|
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: offtopic: je geld word morgen overgemaakt. No meat is sweater |
|
quote:ik vind de nieuwere emperor's ook nie echt om over naar huis te schrijven. |
|
quote: beter dan nieuwe Immortal, alleen Damned in Black vond ik dan nog wel aardig, maar de rest |
|
quote:ja ok, die nieuwste van hun is inderdaad erg jammer. |
|
Laatste Emperor trok ik in het begin ook echt niet, maar na een half jaar heb ikem weer uit de kast gehaald en nu vind ik em elke draaibeurt beter worden one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
Interessant topic. Voor zover ik naar Black Metal kijk is het dood, maar ik zit niet echt diep in de ondergrond . Ten eerste is het materiaal zeer moeilijk om te bemachtigen, en ten tweede heb ik 90% kans op BM bands uit de "deconstructivist" (http://www.anus.com/metal/about/styles.html#sounds6a) stijl, om het beestje een hokje te geven (eigenlijk doe ik het nooit, maar ik kon het even niet anders uitdrukken). En laat ik nu net niet van dit soort BM houden . Ik zoek eigenlijk meer naar albums als "Emperor - In The Nightside Eclipse, Enslaved - Vikinglr Veldi, Immortal - Pure Holocaust, Burzum - Hvis Lyset Tar Oss, e.d.". Dus als iemand mij op weg kan helpen, graaaaaaaaaaag Ich aber nicht, ich verliebe mich immer im Herbst. Diese zeit ist so unglaublich, hoffnungslos. Und ich sehe sie nie wieder. Aber selbst wenn der Feind jeden Menschen auf der Erde tötet, den Herbst wird es immer geben... |
|
quote:nou da's zeer varieerebd duss ik zou zeggen download wat koop wat aanbiedingen en luister veel dan kom je vanzelf nog wel andere tegen die je aanspeken. wat vind je van darkthrone? |
|
Transylvanian Hunger heeft wel iets, alhoewel ik nog niet helemaal kan wennen aan de plaat. Alles erna vind ik niet zo interessant, en alles ervoor moet ik nog luisteren. Ich aber nicht, ich verliebe mich immer im Herbst. Diese zeit ist so unglaublich, hoffnungslos. Und ich sehe sie nie wieder. Aber selbst wenn der Feind jeden Menschen auf der Erde tötet, den Herbst wird es immer geben... |
|
quote: Hmmm, dat zijn precies mijn favoriete albums van genoemde bands. Al zijn het allemaal ook behoorlijke klassiekers... Zelf ben ik me behoorlijk gaan ergeren aan de meeste hedendaagse black metal, ik volg het dan ook niet meer actief. Òf het is truer-than-thou vol met Blasphemy-rip-offs en slecht gespeelde torture-cellar-black metal die ook nog eens gevrijwaard is van enige vorm van visie, òf het is 'open minded' en er worden allemaal 'invloeden' opgehangen aan een stel saaie rocksongs. Dan krijg je dus meuk als die moderne noorse school (Satyricon, Zyklon, Myrkskog, Dodheimsgard.... en als je pech hebt gaan ze nog 'cyber'/spacey ook (wederom Dodheimsgard, Manes, Aborym, Kovenant... )... ook zijn er veel bands die het over de latere Emperor-boeg gooien, zoals bv. het genadeloos saaie Anorexia Nervosa of Seth, of Old Man's Child of zelfs Dimmu Borgir... Overgeproduceerd, ear candy, oninteressant. Nee, geef mij maar een band als Nehëmah waar ik met volle teugen van kan genieten, veel sfeer, competente muzikanten en echt Black Metal, zeer occult en duister. Of Craft.... ... of Antaeus, ERG bruut!! Judas Iscariot is ook niet te versmaden (ook de nieuwe niet). Averse Sefira, een andere goede naam, en de toppers uit Amerika wat mij betreft: Grand Belial's Key (check 'Judeobeast Assassination'!!). 'Tara' van Absu is nog zo'n goede (black) metal release, en als je dan toch bezig bent met genrevervaging kan je net zo goed de nieuwe Immolation ook meepakken. Ook de nieuwe Abigor (bombastisch, technisch, extreem, zeerrr gevarieerd) kan me zeer bekoren. Er is nog genoeg te vinden voor een zeikerd als ik, maar met die droge 'stripped down' black metal heb ik het toch echt gehad. Dat concept is IMO artistiek uitgemolken. |
|
quote:godless north & armagedda zijn beide zeer goede maar melodieusere/sferischere darkthroe clonen, zeker het checken waard. en hoe vergeet ik craft nou [Dit bericht is gewijzigd door impaled succubus op 22-04-2003 23:59] |
|
quote: Precies, Doe mij dan Craft maar! Dit slaat nergens op. |
|
Dus, ik denk toch niet dat BM naar de klote gaat... Eerder dat er ontzettende looserige huilebalken van jongetjes naar luisteren. De 'scene' () gaat naar de klote dus... Dit slaat nergens op. |
|
prrrrrrrruuuuuuuuuuuuuuutttttttttttt the blueprint of sin: www.controlhumandelete.com |
|
Priet Proet, DAT IS DE OPLOSSING! Dit slaat nergens op. |
|
Ik zal wel weer de enige zijn, maar ik vond Volcano van Satyricon niks aan. Iedereen heeft recht op mijn mening. |
|
Taake is ook een aanrader one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
quote: Dan heb je zeker de videoclip van Fuel for Hatred nog niet gezien (of juist wel hehehe) Zenial |
|
Naar de kloten is wat veel gezegd, het is gewoon moeilijk om door hert bos nog de bomen te zien. Het aantal releases swingt de pan uit en het is dus een kunst om de goede releases er uit te halen. Het blijft wel vaag te bepalen wat mensen zo "dood" vinden aan BM, de één vind de melodieuzere aanpak maar niks, de ander stelt dat de keuken/badkamer BM te hard wordt uitgemolken, wat in beide gevallen ook voor een deel opgaat. Er zijn te veel bands die BM gaan spelen omdat ze zo hun matige muzikale kunde willen verdoezelen,...daar zit de kern van het probleem met BM: het wordt te vaak verkeerd ingeschat door beginnende bandjes, ze hebben de "klank" misschien juist, maar de muziek laat vaak te wensen over. Maar wie zoekt die vind, en er is nog genoeg talent aanwezig in BM, gewoon een kwestie van oogjes wijd open houden. Ga -ik neem maar wat- eens in de Franse scene spitten, en ontdek bv een Heathen Dawn. En het hoeft niet altijd dezelfde richgting uit met BM. In het straatje BM/folk is er in de lage landen toch ook wat te vinden. Het Vlaamse Garmenhord brengt wat mij betreft echt goed in elkaar gezette nummers, het klinkt vertrouwd, maar niet als een rippoff. En andere invloeden mogen best, als ze iets aan de muziek toevoegen. Zo ontdekte ik recent het Waalse Mystica, dat een vette en zeer geslaagde mix van black en technische death brengt, er zit melodie in, maar tegelijkertijd gaat het als een stoomwals. BM is wat de muzikanten er zelf van willen en vooral kunnen maken en in alle metal-stromingen zitten nu éénmaal goede en minder goede bands, zonder dat er daarom massaal moet geroepen worden dat een genre "dood" is. [Dit bericht is gewijzigd door Gunman op 23-04-2003 9:19] I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
Black Metal is absoluut niet dood. Ik kan zo een tiental nieuwe platen/bands opnoemen die zeer de moeite waard zijn. Er komt natuurlijk ook een hoop troep uit, maar dat kan wat mij betreft wegrotten |
|
quote: Dat bedoel ik dus ook: je moet eerst door een hoop compost uitploeteren voor je de lekkernijen vindt En ook de tijd enmen om alles te waarderen. Klassiekers zijn belangrijk, maar ga niet alles tegelijk aanschaffen, dan valt er niks meer te ontdekken. Zo heb ik zelf enekele "klassieke" BM bands lang bewust een beetje gemeden. Ik vind dat ik ze zo veel beter tegenover de nieuwere lichting kan plaatsen. I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
quote: even offtopic: Hoe is die nieuwe plaat? (Shadows From the Past). |
|
quote: U vraagt, wij hebben het http://www.vampire-magazine.com/reviews.asp?id=1720 Wederom een goeie plaat. Mocht "Light of a Dead Star" je bekoren dan kan je deze ook zo kopen. Toffe Bathory cover ook nog (Call From the Grave). http://www.vampire-magazine.com [1997-2008 RIP, nu Archaic Magazine]; http://www.myspace.com/vampiremagazine |
|
quote: Mooie Bathory cover... Dat doet het hem altijd natuurlijk. Dit slaat nergens op. |
|
quote: Een mooie cover wel ja, ik kan me de verkrachting van "One Rode to Asa Bay" nog herinneren door Mystic Circle....te triest voor woorden. http://www.vampire-magazine.com [1997-2008 RIP, nu Archaic Magazine]; http://www.myspace.com/vampiremagazine |
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |