IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : Digitale camera's Vorige pagina | Volgende pagina
TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 25-12-2003 19:37 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

quote:
Op 25 december 2003 18:33 schreef carnal forge het volgende:
ik heb een sony dsc*p52 vind ik zelf wel een ideaal ding, oersterk, paar keer op de grond laten donderen met me zatte hoofd. ideaal voor concert fotows als je een paar biertjes te veel op hebt.


Hey, goed punt maak je daar!


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 25-12-2003 19:38 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 25 december 2003 19:37 schreef TNightmare het volgende:
Hey, goed punt maak je daar!


Ervaring?


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 25-12-2003 19:49 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 25 december 2003 18:49 schreef cynthia het volgende:
ja..


Bruut!


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 25-12-2003 20:36 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

quote:
Op 25 december 2003 19:38 schreef altx het volgende:
Ervaring?


Als ik cd's en bier uit mijn handen laat vallen weet ik dat ik niet teveel meer moet drinken . Zou nogal zonde zijn van mijn camera op dat soort momenten.


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 01-03-2004 10:49 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Ik ben van plan binennkort een Digicam te kopen, met een bedrag van tussen de 200 en 250 euro. Wat raden jullie me aan?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-03-2004 11:45 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Doorsparen


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 01-03-2004 12:03 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 1 maart 2004 10:49 schreef Tormented soul het volgende:
Ik ben van plan binennkort een Digicam te kopen, met een bedrag van tussen de 200 en 250 euro. Wat raden jullie me aan?


Ik denk dat je dan zo'n beetje in de catagorie 3-megapixel-compact-camera's zit. In de computertotaal van Maart (enkele weken oud en op dit moment in het schap bij de bruna of in je lokale bieb) staat toevallig een uitgebreide review van een aantal van deze camera's..

Verder zou ik je aanraden rond te surfen op kieskeurig.nl, en vooral de reviews te lezen, en proberen te zorgen dat je niet in de bekende valkuilen valt van aanbiedingen ('digitale zoom' bijv, heb je totaal niets aan, dat is hetzelfde als vergroten in photoshop,, en het aantal megapixels van camera's kan ook op meerdere manieren aangegeven staan, zorg ervoor dat je zeker weet hoeveel mp je camera echt heeft,)

Verder zou ik je aanraden om voor een merk te gaan wat altijd al in de fotowereld gezeten heeft, bijv Canon, Minolta, Pentax, Nikon, of merken als Kodak en Fuji, desnoods A-merken die ingestapt zijn als Sony, maar absoluut geen prut als Trust of andere nietszeggende rotzooi. Lenzen van de eerstgenoemde merken zijn vaak veel beter, ook al hebben ze soms minder zoom of extra's ,, bij concertfoto's is bijvoorbeeld het belangrijk dat je een lens met een zo sterk mogelijke lichtgevoeligheid hebt.

De Nikon Coopix en de Canon Powershot series komen eigenlijk overal wel goed uit de test.. en Minolta Dimage ook.

Verder hangt het er vooral vanaf WAT je precies wilt fotograferen.. Wil je veel dingen fotograferen waar je niet makkelijk dichtbij kan komen dan houdt je rekening met het aantal x optische zoom, ga je veel in donker fotograferen zonder flits dan kijk je naar lichtgevoeligheid van de lens, wil je gewoon wat aankloten en veel foto's maken, dan kijk je hoeveel standaardgeheugen je krijgt bij een camera, nieuw geheugen is namelijk vrij prijzig, en bij veel camera's krijg je echt maar een minimaal kaartje (16 mb ofzo) ..

[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 01-03-2004 12:10]


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 01-03-2004 12:33 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Tnx voor de zwara uitgebreide reply .

Ik ga straks even rondsnuffelen naar camera's... en GEEN trust


Wishmaster
grrrr..
Usericon van Wishmaster
Posted 01-03-2004 12:44 by Wishmaster Wijzig reactieProfiel van WishmasterQuote dit berichthttp://www.vincearts.com

Om op die Computer totaal review te reageren, mijn camera kwam er als beste koop uit
HP Photosmart 433, 3.1 MP geen optische zoom helaas, maar ach, hij is slecht 150(ongeveer) euro, heb hem bij Megapool gehaald al aardig tijdje terug, maar hij's dus erg relaxed, zeer goedkoop en tot mijn grote verbazing ook nog als best getest


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 01-03-2004 12:54 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Ik erger me bij sommige camera's aan de lange tijd vorodat de foto genomen wordt. 2 seconden wachten bij een concert resulteerd vaak in mislukte foto's.


Wishmaster
grrrr..
Usericon van Wishmaster
Posted 01-03-2004 13:08 by Wishmaster Wijzig reactieProfiel van WishmasterQuote dit berichthttp://www.vincearts.com

hmm heb ik er nog niet mee geprobeerd, maar over 't algemeen duurt het idd even voor hij klaar is.. is idd wel frustrerend soms


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 01-03-2004 13:10 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

Daar kun je ook je camera weer op uitzoeken...


I'm not being rude. You're just insignificant.


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 01-03-2004 16:04 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

quote:
Op 1 maart 2004 10:49 schreef Tormented soul het volgende:
Ik ben van plan binennkort een Digicam te kopen, met een bedrag van tussen de 200 en 250 euro. Wat raden jullie me aan?


quote:
Op 16 december 2003 20:14 schreef Immortella het volgende:
Ik heb zelf de Samsung Digimax 360. Zie http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/search1/Samsung%20Digimax%20360.htm

Ik vind het zelf een prima ding, de foto's die ik hier post en die op mijn site staan zijn met dit dingetje gemaakt.. Hij is erg makkelijk in het gebruik en veel gebruiksopties zijn handmatig in te stellen..
Ook de kwaliteit van de foto's vind ik lang niet slecht

Edit: En je hebt hem al voor een kleine 300 euro, toen ik hem kreeg kostte hij nog 399 pleuro..


..."Hate can only create more hate"...


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 01-03-2004 18:30 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Mijn oog valt op de sony P-72 (snapshot). Mooi dingetje en ik lees er veel goeds over. Kost nu maar rond de 270 euro. iemand ervaring mee?


Darkfantasy
Usericon van Darkfantasy
Posted 01-03-2004 19:50 by Darkfantasy Wijzig reactieProfiel van DarkfantasyQuote dit berichthttp://www.myspace.com/_natasja

Ik ga er binnenkort een aanschaffen. Ik wil een goeie maar een niet te dure, mensen hier tips ?


Speak no more lies, It 's your turn to die.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 01-03-2004 20:13 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Koop een mooie 2ehands, bijv. de Sony DSC F707


Een mooie cam met vooral een erg goede lens (Carl Zeiss) en 5Mpixels resolutie.. Moet voor rond de 300 euro op marktplaats e.d. te vinden zijn.

Edit: zeg ik nou 300 euro??? Een vriend van me heeft hem voor 300 euro van 2ehands.nl afgehaald.. Op marktplaats liggen de prijzen rond de 500(!!!) euro

Edit2: Die vriend van me heeft een F505 gekocht, eerder model met 3.2 MegaPixel, ziet er verder hetzelfde uit..


[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 01-03-2004 23:49]


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 01-03-2004 23:04 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

fuji finepix 6900 + extra zoomlens

wat ik belangrijk vin is dat r de optie op zit om ongecomprimeerde fotos te maken dus ipv jpg ook de mogelijkheid om tiffs weg te saven...

dit natuurlijk naast de dingen als witbalans en sluitertijdshit etcetc

hp is uit den boze, kies voor een 'foto'merk


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-03-2004 23:07 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

HP 850 is anders een erg fijne camera met een erg fijne lens.

1 n adeeltje, de software is niet altijd even stabiel


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 01-03-2004 23:59 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 1 maart 2004 19:50 schreef Darkfantasy het volgende:
Ik ga er binnenkort een aanschaffen. Ik wil een goeie maar een niet te dure, mensen hier tips ?


Tsja, ´niet al te dure´ is nogal relatief, de prijzen lopen immers uiteen van 50 tot 1000 euro (even ervanuitgaande dat je bij de amateurcamera´s wilt blijven, maar een 0 erachter kan natuurlijk ook (canon eos 1ds) ..

De Canon Powershot G3 is een erg mooie camera, maar dan zit je al gauw op zo´n 600 euro.. voor de helft van dat geld of minder: zie mijn vorige post

..

@tormented soul: de reactietijd is inderdaad wel heel belangrijk bij concertfoto's, ook de tijd tussen de foto's (als je snel achter elkaar wilt fotograferen)


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 15-03-2004 13:41 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

Voor zwaremetalen zal ik binnekort concertfoto's moeten maken. Dit gaat natuurlijk stukken beter met een digitale camera. Ik heb een budget van 250 euro. De camera is bedoelt voor concertfoto's. Dat ik er af en toe een rat mee op de foto zet maakt niet zoveel uit. Heeft iemand een type als suggestie?


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 15-03-2004 14:29 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

ik heb lang niet zoveel verstand van digitale camera's als de meeste in deze topic en al helemaal niet met concertfotografie. maar ik heb sinds kort ee Sony Cybershot p52 en ik kan je de p72 aanraden. Die moet je wel voor 250 euro kunnen krijgen (overigens exclusief memorystick). Het enige verschil tussen de 52 en de 72 is het forumaat (overigens niet veel) en dat die laatste 3x optische zoom heeft ipv 2x. Maar het is een supersnelle camera, in tegenstelling tot vele 200 euro troep die vaak enkele seconden nodig hebben voor een foto. Voor concert fotografie kun je dat dus NIET gebruiken.


Wolveken
Usericon van Wolveken
Posted 22-03-2004 14:38 by Wolveken Wijzig reactieProfiel van WolvekenQuote dit bericht

Ik ga me er binnekort eentje aanschaffen.

heb interesse in deze camera's:

Minolta Dimage Z2
Minolta Dimage Z1
Funjilfilm FinePix S3000
Canon Powershot A80
Canon Powershot A70

Voor mij zijn vooral standaard AA batterijen belangrijk, goede lens, beetje video (liefst met geluid) en geen al te dure opslagmedia.

Die Minolta Dimage Z2 staat mij erg aan. 10x optische zoom, goede flits, video met geluid mogelijk, AA batterijen, ...

Iemand ervaring?


'Sex can be very stressful for men. You judge us on technique, sensitivity, stamina...we're just happy if you're naked...half naked...one breast'


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 22-03-2004 17:27 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 22 maart 2004 14:38 schreef Wolveken het volgende:
Ik ga me er binnekort eentje aanschaffen.

heb interesse in deze camera's:

Minolta Dimage Z2
Minolta Dimage Z1
Funjilfilm FinePix S3000
Canon Powershot A80
Canon Powershot A70

Voor mij zijn vooral standaard AA batterijen belangrijk, goede lens, beetje video (liefst met geluid) en geen al te dure opslagmedia.

Die Minolta Dimage Z2 staat mij erg aan. 10x optische zoom, goede flits, video met geluid mogelijk, AA batterijen, ...

Iemand ervaring?


Waarom wil je graag een camera met standaard AA batterijen? Een accutje lijkt mij veel langer meegaan, en laad makkelijk op. Of ben je van plan lange reizen te maken?

- Vergeet overigens niet dat je aan veel optische zoom (bijv. 10x) alleen iets hebt als je van plan bent vaak een statief bij je te hebben, anders wordt het nagenoeg onmogelijk de foto nog scherp te houden

[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 22-03-2004 17:28]


Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 22-03-2004 17:52 by Paul (Administrator) Wijzig reactieProfiel van PaulQuote dit berichthttp://https://www.brainoverload.nl/

quote:
Op 15 maart 2004 13:41 schreef arrebar het volgende:
Voor zwaremetalen zal ik binnekort concertfoto's moeten maken. Dit gaat natuurlijk stukken beter met een digitale camera. Ik heb een budget van 250 euro. De camera is bedoelt voor concertfoto's. Dat ik er af en toe een rat mee op de foto zet maakt niet zoveel uit. Heeft iemand een type als suggestie?
Digitaal is niet altijd zaligmakend hoor. Zeker niet bij concertfotos (waar je vaak niet mag flitsen). Dan kan je beter een "analoge" camera hebben met een rolletje van asa1600 want die digitale cameras zijn over het algemeen niet zo lichtgevoelig.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-03-2004 17:55 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 22 maart 2004 17:52 schreef Paul het volgende:
Digitaal is niet altijd zaligmakend hoor. Zeker niet bij concertfotos (waar je vaak niet mag flitsen). Dan kan je beter een "analoge" camera hebben met een rolletje van asa1600 want die digitale cameras zijn over het algemeen niet zo lichtgevoelig.
MOet je een goeie digitale kopen


Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen