IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Auteur:
Topic : Tweede Wereldoorlog Vorige pagina | Volgende pagina
Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 10-04-2009 10:43 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 10 april 2009 10:20 schreef Dentz het volgende:

Zo erg waren de Duitsers niet ...


klopt:

Duitser wil gestolen fiets vergoeden
NIJKERK - Een Duitser die aan het einde van de Tweede Wereldoorlog als soldaat een fiets stal in het Gelderse Nijkerk, heeft berouw gekregen en wil betalen voor een nieuwe fiets. Dat meldde de Sint Catharina Parochie in Nijkerk vrijdag.

De fiets stond destijds voor de kerk geparkeerd, aldus de Duitse oud-soldaat in een brief aan de parochie. Op de vlucht voor geallieerde troepen, ging hij er mee aan de haal en daarvan heeft hij nu spijt. De man, die volgens de parochie anoniem wil blijven, heeft aangeboden een nieuwe fiets te vergoeden.
De parochie probeert te achterhalen van wie de fiets was, maar tot nu toe zijn er geen reacties binnen gekomen. ,,Dat wordt nog knap lastig'', aldus een parochiewoordvoerster vrijdag. Als niemand zich meldt als eigenaar van de tweewieler, gaat het geld naar een goed doel.

(ANP)





Bruce Banner


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-04-2009 11:12 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Het wachten is nog op de eerste Indië-veteraan die ergens excuses voor gaat aanbieden. Nederland is er altijd goed in met het vingertje naar anderen te wijzen, maar owee als het over de eigen geschiedenis gaat...
Duitsers hebben weer een overdreven schuldgevoel. Al die mafkezen daar die mij excuses aanbieden voor iets wat mijn opa heeft meegemaakt. Interesseert mien dat toch.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 10-04-2009 11:18 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

? je spreekt je nu wel wat toch hoor ...

Ik vraga me af wast het nu daarvan is ,, excuses aanbieden ... wij zijn toch niet verantwoordelijk voor acties van 50 jaar terug?


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 10-04-2009 11:29 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 10 april 2009 11:18 schreef Jenje het volgende:
? je spreekt je nu wel wat toch hoor ...

Ik vraga me af wast het nu daarvan is ,, excuses aanbieden ... wij zijn toch niet verantwoordelijk voor acties van 50 jaar terug?
Oh?

*kijkt naar herstelbetalingen in de vorm van ontwikkelingshulp*

Maar da's weer een heel andere discussie.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 10-04-2009 11:44 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ja dat weten we nu wel Grey .. en idd ander topic is daarvoor ..


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-04-2009 12:03 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 10 april 2009 11:18 schreef Jenje het volgende:
? je spreekt je nu wel wat toch hoor ...

Ik vraga me af wast het nu daarvan is ,, excuses aanbieden ... wij zijn toch niet verantwoordelijk voor acties van 50 jaar terug?

Mee eens. Maar alle regeringen tot nu toe hebben altijd alle Indië-gangers een hand boven het hoofd gehouden. Terwijl het niet altijd even fraai is geweest wat daar is uitgespookt.
Duitsers van mijn leeftijd hebben vaak nog de gewoonte om excuses aan te bieden voor iets waar ik niks mee te maken heb gehad. Collectief schuldgevoel slaat nergens op. Maar ik ken genoeg oud-Indië-gangers die mensen over de kling (toepasselijk) hebben gejaagd, en beweren daar nog steeds voor de volle 100% achter te staan. En tot nu toe houden alle Nederlandse regeringen hen nog steeds de hand boven het hoofd als dit verleden in toespraken of officiële gelegenheden ter tafel komt.


[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 10-04-2009 12:04]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


broer konijn
hoe zol toch met um goan?
Usericon van broer konijn
Posted 10-04-2009 13:22 by broer konijn Wijzig reactieProfiel van broer konijnQuote dit bericht

hehe, waarschijnlijk zal er over 300 jaar lovend gesproken worden over de indie periode door de dan dienstdoende premier, net zoals er nu werd gesproken over de fantastische VOC-mentaliteit


Herman van de bakker


broer konijn
hoe zol toch met um goan?
Usericon van broer konijn
Posted 10-04-2009 14:27 by broer konijn Wijzig reactieProfiel van broer konijnQuote dit bericht

http://www.youtube.com/watch?v=5KDHHh4lDz4



Het laatste nummer van 40 45 toen en nu, heeft een stuk over de T 34 die gevonden en opgevist is.

Te gek dat achteraf blijkt dat het een "overgelopen" tank blijkt te zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door broer konijn op 10-04-2009 14:29]


Herman van de bakker


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 10-04-2009 14:34 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 10 april 2009 11:18 schreef Jenje het volgende:
? je spreekt je nu wel wat toch hoor ...

Ik vraga me af wast het nu daarvan is ,, excuses aanbieden ... wij zijn toch niet verantwoordelijk voor acties van 50 jaar terug?

volgens mij heeft de bezetting van sommige gebieden tot ver in de jaren 60 geduurd. Er bestaat een enorme doofpot wanneer het om Indonesie (e.o.) gaat.

En het is wel degelijk hypocriet om van andere excuses te eisen (zoals van de japanners) maar ze zelf niet te bieden.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 10-04-2009 14:37 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Jaren '60 ... nou poe poe .. 40 jaar geleden ...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-04-2009 14:54 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 10 april 2009 14:37 schreef Jenje het volgende:
Jaren '60 ... nou poe poe .. 40 jaar geleden ...

Voor geschiedenisbegrippen heel kort. Bovendien profiteert onze economie nog volop van het koloniaal verleden op allerlei fronten. Sterker nog, in Azië wordt er door Nederlandse bedrijven volop personeel zonder rechten en tegen nauwelijks betaling verworven. Op papier is slavernij dan wel afgeschaft, maar dat zegt niks over de praktijk. Er wordt dan wel geen oorlog gevoerd, maar daar is ongeveer alles mee gezegd.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 10-04-2009 18:43 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

quote:
Op 10 april 2009 10:41 schreef Jenje het volgende:
.. hmm Mengele en andere "doctoren" hebben anders erg rare experimenten uitgevoerd ..

Lees de rest van het verhaal maar eens.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 11-04-2009 2:50 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

+ dat de huidige medische wetenschap er -echt- wel van profiteert dus.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 11-04-2009 7:47 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

nevermind...

[Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 11-04-2009 7:57]


 


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-04-2009 9:58 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 11 april 2009 2:50 schreef Greycloak het volgende:
+ dat de huidige medische wetenschap er -echt- wel van profiteert dus.
End justifies the means dus ...


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 11-04-2009 10:21 by Taets van Avezaete Wijzig reactieProfiel van Taets van AvezaeteQuote dit bericht

quote:
Op 10 april 2009 14:54 schreef bastianus het volgende:
Voor geschiedenisbegrippen heel kort. Bovendien profiteert onze economie nog volop van het koloniaal verleden op allerlei fronten. Sterker nog, in Azië wordt er door Nederlandse bedrijven volop personeel zonder rechten en tegen nauwelijks betaling verworven. Op papier is slavernij dan wel afgeschaft, maar dat zegt niks over de praktijk. Er wordt dan wel geen oorlog gevoerd, maar daar is ongeveer alles mee gezegd.


Dat de lonen in Azie laag zijn, heeft meer te maken met vraag en aanbod, dan met ons koloniaal verleden...



Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 11-04-2009 11:55 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 11 april 2009 9:58 schreef Jenje het volgende:
End justifies the means dus ...
No way. In dit geval echt no way. Het is het enige positieve dat uit deze smerige praktijken is voortgekomen.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 11-04-2009 12:22 by Taets van Avezaete Wijzig reactieProfiel van Taets van AvezaeteQuote dit bericht

Ach, Generaal MacArthur heeft een speciale Japanse legereenheid die zich bezighield met gruwelijke experimenten op krijgsgevangenen vrijstelling van rechtsvervolging gegeven in ruil voor hun onderzoeksgegevens. Die gasten verdienden net zo hard de strop als Mengele e.d...


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 11-04-2009 13:02 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 11 april 2009 10:21 schreef Taets van Avezaete het volgende:
Dat de lonen in Azie laag zijn, heeft meer te maken met vraag en aanbod, dan met ons koloniaal verleden...



Ook, maar ook met het hoe de wereldeconomie werkt. Zoals jij ook al ergens aangaf. Eerlijke handel, dat zou inderdaad beter zijn dan al die hypocriete ontwikkelingshulp waarmee het geweten wordt afgekocht.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 11-04-2009 13:17 by Taets van Avezaete Wijzig reactieProfiel van Taets van AvezaeteQuote dit bericht

quote:
Op 11 april 2009 13:02 schreef bastianus het volgende:
Ook, maar ook met het hoe de wereldeconomie werkt. Zoals jij ook al ergens aangaf. Eerlijke handel, dat zou inderdaad beter zijn dan al die hypocriete ontwikkelingshulp waarmee het geweten wordt afgekocht.


Vraag en aanbod dus...Al begint het economisch zwaartepunt steeds meer van Amerika/Europa naar China/India/Azië te verschuiven. Het zal niet lang meer gaan duren en het is een land als China die de economische regels gaat dicteren...


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 11-04-2009 13:20 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

quote:
Op 11 april 2009 12:22 schreef Taets van Avezaete het volgende:
Ach, Generaal MacArthur heeft een speciale Japanse legereenheid die zich bezighield met gruwelijke experimenten op krijgsgevangenen vrijstelling van rechtsvervolging gegeven in ruil voor hun onderzoeksgegevens. Die gasten verdienden net zo hard de strop als Mengele e.d...

Klopt, alle gegevens die Japan had verzameld zijn naar de USA gegaan. De Japanners hebben nog wel geprobeerd om het bewijs materiaal op te blazen maar ze ze hadden hun bunkers te sterk gebouwd. Beetje een epic fail momentje.

Nog een trivia: Was laatst op excursie bij Mitsubitsi en de rondleider wist met trots te vertellen dat Mitsubitsi het enige bedrijf ter wereld is dat 2 atoombommen heeft overleeft.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 11-04-2009 13:25 by Taets van Avezaete Wijzig reactieProfiel van Taets van AvezaeteQuote dit bericht

quote:
Op 11 april 2009 13:20 schreef Dentz het volgende:
Klopt, alle gegevens die Japan had verzameld zijn naar de USA gegaan. De Japanners hebben nog wel geprobeerd om het bewijs materiaal op te blazen maar ze ze hadden hun bunkers te sterk gebouwd. Beetje een epic fail momentje.

Nog een trivia: Was laatst op excursie bij Mitsubitsi en de rondleider wist met trots te vertellen dat Mitsubitsi het enige bedrijf ter wereld is dat 2 atoombommen heeft overleeft.


Japan is ook het enigste land ter wereld die twee nukes op hun dak kregen in een oorlogssituatie. Vraag me af wat er gebeurt zou zijn als het op een conventionele invasie was uitgelopen...


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 11-04-2009 13:26 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Ik denk dat USA nog een zware dobber had gehad aan Japan.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 11-04-2009 13:39 by Taets van Avezaete Wijzig reactieProfiel van Taets van AvezaeteQuote dit bericht

quote:
Op 11 april 2009 13:26 schreef Dentz het volgende:
Ik denk dat USA nog een zware dobber had gehad aan Japan.


De verliezen op Okinawa en Iwo Jima waren toch de directe aanleiding om de atoombom in te gaan zetten?


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 11-04-2009 14:04 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Het was de goedkoopste manier. Wel is het een feit dat als Japan had geweten dat de VS na 2 stuks (en een testexemplaar op eigen bodem) door hun eieren heenwaren ze gewoon doorgegaan zouden zijn met vechten.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen