IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : rijbewijs Vorige pagina | Volgende pagina
spectre
Usericon van spectre
Posted 11-09-2006 13:36 by spectre Profiel van spectre

Chelman doet geen boodschappen pauper


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


renYek
Usericon van renYek
Posted 11-09-2006 13:37 by renYek Profiel van renYek

Ik heb ook een pesthekel aan bumperklevers. Als ik 150 op de linkerbaan rijd en ik heb er zo een achter me, ga ik aan de kant. Maar als het gewoon erg druk is (en ik dus ook geen 150 rijd) en het kansloos is om in te halen, ga ik niet aan de kant.


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 11-09-2006 13:39 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Ik vond het zo geweldig van die L op het dak een excuus was om bumperklevers extra te irriteren door extra langzaam te rijden. Ook plotseling remmen enzo. Je uiteindelijk laten inhalen en dan flink grijnzen naar de voorbijganger.



Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 11-09-2006 13:40 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

Ik ga niet extra sloom rijden, ik laat simpelweg mijn remlichten zien, totdat hij de boodschap begrepen heeft, 'ik wil niet dat je bumperkleeft'.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 11-09-2006 14:03 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 11 september 2006 13:22 schreef Misanthrope het volgende:

Heeft niks met de ander een lesjes willen leren te maken, dat heeft te maken met verkeersveiligheid.


BUmperkleven uitlokken heeft vrij weinig met verkeersveiligheid te maken. Zeker wanneer je zelf in overtreding bent en onnodig links rijdt.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 11-09-2006 14:05 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 11 september 2006 13:40 schreef Misanthrope het volgende:
Ik ga niet extra sloom rijden, ik laat simpelweg mijn remlichten zien, totdat hij de boodschap begrepen heeft, 'ik wil niet dat je bumperkleeft'.

Dat is gewoon een typisch Nederlandse eigenschap. Een Hollander moet op de een of andere manier altijd een 'ik zal je een laten zien hoe dat moet' actie ondernemen. (Heeft niet alleen op autorijden betrekking)


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-09-2006 14:16 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 11 september 2006 14:03 schreef Chelman het volgende:
BUmperkleven uitlokken heeft vrij weinig met verkeersveiligheid te maken. Zeker wanneer je zelf in overtreding bent en onnodig links rijdt.


Daar is nergens sprake van geweest. Kennelijk ben jij dus zo iemand die alleen maar links met 160 over de snelweg jakkert .. lijkt me leuk om te zien als een familielid van je door zo'n botmongool die alleen maar links rijdt en 160 jakkert doodgereden wordt.


spectre
Usericon van spectre
Posted 11-09-2006 14:19 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 11 september 2006 14:03 schreef Chelman het volgende:
BUmperkleven uitlokken heeft vrij weinig met verkeersveiligheid te maken. Zeker wanneer je zelf in overtreding bent en onnodig links rijdt.
Zolang ik 120 rij mag ik gewoon lekker links inhalen. Ik haat die hufters die menen dan te moeten drukken.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 11-09-2006 14:19 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 11 september 2006 14:03 schreef Chelman het volgende:
BUmperkleven uitlokken heeft vrij weinig met verkeersveiligheid te maken. Zeker wanneer je zelf in overtreding bent en onnodig links rijdt.
Ik rijd nooit te sloom en ik rijd nooit op de rechterbaan, tenzij ik wil inhalen (dat ik nogal veel inhaal en dus vrij veel op de rechterbaan zit, dat zijn details, op de snelweg word ik toch bijna nooit ingehaald).
Maar als ik op een provinciale weg rijd en ik rijd 90, dan heeft bumperkleven geen zin. Als ik op een provinciale weg rijd en ik rijd 75 omdat mijn voorganger 75 rijdt, dan heeft bumperkleven geen zin. Sterker nog, ik vind het gevaarlijk als iemand dan gaat bumperkleven en ik wil dat niet. Dus dan laat ik aan zo iemand zien dat hij niet bij mij moet bumperkleven.
Dat mag volgens jou Nederlands zijn, maar ik doe dat niet omdat ik Nederlander ben en iemand anders op de regels wil wijzen, ik doe dat omdat ik niet wil dat iemand zo dicht achter me rijdt, vanwege mijn veiligheid.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 11-09-2006 14:20 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 11 september 2006 14:19 schreef spectre het volgende:
Zolang ik 120 rij mag ik gewoon lekker links inhalen. Ik haat die hufters die menen dan te moeten drukken.
Maar zodra jij dan weer naar rechts kunt, moet je naar rechts gaan, anders ben je in overtreding van artikeltje 5 en daar staat dan ook voor jou, ondanks dat je 120 rijdt, een boete op.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


spectre
Usericon van spectre
Posted 11-09-2006 14:21 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 11 september 2006 14:20 schreef Misanthrope het volgende:
Maar zodra jij dan weer naar rechts kunt, moet je naar rechts gaan, anders ben je in overtreding van artikeltje 5 en daar staat dan ook voor jou, ondanks dat je 120 rijdt, een boete op.
Zeg ik dan dat ik dat niet doe


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-09-2006 14:22 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 11 september 2006 14:19 schreef Misanthrope het volgende:
Ik rijd nooit te sloom en ik rijd nooit op de rechterbaan, tenzij ik wil inhalen (dat ik nogal veel inhaal en dus vrij veel op de rechterbaan zit, dat zijn details, op de snelweg word ik toch bijna nooit ingehaald).

BOETE!


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 11-09-2006 14:23 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 11 september 2006 14:22 schreef Jenje het volgende:
BOETE!
Foutje. Ik ben ook maar een mens.

'linkerbaan'


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


spectre
Usericon van spectre
Posted 11-09-2006 14:25 by spectre Profiel van spectre

Lol, jij krijgt een flinke opgave straks bij de stembus


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 11-09-2006 14:25 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 11 september 2006 14:16 schreef Jenje het volgende:
Daar is nergens sprake van geweest. Kennelijk ben jij dus zo iemand die alleen maar links met 160 over de snelweg jakkert .. lijkt me leuk om te zien als een familielid van je door zo'n botmongool die alleen maar links rijdt en 160 jakkert doodgereden wordt.


In Nederland mag je niet onnodig links rijden. Er staat zelfs een boete op van €75,- euro op.

Gasten die onnodig en langdurig 90 km/uur over de snelweg rijden vormen een gevaar voor de verkeersveiligheid en veroorzaken opstoppingen.

Ik weet ook niet waar je constant linksrijden vandaan haalt? Ik rijd vaker rechts dan links. Dat van dat 160 begrijp ik ook niet helemaal daar iedere mongool weet dat het niet zozeer een probleem is als iemand snel rijdt maar wanneer er veel snelheidsverschillen over de baanvakken bestaan.

En ja, ik heb een familielid verolren in een verkeersongeval. Moet ik nu in 'Blik Op De Weg' een gastoptreden plegen en vertellen hoe stout de hardrijders ook niet zijn?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 11-09-2006 14:27 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 11 september 2006 14:25 schreef spectre het volgende:
Lol, jij krijgt een flinke opgave straks bij de stembus
Heb ik een ingebouwd 6e zintuig voor, zodra mijn hand te dicht bij PvdA, GroenLinks of SP komt, gaat ie spastisch bewegen. Zo kan ik dat knopje nooit indrukken en ben ik gedwongen een rechtse partij te kiezen!


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 11-09-2006 14:29 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 11 september 2006 14:25 schreef Chelman het volgende:
In Nederland mag je niet onnodig links rijden. Er staat zelfs een boete op van €75,- euro op.

Gasten die onnodig en langdurig 90 km/uur over de snelweg rijden vormen een gevaar voor de verkeersveiligheid en veroorzaken opstoppingen.

Ik weet ook niet waar je constant linksrijden vandaan haalt? Ik rijd vaker rechts dan links. Dat van dat 160 begrijp ik ook niet helemaal daar iedere mongool weet dat het niet zozeer een probleem is als iemand snel rijdt maar wanneer er veel snelheidsverschillen over de baanvakken bestaan.

En ja, ik heb een familielid verolren in een verkeersongeval. Moet ik nu in 'Blik Op De Weg' een gastoptreden plegen en vertellen hoe stout de hardrijders ook niet zijn?
Hardrijders zijn niet per se gevaarlijk, ik rijd zelf ook meestal te hard, maar bumperklevers zijn ongeveer altijd gevaarlijk (als is de snelweg een andere situatie, waar je in drukte wel enigszins moet bumperkleven, omdat andere mensen anders altijd in het gat duiken en je alsnog bumperkleeft).


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 11-09-2006 14:33 by Chelman Profiel van Chelman

Laat ik het zo zeggen. De Nederlanders worden in Duitsland bijvoorbeeld ook niet zonder noodzaak: 'Nur Links - NL' genoemd.

De lange slierten auto's op de linkerbaan terwijl de rechterbaan vrij is, heb ik ook nog nooit elders meegemaakt (dat heeft trouwens met, in elk klein gaatje op de linkerbaan duiken zoals Misanthrope vertelde, te maken).


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 11-09-2006 14:34 by 6sic6 Profiel van 6sic6

Nog 'n week of 3 en dan kan ik eindelijk op voor het praktijkexamen(2oktober). Er was een erg lange wachtlijst door de vakantieperiode.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 11-09-2006 14:34 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 11 september 2006 14:29 schreef Misanthrope het volgende:
Hardrijders zijn niet per se gevaarlijk, ik rijd zelf ook meestal te hard, maar bumperklevers zijn ongeveer altijd gevaarlijk (als is de snelweg een andere situatie, waar je in drukte wel enigszins moet bumperkleven, omdat andere mensen anders altijd in het gat duiken en je alsnog bumperkleeft).


Precies, daarom is die 2 seconden regel ook volslagen stupide als je op de snelweg rijdt. Hardrijden op de snelweg vind ik geen probleem, en ik snap niet dat de politie daar veel controleerd, en in woonwijken, waar het veel gevaarlijker is, niet. Dan bekruipt mij het gevoel dat er alleen geflitst wordt waar ze het meeste geld kunnen vangen.



Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 11-09-2006 14:37 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 11 september 2006 14:33 schreef Chelman het volgende:
Laat ik het zo zeggen. De Nederlanders worden in Duitsland bijvoorbeeld ook niet zonder noodzaak: 'Nur Links - NL' genoemd.

De lange slierten auto's op de linkerbaan terwijl de rechterbaan vrij is, heb ik ook nog nooit elders meegemaakt (dat heeft trouwens met, in elk klein gaatje op de linkerbaan duiken zoals Misanthrope vertelde, te maken).
Dat klopt dan weer wel, Nederlanders blijven teveel op de linkerbaan rijden. Ik maak meestal met mijn knipperlicht duidelijk dat ik er voorbij wil.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-09-2006 14:38 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 11 september 2006 14:25 schreef Chelman het volgende:
In Nederland mag je niet onnodig links rijden. Er staat zelfs een boete op van €75,- euro op.

Gasten die onnodig en langdurig 90 km/uur over de snelweg rijden vormen een gevaar voor de verkeersveiligheid en veroorzaken opstoppingen.


quote:
Ik weet ook niet waar je constant linksrijden vandaan haalt?
Begon jij over in post waar ik op reageerde

quote:
Ik rijd vaker rechts dan links. Dat van dat 160 begrijp ik ook niet helemaal daar iedere mongool weet dat het niet zozeer een probleem is als iemand snel rijdt maar wanneer er veel snelheidsverschillen over de baanvakken bestaan.

En ja, ik heb een familielid verolren in een verkeersongeval. Moet ik nu in 'Blik Op De Weg' een gastoptreden plegen en vertellen hoe stout de hardrijders ook niet zijn?
Gaat hier om asociaal weggedrag door typetjes die denken meer rechten te hebben op de Nederlandse wegen, die achter je gaan rijden (welke type weg maakt niet uit, snelheid maakt niet uit) en die je dan proberen op te duwen zodat jij je aan hen aanpast. Dat is levensgevaarlijk weggedrag, mijns inziens zijn de boetes daar veel te laag voor .. jij probeert discussie nu te gooien op mensen die jij te langzaam vindt rijden .. te langzaam is idd ook gevaarlijk, kun je ook voor bekeurd worden middels gevaarlijk weggedrag, gebeurd jammer genoeg te weinig imho. Mij gaat het er om dat een groot deel van de Nederlanders in een auto verandert in een soort monster die alleen maar wil dat iedereen voor hem buigt en hem als een soort Rode Zee voor Jezus aan de kant gaat. Men mag 120 km/u op de snelweg, houdt je daar dan aan, hoef je ook niet continue in te halen of andere op te duwen ..

Een snelheidsbegrenzer voor auto's gaat volgens mij mensen veel leed en geld besparen ... zet em dan op 135, kun je ook nog een accelereren voor situaties waar dat nodig is .. boetes verdriedubbelen, en moet je zien hoe veilig de snelweg wordt.


spectre
Usericon van spectre
Posted 11-09-2006 14:39 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 11 september 2006 14:37 schreef Misanthrope het volgende:
Dat klopt dan weer wel, Nederlanders blijven teveel op de linkerbaan rijden. Ik maak meestal met mijn knipperlicht duidelijk dat ik er voorbij wil.
Kan wel waar wezen, maar zolang de persoon voor je 120 rijdt heb je niet te knipperen. Of bedoel je bij lagere snelheden?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-09-2006 14:42 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 11 september 2006 14:29 schreef Misanthrope het volgende:
Hardrijders zijn niet per se gevaarlijk, ik rijd zelf ook meestal te hard, maar bumperklevers zijn ongeveer altijd gevaarlijk (als is de snelweg een andere situatie, waar je in drukte wel enigszins moet bumperkleven, omdat andere mensen anders altijd in het gat duiken en je alsnog bumperkleeft).


Als ik netjes met 120 Km/u aan het inhalen ben heb je als hardrijder vet pech als je mij tegenkomt. Ik laat mij niet gek maken door anderen. Ik ga de wet niet overtreden omdat iemand anders dat wil doen (hoe typisch nederlands dat ook moge zijn).


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 11-09-2006 14:42 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 11 september 2006 14:39 schreef spectre het volgende:
Kan wel waar wezen, maar zolang de persoon voor je 120 rijdt heb je niet te knipperen. Of bedoel je bij lagere snelheden?
Als de persoon op de rechterbaan kan gaan rijden, dan zet ik mijn knipperlicht aan, dan maakt snelheid niet uit. De persoon in kwestie is dan in overtreding van artikel 5, ook al rijdt je 120 op de snelweg, als je op de linkerbaan rijdt, terwijl je ook op de rechterbaan kunt rijden, dan bega je een overtreding.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen