IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : rijbewijs Vorige pagina | Volgende pagina
Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 11-09-2006 14:43 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 11 september 2006 14:42 schreef attila_de_hun het volgende:
Als ik netjes met 120 Km/u aan het inhalen ben heb je als hardrijder vet pech als je mij tegenkomt. Ik laat mij niet gek maken door anderen. Ik ga de wet niet overtreden omdat iemand anders dat wil doen (hoe typisch nederlands dat ook moge zijn).

Ik doe dat dan ook niet als je nog aan het inhalen bent.

Voor de duidelijkheid, ik doe dat alleen als degene die op de linkerbaan rijdt, daar onterecht rijdt, dus niet aan het inhalen is en netjes op de rechterbaan kan gaan rijden, maar toch links blijft rijden.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


spectre
Usericon van spectre
Posted 11-09-2006 14:44 by spectre Profiel van spectre

Als ik voor me een paar vrachtwagens zie rijden met 100, ga ik echt niet naar rechts. Zeker niet omdat ik dan moet gaan afremmen en moet wachten tot een hele rits auto's voorbij is.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 11-09-2006 14:44 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 11 september 2006 14:38 schreef Jenje het volgende:
Begon jij over in post waar ik op reageerde



Ja maar jij had het over het feit dat IK constant met weet ik veel hoe hard op de linkerbaan zou rijden. Oftewel: bullcrap.

quote:

Gaat hier om asociaal weggedrag door typetjes die denken meer rechten te hebben op de Nederlandse wegen, die achter je gaan rijden (welke type weg maakt niet uit, snelheid maakt niet uit) en die je dan proberen op te duwen zodat jij je aan hen aanpast.



Nu rijd ik een veelvoud van jouw 13.000 km per jaar en kan ik je vertellen dat dat soort typetjes niet echt een grote groep vormen.

quote:

boetes verdriedubbelen, en moet je zien hoe veilig de snelweg wordt.


De snelweg is al veilig. Op de snelweg vallen bijna geen dooien en zwaar gewonden. Het is meestal (ernstige) blikschade.

Sowieso snap ik die drang naar overdrevenveiligheidsmaatregelen (op alle gebieden, niet alleen autorijden) echt niet. Maar goed, dat is een andere discussie.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-09-2006 14:49 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 11 september 2006 14:43 schreef Misanthrope het volgende:
Ik doe dat dan ook niet als je nog aan het inhalen bent.

Voor de duidelijkheid, ik doe dat alleen als degene die op de linkerbaan rijdt, daar onterecht rijdt, dus niet aan het inhalen is en netjes op de rechterbaan kan gaan rijden, maar toch links blijft rijden.

Ja, ik snap de frustratie als je sommige slakken ziet rijden aan de linkerkant (ik heb dat ook, ook al rij ik nooit harder als max toegstane snelheid)Maar ik zou toch willen pleiten om heel voorzichtig met "prikkelende" technieken te zijn op een snelweg (ook alvoel je jezelf megaveilig). Tot nu toe is het altijd goed gegaan met je maar als het een keertje misgaat zal het waarschijnlijk ook echt misgaan.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 11-09-2006 14:50 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

Als mensen zelf hun verantwoordelijkheid namen en niet zo gevaarlijk zou rijden, dan zou de overheid niet zo'n drang hebben om de veiligheid te verbeteren en zouden er minder van die gaye regels zijn.

Die mensen die jij niet vaak tegenkomt, Chelman, rijden er nogal veel rond hier op de provinciale wegen. Dat zijn van die jonge knulletjes, ongeveer mijn leeftijd, die denken dat zij de weg door en door kennen en meer op geluk dan met wijsheid rijden. Die zijn gevaarlijk en die laat ik duidelijk merken dmv mijn remlichten dat ik niet wil dat ze zo gevaarlijk rijden.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 11-09-2006 14:51 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 11 september 2006 14:49 schreef attila_de_hun het volgende:
Ja, ik snap de frustratie als je sommige slakken ziet rijden aan de linkerkant (ik heb dat ook, ook al rij ik nooit harder als max toegstane snelheid)Maar ik zou toch willen pleiten om heel voorzichtig met "prikkelende" technieken te zijn op een snelweg (ook alvoel je jezelf megaveilig). Tot nu toe is het altijd goed gegaan met je maar als het een keertje misgaat zal het waarschijnlijk ook echt misgaan.
Daarom ga ik dan geen 5 cm van m'n voorganger rijden, maar gebruik ik mijn knipperlicht. Een duidelijke, edoch veilige manier om te laten merken dat ik er voorbij wil.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-09-2006 14:52 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 11 september 2006 14:50 schreef Misanthrope het volgende:
Als mensen zelf hun verantwoordelijkheid namen en niet zo gevaarlijk zou rijden, dan zou de overheid niet zo'n drang hebben om de veiligheid te verbeteren en zouden er minder van die gaye regels zijn.



wat een hele goede stap zou zijn zou het introduceren van een variabele max snelheid. op sommige stukken weg bij ons kun je 's avonds met je ogen dicht rijden bij wijze van spreken. daar zouden ze van mij gerust 140 of 150 mogen rijden.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 11-09-2006 14:54 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

Daar ben ik zeker voor. En mensen duidelijker maken dat ze altijd op de meest rechtse baan mogelijk moeten rijden.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-09-2006 15:00 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 11 september 2006 14:54 schreef Misanthrope het volgende:
Daar ben ik zeker voor. En mensen duidelijker maken dat ze altijd op de meest rechtse baan mogelijk moeten rijden.


ik begrijp ook niet dat zulke simpele maatregelen niet bestaan. mogelijk dat het technisch niet mogelijk is???ik kan het me haast niet voorstellen.
maar goed, er zijn natuurlijk ook moeilijk op te lossen problemen. zo zijn het vaak opa's en oma's die lekker extra langzaam aan het tuffen zijn. maar je kunt natuurlijk niet een leeftijdsgrens ingaan voeren...


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 11-09-2006 15:18 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 11 september 2006 15:00 schreef attila_de_hun het volgende:
ik begrijp ook niet dat zulke simpele maatregelen niet bestaan. mogelijk dat het technisch niet mogelijk is???ik kan het me haast niet voorstellen.
maar goed, er zijn natuurlijk ook moeilijk op te lossen problemen. zo zijn het vaak opa's en oma's die lekker extra langzaam aan het tuffen zijn. maar je kunt natuurlijk niet een leeftijdsgrens ingaan voeren...

Er is al een leeftijdsgrens, dus waarom zou je die niet nog 1 kunnen invoeren?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 11-09-2006 15:31 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

Weet iemand wat al die nieuwerwetse middenmarkeringen (op provinciale wegen) betekenen, ik word er gek van. Wat was er mis met onderbroken en ononderbroken strepen? Nu lijkt het alsof iedere regio zelf maar iets verzonnen heeft, wat de weg niet veiliger maakt, maar onoverzichtelijker en dus onveiliger



Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 11-09-2006 15:34 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 11 september 2006 15:31 schreef blonde rockgod het volgende:
Weet iemand wat al die nieuwerwetse middenmarkeringen (op provinciale wegen) betekenen, ik word er gek van. Wat was er mis met onderbroken en ononderbroken strepen? Nu lijkt het alsof iedere regio zelf maar iets verzonnen heeft, wat de weg niet veiliger maakt, maar onoverzichtelijker en dus onveiliger
Over het algemeen betekent het dat je alleen tractors mag inhalen. Als het goed is staat dat ook op het bordje als je de weg opgaat.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 11-09-2006 15:44 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 11 september 2006 15:34 schreef Misanthrope het volgende:
Over het algemeen betekent het dat je alleen tractors mag inhalen. Als het goed is staat dat ook op het bordje als je de weg opgaat.



Ik bedoel dus dat er zoveel verschillende van zijn dat je niet meer weet waar je aan toe bent.....Wat een onzin. En met die tractors klopt, dan staan er tenminste nog bordjes bij. Maar wist jij dat als er 2 ononderbroken strepen staan die meer dan 80 centimeter van elkaar afliggen het geld als een wegrand, en dat je dan wel mag inhalen? Ook de markering langs de rand, vaak onderbroken in zo'n geval, is niet altijd even helder.



Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 11-09-2006 19:21 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 11 september 2006 15:44 schreef blonde rockgod het volgende:
Ik bedoel dus dat er zoveel verschillende van zijn dat je niet meer weet waar je aan toe bent.....Wat een onzin. En met die tractors klopt, dan staan er tenminste nog bordjes bij. Maar wist jij dat als er 2 ononderbroken strepen staan die meer dan 80 centimeter van elkaar afliggen het geld als een wegrand, en dat je dan wel mag inhalen? Ook de markering langs de rand, vaak onderbroken in zo'n geval, is niet altijd even helder.


Ik geloof dat er in Nederland juist door de vele verschillende markeringen een tijd terug besloten is om ALLE markeringen in Nederland uniform te maken, waardoor je dus een nieuw setje markeringen krijgt (ondoorbroken, ondoorbroken met groen vlak ertussen, et) wat overal ingevoerd gaat worden. Enige manko is dat hier nog maar weinig publiciteit aan gegeven is, waardoor de plekken met nieuwe markeringen voor velen als onbegrijpelijk worden ervaringen, maar vooral ook dat het invoeren over veel te veel jaren verspreid is. Het gaat geloof ik een jaar of 10 duren voor alles doorgevoerd is, tot die tijd heb je dus her en der nieuwe markeringen, en daarnaast nog een hele berg oude markeringen.
Kortom: een goed plan met een belabberde uitwerking. Ik las het bovenstaande niet zo lang geleden in 'de kampioen' van de ANWB. De laatstgenoemde groep probeert bij Peijs af te dwingen dat alles doorgevoerd wordt voor 2010, maar waarschijnlijk duurt het nog een jaar of 10-15 voor het zover is.

PS: En in de rest van Europa is het uiteraard nog altijd weer anders he

EDIT: http://www.anwb.nl/published/anwbcms/content/binaire-bestanden/pdfs/verkeer/060220k03wegmarking-638804.pdf het omplete artikel inclusief uitleg over de nieuwe strepen...

[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 11-09-2006 19:24]


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 11-09-2006 19:25 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

Ah, zo zit het dus...vraag ik mij af wat er mis was met de oude markeringen, maar ja, de hoge heren zullen daar wel weer miljoenen aan denktanks e.d. aan verspild hebben



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 08-11-2006 15:24 by Chelman Profiel van Chelman

quote:

Den Haag schaft wielklem definitief af
De wielklem verdwijnt definitief uit Den Haag. Alleen automobilisten met drie of meer openstaande boetes en waarvan geen adresgegevens bekend zijn, lopen nog het risico de gehate gele klem om een wiel te krijgen. Dat liet een woordvoerder van de gemeente Den Haag woensdag weten.

De gemeente schafte ruim twee jaar geleden als proef de wielklem af. De hofstad constateerde dat de meeste parkeerbonnen op tijd worden betaald en dat de extra maatregel daardoor overbodig was.

De gemeente verwacht de wielklem nog maar ongeveer veertig keer per jaar te moeten gebruiken. In 2002 lag dat aantal nog op 11.303.





KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Griffin
Usericon van Griffin
Posted 23-11-2006 16:29 by Griffin Profiel van Griffin

geslaagd voor motorrijbewijs!!


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 23-11-2006 16:31 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

Gefeliciteerd. Wel mooi motorrijweer vandaag toch?



Griffin
Usericon van Griffin
Posted 23-11-2006 16:32 by Griffin Profiel van Griffin

nouja, het was net even droog haha
al maakt het voor het rijden niet uit, bladeren zijn erger


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 23-11-2006 16:33 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

Tsja, bladeren en witte strepen are killing.



Griffin
Usericon van Griffin
Posted 23-11-2006 16:34 by Griffin Profiel van Griffin

klopt
maar regen, ach, na een uur wordt je wel nat met een leren pak
maar als je perse leer wilt, moet je lijden


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 23-11-2006 16:39 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

Woehoe, Kinky!



Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 23-11-2006 17:15 by Argus Profiel van Argus

brrrr... leer is koud op de motor, met dit weer


maar wel gefeliciteerd! je wordt toch niet zo'n zondagsrijder he...

*edit* Wabla dus

[Dit bericht is gewijzigd door Argus op 23-11-2006 17:15]


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Griffin
Usericon van Griffin
Posted 23-11-2006 17:24 by Griffin Profiel van Griffin

neuh, sniet koud
koud is voor mietjes! zondagen = ook voor mietjes


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 23-11-2006 17:29 by Vikingblood Profiel van Vikingbloodhttp://www.fireburners.nl

In Januari e achter b en c halen...dus 27 Januari alle auto`s in Rotterdam in een bewaakte parkeerplaats zetten...


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen