IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : Digitale camera's Vorige pagina | Volgende pagina
Skip
Usericon van Skip
Posted 08-05-2005 14:04 by Skip Wijzig reactieProfiel van SkipQuote dit berichthttp://members.home.nl/yoko

De body kun je voor 800-900 nieuw kopen. 650 2e hands is dus wel oke.

[Dit bericht is gewijzigd door Skip op 08-05-2005 14:04]



arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 08-05-2005 22:49 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

Ik zit nu al te denken aan een nieuwe camera, kheb een hele mooie olympus zien liggen voor 900 euro, maarja dan moeti k wel eerst de mijne zien te verkopen.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 09-05-2005 18:46 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

quote:
Op 8 mei 2005 14:02 schreef Digerdoden het volgende:
ik kan een nikon D70 voor 650 van iemand overnemen.. iemand een idee hoe duur de lenzen hiervoor zijn?


Dat is niet te zeggen.. De standaard lens die normaal gesproken in de Nikon D70 kit zit, kost zo'n 150 á 200 euro geloof ik. Maar lenzen heb je in alle soorten en maten, en vooral in alle prijsklasses (vanaf zo'n 100 euro tot duizenden euro's).


..."Hate can only create more hate"...


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 01-10-2005 14:41 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Hmmm, binnenkort een nieuwe digicam aanschaffen. Budget is rond de 500 euro, we willen de cam o.a. voor concertfotografie gebruiken.

Wat zijn aanraders binnen die prijsklasse? Misschien een goede site met reviews?

Thnx


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 01-10-2005 14:45 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

Ik heb zelf een ixus50, die is rond de 300 E. Scheelt je wat knaken en je zou er prima concerten mee kunnen fotograferen


"This one is older than shit, heavier than time!"


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 01-10-2005 14:46 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Linkje?

Of is om een foto vragen meer on-topic


Anyway: ook een optie, dan blijft er wat geld over voor accesoires (extra geheugenkaartje 'n stuff..)


Nameless shadow
Usericon van Nameless shadow
Posted 01-10-2005 14:49 by Nameless shadow Wijzig reactieProfiel van Nameless shadowQuote dit berichthttp://jeroendekker.com

quote:
Op 1 oktober 2005 14:46 schreef Snaack het volgende:
Linkje?

Of is om een foto vragen meer on-topic


Anyway: ook een optie, dan blijft er wat geld over voor accesoires (extra geheugenkaartje 'n stuff..)


http://www.dpreview.com/reviews/specs/Canon/canon_sd400.asp
Op die site vind je wel meer camera's



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 01-10-2005 14:52 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2005 14:49 schreef Nameless shadow het volgende:
http://www.dpreview.com/reviews/specs/Canon/canon_sd400.asp
Op die site vind je wel meer camera's


THNX!


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 01-10-2005 15:22 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht



"This one is older than shit, heavier than time!"


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 01-10-2005 15:26 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2005 14:52 schreef Snaack het volgende:
THNX!


Hey Snaack,

bij concertfotografie is een van de belangrijkste dingen aan je camera hoe deze presteerd in low-light-situations. Je kan nog zoveel megapixels of zoom hebben, als je lens niet heel lichtsterk is kan je je camera net zo goed thuis laten.
Kijk dus vooral daar naar. Voor jou budget kun je geen Spiegelreflex digi kopen, maar wel een redelijk goede SRL-like. Hoe de camera presteerd bij weinig licht kun je herkennen in reviews aan:
- Het F-getal van de lens die erop zit. Dit moet zo LAAG mogelijk zijn (bijv. 2.0-of 2.4 bij een goede lens, 2.8 is ook nog ok, daarboven verlies je al veel licht bij fotograferen.
- De ISO waarde die je kan instellen. Deze moet zo HOOG mogelijk zijn, bij voorkeur tot 1600 maar dat zal je niet snel aantreffen met jou budget, 800 misschien, 400 zeker. Verder staat er bij veel reviews ook wel iets over de ruis. Deze wordt steeds aanweziger naar mate je hogere ISO instelt, en de ene camera gaat daar beter mee om dan de andere.

- Verder zijn er nog camera's met een Image Stabilisation Program, of iets soort gelijks, wat trillingen bij het vasthouden van de camera corrigeert. Als dat goed werkt helpt het je ook zeer bij concertfotografie, omdat je dan met weinig licht en dus lange sluitertijden te maken hebt, waarbij stilhouden zeer lastig kan zijn (zeker in een pit


Probleem is dat je met een budget van +/- 500 - 600 euro wel een hele mooie SRL-like kan kopen, bijvoorbeeld de Canon Powershot Pro1, De Nikon 8800, de gloednieuwe Panasonic FZ30 of misschien zelfs de gloednieuwe Fuji S9000, maar het blijft altijd moeilijk bij weinig licht, dan moet je toch naar een digitale spiegelreflex. Zelf werk ik ook met een Canon Powershot Pro1, en dat gaat de ene keer beter dan de andere keer.

[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 01-10-2005 15:38]


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 01-10-2005 23:40 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

Eigenlijk heeft Vince alles al gezegd Ik heb zelf een Canon Powershot G5 en die bevalt me qua lichtgevoeligheid en ruis op zich redelijk (niet super, maar ik heb er toendertijd ook 'maar' 425 euro voor betaald) voor concertfotografie. Het enige dat ik echt mis is de bovengenoemde stabilisatie, danwel in de lens zelf danwel in de software. Bij de lichtinstellingen voor op een podium kan ik vaak niet of nauwelijks inzoomen of de beweging van mijn lichaam veroorzaakt onscherp beeld en da's heel jammer.

Ben daarom zelf ook weer naar iets nieuws op zoek.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 02-10-2005 12:21 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Bedankt voor de nuttige info, Valorian en Helmet

Ik ga eens wat snuffelen op internet.


Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 02-10-2005 12:41 by Morgil Wijzig reactieProfiel van MorgilQuote dit bericht

quote:
Op 8 mei 2005 14:02 schreef Digerdoden het volgende:
ik kan een nikon D70 voor 650 van iemand overnemen.. iemand een idee hoe duur de lenzen hiervoor zijn?


Rond de 200 euro kun je wel een leuk kitlensje kopen. 650 vind ik trouwens wel erg duur voor een tweedehandsje, ik kom ze regelmatig tegen voor 400.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 02-10-2005 13:53 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Inderdaad. Voor zo'n 700 euro heb je al een nieuw exemplaar van de D70.

@Digerdoden: Lenzen voor spiegelreflex-digi's kan je zo duur maken als je wilt. Het begint vrij goedkoop, als je en tweedehands lenzen koopt en ook nog eens lenzen die niet van Nikon zijn koopt (zijn er zat die op Nikon body's passen, zoals Sigma, Cosina, Tamron, etc),, als je tweedehands Nikon lenzen koopt wordt het al duurder, nieuwe Nikon lenzen zijn al helemaal prijzig en wil je ook nog lichtsterke goede objectieven dan moet je diep in de buidel tasten..


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 03-10-2005 13:52 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Hmmm, net de Panasonic Lumix DMC-FZ5 zien staan (450 euro nieuw). Erg positieve review over gelezen, hij komt er t.o.v. andere camera's in die prijsklasse erg goed vanaf.

Vooral de VenusII engine schijnt teringsnel en goed te werken.

Hmmm...


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 03-10-2005 19:20 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

*kick*

Deze ga ik morgen dus waarschijnlijk halen


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 03-10-2005 23:30 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2005 14:46 schreef Snaack het volgende:
Linkje?

Of is om een foto vragen meer on-topic


Anyway: ook een optie, dan blijft er wat geld over voor accesoires (extra geheugenkaartje 'n stuff..)


Die ken je Sjaak. Dat is dezelfde als ik heb.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


AngelOfDeath
...So what's zsie problem?
Usericon van AngelOfDeath
Posted 03-10-2005 23:34 by AngelOfDeath Wijzig reactieProfiel van AngelOfDeathQuote dit bericht

Moet 'r nog iemand een Minolta Dimage Z3 kopen?


"Metal gaat nooit dood; zélfs als er een bom valt speelt er nog ergens een kakkerlak een riff"


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 03-10-2005 23:39 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 3 oktober 2005 19:20 schreef Snaack het volgende:
*kick*

Deze ga ik morgen dus waarschijnlijk halen


Deze camera heb je via een internetwinkel al vanaf 369 euro... scheelt je toch een hoop.

http://www.tweakers.net/pricewatch/110292


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 04-10-2005 0:10 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 04-10-2005 1:21]


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 04-10-2005 4:08 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

Nog een site met deglijke reviews... www.dcresource.com



WhiteMetalGay
Waarheen, waarvoor?
Usericon van WhiteMetalGay
Posted 04-10-2005 13:49 by WhiteMetalGay Wijzig reactieProfiel van WhiteMetalGayQuote dit berichthttp://www.thehun.com

Of je koopt een Konica Minolta Z10:



Hersenloze Mayonaise eten


AngelOfDeath
...So what's zsie problem?
Usericon van AngelOfDeath
Posted 04-10-2005 22:11 by AngelOfDeath Wijzig reactieProfiel van AngelOfDeathQuote dit bericht

Jij had een mooi plekkie vooraan daar.
Attema? SoD niet?


"Metal gaat nooit dood; zélfs als er een bom valt speelt er nog ergens een kakkerlak een riff"


WhiteMetalGay
Waarheen, waarvoor?
Usericon van WhiteMetalGay
Posted 05-10-2005 9:17 by WhiteMetalGay Wijzig reactieProfiel van WhiteMetalGayQuote dit berichthttp://www.thehun.com

De foto is vanachter uit de zaal...bij de bar


Hersenloze Mayonaise eten


spectre
Usericon van spectre
Posted 22-09-2006 14:13 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ik wil binnenkort een profesioneel toestel kopen. Als ik het goed heb dan moet ik zoeken naar een model met een losse lens want de kwalitiet van de foto wordt mede bepaald door de lens. Iemand een goede tip?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen