IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Black metal naar de kloten Vorige pagina | Volgende pagina
Sater
Usericon van Sater
Posted 29-04-2003 15:46 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Misschien is verneuken een verkeerd gekozen woord, maar ik vraag me ook af hoe underground black metal nog is als ik Darkthrone shirts zie hangen in een of ander gay slipknotpatchwinkeltje.
Het is leuk om iets speciaals te hebben en als iedereen er dan mee wegloopt om stoer te zijn is dat storend. Mensen die blaten over hoe tof harde metal is, maar de spirit niet begrijpen, verneuken het toch wel een beetje.

one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe

Def
Nu? Ja, NU!!
Usericon van Def
Posted 29-04-2003 15:52 by Def Wijzig reactieProfiel van DefQuote dit bericht

Wat een onzin.

Punt 1: Slipknot is niet gay . Laten we eerlijk zijn, die drummer en zanger brullen menig blackmetal band eruit, en het feit dat ze Dark Funeral meenemen op toer door Amerika, en als soundcheck een setje Morbid Angel doen moet ze toch een beetje krediet geven. Hey, het is een zooitje commerciele hoeren, maar ze doen het wel lekker.

Anyway, Black Metal kom je overal tegen natuurlijk. Ik word er WEL moe van dat iedereen loopt te zeiken dat hun favoriete bandje niet op Wacken/Dynamo staat, dat hun favoriete bandje niet wordt gedraaid op radio, dat metal genegeerd wordt, dat het oh zo moeilijk is om aan die ene goede release te komen etc. En dan hangt er godverdegodver een Darkthrone (wat ook de meest overschatte band na Limp Bizkit is) shirt in de winkel en dan is het WEER niet goed.

Dat gezeik! Darkthrone is nu eenmaal een hele bekende band! Nog niet opgevallen? Niet zo dom doen nu.

karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 29-04-2003 15:56 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

darkthrone underground?

Je moeder.

Kramy
Usericon van Kramy
Posted 29-04-2003 15:57 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Wat is dat dat "Darkthrone" ?

Sater
Usericon van Sater
Posted 29-04-2003 16:09 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 29 april 2003 15:56 schreef karnivoor het volgende:
darkthrone underground?

Blijkbaar niet meer en dat was ook mijn punt...

Sater
Usericon van Sater
Posted 29-04-2003 16:10 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 29 april 2003 15:52 schreef Def het volgende:
Punt 1: Slipknot is niet gay

daar gaan we weer....

Def
Nu? Ja, NU!!
Usericon van Def
Posted 29-04-2003 16:14 by Def Wijzig reactieProfiel van DefQuote dit bericht

Dat was niet het punt waar 't om ging, ik zet er niet voor nix een smilie bij.

Maar ga ff in op dat andere, beetje makkelijke reactie geef je nu.

GalleryOfSuicide
Wat is de meest gestelde vraag Bruno?
Usericon van GalleryOfSuicide
Posted 29-04-2003 16:24 by GalleryOfSuicide Wijzig reactieProfiel van GalleryOfSuicideQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/GRIND-ATTACK

quote:
Op 19 oktober 2001 21:47 schreef XnegativeX het volgende:
Ik heb niet wat nummers van de nieuwe Enslaved gedownload, en ook na het horen van de nieuwe Emperor kan ik alleen maar zeggen: "Black metal gaat naar de kloten"

2 bands is wel wat meer dan de hele scene dombo

" De kermis ketting van Bruno Santanera op sterven na dood"

GalleryOfSuicide
Wat is de meest gestelde vraag Bruno?
Usericon van GalleryOfSuicide
Posted 29-04-2003 16:28 by GalleryOfSuicide Wijzig reactieProfiel van GalleryOfSuicideQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/GRIND-ATTACK

quote:
Op 23 april 2003 12:35 schreef VUIG het volgende:
ontwikkelen heet dat

precies... en Immortal is trouwes helemaal nie naar de klote

" De kermis ketting van Bruno Santanera op sterven na dood"

Sater
Usericon van Sater
Posted 29-04-2003 17:41 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Oke, hier je verdieping.

Punt 1: Slipknot is niet gay . Laten we eerlijk zijn, die drummer en zanger brullen menig blackmetal band eruit,
Het gaat mij niet erom wie het hardst is, Burzum is niet sneller dan Slipknot, maar klinkt m.i. wel vele malen kwaadaardigen en duisterder.

en het feit dat ze Dark Funeral meenemen op toer door Amerika, en als soundcheck een setje Morbid Angel doen moet ze toch een beetje krediet geven.

Dat zegt meer over DF en Ma dan over Slipknot...

Hey, het is een zooitje commerciele hoeren, maar ze doen het wel lekker.

Anyway, Black Metal kom je overal tegen natuurlijk. Ik word er WEL moe van dat iedereen loopt te zeiken dat hun favoriete bandje niet op Wacken/Dynamo staat, dat hun favoriete bandje niet wordt gedraaid op radio, dat metal genegeerd wordt, dat het oh zo moeilijk is om aan die ene goede release te komen etc. En dan hangt er godverdegodver een Darkthrone (wat ook de meest overschatte band na Limp Bizkit is) shirt in de winkel en dan is het WEER niet goed.

Van mij hoeft metal niet op tv te komen, ik vind het stukken leuker om 'een besloten clubje' te hebben, tips van mede metalliefhebbers krijgen en uit (E)zines e.d.

Dat gezeik! Darkthrone is nu eenmaal een hele bekende band! Nog niet opgevallen? Niet zo dom doen nu.
Zo bekend zijn ze niet (wel in het metal wereldje) het gaat mij er meer om dat als Darkthroneshirts in populaire 'alto'winkels hangen veel mensen die de muziek niet kennen of slechts 'lekker vinden beuken' er mee weglopen.

Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 29-04-2003 18:09 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Blijkbaar blijft dit in zinloze discussie hier
Alleen maar voor en tegenstanders zonder met goede argumenten te komen.

En Darkthrone niet meer underground omdat een shirtje in een alto winkel hangt Wat kan de band daar zelf aan doen,daar al eens over nagedacht?Je zou misschien ook eens kunnen kijken naar distributeurs die zorgen dat de shirtjes overal komen te hangen(van wat voor band ook).
Er word teveel op de bands afgegeven zonder dat de band daar vaak zelf iets aan kan doen.En wat dan nog?Dan hangt er maar zo'n shirtje in een alto winkel.Veranderd dat iets aan de kwaliteit van de muziek?Dacht het van niet!!!

Niks persoonlijks tegen niemand hier maar het valt wel op dat het de "nieuwere" generatie blackmetal fans is die het meeste klaagt over "het niet meer underground zijn".Juist de mensen die(in de meeste gevallen) nog niet eens zo lang deze muziek kennen.

Hub de Gallier RIP 17-03-2013

Sater
Usericon van Sater
Posted 29-04-2003 19:07 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Ik geef ook niet af op de band, en het klopt dat ik nog maar ruim 3 jaar naar black metal luister, maar wat me er in trok, zeker toen ik er net naar begon te luisteren, is dathet onbekend was, en het is jammer als die illusie teniet gedaan wordt.

Hub de Gallier
Posted 29-04-2003 19:16 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

OK,da's ook voor mij een van de redenen geweest dat ik naar blackmetal ben gaan luisteren zo rond '92.Het onbekende in het metalwereldje.
Maar om terug te komen op de reactie over zo'n Darkthrone shirtje(sorry,weet niet of jij dit zei of iemand anders) maar drie jaar terug was Darkthrone al heel bekend en waren de shirts overal te krijgen en ze zijn nog wel langer dan 3 jaar heel bekend dus...

Verder denk ik niet dat die illusie teniet word gedaan(in mijn ogen dan).Bij de bands is er niet veel veranderd de laatste 3 jaar.Het is de industrie er omheen die erg veranderd.

[Dit bericht is gewijzigd door Hub de Gallier op 29-04-2003 19:20]

Heer Krieg
Verban Heer Krieg onmiddelijk, nee toch i love ZM.
Usericon van Heer Krieg
Posted 29-04-2003 19:32 by Heer Krieg Wijzig reactieProfiel van Heer KriegQuote dit bericht

A blaze is een mijlpaal in de Black Metal.
Dus het is echt wel langer dan die drie jaar.

Hub de Gallier
Posted 29-04-2003 19:35 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 29 april 2003 19:32 schreef Heer Krieg het volgende:
A blaze is een mijlpaal in de Black Metal.
Dus het is echt wel langer dan die drie jaar.
Ablaze is zeker een mijlpaal maar dat was niet de strekking van mijn verhaal.Lees ook maar mijn voorgaande post

Sater
Usericon van Sater
Posted 29-04-2003 20:25 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Hub, je hebt zeker wel gelijk, maar vroeger waren er minder metalshirts in winkels dan tegenwoordig, dat probeer ik eigenlijk te zeggen. Nochtans maakt het mij niet zo heel veel uit, maar ik vind het wel jammer dat mensen met je 'eigen' ding aan de haal gaan.

Heer Krieg
Verban Heer Krieg onmiddelijk, nee toch i love ZM.
Usericon van Heer Krieg
Posted 29-04-2003 20:26 by Heer Krieg Wijzig reactieProfiel van Heer KriegQuote dit bericht

quote:
Op 29 april 2003 19:35 schreef Hub de Gallier het volgende:
Ablaze is zeker een mijlpaal maar dat was niet de strekking van mijn verhaal.Lees ook maar mijn voorgaande post

Sorry, maar ga verder.

attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 29-04-2003 20:49 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 29 april 2003 15:52 schreef Def het volgende:
Wat een onzin.

Punt 1: Slipknot is niet gay . Laten we eerlijk zijn, die drummer en zanger brullen menig blackmetal band eruit, en het feit dat ze Dark Funeral meenemen op toer door Amerika, en als soundcheck een setje Morbid Angel doen moet ze toch een beetje krediet geven. Hey, het is een zooitje commerciele hoeren, maar ze doen het wel lekker.

Het zou pas echt cool zijn als ze een Morbid angelcover tijdens het optreden zouden spelen.(met stuiterend clown op de achtergrond ). Maar goed, ik hoop wel dat Slipknot een derde cd uitbrengt want "Iowa" was super.

Cruel Dark Beast
-Morbid Nightmare-
Usericon van Cruel Dark Beast
Posted 29-04-2003 23:27 by Cruel Dark Beast Wijzig reactieProfiel van Cruel Dark BeastQuote dit bericht

quote:
Op 22 april 2003 23:57 schreef Dwaallicht het volgende:
Hmmm, dat zijn precies mijn favoriete albums van genoemde bands.

Al zijn het allemaal ook behoorlijke klassiekers...
Zelf ben ik me behoorlijk gaan ergeren aan de meeste hedendaagse black metal, ik volg het dan ook niet meer actief. Òf het is truer-than-thou vol met Blasphemy-rip-offs en slecht gespeelde torture-cellar-black metal die ook nog eens gevrijwaard is van enige vorm van visie, òf het is 'open minded' en er worden allemaal 'invloeden' opgehangen aan een stel saaie rocksongs. Dan krijg je dus meuk als die moderne noorse school (Satyricon, Zyklon, Myrkskog, Dodheimsgard.... en als je pech hebt gaan ze nog 'cyber'/spacey ook (wederom Dodheimsgard, Manes, Aborym, Kovenant... )... ook zijn er veel bands die het over de latere Emperor-boeg gooien, zoals bv. het genadeloos saaie Anorexia Nervosa of Seth, of Old Man's Child of zelfs Dimmu Borgir...
Overgeproduceerd, ear candy, oninteressant.

Nee, geef mij maar een band als Nehëmah waar ik met volle teugen van kan genieten, veel sfeer, competente muzikanten en echt Black Metal, zeer occult en duister. Of Craft.... ... of Antaeus, ERG bruut!! Judas Iscariot is ook niet te versmaden (ook de nieuwe niet). Averse Sefira, een andere goede naam, en de toppers uit Amerika wat mij betreft: Grand Belial's Key (check 'Judeobeast Assassination'!!). 'Tara' van Absu is nog zo'n goede (black) metal release, en als je dan toch bezig bent met genrevervaging kan je net zo goed de nieuwe Immolation ook meepakken.
Ook de nieuwe Abigor (bombastisch, technisch, extreem, zeerrr gevarieerd) kan me zeer bekoren.

Er is nog genoeg te vinden voor een zeikerd als ik, maar met die droge 'stripped down' black metal heb ik het toch echt gehad. Dat concept is IMO artistiek uitgemolken.

Droge stripped down black metal?
Mooie uitdrukking dat moet ik je meegeven.
Ik denk dat ik het toch niet met je eens ben dwaallicht op dit punt
Volgens mij is het namelijk zo dat er veel mensen zijn die zowel de rauwe (true) als de niet rauwe (untrue zeggen de true-mannetjes)kunnen waarderen.
Volgens mij durven velen daar niet voor uit te komen.
Op een zeker punt ben ik het met je eens, namelijk als je begint over de laatste van Immolation, dan kan ik je begrijpen, maar wat als ik E.D.T. van Dimmu Borgir ook cool vind of Suicide van Mactatus of Mardraum van Enslaved of Hvis Lyset van Burzum of albums van Darkthrone zoals ablaze... e.d. of Diabolis Interrium van Dark Funeral.
Maakt mij dat dan een true/untrue Blackmetal fan of een untrue/true Blackmetal fan of ben ik het alle twee tegelijk? Of helemaal niet true, omdat ik naast de zogenaamde true- bands ook naar de untrue- bands luister? Kom op zeg laat me niet lachen Ik ben Black en IK BLIJF BLACK of het nu true is of untrue, kan me geen reet schelen. Ik weet dat deze discussie al eindeloos doorgevoerd is, maar ik wilde toch even een statement maken.
Doe ik ook een beetje voor al die zogenaamde true-mannetjes die stiekem ook de nieuwste van Cradle of Filth in de cd-speler hebben liggen en hun hersenen er uit beuken ,omdat het gewoon een verdomd goede schijf is. Je hebt me vaak geholpen met het beoordelen van cd's en dat waardeer ik zeer, omdat er echt heel goed spul tussen zat, maar ik ga mezelf niet verloochen, omdat ik graag bij een groep mensen wil horen die zich eigen stoerder willen voordoen ,omdat ze naar true black luister en niet naar de zogenaamde untrue/cleane shit of dat halsstarrig aan het ontkennen zijn, doe ik niet aan mee.
Rest mij alleen nog dit en luister gewoon naar de muziek waar je van houd.

you say you're men, we know you're cowards

karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 29-04-2003 23:39 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

lees die laatste zin nog eens en dan de rest nog eens

Je moeder.

Cruel Dark Beast
-Morbid Nightmare-
Usericon van Cruel Dark Beast
Posted 29-04-2003 23:49 by Cruel Dark Beast Wijzig reactieProfiel van Cruel Dark BeastQuote dit bericht

quote:
Op 29 april 2003 23:39 schreef karnivoor het volgende:
lees die laatste zin nog eens en dan de rest nog eens

Ja klopt, maar veel mensen hebben kritiek op untrue Black dus wil ik weten wat er erg aan is als ik zowel true als untrue Black luister. Clean of rauw? Rauw of clean? of allebei?
Ik denk wel dat je mijn persoonlijke mening begrijpt, dat is namelijk de laatste zin

you say you're men, we know you're cowards

karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 29-04-2003 23:55 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

ik snap je wel maar ik vroeg me af waarom je het dan zo erg vindt als je achteraf zegt dat iedereen zn eigen ding moet luisteren, whatever dat is.

maar ik ben het verder wel met je eens maar ik begrijp ook best dat de 'true' (blijft een kutwoord) bm liefhebbers liever geen 'untrue' blackmetal luisteren. ze luisteren niet voor niks naar 'true'... m.a.w.: ze vinden het gewoon kut en dat veranderd niet hoeveel argumenten je ook aanwijst. en andersom hetzelfde

maar om ontopic te blijven, bm is nog lang niet dood hoewel de trend van de 'keyboard-bm' in populariteit lijkt af te nemen (gelukkig, maar das mijn mening, de meerderheid zuigt imo)

Je moeder.

Gangrad
MKP
Usericon van Gangrad
Posted 29-04-2003 23:55 by Gangrad Wijzig reactieProfiel van GangradQuote dit bericht

JUIST! Ik luister net zo lief naar Nachtmysticum of Moonblood als naar de nieuwe Manes, Dødheimsgard of zelfs noise (thanks to Vincent). Ik ben niet zo'n voorstander van bands die zich zelf exploiteren mbv theemokken en onderbroeken e.d., maar op muzikaal vlak trek ik geen grenzen.

Rauwe bm kan net zo geniaal zijn als DHG - 666 International (en die is zoooo fucking geniaal ). Hoewel ik stiekem die "nieuwe" Noorse bands toch wel iets diepgaander vind dan de zoveelste Nekrokult Desekrating Blakk metal, limited to 10 goatblood numbered copies only for true comrades CD-r. Of verkloot ik nu m'n (eventuele) imago ?

[Dit bericht is gewijzigd door Gangrad op 29-04-2003 23:56]

Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor

karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 29-04-2003 23:59 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

ja

Je moeder.

Sater
Usericon van Sater
Posted 30-04-2003 0:01 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Same here! Ik geniet evenveel van Vermeth, als van de gestoorde met electronische deuntjes doorspekte muziek van Aborym

[Dit bericht is gewijzigd door Sater op 30-04-2003 0:01]

Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com