IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Black metal naar de kloten Vorige pagina
karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 30-04-2003 0:24 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

het is gewoon populairder geworden en volgens mij ligt dat ook wel wat aan internet. een beetje nieuwsgierige nieuweling heeft zo het een en ander gevonden... ik vraag me af in hoeverre dat een positieve beweging is.

internet -> populariteit -> massa -> meer bands -> kwaliteit daalt -> grote labels in opkomst -> ziet door het bos de bomen niet meer omdat iedereen claimt underground te zijn

Je moeder.

Sater
Usericon van Sater
Posted 30-04-2003 0:24 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 30 april 2003 0:20 schreef Gangrad het volgende:
ok, ik snap je punt en ik ben het er wel mee eens. Maar wat wil je als MTV nieuws uitzend over Mayhem (met dat schapekop gedoe)

ok dan

Maar dat van MTV, is dat echt waar?
Je zou toch zeggen dat niemand daar boodschap aan heeft omdat Mayhem niet daar gedraaid wordt...

one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe

Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 30-04-2003 0:26 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

quote:
Op 30 april 2003 0:19 schreef Sater het volgende:
Nee ze waren niet obscuur enzo, maar wel obscuurder dan tegenwoordig, dat probeer ik te zeggen. Als ik 3 jaar geleden de naam Mayhem liet vallen wist niemand waar ik het over had, en nu hebben (vergelijkbare mensen) wel een beetje een idee van wat black metal is, niet echt natuurlijk, maar ze kennen het fenoneem wel.

Maar dat was 3 jaar geleden ook al zo...

I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing

Sater
Usericon van Sater
Posted 30-04-2003 0:28 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 30 april 2003 0:24 schreef karnivoor het volgende:
het is gewoon populairder geworden en volgens mij ligt dat ook wel wat aan internet. een beetje nieuwsgierige nieuweling heeft zo het een en ander gevonden... ik vraag me af in hoeverre dat een positieve beweging is.

internet -> populariteit -> massa -> meer bands -> kwaliteit daalt -> grote labels in opkomst -> ziet door het bos de bomen niet meer omdat iedereen claimt underground te zijn

Voor mij persoonlijk is het positief, mijn eerste echte black metal cd was under a funeral moon, en die kocht in een (toen nog bestaande) rock/metalzaak, later ging ik wat meer info over die band opzoeken op internet, en kwam vanzelf uit bij namen als mayhem, burzum enz. Toen ben ik dat ook allemaal gaan beluisteren en kopen en ik moet zeggen dat ik heel veel muziek niet had willen missen. Internet blijft trouwens handig, tips over bands enzo komen toch daar vandaan (op de tips van mensen die ik spreek met het uitgaan na)

Sater
Usericon van Sater
Posted 30-04-2003 0:28 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 30 april 2003 0:26 schreef Voice Of Doom het volgende:
Maar dat was 3 jaar geleden ook al zo...

In mijn (belevings)wereld niet...zo tevreden?

Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 30-04-2003 0:30 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

quote:
Op 30 april 2003 0:28 schreef Sater het volgende:
In mijn (belevings)wereld niet...zo tevreden?

Nee.

Ik ben nooit tevreden!

I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing

Sater
Usericon van Sater
Posted 30-04-2003 0:30 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

dat vage vermoeden kreeg ik al ja...

Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 30-04-2003 9:53 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Ik heb hier al een paar topics over internet gelezen.Op zich is het makkelijker dan vroeger om achter iets komen van een of andere band waar je nieuwsgierig naar bent.Het nadeel is dat elke drol in aanmerking komt met deze scene en dan gaat denken heel stoer te zijn en gaat claimen true te zijn.
Dan heb ik toch liever de manier waarop het vroeger ging.De geinteresseerden moesten echt moeite doen om iets te weten te komen/iets te bemachtigen op blackmetal gebied.Alles was inderdaad meer obscuur vroeger(en dan praat ik niet over 3 jaar terug maar over 10/13 jaar terug).De tijd dat je nog demo's bestelde bij bands en brieven schreef.Tegenwoordig is het effe snel downloaden en wat info van internet halen.De "verbondenheid" met de scene is zo wat verloren gegaan.Ik moet wel zeggen dat er nog altijd uitzonderingen op de regel zijn

En dat true/untrue gediscussieer,laat dat toch achterwege mensen.Niemand is true of untrue.Blackmetal staat ook voor dingen doen die je zelf wil en dus ook luisteren naar de muziek die jij wil luisteren.Daar hebben anderen niks mee te maken.

Hub de Gallier RIP 17-03-2013

Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 30-04-2003 10:00 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Het is met alle soorten metal even erg gesteld vind ik. Het is niet meer echt underground, het is niet echt mainstream en elke dire akkoorden verschijnen op CD.

Metal moet gewoon weer helemaal de underground in... maar dat zie ik niet meteen gebeuren.

[Dit bericht is gewijzigd door Count Usher op 30-04-2003 10:01]

When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.

Hub de Gallier
Posted 30-04-2003 10:10 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Zolang ik mijn muziek kan luisteren en anderen zich daar niet mee bemoeien vind ik alles prima.

Sater
Usericon van Sater
Posted 30-04-2003 12:44 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 30 april 2003 9:53 schreef Hub de Gallier het volgende:
...De tijd dat je nog demo's bestelde bij bands en brieven schreef....

Dat doen heel veel mensen nog steeds toch?

Hub de Gallier
Posted 30-04-2003 12:48 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 30 april 2003 12:44 schreef Sater het volgende:
Dat doen heel veel mensen nog steeds toch?
Da's waar maar dat zijn toch wel uitzonderingen tegenwoordig.
Toegegeven,internet is heel makkelijk maar ik prefereer nog altijd brieven e.d.
(ik zal wel een ouderwetse oude lul zijn ).

[Dit bericht is gewijzigd door Hub de Gallier op 30-04-2003 12:49]

Sater
Usericon van Sater
Posted 30-04-2003 12:51 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 30 april 2003 12:48 schreef Hub de Gallier het volgende:
Da's waar maar dat zijn toch wel uitzonderingen tegenwoordig.
Toegegeven,internet is heel makkelijk maar ik prefereer nog altijd brieven e.d.
(ik zal wel een ouderwetse oude lul zijn ).

Daar hoef je niet oud voor te zijn hoor, ik vind het ook leuker om geld in een envelopje te stoppen en een handgeschreven brief erbij en dan een paar dagen later een zwart/wit gekopieerd teepje in de bus te hebben dan te emailen en te internetbankieren en te downloaden.

Hub de Gallier
Posted 30-04-2003 13:05 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 30 april 2003 12:51 schreef Sater het volgende:
Daar hoef je niet oud voor te zijn hoor, ik vind het ook leuker om geld in een envelopje te stoppen en een handgeschreven brief erbij en dan een paar dagen later een zwart/wit gekopieerd teepje in de bus te hebben dan te emailen en te internetbankieren en te downloaden.
Inderdaad,altijd leuk om weer een ouderwetse tape thuis te krijgen met een handgeschreven brief

istharol
Perished and Forgotten
Usericon van istharol
Posted 30-04-2003 13:08 by istharol Wijzig reactieProfiel van istharolQuote dit bericht

Niks mooiers dan een pakketje met tapes/ep/lp's van onbekende bands erin

Hub de Gallier
Posted 30-04-2003 13:09 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 30 april 2003 13:08 schreef istharol het volgende:

helemaal mee eens

Thyran
Soul of Blasphemy
Usericon van Thyran
Posted 30-04-2003 13:11 by Thyran Wijzig reactieProfiel van ThyranQuote dit berichthttp://www.opgeroth.tk

Ik kan nu ook wel gaan lopen kankeren op het internet en al de technologische vernieuwingen die ervoor hebben gezorgd dat zelfs de vroeger vrij ontoegankelijke black metal scene heden ten dage voor iedereen met internet binnen te dringen is. Ik ga niet op internet kankeren omdat ik via internet zelf bijna alles wat ik over black metal weet heb geleerd. Ik ben het wel met de mensen eens dat er door internet een hoop posers de black metal scene zijn binnengedrongen.

I welcome you to a world pitch black

karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 30-04-2003 14:31 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

ik meer via vrienden dan internet maar het heeft ook wel wat geholpen. en zoals eerder gezegd is de drempel daardoor verlaagd waardoor je niet meer alles ervoor over hoeft te hebben. ach die kern is er nog wel maar niet bereikbaar voor de meeste internetters hehehe

Je moeder.

Sater
Usericon van Sater
Posted 30-04-2003 14:39 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 30 april 2003 13:08 schreef istharol het volgende:

precies, als ik iets heb besteld zit ik er heel de dag aan te denken wanneer het nou binnenkomt

Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com