IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Auteur:
Topic : Tweede Wereldoorlog Vorige pagina | Volgende pagina
Beastial Blasphemer
Usericon van Beastial Blasphemer
Posted 27-04-2003 16:30 by Beastial Blasphemer Wijzig reactieProfiel van Beastial BlasphemerQuote dit bericht

quote:
Op 27 april 2003 16:26 schreef dzouwe het volgende:
Nadere uitleg?


Door dit soort boeken te lezen verandert je kijk op WO2 nogal


Trieste gast


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 27-04-2003 16:32 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 27 april 2003 16:29 schreef Iskariot het volgende:
Maar dat was meer een jaar strijd , 2 jaar niks jaar weer strijd enzo. De WOII was continue actie (niet op elk front, maar over het geheel wel).

oke, en de 80 jarige oorlog dan? of de honderd jarige oorlog, haha kom maar op met je 5 jaar


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 27-04-2003 16:35 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 27 april 2003 16:30 schreef Beastial Blasphemer het volgende:
Door dit soort boeken te lezen verandert je kijk op WO2 nogal

van wat naar wat suffie


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 27-04-2003 16:37 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 27 april 2003 16:32 schreef ghoulliette het volgende:
oke, en de 80 jarige oorlog dan? of de honderd jarige oorlog, haha kom maar op met je 5 jaar
Dat waren ook van dat soort , het was niet continue. Ook waren de aantallen manschappen wat werd ingezet in de 2e WO is vele malen groter.

[Dit bericht is gewijzigd door Iskariot op 27-04-2003 16:38]


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 27-04-2003 16:40 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

toch vind ik het van Napoleon veel knapper dat hij Rusland bereikt dan van Hitler, wel grappig dat ze beide daar hun "waterloo" vonden, en dat Hitler op de zelfde datum aanval maar dan een x-aantal jaar later. Hitler had veel bewondering voor Napoleon


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 27-04-2003 16:43 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 27 april 2003 16:40 schreef ghoulliette het volgende:
toch vind ik het van Napoleon veel knapper dat hij Rusland bereikt dan van Hitler, wel grappig dat ze beide daar hun "waterloo" vonden, en dat Hitler op de zelfde datum aanval maar dan een x-aantal jaar later. Hitler had veel bewondering voor Napoleon
Maar de beelden van Hitler's oorlog zijn leuker/zieker



[Dit bericht is gewijzigd door Iskariot op 27-04-2003 16:46]


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 27-04-2003 16:45 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 27 april 2003 16:28 schreef Iskariot het volgende:
Waar dan?


1990 golfoorlog
1992 joegoslavie
1994 joegoslavie


Oud Vuil.


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 27-04-2003 16:45 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 27 april 2003 16:43 schreef Iskariot het volgende:
Maar de beelden van Hitler's oorlog zijn leuker




Oud Vuil.


Moordlustige Hamster
Usericon van Moordlustige Hamster
Posted 27-04-2003 16:47 by Moordlustige Hamster Wijzig reactieProfiel van Moordlustige HamsterQuote dit bericht

quote:
Op 27 april 2003 16:45 schreef webblaster wim het volgende:
1990 golfoorlog
1992 joegoslavie
1994 joegoslavie

Heb je in het leger gezetten?


Welk front vinden jullie trouwens het 'leukst' of te wel: het interresantst?

Ik vind zelf het westfront erg 'leuk' omdat hier meer in steden werden gevochten en erg veel slagen zijn geweest.
Het oostfront is meer op openveld is mijn indruk.


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 27-04-2003 16:48 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 27 april 2003 16:47 schreef Moordlustige Hamster het volgende:
Heb je in het leger gezetten?





, bijna 9 jaar in de marine gezeten.


Oud Vuil.


Thanatos
Blah
Usericon van Thanatos
Posted 27-04-2003 17:00 by Thanatos Wijzig reactieProfiel van ThanatosQuote dit bericht

Van de tweede wereldoorlog interesseert de holocaust mij het meest, omdat het zo erg en buiten het menselijk brein gaat. Je kan het je niet goed voorstelle hoe het daar geweest is, maar als je in een kamp gaat dan voel je het verdriet en de horror dat er daar is geweest, het druipt er als het ware af.


IK heb Mein Kampf proberen lezen maar dat boek is eigenlijk gewoon niet te lezen.Het is wel opmerkelijk hoe een mens zo een haat kan koesteren tegenover een bepaald ras en dat over de hele wereld kan laten blijken.

Nog iets: Iedereen zegt dat het uitmoorden van de Joden of andere massamoorden niet meer mag gebeuren, maar een mens is dom en vergeet rap....

[Dit bericht is gewijzigd door Thanatos op 27-04-2003 17:04]


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 27-04-2003 17:14 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 27 april 2003 16:47 schreef Moordlustige Hamster het volgende:
Heb je in het leger gezetten?


Welk front vinden jullie trouwens het 'leukst' of te wel: het interresantst?

Ik vind zelf het westfront erg 'leuk' omdat hier meer in steden werden gevochten en erg veel slagen zijn geweest.
Het oostfront is meer op openveld is mijn indruk.

Ik vind het Oostfront leuker, omdat daar meer ontwikkeling van de strijd is geweest. In het westen is er naar mijn idee minder gebeurd.


Moordlustige Hamster
Usericon van Moordlustige Hamster
Posted 27-04-2003 17:47 by Moordlustige Hamster Wijzig reactieProfiel van Moordlustige HamsterQuote dit bericht

quote:
Op 27 april 2003 17:14 schreef Iskariot het volgende:
Ik vind het Oostfront leuker, omdat daar meer ontwikkeling van de strijd is geweest. In het westen is er naar mijn idee minder gebeurd.

In het Oostfront is inderdaad veel ontwikkeling geweest; Duitsland die de Russen ver terugdrijven maar dan opeens toch onder worden gelopen doordat ze de Russen onderschatte en door de winter.

Maar in het Westen is ook veel gebeurd, minder dan in het Oosten denk ik, maar dat komt omdat het Oostfront de hele oorlog door is geweest en het Westfront pas bij D-Day begon.


Moordlustige Hamster
Usericon van Moordlustige Hamster
Posted 27-04-2003 17:52 by Moordlustige Hamster Wijzig reactieProfiel van Moordlustige HamsterQuote dit bericht

Net mooie site gevonden: http://www.go2war2.nl/


Twone
Usericon van Twone
Posted 27-04-2003 18:08 by Twone Wijzig reactieProfiel van TwoneQuote dit bericht

voor ik metal 'ontdekte' was ik al jaren bezig met allemaal WO II(en I) stuff ,dus om op de vraag te antwoorden, ja.


Moordlustige Hamster
Usericon van Moordlustige Hamster
Posted 27-04-2003 18:11 by Moordlustige Hamster Wijzig reactieProfiel van Moordlustige HamsterQuote dit bericht

quote:
Op 27 april 2003 18:08 schreef Twone het volgende:
voor ik metal 'ontdekte' was ik al jaren bezig met allemaal WO II(en I) stuff ,dus om op de vraag te antwoorden, ja.

Bouwpakketjes en zo?

Ik wel, had eerst 1:35 maar dat was duur en ik vond het redelijk moeilijk in elkaar zetten, was toen rond de 10, weet het niet meer precies. Toen 12 gedaan, maar na tijdje ging ik het steeds minder doen, en ben er toen mee gekapt.

Ga denk ik over tijdje als ik weer genoeg geld heb een mooi bouwpakket kopen


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 27-04-2003 18:13 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

Bouwpakketten (voornamelijk vliegdekschepen en vliegtuigen) ik was nogal een vliegtuig/WO2 freak (nog steeds by the way) ik ben nu bezig deze in elkaar te zetten op 1:40 (!):

de Tomahawk Mk IIB AVG
(mooie plaatjes hebben ze daar overigens)

[Dit bericht is gewijzigd door Elfensteen op 27-04-2003 18:13]


Twone
Usericon van Twone
Posted 27-04-2003 18:36 by Twone Wijzig reactieProfiel van TwoneQuote dit bericht

quote:
Op 27 april 2003 18:11 schreef Moordlustige Hamster het volgende:
Bouwpakketjes en zo?

Ik wel, had eerst 1:35 maar dat was duur en ik vond het redelijk moeilijk in elkaar zetten, was toen rond de 10, weet het niet meer precies. Toen 12 gedaan, maar na tijdje ging ik het steeds minder doen, en ben er toen mee gekapt.

Ga denk ik over tijdje als ik weer genoeg geld heb een mooi bouwpakket kopen


o.a. bouwpakketjes ja,maar ook boeken,video's...

kheb nu een stuk of 20 WO II vliegtuigen,Spitfire,hawker tempest,Bf-109 in 3 verschillende camoeflages,Zero,Corsair enz... binnenkort beginnen aan de slagschepen & tanks.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 27-04-2003 20:30 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 27 april 2003 16:47 schreef Moordlustige Hamster het volgende:
Heb je in het leger gezetten?


Welk front vinden jullie trouwens het 'leukst' of te wel: het interresantst?

Ik vind zelf het westfront erg 'leuk' omdat hier meer in steden werden gevochten en erg veel slagen zijn geweest.
Het oostfront is meer op openveld is mijn indruk.


Ik vind geen een front "leuk" maar wat ik een van de boeienste fasen uit de oorlog vond was de slag rond (in) Stalingrad. Wat een hel moet dat zijn geweest. Hoeveel russen daar wel niet zijn gestorven(zowel door duitsers als door russen zelf). We hebben veel aan de amerikanen te danken voor maar de russen worden altijd overgeslagen terwijl die ongelooflijk veel hebben geleden.


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 27-04-2003 20:31 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

handig en i.v.b. oorlog:

DE tas om mee te nemen op festivallen: Plunjezak, daar past zo fukking veel in , ik krijg er nog een aantal gratisch!


Carnivore Cunt
Usericon van Carnivore Cunt
Posted 27-04-2003 20:37 by Carnivore Cunt Wijzig reactieProfiel van Carnivore CuntQuote dit berichthttp://www.carnivore666.tk

quote:
Op 27 april 2003 16:37 schreef Iskariot het volgende:
Dat waren ook van dat soort , het was niet continue. Ook waren de aantallen manschappen wat werd ingezet in de 2e WO is vele malen groter.


Jawel maar toch ook hutjemutje gevechten in steden enzo. D-day was lachen (???), maar in WO1 gebeurde die shit ELKE DAG!


In life there's few oppertunities to be a hero, but always a chance not to be a coward!


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 27-04-2003 20:42 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Ik vind oorlogen eigenlijk allesbehalve interessant.. Hmm, buiten het massapsychologische aspect misschien.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 27-04-2003 20:46 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 27 april 2003 20:37 schreef Carnivore Cunt het volgende:
Jawel maar toch ook hutjemutje gevechten in steden enzo. D-day was lachen (???), maar in WO1 gebeurde die shit ELKE DAG!

Naar mijn weten waren er in de 1e WO niet veel stadsgevechten. Dat was voornamelijk 1 stabiel front (wel veel doden, maar dat waren voornamelijk soldaten).

[Dit bericht is gewijzigd door Iskariot op 27-04-2003 20:47]


Carnivore Cunt
Usericon van Carnivore Cunt
Posted 27-04-2003 20:50 by Carnivore Cunt Wijzig reactieProfiel van Carnivore CuntQuote dit berichthttp://www.carnivore666.tk

Ik bedoelde veel stadgevechten in WO2... Met die shit 'die elke dag gebeurt' doelde ik op de quote van jou post...

[Dit bericht is gewijzigd door Carnivore Cunt op 27-04-2003 20:51]


In life there's few oppertunities to be a hero, but always a chance not to be a coward!


Moordlustige Hamster
Usericon van Moordlustige Hamster
Posted 29-04-2003 16:51 by Moordlustige Hamster Wijzig reactieProfiel van Moordlustige HamsterQuote dit bericht

Net weer Band of Brothers dvdtje gekeken. Deze serie geeft net als Saving Private Ryan een goed beeld van de oorlog (deels komt ook door de film techniek).
Erg chaotisch en zo.


Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen