IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : rijbewijs Vorige pagina | Volgende pagina
LordJohn_2
You can run but you can't hide...
Usericon van LordJohn_2
Posted 24-07-2002 18:27 by LordJohn_2 Profiel van LordJohn_2

Zijn er ook nog mensen die hun rijbewijs bij de ANWB hebben gehaald in een week tijd, dat kan namelijk ook. Ben het zelf ook van plan, moet alleen nog een jaartje wachten


Sticking feathers up your butt doesn't make you a chicken


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 24-07-2002 18:39 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 24 juli 2002 18:27 schreef LordJohn_2 het volgende:
Zijn er ook nog mensen die hun rijbewijs bij de ANWB hebben gehaald in een week tijd, dat kan namelijk ook. Ben het zelf ook van plan, moet alleen nog een jaartje wachten


Hmm.. ik weet niet zoveel van die ANWB dingen, maar het lijkt mij dat je bij 20 of 30 weken lang 1 uur of 1,5 uur les meer ervaring opdoet dan in een week lang blokken met die auto.. Bovendien zit je bij die ANWB dingen volgens mij ook een gedeelte te rijden op zo'n parcours daar bij hun, terwijl het veel beter is om meteen op de echte weg te zijn.. Maarja, dit zijn ook maar dingen die ik weer gehoord heb.. en als je ermee slaagt, wat maakt het dan uit he... echt leren rijden doe je toch pas NA dat je geslaagd bent


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 24-07-2002 18:48 by Iskariot Profiel van Iskariot

quote:
Op 24 juli 2002 18:27 schreef LordJohn_2 het volgende:
Zijn er ook nog mensen die hun rijbewijs bij de ANWB hebben gehaald in een week tijd, dat kan namelijk ook. Ben het zelf ook van plan, moet alleen nog een jaartje wachten
Je leert het een stuk beter als je gewoon les neemt, niet zo'n stoom cursus.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 24-07-2002 18:51 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 24 juli 2002 18:48 schreef Iskariot het volgende:
Je leert het een stuk beter als je gewoon les neemt, niet zo'n stoom cursus.


Volgens mij ook dus.. Ik had ook steeds even nodig om weer te wennen aan het in een auto rijden, de eerste paar weken.. Volgens mij als je zo'n stoomcursus doet, en je slaagt, maar rijdt vervolgens een maandje niet ofzo, dan weet je al niet meer welk pedaal waar zit



Trotz
Usericon van Trotz
Posted 24-07-2002 18:54 by Trotz Profiel van Trotz

Ja dat denk ik ook. Als je maar een paar uur per week les neemt dan maak je fouten, en veel verschillende fouten. En daar leer je juist van. Ook is er een grotere kans op meer verschillende situaties; weersomstandigheden, drukte, verschillende tijdstippen, licht-donker etc.
Zo'n stoomcursus moet je ook maar de tijd voor hebben, of willen vrijmaken.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 24-07-2002 19:04 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 24 juli 2002 18:54 schreef Trotz het volgende:
Ja dat denk ik ook. Als je maar een paar uur per week les neemt dan maak je fouten, en veel verschillende fouten. En daar leer je juist van. Ook is er een grotere kans op meer verschillende situaties; weersomstandigheden, drukte, verschillende tijdstippen, licht-donker etc.
Zo'n stoomcursus moet je ook maar de tijd voor hebben, of willen vrijmaken.


Ik heb zelf een les of 8 in het donker gereden, en ook nog wat in schemering.. is wel fijn, dan sta je niet zo te kijken als je na je slagen een keer in het donker rijdt en het nog nooit gedaan hebt..

Ik dacht dat het moeilijker zou zijn, maar het heeft zeker ook veel voordelen.. (borden vallen vaak meer op, omdat je de reflectie extra goed ziet in het donker,, en je ziet veel beter of er een auto uit een zijstraat komt door de lampen .)


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 24-07-2002 20:12 by TNightmare (Speciaal lid) Profiel van TNightmare

Zo'n stoomcursus heeft wel wat eigenlijk. De ervaring die je tijdens normaal lessen opdoet is erg klein vergeleken met de ervaring die je opdoet als je het papiertje binnen hebt.

Als je dat papiertje maar hebt, kun je veel ervaring op gaan doen. Natuurlijk, als je nooit gaat rijden is zo's stoomcursus zinloos, maar misschien is het rijbewijs op zich dat dan ook wel... Als je kosten/baten gaat vergelijken.


Metal Mark
wat zeggie?
Usericon van Metal Mark
Posted 24-07-2002 20:13 by Metal Mark Profiel van Metal Markhttp://www.albinoblacksheep.com/flash/you.html

ik laat me wel rijden..


sebinsagoil


Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 24-07-2002 20:14 by Triple-Dan Profiel van Triple-Danhttp://www.danielclassen.nl

heb nu nog geen rijbewijs maar laat me ook gereled rijden.........met voorkeur in bed hahahahahaha


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 24-07-2002 20:14 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

quote:
Op 24 juli 2002 20:13 schreef Metal Mark het volgende:
ik laat me wel rijden..



bah!


Suck my piss


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 24-07-2002 20:37 by elessar Profiel van elessarhttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

Ik heb mijn rijlessen er in twee maanden tijd (in de zomer) doorheen gejaagd. Het heeft het voordeel dat je langere lessen kunt nemen en bijvoorbeeld naar Amsterdam kunt gaan (ik moest afrijden in Alkmaar) en dat het toch niet al te intensief is. Drie uur lessen achterelkaar is al behoorlijk zwaar hoor!



Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 24-07-2002 20:47 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 24 juli 2002 18:27 schreef LordJohn_2 het volgende:
Zijn er ook nog mensen die hun rijbewijs bij de ANWB hebben gehaald in een week tijd, dat kan namelijk ook. Ben het zelf ook van plan, moet alleen nog een jaartje wachten
Mooi toevallig, de rijschool waar ik voor werk heeft ook de ANWB regio Noord onder z'n vleugels zitten. (Ja, wij zijn groot.) Tip: doe het niet. De kwaliteit is goed, maar de druk die op de leerlingen ligt is zó groot dat méér (veel meer) dan de helft de eerste keer puur van de zenuwen zakt. Bovendien bouw je met een 10 of 8 weekse opleiding meer ervaring op, en kan je het lekker laten inwerken, er thuis nog eens over nadenken enzo. Op papier lijkt het heel leuk allemaal, maar in de praktijk... En bovendien, een hele dag geconcentreerd achter het stuur zitten? Da's best wennen voor de meesten. (Ik doe nu de 5 daagsen voor mijn bedrijf en weet een klein beetje waar ik het over heb.)
Doe je het toch, dan veel succes, het is nl. wel mogelijk.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 25-07-2002 11:23 by Sarjenka Profiel van Sarjenkahttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

Owkeej... gisteren dus eerste rijles. Ik heb dus echt nog nooit eerder achter het stuur gezeten van een auto. Eerst werd mij uitgelegd hoe het zat met schakelen e.d. Ik werd gelijk in het diepe gegooid; gewoon gelijk door Lelystad heen "racen".

Mijn broer vertelde mij namelijk dat hij op het industrieterrein is begonnen. Ik vertelde dat tegen mijn instructeur (want ik vond het wel typisch dat hij iemand die nog helemaal niets weet gewoon in het verkeer laat rijden) en hij zei: "ik kijk eerst even wat voor vlees ik in de kuip heb; na 5 minuten zie ik al of het een drama wordt of niet"

En aldus ben ik half Lelystad doorgecrossed. Nou ja... Ik zat de eerste 2 dreven met mijn hart in mijn keel hoor! Ik moest alleen maar gas geven en af en toe schakelen. Ik mocht in het begin ook nog niet remmen. (dat deed de instructeur). Ook gelijk rotondes genomen enzo. Nou moeten jullie weten dat Lelystad erg ruim is en dat die dreven een "eitje" zijn; op de dreef heb je voorrang. Er zijn bijna geen stoplichten; alleen bij het station. Daar ben ik ook nog niet geweest.

In elk geval heb ik, volgens de instructeur, goed inzicht. Ik zie dingen al ver vooruit. Ik heb behoorlijk hardop gedacht wat ik ging doen en wat ik van het verkeer vond. "Die vrachtwagen ga ik vast raken als ik nu geen gas terugneem..." en ik nam gas terug en dat was dus goed inzicht volgens de instructeur.
*glunder*. In elk geval hoefde ik ook nog niet in mijn spiegels te kijken, dat deed hij ook nog wel even.

Maar volgende week ga ik helemaal in het diepe; dan gaan we gelijk naar Harderwijk... (Daar worden ook examens gehouden voor de regio waar ik woon).


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 25-07-2002 11:47 by chriz Profiel van chrizhttp://www.youtube.com/user/facesofcain

Ik heb bijna 2 jaar terug een 6 week cursus gedaan, maar woonde toen nog bij m'n ouders dus daarna gewoon blijven rijuh, dat helpt nog ut meest

(edit)woordje vergeten

[Dit bericht is gewijzigd door chriz op 25-07-2002 11:48]



Angel
There is no truce with the furies
Usericon van Angel
Posted 25-07-2002 14:27 by Angel Profiel van Angel

Grappig hoe de lesmethode verschilt per rijschool, ik mocht de eerste les alleen maar sturen en de tweede les alleen sturen en gas geven. Maarre...is wel leuk he, autorijden? Ik vind van wel.
Ik heb inmiddels 6 lessen gehad, en vanmiddag mijn 7e en 8e (dubbele les), maar ik heb altijd 1 probleem als ik rijles heb: het moment dat de lesauto komt voorrijden word ik doodnerveus....en rij dus ook slechter dan wanneer ik gewoon relaxed zou zijn. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?
[edit] probleem inmiddels opgelost

[Dit bericht is gewijzigd door Angel op 26-07-2002 17:12]


To all who pass that they may see, rock 'n roll is a part of me


IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 25-07-2002 15:43 by IceQueen Profiel van IceQueen

Wat is dat:een rijbewijs? Ik heb alleen maar een vrijbewijs


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


LordJohn_2
You can run but you can't hide...
Usericon van LordJohn_2
Posted 25-07-2002 17:33 by LordJohn_2 Profiel van LordJohn_2

Mijn broer heeft het gehaald bij de anwb en volgens hem viel het allemaal best wel mee en ik ga het dus denk ik ook wel doen, ik heb gewoon geen zin om bijna een jaar te wachten voordat ik officieel mag rijden.

en zoals ze het hierboven hadden over ervaring opdoen.... je zit bij de anwb bijna net zoveel in de auto alleen wat langer achter elkaar


Sticking feathers up your butt doesn't make you a chicken


Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 26-07-2002 16:38 by Sarjenka Profiel van Sarjenkahttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

quote:
Op 25 juli 2002 11:47 schreef chriz het volgende:
Ik heb bijna 2 jaar terug een 6 week cursus gedaan, maar woonde toen nog bij m'n ouders dus daarna gewoon blijven rijuh, dat helpt nog ut meest

(edit)woordje vergeten


maar heb je nu wel je rijbewijs??


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


Darkzone
The Antidote
Usericon van Darkzone
Posted 26-07-2002 19:50 by Darkzone Profiel van Darkzone

quote:
Op 22 juli 2002 15:18 schreef Sarjenka het volgende:
Ik heb de knoop doorgehakt; ik heb besloten toch maar mijn rijbewijs te gaan halen... Beter een beetje laat dan nooit zullen we maar zeggen (ik ben 32 inmiddels

Woensdagochtend eerste les... Dus menschen in Flevoland: LET OP! *grin*




Sterkte en succes ermee.
Zo moeilijk is het ook weer niet hoor.

Ik ben zelf 26 en heb ook nog geen rijbewijs. Dus er is nog hoop voor mij!


Bring The People Together


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 26-07-2002 19:52 by McDoom Profiel van McDoom

quote:
Op 25 juli 2002 11:23 schreef Sarjenka het volgende:
Owkeej... gisteren dus eerste rijles. Ik heb dus echt nog nooit eerder achter het stuur gezeten van een auto. Eerst werd mij uitgelegd hoe het zat met schakelen e.d. Ik werd gelijk in het diepe gegooid; gewoon gelijk door Lelystad heen "racen".

Mijn broer vertelde mij namelijk dat hij op het industrieterrein is begonnen. Ik vertelde dat tegen mijn instructeur (want ik vond het wel typisch dat hij iemand die nog helemaal niets weet gewoon in het verkeer laat rijden) en hij zei: "ik kijk eerst even wat voor vlees ik in de kuip heb; na 5 minuten zie ik al of het een drama wordt of niet"

En aldus ben ik half Lelystad doorgecrossed. Nou ja... Ik zat de eerste 2 dreven met mijn hart in mijn keel hoor! Ik moest alleen maar gas geven en af en toe schakelen. Ik mocht in het begin ook nog niet remmen. (dat deed de instructeur). Ook gelijk rotondes genomen enzo. Nou moeten jullie weten dat Lelystad erg ruim is en dat die dreven een "eitje" zijn; op de dreef heb je voorrang. Er zijn bijna geen stoplichten; alleen bij het station. Daar ben ik ook nog niet geweest.

In elk geval heb ik, volgens de instructeur, goed inzicht. Ik zie dingen al ver vooruit. Ik heb behoorlijk hardop gedacht wat ik ging doen en wat ik van het verkeer vond. "Die vrachtwagen ga ik vast raken als ik nu geen gas terugneem..." en ik nam gas terug en dat was dus goed inzicht volgens de instructeur.
*glunder*. In elk geval hoefde ik ook nog niet in mijn spiegels te kijken, dat deed hij ook nog wel even.

Maar volgende week ga ik helemaal in het diepe; dan gaan we gelijk naar Harderwijk... (Daar worden ook examens gehouden voor de regio waar ik woon).


Je hebt talent!


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 28-07-2002 11:11 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 25 juli 2002 17:33 schreef LordJohn_2 het volgende:
Mijn broer heeft het gehaald bij de anwb en volgens hem viel het allemaal best wel mee en ik ga het dus denk ik ook wel doen, ik heb gewoon geen zin om bijna een jaar te wachten voordat ik officieel mag rijden.

en zoals ze het hierboven hadden over ervaring opdoen.... je zit bij de anwb bijna net zoveel in de auto alleen wat langer achter elkaar
Zelf weten; veel succes iig.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 28-07-2002 15:46 by chriz Profiel van chrizhttp://www.youtube.com/user/facesofcain

quote:
Op 26 juli 2002 16:38 schreef Sarjenka het volgende:
maar heb je nu wel je rijbewijs??


yup, dacht dat dat al wel duidelijk was



Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 04-09-2002 11:30 by Sarjenka Profiel van Sarjenkahttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

Gisteren had ik mijn theorie examen...

GESLAAGD!

Is natuurlijk niet zo moeilijk, mits je goed studeert. Ik had 1 fout; achteraf dom, want ik had die vraag ook goed kunnen beantwoorden (maar ja, da's altijd achteraf gepraat).

De helft was gezakt... volgens mij ben je dan niet echt snugger hoor! Zo moeilijk is het niet, mits je dus wel goed leert.


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 04-09-2002 11:46 by altx Profiel van altx

quote:
Op 4 september 2002 11:30 schreef Sarjenka het volgende:
Gisteren had ik mijn theorie examen...

GESLAAGD!

(...)


Gefeliciteerd!


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Vomitory
ridders stinken
Usericon van Vomitory
Posted 04-09-2002 13:16 by Vomitory Profiel van Vomitory

ik raad altijd iedereen aan om gewoon wekelijkse rijles te volgen. Ik heb er ook iets meer dan een jaar over gedaan...
de meesten die zo'n verkorte cursus doen gaan ff een paar weken in de zomervakantie en raken dan in paniek als de auto begint te slippen als de winter aanbreekt.


Pritt kills the Brazilian glue-scene


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen