IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Auteur:
Topic : Tweede Wereldoorlog Vorige pagina | Volgende pagina
arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 21-01-2004 19:15 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 21 januari 2004 17:07 schreef beli mawr het volgende:
Langs de hele Franse kust (van Nord Pas de Calais tot en met Normandië) vind je nog steeds de bunkers, ben ooit eens in ene geweest, best tof Langs de Belgische kust kun je ook nog steeds veel bunkers vinden uit WOII maar ook veel uit WOII, hier staan er talloze in mijn buurt. Ik vermoed dat je in Nederland ook nog veel bunkers kunt vinden
Hier aan de kust(Wassenaar) is nog wel wat te vinden. Er is hier ook een restant van de atlantic tank wal. Die muur heb ik ook weleens gezien. Naast mijn werk(ik werk aan de kust) is er een vleermuisbunker, een bunker waar nu vleermuizen in leven. Er is alleen niks van de bunker aan de strandkant te zien. Ergens voor de duinen zie ik er ook nog wel wat van, maar nergens staat gewoon nog een bunker zoals die er in de oorlog stond. Als je er eentje weet in Nederland moet je het maar zeggen. Maar daarom is het ook zo jammer dat de Duitsers grote delen van de concentratiekampen hebben verwoest, er is een stuk geschiedenis weg daardoor.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Morbidaeth
Usericon van Morbidaeth
Posted 21-01-2004 19:21 by Morbidaeth Wijzig reactieProfiel van MorbidaethQuote dit bericht

hier op landgoed Weldam staat ergens in de bossen ook nog een oude Duitse bunker

.. alwaar ik in vroeger tijden met mijn vrienden soldaatje ging spelen

[Dit bericht is gewijzigd door Morbidaeth op 21-01-2004 19:23]


wuust robuust


metal blade
Usericon van metal blade
Posted 21-01-2004 19:23 by metal blade Wijzig reactieProfiel van metal bladeQuote dit bericht

quote:
Op 21 januari 2004 19:15 schreef arrebar het volgende:
Hier aan de kust(Wassenaar) is nog wel wat te vinden. Er is hier ook een restant van de atlantic tank wal. Die muur heb ik ook weleens gezien. Naast mijn werk(ik werk aan de kust) is er een vleermuisbunker, een bunker waar nu vleermuizen in leven. Er is alleen niks van de bunker aan de strandkant te zien. Ergens voor de duinen zie ik er ook nog wel wat van, maar nergens staat gewoon nog een bunker zoals die er in de oorlog stond. Als je er eentje weet in Nederland moet je het maar zeggen. Maar daarom is het ook zo jammer dat de Duitsers grote delen van de concentratiekampen hebben verwoest, er is een stuk geschiedenis weg daardoor.


Langs de A1/A6 staan er ook een paar,
in de buurt van Muiderberg.

Van die mini bunkers.



Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 21-01-2004 19:24 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

op de kunst van IJmuiden staan ook nog een aantal bunkers. Stuk of 3,4, geloof ik.

[Dit bericht is gewijzigd door Chantalie op 21-01-2004 19:25]


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 21-01-2004 19:27 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

In Driehuis waren we er ook een paar tegengekomen.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


metal blade
Usericon van metal blade
Posted 21-01-2004 19:28 by metal blade Wijzig reactieProfiel van metal bladeQuote dit bericht

quote:
Op 21 januari 2004 19:24 schreef Chantalie het volgende:
op de kunst van IJmuiden staan ook nog een aantal bunkers. Stuk of 3,4, geloof ik.


Fort Eiland


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 21-01-2004 19:33 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 21 januari 2004 19:28 schreef metal blade het volgende:
Fort Eiland


Nooit geweten dat dat zo bekend was.

Mijn vader is vroeger ooit eens van de glijbaan af gegleden in zo'n bunker. Hij brak daarbij z'n been, en kon niet meer omhoogkomen.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Konkhra
Thrasher
Usericon van Konkhra
Posted 21-01-2004 22:24 by Konkhra Wijzig reactieProfiel van KonkhraQuote dit bericht

Misschien voor de fort fanaten hier..langs de ijssel staan ook veel bunkers die deel hebben uitgemaakt van de IJssellinie. Deze is gebouwd in de jaren '50 om de Russen buiten de deur te houden. Zeer de moeite waard om te bezoeken *tot zover de geschiedenisles van vandaag*


Glory, Glory, what one hell of a way to die


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 21-01-2004 23:21 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 21 januari 2004 22:24 schreef Konkhra het volgende:
Misschien voor de fort fanaten hier..langs de ijssel staan ook veel bunkers die deel hebben uitgemaakt van de IJssellinie. Deze is gebouwd in de jaren '50 om de Russen buiten de deur te houden. Zeer de moeite waard om te bezoeken *tot zover de geschiedenisles van vandaag*

Wat dacht je van Hoek van Holland, daar moet je eerst een bunker slopen om je huis te bouwen


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 21-01-2004 23:33 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 21 januari 2004 19:15 schreef arrebar het volgende:
Hier aan de kust(Wassenaar) is nog wel wat te vinden. Er is hier ook een restant van de atlantic tank wal. Die muur heb ik ook weleens gezien. Naast mijn werk(ik werk aan de kust) is er een vleermuisbunker, een bunker waar nu vleermuizen in leven. Er is alleen niks van de bunker aan de strandkant te zien. Ergens voor de duinen zie ik er ook nog wel wat van, maar nergens staat gewoon nog een bunker zoals die er in de oorlog stond. Als je er eentje weet in Nederland moet je het maar zeggen. Maar daarom is het ook zo jammer dat de Duitsers grote delen van de concentratiekampen hebben verwoest, er is een stuk geschiedenis weg daardoor.

Bij ons is er een domein Raversijde waar nog kanonnen en bunkers staan van WOII, nu ingericht als museum.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 22-01-2004 9:23 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 21 januari 2004 23:33 schreef beli mawr het volgende:
Bij ons is er een domein Raversijde waar nog kanonnen en bunkers staan van WOII, nu ingericht als museum.

Bij welke grote stad is dat in de buurt, het is misschien nog wel een bezoekje waard.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 22-01-2004 13:11 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

In zweden stonden, tot een paar jaar geleden, grote blokken uit rotsen aldaar gehouwen, die klaargemaakt waren om te verschepen naar Berlijn. De bedoeling was date van deze stenen een monument gebouwd zou worden, met een reusachtige buste van Hitler. ik heb hier ergens een foto liggen...

*edit* hmm, die foto is niet erg boeiend, een berg blokken

[Dit bericht is gewijzigd door aerodis op 22-01-2004 13:14]


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 22-01-2004 15:29 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

Ik heb zojuist het boek de tweede wereldoorlog in foto binnen. Staan veel mooie foto's in. Alleen jammer dat er zo weinig over het oostfront instaat.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 22-01-2004 15:33 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2004 15:29 schreef arrebar het volgende:
Ik heb zojuist het boek de tweede wereldoorlog in foto binnen. Staan veel mooie foto's in. Alleen jammer dat er zo weinig over het oostfront instaat.

Er zijn wel veel van dat soort boeken.
Oostfront heeft speciale interesse?


Konkhra
Thrasher
Usericon van Konkhra
Posted 22-01-2004 15:35 by Konkhra Wijzig reactieProfiel van KonkhraQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2004 15:33 schreef RrroooaaarrR het volgende:
Er zijn wel veel van dat soort boeken.
Oostfront heeft speciale interesse?


Wel op het oostfront werd uiteindelijk de rug van de Duitsers gebroken en qua oorlogshandelingen het meeste interessante gebied dunkt me


Glory, Glory, what one hell of a way to die


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 22-01-2004 15:41 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2004 15:35 schreef Konkhra het volgende:
Wel op het oostfront werd uiteindelijk de rug van de Duitsers gebroken en qua oorlogshandelingen het meeste interessante gebied dunkt me

Jij heet Arrebar?
Meer veldslagen in WO2 zijn interessant...


Konkhra
Thrasher
Usericon van Konkhra
Posted 22-01-2004 15:42 by Konkhra Wijzig reactieProfiel van KonkhraQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2004 15:41 schreef RrroooaaarrR het volgende:
Jij heet Arrebar?
Meer veldslagen in WO2 zijn interessant...


Nope, Ray is de naam. De slag om normandie is een hele interessante, die van de Ardennen ook


Glory, Glory, what one hell of a way to die


invictis
Usericon van invictis
Posted 22-01-2004 15:50 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

quote:
Op 21 januari 2004 23:21 schreef ElitE het volgende:
Wat dacht je van Hoek van Holland, daar moet je eerst een bunker slopen om je huis te bouwen



hoek van Holland is heilig; mooie bunkers en terrein daar en heel erg tof museum!


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 22-01-2004 20:16 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 22 januari 2004 15:33 schreef RrroooaaarrR het volgende:
Er zijn wel veel van dat soort boeken.
Oostfront heeft speciale interesse?
Ja, vooral omdat het moraal onder de mannen daar heel erg laag was. Als er in de 2e wereldoorlog ergens mannen zomaar de dood in gejaagd werden zonder dat het de legertop iets kon schelen was het daar wel. Als de Russische soldaten terugtrokken werden ze afgeknalt door andere Russen, en dat terwijl er een tekort aan minutie was. Buiten dat was Stalingrad de ultieme stadsoorlog en is dat ook nooit geëvenaard. En natuurlijk is het oostfront interessant vanwege de vele blunders die aan beiden kanten gemaakt zijn.
Ook de atoombommen op Japan vind ik boeiend. Eigenlijk vooral de dingen uit de oorlog die ik niet kan begrijpen raken me het meest.

[Dit bericht is gewijzigd door arrebar op 22-01-2004 20:18]


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 22-01-2004 20:18 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 22 januari 2004 9:23 schreef arrebar het volgende:
Bij welke grote stad is dat in de buurt, het is misschien nog wel een bezoekje waard.

Oostende, neem gewoon de trein naar Oostende (er is een rechtstreekse verbinding tussen Antwerpen (best wel handig na een fuif, de eerste trein op en slapen ) en tussen Brussel en Oostende, het is dus makkelijk te bereiken) en neem dan de tram (het tramstation is bij het buitenkomen van het station aan de linkerkant, vlakbij) richting De Panne, die rijdt ook het centrum van Oostende door (halfweg tussen Oostende en De Panne woon ik), dan stap je af aan de halte Raversijde (ongeveer 10 à 15 minuten tram), die licht er vlakbij. Het is in de buurt van de Luchthaven van Oostende, dus als je geluk hebt kun je een Antonov An-124 zien overvliegen

Domein Raversijde
[edit]effe kaartje bijgevoegd, altijd handig en edit twee de link naar de homepage bijgezet, nog handiger [/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Beli Mawr op 22-01-2004 20:31]


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 22-01-2004 20:47 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

Ik ga eens mijn pa overhalen om daar een dagje heen te gaan. Ziet er heel leuk uit.
shit ze zijn nu gesloten

[Dit bericht is gewijzigd door arrebar op 22-01-2004 20:49]


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 22-01-2004 20:48 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 22 januari 2004 20:47 schreef arrebar het volgende:
Ik ga eens mijn pa overhalen om daar een dagje heen te gaan. Ziet er heel leuk uit.

Ik zou het eens moeten bezoeken, ben er al talloze keren lmet de tram gepasseerd maar heb het nog nooit bezocht , zal ik dus één dezer doen


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Konkhra
Thrasher
Usericon van Konkhra
Posted 22-01-2004 20:55 by Konkhra Wijzig reactieProfiel van KonkhraQuote dit bericht

En toch is Normandie het mooiste als op de atlantik wall aan komt


Glory, Glory, what one hell of a way to die


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 22-01-2004 20:58 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 22 januari 2004 20:55 schreef Konkhra het volgende:
En toch is Normandie het mooiste als op de atlantik wall aan komt

Normandië is idd het mooiste op vlak van Atlantik wall, en heeft ook heel erg mooie kusten tezamen met Brettagne maar dat is, al voor mij, en ik woon er het dichtste bij , 500 à 600 km.

[Dit bericht is gewijzigd door Beli Mawr op 22-01-2004 21:04]


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Killing Zoe
Legale Strijker
Usericon van Killing Zoe
Posted 22-01-2004 21:04 by Killing Zoe Wijzig reactieProfiel van Killing ZoeQuote dit berichthttp://www.hermanfolk.nl

quote:
Op 21 januari 2004 16:03 schreef ghoulliette het volgende:
dat moet je aan de duitser vragen die die zooi verkoopt. Maar ik vond het er authentiek uitzien (maar ik ben een n00b). Hij had allerlei oorlog spul, ook sovjet spelden enzo.


Zo'n mager kereltje met donker haar, die ook speldjes heeft van Olympische Spelen 1980? Daar heb ik vorig jaar een hele zooi van die dingen gekocht. Maar die vent is geen Duitser, da's een Rus. En hij zit op iedere mogelijke vliegshow/beurs die je kan bedenken.

Maar over WOII: vooral op lokaal niveau interesseert het me, de Slag om Arnhem. Of breder gezegd: Market Garden, want het hele gebied tussen Arnhem en Nijmegen en Arnhem en Renkum was erbij betrokken. Beetje jammer dat de film over de slag (A bridge too far) in Deventer is opgenomen en er historisch gezien geen kloot klopt van de omgeving.


Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen