IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Israel doodt een Hamas leider Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-03-2004 13:31 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht


het volgende nieuwsbericht zal de wereldvrede ook niet dichterbij brengen:
(met dank aan de overarrogante Israeli die werkelijk geen klap geven om algehele stabiliteit in de regio)



De moordaanslag die Israël vanochtend pleegde op de halfblinde en verlamde Hamas-leider sjeik Ahmed Yassin is in verscheidene landen veroordeeld. De Britse minister van Buitenlandse Zaken Jack Straw noemde de aanslag "onacceptabel en niet te rechtvaardigen". De Franse minister van Buitenlandse Zaken, Dominique de Villepin, ziet in de aanslag een terugslag in het vredesproces. Zijn Duitse collega Joschka Fischer uitte zijn diepe bezorgdheid. ''Alles moet worden gedaan om verdere escalatie te voorkomen.'' De EU-gezant voor het buitenland, Javier Solana, noemde de gewelddadige dood van Yassin "heel, heel slecht nieuws voor het vredesproces in het Midden-Oosten.''

Het Israëlische leger doodde de oprichter en geestelijk leider van de Hamas-beweging vanochtend. Helikopters vuurden raketten af op Yassin in zijn rolstoel toen hij een moskee verliet. Behalve Yassin vonden acht anderen de dood, onder wie zijn drie lijfwachten. De Israëlische onderminister van Defensie, Zeev Boim, zei vanochtend dat sjeik Yassin zijn dood heeft verdiend "vanwege al de terroristische aanslagen die door Hamas zijn gepleegd."

Israël heeft voor het hele land de hoogste staat van paraatheid voor het leger en de politie afgekondigd. De grens met de Westoever en Gaza is door Israël afgesloten.

Arafat
Enkele uren na de dood van de sjeik is in Gaza-stad zijn begrafenis begonnen. Tienduizenden Palestijnen begeleiden de stoet. De Palestijnse president Yasser Arafat heeft de dodelijke aanslag op Yassin veroordeeld. In een verklaring sprak hij zijn afkeuring uit over "het misdrijf van de moord op de held-martelaar Ahmed Yassin.'' De Palestijnse premier Qurei noemde de Israëlische actie "gevaarlijk en krankzinnig". De deuren zijn volgens hem nu geopend naar ''totale chaos.''

De gewapende tak van Hamas heeft inmiddels gezegd honderden Israëliërs uit wraak te zullen doden. De militante beweging kondigde aan dat moslimbewegingen over de hele wereld hun krachten zullen bundelen om de moord op sjeik Yassin te wreken. Daarbij wordt ook de VS genoemd als mogelijk doelwit



Sjeik Yassin

De aan een rolstoel gekluisterde, bijna dove en halfblinde sjeik was een van de meest bekende symbolen van het gewelddadige Palestijnse verzet tegen de Israëlische bezetting. Verlamd raakte hij op 12-jarige leeftijd bij een partijtje voetbal in het vluchtelingenkamp Shati. Na het uitbreken van de eerste intifada in 1987 richtte hij de Islamitische Verzetsbeweging op. Zijn uiteindelijke doel was de ondergang van de joodse staat. Hamas kent een politieke vleugel en een militaire tak, de Izz al-Din al-Qassam Brigade, die verantwoordelijk is voor veel zelfmoordaanslagen.

-
Het tv-programma Netwerk bezocht de Sjeik in juni 2003 op de Gaza-strook en sprak Yassin en politiek leider (nu zijn beoogde opvolger) Abdel Aziz Rantisi.



arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 22-03-2004 13:33 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

Op deze manier komt daar nooit vrede, het was een eikel en hij verdiende het zeker, maar je lost er gewoon helemaal niks mee op.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 22-03-2004 13:33 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

Het idee ook... kom je in je rolstoel een moskee uit rijden hangt er opeens een apache boven je hoofd Maar ik kan persoonlijk dit soort acties niet goedkeuren hoor.


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Orion
Usericon van Orion
Posted 22-03-2004 13:35 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

dit is volgens mij het enige "succes" wat israel tegen hun strijd tegen de hamas heeft bereikt.

wat natuurlijk niet zegt dat ik de aktie van israel goedkeur


Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-03-2004 13:38 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Israel is naar mijn mening gewoon al haar eigen ruiten stevig aan het inkegelen.
Ik ben ook niet dol op de HAMAS maar naar het schijnt wilde die sjeik alleen maar dat afspraken die waren gemaakt in de jaren 60 werden uitgevoerd.

Maar Israel (of beter gezegd, Sharon en zijn kliek)wil geen vrede, die willen gewoon iedere Palestijn dood hebben of gedeporteerd naar een af andere woestijn zien.

Vuil arrogante klote regering heeft dat land en ik zou het "zeer interessant" vinden om te zien wat er zou gebeuren mocht de VS de steun voor een jaartje intrekken.


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 22-03-2004 13:42 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

Hoe minder van dat soort lui hoe beter...maar dat het de vrede niet echt dichterbij brengt ben ik met je eens!

maar dat zat er voorlopig toch niet in!



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-03-2004 13:43 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 22 maart 2004 13:42 schreef enforcer het volgende:
Hoe minder van dat soort lui hoe beter...maar dat het de vrede niet echt dichterbij brengt ben ik met je eens!

maar dat zat er voorlopig toch niet in!


Dan wordt het tijd, en gerechtvaardigt, dat Sharon ook wordt opgeblazen. Want sinds hij het voor het zeggen heeft is vrede verder weg dan ooit. Niet alle radicalen zitten in het kamp van de Palstijnen Enforcer.


Orion
Usericon van Orion
Posted 22-03-2004 13:45 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

Sharon is toch gekozen om zijn aanpak tegen de palestijnen ?
hij doet alleen wat hij zegt en blijkbaar zijn de kiezers het met hem eens

[Dit bericht is gewijzigd door Orion op 22-03-2004 13:45]


Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-03-2004 13:46 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 22 maart 2004 13:45 schreef Orion het volgende:
Sharon is toch gekozen om zijn aanpak tegen de palestijnen ?
hij doet alleen wat hij zegt en blijkbaar zijn de kiezers het met hem eens


dat zou alleen nog maar erger zijn want dan wil effectief een meerderheid van de isreali dat alle palestijnen worden uitgemoord of worden gedeporteerd.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 22-03-2004 13:47 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Sharon doet al aardig zijn best de vrede te bereiken door een muur te bouwen, ook al zijn veel mensen erop tegen, terwijl de muur bijna alleen over officieel Israelisch grondgebied loopt. Ik ben overigens bang dat vrede met de Islam verder weg is dan ooit.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 22-03-2004 13:48 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

Ik heb geen enkele sympathie meer voor moslim extremisten....natuurlijk zijn er ook foute Joden absoluut.

Maar toch heb ik nog nooit gehoord van een Jood die hier een aanslag heeft gepleegd, ze hebben een probleem met de palestijnen maar ze houden het netjes tussen hun twee.

de moslims (en dus ook zeker de Palestijnen) slaan wild om zich heen in de wereld en bombarderen iedereen die het niet met ze eens is..

Dat is het grote verschil....



Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 22-03-2004 13:49 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 22 maart 2004 13:48 schreef enforcer het volgende:
de moslims (en dus ook zeker de Palestijnen) slaan wild om zich heen in de wereld en bombarderen iedereen die het niet met ze eens is..


Palestijnen zijn niet per defenitie moslim. Net zo min als dat iedere Israeliet joods zou zijn.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 22-03-2004 13:52 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 22 maart 2004 13:48 schreef enforcer het volgende:
Ik heb geen enkele sympathie meer voor moslim extremisten....natuurlijk zijn er ook foute Joden absoluut.

Maar toch heb ik nog nooit gehoord van een Jood die hier een aanslag heeft gepleegd, ze hebben een probleem met de palestijnen maar ze houden het netjes tussen hun twee.

de moslims (en dus ook zeker de Palestijnen) slaan wild om zich heen in de wereld en bombarderen iedereen die het niet met ze eens is..

Dat is het grote verschil....
Ik heb zondagmorgen tijdens buitenhof het bewijs weer eens gezien en 'genoten' toen Aboe Jahjah zijn meningen over Israel en Palestina schreeuwde. De Islam in de EU heeft nogal snel de neiging achter de palestijnen te staan.

[Dit bericht is gewijzigd door Misanthrope op 22-03-2004 13:52]


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-03-2004 13:53 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 22 maart 2004 13:48 schreef enforcer het volgende:
Ik heb geen enkele sympathie meer voor moslim extremisten....natuurlijk zijn er ook foute Joden absoluut.

Maar toch heb ik nog nooit gehoord van een Jood die hier een aanslag heeft gepleegd, ze hebben een probleem met de palestijnen maar ze houden het netjes tussen hun twee.

de moslims (en dus ook zeker de Palestijnen) slaan wild om zich heen in de wereld en bombarderen iedereen die het niet met ze eens is..

Dat is het grote verschil....


ik denk dat je twee dingen duidelijk los van elkaar moet zien. Ook al zijn veel palestijnen moslim, dat wil niet zeggen dat iedere palestijn een alqueda fundamentalist is. en op zich is isreal een bezettingsmacht Wees blij dat ze rotterdam niet als hun thuisland hebben verklaard.
maar zeker, al fundamentalisten mogen ze van mij langzaam roosteren boven een vuurtje od voor mijn part doodmartelen. maar ik weet niet of je wel eens van de orthodoxe joden hebt gezien. dat zijn met afstand de grootste rascisten op de hele wereld, ze blazen alleen anderen nog net niet op.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 22-03-2004 13:54 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 22 maart 2004 13:49 schreef Dargull het volgende:
Palestijnen zijn niet per defenitie moslim. Net zo min als dat iedere Israeliet joods zou zijn.
De nietmoslim-palestijnen worden onderdrukt door de moslim-palestijnen, dus wanneer je over het begrip 'palestijnen' praat, kun je het goed met de Islam associeren.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 22-03-2004 13:55 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

OK 98% van de Palestijnen dan.....

ik ben het met je eens dat genetisch gezien een Jood net zo goed een arabier is als een palestein, ik bedoel de Grieken en de Turken zijn uiterlijk ook bijna niet verschillend en toch haten ze elkaar!

maar dat het overgrote deel van ed Arabieren Moslim is lijkt me iets wat ik niet hoef aan te tonen.

Ik weet dat er in landen als Irak en Iran en zeker Egypte eentamelijk grote minderheid van Christenen wonen, deze worden alleen zeer onderdrukt...helaas is vrijheid van godsdienst daar nog niet echt een algemeen verworven goed.

Ik weet bijv. dat 15% van de bevolking in Egypte Christelijk is, in Irak en Iran ligt dat zo ronde de 8 a 10 %....je hoort echter niet veel over deze bevolkingsgroep die misschien nog harder vervolg werden dan de Koerden!





Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 22-03-2004 13:55 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 22 maart 2004 13:53 schreef attila_de_hun het volgende:
ik denk dat je twee dingen duidelijk los van elkaar moet zien. Ook al zijn veel palestijnen moslim, dat wil niet zeggen dat iedere palestijn een alqueda fundamentalist is. en op zich is isreal een bezettingsmacht Wees blij dat ze rotterdam niet als hun thuisland hebben verklaard.
maar zeker, al fundamentalisten mogen ze van mij langzaam roosteren boven een vuurtje od voor mijn part doodmartelen. maar ik weet niet of je wel eens van de orthodoxe joden hebt gezien. dat zijn met afstand de grootste rascisten op de hele wereld, ze blazen alleen anderen nog net niet op.
Israel heeft het land van de palestijnen gekocht en nu willen ze het terug? De joodse nederzettingen buiten Israel zijn natuurlijk wel hypocriet en als ik Sharon was, zou ik onmiddelijk al mijn Israelische troepen daar weg halen, wat hij overigens ook al tracht te doen.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-03-2004 14:00 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 22 maart 2004 13:55 schreef Misanthrope het volgende:
Israel heeft het land van de palestijnen gekocht en nu willen ze het terug? De joodse nederzettingen buiten Israel zijn natuurlijk wel hypocriet en als ik Sharon was, zou ik onmiddelijk al mijn Israelische troepen daar weg halen, wat hij overigens ook al tracht te doen.


dat weet ik niet of het land gekocht is. feit is dat huizen waar generatisch paletijnen wonden zomaar worden in gepikt of boomgaarden worden zomaar totaal vernietigd.
ach, het is allemaal een pot nat daar natuurlijk en dit conflict is al zolang aan de gang dat je er nooit meer uit kunt komen(net zoals de Balkan)en in feite is de schuldvraag een zinloze discussie.
maar de laatste actie van de israeli is tactisch gezien stupide aangezien de stabiliteit nog minder is geworden.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 22-03-2004 14:05 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 22 maart 2004 14:00 schreef attila_de_hun het volgende:
dat weet ik niet of het land gekocht is. feit is dat huizen waar generatisch paletijnen wonden zomaar worden in gepikt of boomgaarden worden zomaar totaal vernietigd.
ach, het is allemaal een pot nat daar natuurlijk en dit conflict is al zolang aan de gang dat je er nooit meer uit kunt komen(net zoals de Balkan)en in feite is de schuldvraag een zinloze discussie.
maar de laatste actie van de israeli is tactisch gezien stupide aangezien de stabiliteit nog minder is geworden.
De stabiliteit die er was, was als het ware een 'koude oorlog', van stabiliteit op langer termijn is geen sprake. Uitstel is geen afstel. Ik denk dat Israel de zaak wil afhandelen zolang ze nog sterk zijn en niet wil afwachten totdat de militaire kracht van de Palestijnen toeneemt.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 22-03-2004 14:06 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

Het is te hopen dat de Israelieten nu eens echt weggaan uit die gebieden, wat betreft de nederzettingen vind ik inderdaad ook belachelijk, ga gewoon weg doe wat je zegt.

Als de palestijnen dan nog aanslagen blijven plegen kun je iig zeggen dat je ej best hebt gedaan en vervolgens keihard terugslaan.

maar zelfs als ze zich echt zouden terugtrekken denk ik niet dat de Palestijnen zouden stoppen ze zijn uit op het hele land incl. de hoofdstad, de echte achterliggende reden is het geloof (zoals altijd!) ze kunnen het niet verdragen dat er niet moslims wonen in het Midden Oosten, zeker daar ze jerusalem als een heilige stad beschouwen (wel toevallig nu net de enige stad die niet in Moslim handen is)



Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 22-03-2004 14:08 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 22 maart 2004 13:54 schreef Misanthrope het volgende:
De nietmoslim-palestijnen worden onderdrukt door de moslim-palestijnen, dus wanneer je over het begrip 'palestijnen' praat, kun je het goed met de Islam associeren.


Libanon is bijvoorbeeld een 50%/50% gevallletje ook in syrie wonen circa 20% christenen (ex-kruisvaarders staten he ).

Maar ik wil zo ie zo ff de nuance make Een Israeliet is geen Jood per defenitie! Israel ken een groot aantal niet joodse inwoners bijna 35% waarvan een groot gedeelte katholiek en ja zelfs moslim er bestaan ook Israelietische Moslims niet te verwarren met de palijsten.


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 22-03-2004 14:12 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

dat klopt ja HAHHA, ik heb wel eens gehoord van een Moslim minderheid in Israel....aan wiens kant zouden die staan??



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-03-2004 14:13 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 22 maart 2004 14:06 schreef enforcer het volgende:
Het is te hopen dat de Israelieten nu eens echt weggaan uit die gebieden, wat betreft de nederzettingen vind ik inderdaad ook belachelijk, ga gewoon weg doe wat je zegt.

Als de palestijnen dan nog aanslagen blijven plegen kun je iig zeggen dat je ej best hebt gedaan en vervolgens keihard terugslaan.




Ja precies, maar in die nederzettingen wonene nette zulke verknipte fundamentalisten als in die in al queda. die wullen gewoon heel het midden oosten bezetten.
als die fundamentalisten elkaar nu doodschieten zou het probleem zichzelf oplossen.


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 22-03-2004 14:15 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

ben ik met je eens die zijn ook geschift, laat ze er lekker zitten zou ik zeggen, maar dan zonder bescherming van het leger, kijken hoe lang ze het volhouden!



Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 22-03-2004 14:20 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 22 maart 2004 14:12 schreef enforcer het volgende:
dat klopt ja HAHHA, ik heb wel eens gehoord van een Moslim minderheid in Israel....aan wiens kant zouden die staan??


Die van de staat israel laat ik er nu toevallig eentje van in de wijk hebben wonen hier...

Er bestaat ook nog zo iets als de gematigde westers georienteerde moslim.


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 22-03-2004 14:31 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

vast wel maar da's ene hele kleine minderheid.....

Ik ken er ook een....maar dat is er wwn op de zoveel honderd



Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen