just one out of seventy-two
Usericon van Astaroth
Posted 17-01-2003 11:47 by Astaroth Wijzig reactieProfiel van AstarothQuote dit berichthttp://odyssey.sickminds.org

quote:
Op 17 januari 2003 10:00 schreef Mutilator het volgende:
Het ideaal 'Je kan alles, als je maar wil' is natuurlijk nogal dromerig en niet realistisch; je kijkt alleen naar die paar succesnummers die de wind mee hebben gehad; (geboren met juiste inzicht, geschikte achtergrond; genoeg kansen etc.); het overgrote deel mislukt terwijl ze het net zo hard willen!!!


Sorry, maar ik vind dit niet dromerig. Inzicht wordt je niet mee geboren, inzicht leer je door een interesse te nemen in alles om je heen. Als je die interesse niet kan opbrengen, tja... jammer dan.
Geschikte achtergrond? Kom op, wat een onzin. Achtergrond helpt alleen maar met op je wenken bedient worden. (Gratis studie, autootje en rijbewijs op je 18e, pappie en mammie die alles voor je kopen.) En ik verzeker je dat die mensen vaak de grootste mislukkelingen zijn. Mensen uit een lager milieu (om het zo maar te noemen) hebben een grotere kans om succesvol te worden, omdat zij vaak meer motivatie daartoe hebben.
Genoeg kansen? Kansen krijg je niet, die neem je. Het probleem is dat veel mensen onzeker zijn en wachten tot iemand hun komt helpen. Gebeurt helaas niet. Soms moet je je eigen baan maken.

Inderdaad mislukt het overgrote deel. Komt echter niet doordat het niet mogelijk is. Komt omdat ze het vaak zelf onbewust verkloten. (Van alle mensen die ik ken die tegenslagen hebben gehad, en het zijn er best veel, kan ik er genoeg voorbeelden van geven hoe het voorkomen had kunnen worden.)

quote:
De meeste bedrijven worden geen miljoenenbedrijven maar gaan failliet of blijven steken in de marge;
Bedrijven is wat anders. Dan moet je met een goed idee aankomen wat te verkopen is. Het is makkelijk om individueel succesvol te zijn ipv als bedrijf.

quote:
de meeste bands willen supergraag 'groot worden, maar missen talent en/of hebben gewoon pech. Wist je dat er zo'n 60.000 bands in Nederland zijn? Hoeveel hiervan willen doorbreken en hoeveel ervan is dat gelukt?


En 59.900 van die bands zuigen aan alle kanten, hebben geen eigen stijl, uitstraling, of kunst. Ik denk niet dat je muziek kan vergelijken met werk. Werk is meetbaar, muziek is kunst. En iedereen weet dat kunst niet makkelijk geld mee te verdienen is.

[Dit bericht is gewijzigd door Astaroth op 17-01-2003 11:49]


"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 17-01-2003 12:18 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 17 januari 2003 11:47 schreef Astaroth het volgende:
Sorry, maar ik vind dit niet dromerig. Inzicht wordt je niet mee geboren, inzicht leer je door een interesse te nemen in alles om je heen. Als je die interesse niet kan opbrengen, tja... jammer dan.


Er zijn zat mensen die in alles om hen heen geïnteresseerd zijn en en heel hard proberen, maar het lukt gewoon niet; heeft niets met niet willen/kunnen opbrengen te maken want daar schort het niet aan. Het blijft een idealisme dat je verkondigt dat maar voor een beperkte groep opgaat.
De vraag is of je 'ergens feeling mee hebben' kan kweken en zo ja of je het 'niveau van aangeboren' kan halen.

quote:
Geschikte achtergrond? Kom op, wat een onzin. Achtergrond helpt alleen maar met op je wenken bedient worden...


Niet alleen maar 'bediend worden'; hoe vaak zie je bijv. niet dat een kind in de voetsporen van de ouders treed? Waar je vandaan komt is zeer bepalend. Zomaar de vorming van achtergrond uitvlakken is wel érg naief geredeneerd.

quote:
Mensen uit een lager milieu (om het zo maar te noemen) hebben een grotere kans om succesvol te worden, omdat zij vaak meer motivatie daartoe hebben.


Nope; een mooi voorbeeld zijn Braziliaanse voetballers; die paar uit de sloppenwijken die het halen zijn zeker gemotiveerd, maar dacht je dat al die andere die nog steeds in die sloppenwijken zitten minder motivatie hebben? Toch haalt 99% het niet. Het punt is; inzet is een element, maar talent -aangeboren of niet aangeboren- en mazzel spelen onmiskenbaar mee!

quote:
Inderdaad mislukt het overgrote deel. Komt echter niet doordat het niet mogelijk is. Komt omdat ze het vaak zelf onbewust verkloten. (Van alle mensen die ik ken die tegenslagen hebben gehad, en het zijn er best veel, kan ik er genoeg voorbeelden van geven hoe het voorkomen had kunnen worden.)


'Onbewust verkloten'... beeeeetje vaag hoor. Dus dat geldt volgens jou voor het overgrote deel? hoe kom je daar toch bij?

quote:
En 59.900 van die bands zuigen aan alle kanten, hebben geen eigen stijl, uitstraling, of kunst.


Hoe kan jij dat van al die 59.900 bands zeggen? Wie zegt dat daar geen bands tussen zitten met alle willpower & talent maar de pech niet opgemerkt te worden?

quote:
Ik denk niet dat je muziek kan vergelijken met werk. Werk is meetbaar, muziek is kunst. En iedereen weet dat kunst niet makkelijk geld mee te verdienen is.


Muziek valt zeker te vergelijken met werk in die zin dat veel muzikanten van hun muziek willen leven. En opeens vind je het 'niet makkelijk'; bedoel je dat met 'onbewust verkloten'? Vreemd voor iemand die het zo goed denkt te weten.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-01-2003 13:32 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 17 januari 2003 10:00 schreef Mutilator het volgende:
Dus mensen die zijn geboren met een afwijking, uit een laag sociaal milieu komen en daar niet uit kunnen komen (de meesten), aan de armoede grens zitten zijn -bijna?- allemaal social failures voor jou en ook mensen die laagbetaald klotewerk doen zoals bejaardenzorg/ gehandicaptenzorg...


Flauwe manier van discussiëren hoor, mijn voorbeeld aanhalen en omgekeerd toepassen om mijn standpunt aan te vallen... Je legt mij woorden in de mond die ik NIET gebruikt heb.

Zeker je "mensen met een afwijking" voorbeeld impliceert dat je mij een extreem rechtse rukker vind

Mensen die met een afwijking geboren zijn en die (daardoor) niet kunnen werken/ carrière kunnen maken, mensen die laagbetaald klotewerk doen, ik kijk absoluut NIET op die mensen neer. Ik kijk op niemand neer die gewoon zijn werk doet. En ook niet op mensen die niet kunnen werken.

Maar, zoals ik duidelijk probeerde te maken, vind ik mensen die de capaciteiten wél in huis hebben en die hun eigen toekomst moedwillig verkloten door hun best niet te doen op school, promotiekansen niet te grijpen, sja, die hebben GEEN recht van spreken..

Ambitie vergroot je kansen op een betere toekomst.. Gebrek daaraan zorgt ervoor dat je altijd onderaan de ladder blijft.

Een bekende van me is ook zo'n social failure, middelbare school verkloot, is vakkenvuller bij de Lidl.. Dat maakt nog niets uit, maar al enkele malen kon hij assistent bedrijfsleider worden, dat wilde hij niet. Ok, als je niet zeikt, suit yourself..

Maar natuurlijk zat hij wel te zeiken op mensen die meer verdienen dan hem. Ja godverdomme, hij krijgt de kans en grijpt hem niet! Eigen schuld, dikke bult

quote:

nog ff:

Het ideaal 'Je kan alles, als je maar wil' is natuurlijk nogal dromerig en niet realistisch; je kijkt alleen naar die paar succesnummers die de wind mee hebben gehad; (geboren met juiste inzicht, geschikte achtergrond; genoeg kansen etc.); het overgrote deel mislukt terwijl ze het net zo hard willen!!!


Gelul! In Nederland heeft iedereen gelijke kansen.. Iedereen kan naar school, een goede opleiding volgen e.d.

En sja, je hebt natuurlijk altijd mensen die gezegend zijn met meer talent dan een ander.. Natuurlijke diversiteit.

quote:

De meeste bedrijven worden geen miljoenenbedrijven maar gaan failliet of blijven steken in de marge;


Dat bedrijven voorbeeld was alleen ter illustratie voor het feit dat indien iemand erin slaagt zo'n bedrijf op te zetten, er niets mis mee is als hij zijn (welverdiende) winst neemt uit dat bedrijf.

Ik weet ook dat 2/3 van alle startende bedrijven binnen 3 jaar over de kop gaat. Maar wat doet die 1/3 dan anders? Die pakken het vast veel beter aan.

quote:

de meeste bands willen supergraag 'groot worden, maar missen talent en/of hebben gewoon pech. Wist je dat er zo'n 60.000 bands in Nederland zijn? Hoeveel hiervan willen doorbreken en hoeveel ervan is dat gelukt?


Lam voorbeeld.. In Nederland kan je ook als getekende band amper leven van de opbrengst van je muziek.

En, hoeveel van die bands missen inderdaad gewoon het talent om door te breken?

En hoeveel bands haken af omdat ze niet voldoende doorzettingskracht hebben?

Maar wat wil je hiermee zeggen eigenlijk? Dat er veel klotebands in Nederland zijn? Dat is geen nieuws..

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 17-01-2003 13:34]


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 17-01-2003 15:02 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 17 januari 2003 13:32 schreef Snaack het volgende:
Flauwe manier van discussiëren hoor, mijn voorbeeld aanhalen en omgekeerd toepassen om mijn standpunt aan te vallen... Je legt mij woorden in de mond die ik NIET gebruikt heb.


Nee hoor; ik redeneer door en vraag ernaar of jij dat bedoelt. Blij dat dat niet zo is.

quote:
Zeker je "mensen met een afwijking" voorbeeld impliceert dat je mij een extreem rechtse rukker vind


De enige die hier woorden in de mond legt ben je zelf...

quote:
Mensen die met een afwijking geboren zijn en die (daardoor) niet kunnen werken/ carrière kunnen maken, mensen die laagbetaald klotewerk doen, ik kijk absoluut NIET op die mensen neer. Ik kijk op niemand neer die gewoon zijn werk doet. En ook niet op mensen die niet kunnen werken.

Maar, zoals ik duidelijk probeerde te maken, vind ik mensen die de capaciteiten wél in huis hebben en die hun eigen toekomst moedwillig verkloten door hun best niet te doen op school, promotiekansen niet te grijpen, sja, die hebben GEEN recht van spreken..


Ok; dat over die kansen krijgen en niet grijpen kwam in je vorige verhaal niet duidelijk naar voren. Toekomst verkloten door te spijbelen enzo ben ik met je eens. Denk alleen niet dat je de hele groep zo simpel samenvat; je hebt het over nogal een grote groep mensen en diens omstandigheden!

quote:
Ambitie vergroot je kansen op een betere toekomst.. Gebrek daaraan zorgt ervoor dat je altijd onderaan de ladder blijft.

Een bekende van me is ook zo'n social failure, middelbare school verkloot, is vakkenvuller bij de Lidl.. Dat maakt nog niets uit, maar al enkele malen kon hij assistent bedrijfsleider worden, dat wilde hij niet. Ok, als je niet zeikt, suit yourself...

Maar natuurlijk zat hij wel te zeiken op mensen die meer verdienen dan hem. Ja godverdomme, hij krijgt de kans en grijpt hem niet! Eigen schuld, dikke bult


In dit voorbeeld ben ik het met je eens.

quote:
Gelul! In Nederland heeft iedereen gelijke kansen.. Iedereen kan naar school, een goede opleiding volgen e.d.


In theorie wel ja; maar in de praktijk is dat nog wel eens anders; erg naief/idealistisch gedacht van je.

quote:
En sja, je hebt natuurlijk altijd mensen die gezegend zijn met meer talent dan een ander.. Natuurlijke diversiteit.


Natuurlijke diversiteit idd; daar gáát het juist om naast het willen van; dit is het enige moment dat je -en anderen- hier níet aan voorbij gaat. Neem dit -niet onbelangrijke- aspect eens mee in je conclusievorming?

quote:
Dat bedrijven voorbeeld was alleen ter illustratie voor het feit dat indien iemand erin slaagt zo'n bedrijf op te zetten, er niets mis mee is als hij zijn (welverdiende) winst neemt uit dat bedrijf.


Nee maar daar is de SP ook niet tegen; je baggetaliseert. (net als met dat "links ziet carriere maken als een soort misdaad") SP stelt wel een grens; deze bedrijfsleiders zullen dan nóg steeds niets tekort komen en tegelijkertijd minder mensen wel.

Verder is het zo dat bedrijven tegenwoordig nauwelijks meer investeren; de economie blijft daardoor hangen/ gaat achteruit terwijl de consument zich sufkoopt; aan de consument ligt het dus niet; wel aan de bedrijven die de winst in eigen zak houden.

quote:
Ik weet ook dat 2/3 van alle startende bedrijven binnen 3 jaar over de kop gaat. Maar wat doet die 1/3 dan anders? Die pakken het vast veel beter aan.


Dat kan ik ook bedenken, maar waar ligt het aan? Niet aan de wil van die 2/3 deel. Dus toch aanleg ('neus voor zaken' ofzo) en/of omstandigheden?

Verder wil ik ff kwijt dat dat klimaat van meer concurrentie dat de VVD wil scheppen wel het domste is dat je kunt doen in tijden van economische teruggang.

quote:
Lam voorbeeld.. In Nederland kan je ook als getekende band amper leven van de opbrengst van je muziek.


Ik heb het niet alleen over geld; ik denk dat veel bands ook graag -misschien zelfs liever- erkenning krijgen. Daarnaast wil een muzikant zoveel mogelijk met muziek bezig zijn dus hoe meer opbrengst hoe minder tijd er nodig is voor een bijbaan.
Maar als dat voor je geen verschil uitmaakt zou je het lam kunnen noemen; denk echter dat velen dat maar wát graag willen!

quote:
En, hoeveel van die bands missen inderdaad gewoon het talent om door te breken?

En hoeveel bands haken af omdat ze niet voldoende doorzettingskracht hebben?


Dus zeg maar zo'n 90% is crap/quitter? Lijkt me toch logisch dat er vast zat onontdekte bands met talent & doorzettingsvermogen tussen zitten...

quote:
Maar wat wil je hiermee zeggen eigenlijk? Dat er veel klotebands in Nederland zijn? Dat is geen nieuws..


Nee juist dat er veel getalenteerde bands zijn die niet opvallen omdat anderen niet meewerken; aardige uitzondering is Within Temptation; (ff niet of je het goed/slecht vindt) als die fans niet The box platgebeld hadden was de band nooit doorgebroken; we hebben het over dezelfde band, zelfde muziek dus zelfde kwaliteit.

Nogmaals mijn punt; externe factoren tellen mee/ zijn beslissend!!!

O ja bijna vergeten: right backatcha!

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 17-01-2003 15:14]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 17-01-2003 15:08 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Ok, nieuw voer voor gesprek:

De financiële onderbouwing van de SP
De SP heeft voor vrijwel alles de grootste zak met geld: zorg, veiligheid, uitkeringen: noem maar op*. De SP wil niet kiezen en heeft dus miljarden voor álles. Voor een deel is dat betaald door een forse lastenverzwaring voor hogere en middeninkomens; zelfs de politieagenten en de leraren leveren bij de SP flink in. Afijn, daar kun je voor kiezen. Voor het belangrijkste deel komt 'hun' geld echter uit de halvering van het leger maar dat kan niet zolang Nederland lid is van de NAVO. Lukt het de SP niet om Nederland per direct uit de NAVO te krijgen, dan valt haar hele financiële onderbouwing als een kaartenhuis in elkaar.
* Alleen voor onderwijs heeft één partij een beduidend grotere zak geld dan de SP: D66

De SP wil een noodplan om de gulden weer opnieuw in te voeren en wil dat tot die tijd alle prijzen in zowel euro als gulden worden aangegeven.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-01-2003 15:18 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Goeie plannen is leuk, maar het moet ook nog te realiseren zijn ja ..


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 17-01-2003 15:30 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 17 januari 2003 11:47 schreef Astaroth het volgende:
Sorry, maar ik vind dit niet dromerig. Inzicht wordt je niet mee geboren, inzicht leer je door een interesse te nemen in alles om je heen. Als je die interesse niet kan opbrengen, tja... jammer dan.


Da's wel erg simpel gedacht deels kan je natuurlijk inzicht ontwikkelen maar hier speelt het echt wel mee hoe intelligent je bent en uit wat voor achtergrond je komt

quote:

Geschikte achtergrond? Kom op, wat een onzin. Achtergrond helpt alleen maar met op je wenken bedient worden.



Ik kan je met zekerheid zeggen dat mensen die uit een familie komen met intelligentere en rijkere ouders (die niet de hele dag voor de tv zitten voetbal te kijken, fatsoenlijk Nederlands kunnen en geld hebben om je mee te nemen naar musea en dergelijke) hier echt groot voordeel van hebben. In je vroege ontwikkeling ben je hardstikke afhankelijk van de stimulatie door je ongeving. Dus dit vind ik echt grote onzin.

quote:

(Gratis studie, autootje en rijbewijs op je 18e, pappie en mammie die alles voor je kopen.) En ik verzeker je dat die mensen vaak de grootste mislukkelingen zijn.



Helaas schoppen dit soort ventjes het vaak nog redelijk ver (vaak mede door connecties van pappa/mamma) alhoewel ze vaak op sociaal vlak totaal kut zijn en enorme verwende egoistische eikels .

quote:

Mensen uit een lager milieu (om het zo maar te noemen) hebben een grotere kans om succesvol te worden, omdat zij vaak meer motivatie daartoe hebben.



Als ze voldoende kansen krijgen wel ja en daarom moeten ze die wat mij betreft ook krijgen door goedkoper en beter onderwijs. Helaas hebben mensen uit een lager milieu nog wel eens een achterstand op sommige gebieden door hun achtergrond.


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 17-01-2003 15:31 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 17 januari 2003 15:18 schreef Jenje het volgende:
Goeie plannen is leuk, maar het moet ook nog te realiseren zijn ja ..


Helaas heeft men voor de verkiezingen allemaal mooie en simpele plannetjes (mede dankzij de nieuwe politiek ) die nooit uitvoerbaar zullen zijn, dan wel helemaal geen oplossing zijn.


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 17-01-2003 16:04 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 17 januari 2003 13:32 schreef Snaack het volgende:
Gelul! In Nederland heeft iedereen gelijke kansen.. Iedereen kan naar school, een goede opleiding volgen e.d.


Dat klopt idd, die gelijken kansen zijn er gekomen in de jaren 60 en 70 met LINKS beleid.



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-01-2003 16:43 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Is het eigenlijk (stiekem) niet zo dat de SP alleen wil regeren? Het is een partij die m.i. absoluut geen concessies t.a.v. het partijprogramma wil doen, dus hoe moet dat dan als ze eventueel met een andere partij samen zullen moeten gaan werken?


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 17-01-2003 16:48 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 17 januari 2003 16:43 schreef Snaack het volgende:
Is het eigenlijk (stiekem) niet zo dat de SP alleen wil regeren? Het is een partij die m.i. absoluut geen concessies t.a.v. het partijprogramma wil doen, dus hoe moet dat dan als ze eventueel met een andere partij samen zullen moeten gaan werken?


Wil elke partij dat stiekem niet?

Oh ja wel hoor ze willen best concessies, doen tuurlijk er zijn breekpunten maar die hebben alle partijen, de SP is bereid om te praten hoor. Maar een breekpunt is bijvoorbeeld dat de SP weigert mee te doen in een coaltie die een oorlog tegen irak steunt. Maar er zijn ook zat punten die bespreekbaar zijn, zoals bijv. de 72% belasting...


Bonnie
YEAH
Usericon van Bonnie
Posted 17-01-2003 17:14 by Bonnie Wijzig reactieProfiel van BonnieQuote dit bericht

quote:
Op 10 december 2002 9:28 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik stem op de SP, mij vriendin stemt op de SP, mijn broer stemt op de SP, mijn moeder stemt op de SP. Tijd voor een linkse regering na al die jaren VVD.


Als iedereen zo denkt dan komt het wel goed. NOT!




Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-01-2003 17:15 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 17 januari 2003 15:02 schreef Mutilator het volgende:
Nee hoor; ik redeneer door en vraag ernaar of jij dat bedoelt. Blij dat dat niet zo is.



Ok
quote:

De enige die hier woorden in de mond legt ben je zelf...

Hmmm... laten we het erop houden dat ik meende een 'foute' implicatie in je woorden te ontdekken.. Lama

quote:

Ok; dat over die kansen krijgen en niet grijpen kwam in je vorige verhaal niet duidelijk naar voren. Toekomst verkloten door te spijbelen enzo ben ik met je eens. Denk alleen niet dat je de hele groep zo simpel samenvat; je hebt het over nogal een grote groep mensen en diens omstandigheden!



Tuurlijk, ik had het in mijn verhaal alleen over mensen die moedwillig hun eigen glazen ingooien..

Ik ben voor verhoging van de minimuminkomens, alleen ben ik niet voor verhoging van alle uitkeringen. Een bijstandsmoeder met 2 kids heeft het nu asociaal krap, dus die moet zeker meer geld krijgen.

Maar iemand die gezond is en kan gewoon kan werken maar daar te besodemieterd voor is mag van mij zoveel gekort worden totdat hij nog net in leven kan blijven; Desnoods de voedselbonnen weer invoeren. Dan heb ik het btw niet over een langdurig werkloze die zijn best doet weer aan de slag te gaan.

Voorbeeld: ik vind het stuitend dat ik hier in Rotterdam een aantal medelanders in spiksplinternieuwe BMW's zie rijden, met de duurste kleren aan, maar ze zitten wel in de bijstand..

Er moet dus meer en grondigere controle komen, als je de rotte appels eruit filtert blijft er geld 'over' waarmee de uitkeringen verhoogd kunnen worden.
quote:

Natuurlijke diversiteit idd; daar gáát het juist om naast het willen van; dit is het enige moment dat je -en anderen- hier níet aan voorbij gaat. Neem dit -niet onbelangrijke- aspect eens mee in je conclusievorming?


Goed, mijn mening is dat hetgeen je kan bereiken het product is van aanleg en inzet.

Ik heb op mijn sloffen mijn middelbare school afgerond met een 7 gemiddeld, terwijl een ander daar uren voor heeft moeten studeren. Dus, logische conclusie is, dat je als je veel aanleg hebt uiteindelijk hoog terecht kunt komen, mits je je daarvoor ook inzet.

Maar iemand met minder aanleg kan het ook ver schoppen, alleen zal diegeen zich daar meer voor in moeten zetten.

Aangezien aanleg aangeboren is kan er van "oneerlijkheid" geen sprake zijn, wel van mazzel om het zo maar te noemen.

Moet iemand financiëel "gestraft" worden omdat hij nu eenmaal meer geluk had dan een ander? En moet een ander gecompenseert worden voor dit gemis aan aanleg? Ik vind dus van niet.

quote:

Nee maar daar is de SP ook niet tegen; je baggetaliseert. (net als met dat "links ziet carriere maken als een soort misdaad") SP stelt wel een grens; deze bedrijfsleiders zullen dan nóg steeds niets tekort komen en tegelijkertijd minder mensen wel.


Belachelijk! Iemand die, om mijn voorbeeld te gebruiken, 5 miljoen euro persoonlijk inkomen per jaar uit zijn bedrijf trekt, betaald ruim 2.5 miljoen euro inkomensbelasting. Hoeveel uitkeringen kunnen daarvan betaald worden?

En wat denk je dat het effect op het ondernemersklimaat in Nederland is als er een maximum aan dergelijke inkomens wordt gesteld? Vergeet niet dat dergelijke bedrijven veel opleveren en ook veel gezinnen van een (goed!) inkomen voorzien.

Het is niet onwaarschijnlijk dat veel bedrijven dan niet meer in Nederland zullen willen opereren --> dag economie..

quote:

Verder is het zo dat bedrijven tegenwoordig nauwelijks meer investeren; de economie blijft daardoor hangen/ gaat achteruit terwijl de consument zich sufkoopt; aan de consument ligt het dus niet; wel aan de bedrijven die de winst in eigen zak houden.
Op dit moment is het ook niet echt verantwoord om als bedrijf te investeren, niet meer dan begrijpelijk dat ze geld oppotten om een buffer te hebben voor echt moeilijke tijden.
quote:

Verder wil ik ff kwijt dat dat klimaat van meer concurrentie dat de VVD wil scheppen wel het domste is dat je kunt doen in tijden van economische teruggang.


Niet mee eens, juist hierdoor worden bedrijven weer wakker geschud en gaan zij kritischer naar de eigen bedrijfvoering kijken om bijvoorbeeld geldverkwisting te verminderen.

Concurentie is ook gunstig voor de consument, en juist kartelvorming en/ of prijsafspraken (wel of niet door de overheid geïnitiëerd) zijn dat niet.

quote:


*knip*

Dus zeg maar zo'n 90% is crap/quitter? Lijkt me toch logisch dat er vast zat onontdekte bands met talent & doorzettingsvermogen tussen zitten...



Verder ga ik niet op je voorbeeld in, maar er zijn natuurlijk meer goede, niet ontdekte bands dan dat er goede getekende bands zijn. Helaas is de muziekindustrie dusdanig verpest dat een band goed moet verkopen. Muziek alleen is blijkbaar niet meer bepalend, maar het "totaalpakket" om een band bij een label te laten tekenen

We hebben het nu trouwens wel over "mainstream" bands heh

quote:

O ja bijna vergeten: right backatcha!


Hahaha


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 17-01-2003 17:40 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 16 januari 2003 17:37 schreef Triple-Dan het volgende:
SP ===>>>


quote:
Op 17 januari 2003 17:14 schreef Bonnie het volgende:
Als iedereen zo denkt dan komt het wel goed. NOT!


Hebben jullie ook nog argumenten hiervoor?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 17-01-2003 17:48 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Nou ja ik gebruik geen kotssmileys of fuckyousmileys....how's this?
quote:
Op 17 januari 2003 15:08 schreef MBMarduk het volgende:
Ok, nieuw voer voor gesprek:

De financiële onderbouwing van de SP
De SP heeft voor vrijwel alles de grootste zak met geld: zorg, veiligheid, uitkeringen: noem maar op*. De SP wil niet kiezen en heeft dus miljarden voor álles. Voor een deel is dat betaald door een forse lastenverzwaring voor hogere en middeninkomens; zelfs de politieagenten en de leraren leveren bij de SP flink in. Afijn, daar kun je voor kiezen. Voor het belangrijkste deel komt 'hun' geld echter uit de halvering van het leger maar dat kan niet zolang Nederland lid is van de NAVO. Lukt het de SP niet om Nederland per direct uit de NAVO te krijgen, dan valt haar hele financiële onderbouwing als een kaartenhuis in elkaar.
* Alleen voor onderwijs heeft één partij een beduidend grotere zak geld dan de SP: D66

De SP wil een noodplan om de gulden weer opnieuw in te voeren en wil dat tot die tijd alle prijzen in zowel euro als gulden worden aangegeven.

Alleen dat laatste al is een idee uit het Harry Potter-rijk.

[Dit bericht is gewijzigd door MBMarduk op 17-01-2003 17:50]


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 17-01-2003 18:05 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Tsja het zal wel onhaalbaar zijn, maar ik ben ook daar absoluut voor; ik heb een pokkehekel aan die euro en als bijv. Denemarken zonder kan dan kunnen wij het ook.

Die euro heeft toch niemand wat aan; alleen de grote bedrijven omdat het alleen handig is als het om grote bedragen gaat.

En wie denkt er ondertussen nu in euro's? Ik reken nog steeds om en als ik een onderzoek vandaag op tv zie ben ik niet bepaald de enige die er een pokkehekel aan heeft...

Overigens worden bij coalitievorming veel scherpe randjes afgeschaafd dus dat zal zo'n vaart niet lopen.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 17-01-2003 18:13]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Bonnie
YEAH
Usericon van Bonnie
Posted 17-01-2003 18:15 by Bonnie Wijzig reactieProfiel van BonnieQuote dit bericht

quote:
Op 17 januari 2003 17:40 schreef Mutilator het volgende:
Hebben jullie ook nog argumenten hiervoor?


Ja ik ben rechts




Astaroth
Just one out of seventy-two
Usericon van Astaroth
Posted 17-01-2003 18:48 by Astaroth Wijzig reactieProfiel van AstarothQuote dit berichthttp://odyssey.sickminds.org

quote:
En wie denkt er ondertussen nu in euro's?


Ik Al vanaf het begin. Wat voor nut heeft het om terug te gaan zitten rekenen? Ik krijg mijn loon in euro's, en ik betaal in euro's. Enige keer dat ik terugreken is als ik prijzen wil vergelijken met degene van voor de euro-invoering.

Oh ja, en nog iets leuks voor al die mensen die lopen te zeiken over hoe slecht het wel niet was onder 8 jaar paars... Kijk maar even naar dit bericht van het Centraal Bureau van Statistieken.

http://www.cbs.nl/nl/publicaties/persberichten/2002/pb02n239.pdf


"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."


Astaroth
Just one out of seventy-two
Usericon van Astaroth
Posted 17-01-2003 19:06 by Astaroth Wijzig reactieProfiel van AstarothQuote dit berichthttp://odyssey.sickminds.org

quote:
Op 17 januari 2003 12:18 schreef Mutilator het volgende:
Er zijn zat mensen die in alles om hen heen geïnteresseerd zijn en en heel hard proberen, maar het lukt gewoon niet; heeft niets met niet willen/kunnen opbrengen te maken want daar schort het niet aan. Het blijft een idealisme dat je verkondigt dat maar voor een beperkte groep opgaat.

Misschien is het idealisme. Jammer dan, het is mijn mening. Nog zo'n mening is dat als je zelf er al van overtuigd bent dat het je niet lukt, dan kan ik je verzekeren dat het idd niet lukt.

quote:
Niet alleen maar 'bediend worden'; hoe vaak zie je bijv. niet dat een kind in de voetsporen van de ouders treed? Waar je vandaan komt is zeer bepalend. Zomaar de vorming van achtergrond uitvlakken is wel érg naief geredeneerd.

Ja, gebeurt vaak dat een kind in de voetsporen van de ouders treedt. Dat heb je echter zelf in de hand. Of geef je hier indoctrinatie van de ouders de schuld voor? Iedereen kan zijn achtergrond ontstijgen, als je maar wilt.

quote:
Nope; een mooi voorbeeld zijn Braziliaanse voetballers; die paar uit de sloppenwijken die het halen zijn zeker gemotiveerd, maar dacht je dat al die andere die nog steeds in die sloppenwijken zitten minder motivatie hebben? Toch haalt 99% het niet. Het punt is; inzet is een element, maar talent -aangeboren of niet aangeboren- en mazzel spelen onmiskenbaar mee!

Als nou 99% van die braziliaanse voetballers erachter kwamen dat er niet genoeg elftallen voor ze allemaal zijn, en iets anders gingen doen, zouden ze misschien ook ergens komen.

quote:
'Onbewust verkloten'... beeeeetje vaag hoor. Dus dat geldt volgens jou voor het overgrote deel? hoe kom je daar toch bij?

Beetje vaag? Mwah, zie het zo. Mensen die zich vaak verslapen, die zitten te nietsen op werk, die er van overtuigd zijn dat niemand hun aardig vind op werk, etc. Dan ga je excuses vinden om te stoppen, of zo'n uitstraling aannemen dat je vanzelf wel ontslagen wordt.

quote:
Hoe kan jij dat van al die 59.900 bands zeggen? Wie zegt dat daar geen bands tussen zitten met alle willpower & talent maar de pech niet opgemerkt te worden?

De pech hebben niet opgemerkt te worden? Hoe doe je dat? Dan ga je toch optredens regelen (ook al moet je zelf betalen.) En kijken hoe het bij het publiek valt. En een demo opnemen, en dan net zolang platenmaatschappijen langs totdat iemand naar je luistert. Als je muziek echter niets waard is... tja, dan heeft dat ook geen nut, he?

quote:
Muziek valt zeker te vergelijken met werk in die zin dat veel muzikanten van hun muziek willen leven. En opeens vind je het 'niet makkelijk'; bedoel je dat met 'onbewust verkloten'? Vreemd voor iemand die het zo goed denkt te weten.


Ik denk het niet te weten. Ik weet wel hoe ik erover denk. Nogmaals, muziek is niet meetbaar, werk wel. Muziek is namelijk heel erg subjectief. Als jij 1000 fans hebt, maar de platenbaas denkt niet dat het gaat verkopen, is het jammer voor je.

En ik heb nooit gezegd dat iedereen het even gemakkelijk heeft. Maar iedereen heeft wel kansen, en iedereen kan wat bereiken als zij die kansen willen grijpen.

Voorbeeld: Je werkt bij een klein bedrijf, als simpele medewerker. Je kan daar manager worden, met mogelijke doorgroei naar het hoofdkantoor. Echter, men wil dat je daarvoor wel wat aan je uiterlijk doet. (Lang haar eraf, geen kapotte spijkerbroeken en grateful dead t-shirts, en die piercing in je lip eruit...

Dan kan je zeggen... screw you! dat doe ik niet, ik ben wie ik ben... Maar dan zeg ik, moet je ook niet zeiken dat je nooit hogerop komt. Da's mijn mening. En als dat a-sociaal of slecht is, then so be it... Heb ook nooit gezegd dat ik aardig of sociaal was.


"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."


Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen