IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : rijbewijs Vorige pagina | Volgende pagina
Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 11-08-2006 23:00 by Argus Profiel van Argus

*wabla*

ja maar je mag 9 maanden lang alleen maar rijden terwijl je een van je ouders naast je hebt zitten. ik mag lekker in mn eentje rijden. en daarnaast vind ik t ook link. ieder heeft zn eigen rijstijl en met elke volgende persoon "verbastert" die rijstijl weer een beetje. maar goed, das dan weer mijn visie


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 11-08-2006 23:06 by Mikeee Profiel van Mikeee

Gezeik en gepronk toch hier... Wat is het rijbewijsje halen in Nederland zo'n tumultueuze martelgang voor lui lijkt het.

22 october 1994 was ik 18. 11 november had ik m'n papiertje, klaar.



Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 11-08-2006 23:10 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

,

[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 11-08-2006 23:10]


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 11-08-2006 23:12 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 11 augustus 2006 22:56 schreef m4ggot het volgende:
lol in belgiƫ hoef je zelfs geen rijles te volgen in een erkende rijschool. Je mag het leren van je ouders en na een stageperiode van 9 maanden je examen gaan aflegge^^


In Nederland hoef je ook geen rijles te nemen. Als je overtuigt bent van dat je het kan kun je net zo goed meteen een examen aanvragen. Geen probleem volgens mij. Alleen dat leren via je ouders wordt wat lastiger aangezien dat hier niet mag op de openbare weg, maar als je echt wilt kun je dat ook nog wel doen. Alleen niet zo slim in verband met verzekering enzo, bij ongelukken ben je dan echt goed de klos.

Overigens vind ik het wel vaag dat je dat in Belgie zomaar kan doen, het gaat dan immers om auto's zonder extra rempedaal en dergelijke neem ik aan? Dat zou nog wel eens voor een hoop extra ongelukken kunnen zorgen. Immers iedereen die rijles gehad heeft moet toch wel eens hebben meegemaakt dat de instructeur een keer flink moest ingrijpen in verband met een over het hoofd geziene medeweggebruiker met voorrang...



[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 11-08-2006 23:14]


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 11-08-2006 23:15 by Mikeee Profiel van Mikeee

Misschien een gat in de markt om zo'n private parcours aan te leggen en mensen te laten oefenen tegen betaling en ondertekening van indemnificatievouchers. *katsjing*
Hmmm, maandag ff bij de KvK langsgaan



Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 11-08-2006 23:16 by Argus Profiel van Argus

*wabla*

nee je hebt een minimum van (ik geloof ) 12 lessen. vroeger hoefde je geen lessen te hebben gehad maar das een tijdje geleden veranderd.



tenminste zo is het mij verteld.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 11-08-2006 23:19 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 11 augustus 2006 23:16 schreef Argus het volgende:
*wabla*

nee je hebt een minimum van (ik geloof ) 12 lessen. vroeger hoefde je geen lessen te hebben gehad maar das een tijdje geleden veranderd.



tenminste zo is het mij verteld.


Vaag zeg.. Nou ja, het zal wel. Ik dacht dat er geen minimum was. In mijn tijd (pas 4,5 jaar geleden trouwens) mocht je volgens mij gewoon examen doen zodra je zin had. maar er is wel meer veranderd he..

Overigens had ik in een keer mijn examen, maar ik mocht rijden in Tiel. Pas jaren later heb ik echt leren rijden, en sinds ik in Utrecht woon (1,5 jaar geleden) ben ik ook nog eens een stuk assertiever geworden, zijn stoplichten ineens nog net iets langer (donker)oranje, etc etc.. Wat dat betreft is het wel slecht dat je in sommige dorpen niet eens een dubbele rotonde hoeft te kunnen berijden om je roze papiertje te behalen.


watery black
Usericon van watery black
Posted 11-08-2006 23:22 by watery black Profiel van watery black

ja wat dat betreft ben ik ook wel blij dat ik lekker door monchengladbach gecrosst ben tijdens mn examen. heb er best veel van geleerd. lijkt me best eng als je alleen een dorp gewend bent en je moet dan ineens door rotterdam ofzo.


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 11-08-2006 23:27 by Mikeee Profiel van Mikeee

Stimmt.
Een stad groter dan Eindhoven vind ik behoorlijk kut om in te rijden. Ik ben meer van de eindeloze weggetjes.



watery black
Usericon van watery black
Posted 11-08-2006 23:33 by watery black Profiel van watery black

same here. de laatste keer dat ik naar mn moeder gereden ben (die woont ook in rotterdam) vond ik niet echt leuk. en dat terwijl ik best wat gewend ben qua rijden. tis inderdaad veel gaver om lekker relaxed door een rustig landschap te touren. zeker op de motor.


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


Griffin
Usericon van Griffin
Posted 15-08-2006 17:04 by Griffin Profiel van Griffin

motortheorie gehaald

[Dit bericht is gewijzigd door Griffin op 15-08-2006 17:04]


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 15-08-2006 17:13 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 11 augustus 2006 23:12 schreef Valorian het volgende:


Overigens vind ik het wel vaag dat je dat in Belgie zomaar kan doen, het gaat dan immers om auto's zonder extra rempedaal en dergelijke neem ik aan? Dat zou nog wel eens voor een hoop extra ongelukken kunnen zorgen. Immers iedereen die rijles gehad heeft moet toch wel eens hebben meegemaakt dat de instructeur een keer flink moest ingrijpen in verband met een over het hoofd geziene medeweggebruiker met voorrang...



Gheghe, zoals uitwijken naar links op het keizer karel plein

Doch in 1 keer geslaagd en nog steeds niemand aangereden!


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 15-08-2006 17:14 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 11 augustus 2006 23:27 schreef Mikeee het volgende:
Stimmt.
Een stad groter dan Eindhoven vind ik behoorlijk kut om in te rijden. Ik ben meer van de eindeloze weggetjes.
Zoals Lyon, 4 baans, vol met kut Franzen! Gekte.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 15-08-2006 17:19 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

of de ring van antwerpen


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 15-08-2006 21:38 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 15 augustus 2006 17:14 schreef ghoulliette het volgende:
Zoals Lyon, 4 baans, vol met kut Franzen! Gekte.


Lol. Ik zou mijn auto niet eens mee durven nemen naar een grote Franse stad. Ben ooit in Parijs geweest, te voet, en verbaasde me daar al dat er 4 banen breed waren, op sommige plekken nagenoeg geen markering, een hel van claxons en je moest werkelijk zoeken om auto's te vinden zonder deuken..


Babylon
De enige echte
Usericon van Babylon
Posted 15-08-2006 21:39 by Babylon Profiel van Babylon

hehe dat is altijd mooi ja. In grote steden geeft niemand ook iets om de lak.


zo kan ie wel weer


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 15-08-2006 21:42 by Oud Vuil Profiel van Oud Vuilhttp://www.judgementday.nl

Ik ken mensen die niet in amsterdam durven te autorijden. Dat is toch eigenlijk van de gekke.

Ik rij overal wel, maakt mij niet uit.

Het is meer het parkeren in steden zoals parijs waar je je zorgen om moet maken. Die idiote fransen hebben nogal de neiging om bumpertje bumpertje te parkeren en daarbij ook daadwerkelijk andere auto's (zachtjes, maar toch) raken.



renYek
Usericon van renYek
Posted 15-08-2006 21:48 by renYek Profiel van renYek

Ik heb ook pas 3,5 jaar mijn rijbewijs. 4 dagen na behalen rijbewijs had ik een auto en sindsdien heb ik altijd erg veel gereden. Ook voor werk al meteen naar Amsterdam, Atwerpen etc. Dus heb wel snel in hectisch verkeer leren rijden

Autorijden vind ik nog steeds erg leuk! En de kilometers vliegen voorbij zeg. Nu 4 maanden een nieuwe bak en daar nu al 19000 km mee afgelegd...


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 15-08-2006 21:48 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 15 augustus 2006 21:42 schreef Oud Vuil het volgende:
Ik ken mensen die niet in amsterdam durven te autorijden. Dat is toch eigenlijk van de gekke.

Ik rij overal wel, maakt mij niet uit.

Het is meer het parkeren in steden zoals parijs waar je je zorgen om moet maken. Die idiote fransen hebben nogal de neiging om bumpertje bumpertje te parkeren en daarbij ook daadwerkelijk andere auto's (zachtjes, maar toch) raken.


In steden als Amsterdam DURF ik best te rijden, maar als het echt niet noodzakelijk is voorkom ik het toch liever, aangezien ik ze niet ken en dat maakt het rijden erg vervelend en enigszins gevaarlijk (steeds maar op laatste moment van banen wisselen enzo, per ongeluk busbanen oprijden, per ongeluk eenrichtingsverkeer van de verkeerde kant pakken, etc.. Bovendien kom je in het centrum van A'dam nauwelijks vooruit .. Utrecht is ook een kutstad qua autoverkeer, maar daar woon ik dus dat ben ik nu wel gewend. Arnhem is vooral leuk als je voor het eerst de autoroute naar de goudvishal probeert te vinden en drie keer rond het station rijd voor je het kutweggetje omhoog gevonden hebt.


renYek
Usericon van renYek
Posted 15-08-2006 21:50 by renYek Profiel van renYek

De eerste keer in een grote stad is best ff wennen, maar ik heb wel geleerd voorrang te nemen anders krijg je het 9 van de 10 keer toch niet hehe


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 15-08-2006 21:51 by Oud Vuil Profiel van Oud Vuilhttp://www.judgementday.nl

Ja, dat weggetje, ja.

Ik heb les gehad en afgereden in Arnhem, ik was goed voorbereid, hehe.

[Dit bericht is gewijzigd door Oud Vuil op 15-08-2006 21:51]



renYek
Usericon van renYek
Posted 15-08-2006 21:52 by renYek Profiel van renYek

Daar heb ik me de eerste keer ook krom naar gezocht ja hehe.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 15-08-2006 21:53 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 11 augustus 2006 22:56 schreef m4ggot het volgende:
lol in belgiƫ hoef je zelfs geen rijles te volgen in een erkende rijschool. Je mag het leren van je ouders en na een stageperiode van 9 maanden je examen gaan aflegge^^


Dat zei iemand hier al ja. Erg aardig t.o.v. nieuwe weggebruikers, kost het je teminste geen vermogen om auto te mogen gaan rijden, maar helaas zal het er niet echt veiliger van worden op de weg. Er zijn al zoveel mensen MET rijbewijs die een gevaar op de weg vormen, laat staan de mensen die zonder rijbewijs in het kader van 'les' op de weg zitten. Staat er dan trouwens wel een "L" ofzo op het dak?? Dan weet ik waar ik met een grote boog omheen moet als ik nog een keer in Belgie ben


blackdahlia
Brutal but Believable
Usericon van blackdahlia
Posted 15-08-2006 22:33 by blackdahlia Profiel van blackdahlia

Ja, er blijven altijd van die idioten op de weg. Vraag me regelmatig af hoe die aan hun rijbewijs zijn gekomen??? Zegeltjes plakkend ofzo.

Ik heb trouwens A en B. Elke biker zal het met mij eens zijn: je leert veel beter autorijden, als je ook je motorrijbewijs hebt!



watery black
Usericon van watery black
Posted 15-08-2006 22:33 by watery black Profiel van watery black

quote:
Op 15 augustus 2006 22:33 schreef blackdahlia het volgende:
Ja, er blijven altijd van die idioten op de weg. Vraag me regelmatig af hoe die aan hun rijbewijs zijn gekomen??? Zegeltjes plakkend ofzo.

Ik heb trouwens A en B. Elke biker zal het met mij eens zijn: je leert veel beter autorijden, als je ook je motorrijbewijs hebt!





+3259862763




"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen