IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Auteur:
Topic : op welke politieke partij ben je van plan te stemmen Vorige pagina | Volgende pagina
Kramy
Usericon van Kramy
Posted 05-12-2002 20:32 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Ik denk dat ik maar niet ga stemmen.



Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 05-12-2002 20:43 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht


vvd : 4 <--
pvda :
cda :
lpf :
ln :
sp : 5
GL :
SGP :
CrUn :
D66 :


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Astaroth
Just one out of seventy-two
Usericon van Astaroth
Posted 05-12-2002 21:54 by Astaroth Wijzig reactieProfiel van AstarothQuote dit berichthttp://odyssey.sickminds.org

Overigens... hoeveel mensen stemmen blanko? (Of weten dat dit uberhaubt kan.. )

Ik zie veel mensen met "Ach, er zit niet echt wat tussen, dus ik denk dat ik dan maar op partij X stem, want die zitten er het dichtst bij."

Als er een hoge mate van blanko stemmen binnen komen, laat dat zien dat de partij-politiek bijvoorbeeld ver van het volk's interesse staat. Da's ook niet zo erg lijkt mij. Soms zijn die gasten daar in Den Haag nogal ver verwijderd van wat er nou echt boeit in de wereld...


"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 05-12-2002 22:45 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Hallo?! Hier gaan blanco stemmen gewoon naar de meerderheid


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 05-12-2002 22:46 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht


vvd : 5 <--
pvda :
cda :
lpf :
ln :
sp : 5
GL :
SGP :
CrUn :
D66 :


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 05-12-2002 23:00 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

.. Stemt er nog iemand op conservatieven.nl leuk, zo'n partij met een labiele manischdepressieve doos (aka Winnie de Jongh) en een janmaat de tweede (micheal smidt)


Bonnie
YEAH
Usericon van Bonnie
Posted 05-12-2002 23:44 by Bonnie Wijzig reactieProfiel van BonnieQuote dit bericht

vvd : 6 <--
pvda :
cda :
lpf :
ln :
sp : 5
GL :
SGP :
CrUn :
D66 :




attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 06-12-2002 8:34 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

AAAARGH, de liberalen gaan de overhand krijgen. Mag ik twee keer stemmen?


Nolthuar
Usericon van Nolthuar
Posted 06-12-2002 8:47 by Nolthuar Wijzig reactieProfiel van NolthuarQuote dit bericht

Hmmz dat wordt dan een regering van

CDA + VVD + CU + (D66) ... juppie christenen aan de macht

Als het aan de zm'ers ligt natuurlijk
VVD + SP...

maar of dit doorkomt?


You will never have, what i never had.


XpincadarusX
Usericon van XpincadarusX
Posted 06-12-2002 8:53 by XpincadarusX Wijzig reactieProfiel van XpincadarusXQuote dit berichthttp://www.bibletopics.com/biblestudy/77.htm

lol, ja, bij mij is het ook zoiets ... links & rechts.

ik moet de partijprogramma's van de SP en Groen-Rechts er nog eens op na zien ... want daar gaat mijn keuze waarschijnlijk tussen.


Two great European narcotics, alcohol and Christianity. Friedrich W. Nietzsche


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 06-12-2002 9:03 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

vvd : 7 <--
pvda :
cda :
lpf :
ln :
sp : 5
GL :
SGP :
CrUn :
D66 :


Je moeder.


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 06-12-2002 10:52 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda


vvd : 7
pvda :
cda :
lpf :
ln :
sp : 5
GL :1
SGP :
CrUn :
D66 :



Gangrad
MKP
Usericon van Gangrad
Posted 06-12-2002 11:00 by Gangrad Wijzig reactieProfiel van GangradQuote dit bericht


vvd : 7
pvda :
cda :
lpf :
ln :
sp : 5
GL :1
SGP :
CrUn :
D66 :1 <--


Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 06-12-2002 11:41 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

vvd : 8 --> voorlopige keuze..
pvda :
cda :
lpf :
ln :
sp : 5
GL :1
SGP :
CrUn :
D66 :1



Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 06-12-2002 11:44 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

vvd : 8
pvda :
cda :
lpf :
ln :
sp : 6 <--
GL :1
SGP :
CrUn :
D66 :1



We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 06-12-2002 11:56 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 5 december 2002 18:00 schreef Markam het volgende:
gatver wat is dat met al die sp stemmers hier. jullie willen 72% belasting?
Wat een geweldige kortzichtigheid weer! Gefeliciteerd.. u heeft de kok wel horen fluiten, want hij weet niet waar de lepel hangt.

Ik zou GRAAG 72% belasting gaan betalen in het belangstingstelsel van de SP, want dat zou betekenen dat ik in de hoogste inkomensgroep zou zitten Wat een geweldige stemmingmakerij weer...

vvd : 8
pvda :
cda :
lpf :
ln :
sp : 7 <--
GL :1
SGP :
CrUn :
D66 :1

En ook voor mij geldt.. onderwijs is een belangrijk speerpunt van de SP. Geweldig om te zien hoe Nederland, na jarenlang bij de top gehoord te hebben, nu afzakt naar de laagste plaatsen als het gaat om niveau van scholing en opleiding. Hoe iedereen die een beetje kennis van zaken of weggekocht wordt door het bedrijfsleven of naar Amerika verhuist omdat daar wel geld voor onderzoek is. Geweldig hoe kinderen tegenwoordig het verschil tussen t, d en dt of als en dan niet meer leren.. het gaat echt de goede kant op met het onderwijs.. laten we nog meer geld er van af halen..

[Dit bericht is gewijzigd door helmet op 06-12-2002 11:56]


I'm not being rude. You're just insignificant.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 06-12-2002 12:03 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2002 11:56 schreef helmet het volgende:
Wat een geweldige kortzichtigheid weer! Gefeliciteerd.. u heeft de kok wel horen fluiten, want hij weet niet waar de lepel hangt.



Jij ook

Het is De klok wel horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt. Ookal vind ik jou versie erg grappig.

quote:

Ik zou GRAAG 72% belasting gaan betalen in het belangstingstelsel van de SP, want dat zou betekenen dat ik in de hoogste inkomensgroep zou zitten Wat een geweldige stemmingmakerij weer...


Ik niet. Wat zijn de consequenties hiervan? Dat betekent dat mensen die echt veel geld verdienen (en dus behoorlijk bijdragen aan onze economie) niet meer in Nederland zullen willen wonen. Denk aan de vestiging van buitenlandse bedrijven e.d., waardoor banen ontstaan. Met dit plannetje wordt de nederlandse economie nog verder verpest!

quote:

En ook voor mij geldt.. onderwijs is een belangrijk speerpunt van de SP. Geweldig om te zien hoe Nederland, na jarenlang bij de top gehoord te hebben, nu afzakt naar de laagste plaatsen als het gaat om niveau van scholing en opleiding. Hoe iedereen die een beetje kennis van zaken of weggekocht wordt door het bedrijfsleven of naar Amerika verhuist omdat daar wel geld voor onderzoek is. Geweldig hoe kinderen tegenwoordig het verschil tussen t, d en dt of als en dan niet meer leren.. het gaat echt de goede kant op met het onderwijs.. laten we nog meer geld er van af halen..


Ik verwijt dat niet alleen de rechtse partijen, juist door 8 jaar Paars (=midden) is het hele onderwijssysteem naar de klote geholpen. Zo was bijvoorbeeld de invoering van het studiehuis was een gruwelijk fiasco wat later weer bijgesteld moest worden.

En ik vraag me ook af waar de SP het geld vandaan wil halen om het onderwijs weer op peil te krijgen. Ik kan ook roepen "meer geld voor zorg en onderwijs", sja, wie wil dat nou niet Lekker makkelijk!


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 06-12-2002 12:06 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

uehmm studiehuis VWO studenten halen 2 studiepunten meer gemiddeld dan niet studiehuis, stond gisteren in de Ad Valvas(VU krant) Dus een fiasco zou ik het zeker niet noemen


"This one is older than shit, heavier than time!"


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 06-12-2002 12:11 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 6 december 2002 12:03 schreef Snaack het volgende:
Jij ook
Het is De klok wel horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt. Ookal vind ik jou versie erg grappig.
Mijn versie is van van Abcoude (Pietje Bell)
quote:
Ik niet. Wat zijn de consequenties hiervan? Dat betekent dat mensen die echt veel geld verdienen (en dus behoorlijk bijdragen aan onze economie) niet meer in Nederland zullen willen wonen. Denk aan de vestiging van buitenlandse bedrijven e.d., waardoor banen ontstaan. Met dit plannetje wordt de nederlandse economie nog verder verpest!
Bij mijn weten hebben bedrijven te maken met een heel ander belastingstelsel. En ja, voor de mensen met de extreem hoge inkomens is het even slikken.. maar qua persoon dragen die mensen niet extreem veel bij aan de economie.

Wat ook nog eens steekt is dat dergelijke mensen toch al naar Belgie vluchten. Maar zorg dan ook dat ze in Belgie wonen en niet stiekem gebruik maken van alle Nederlandse faciliteiten net over de grens.. zelfde geldt voor mensen die naar een naburige gemeente verhuizen vanwege de gemeentelijke belastingen.

quote:
En ik vraag me ook af waar de SP het geld vandaan wil halen om het onderwijs weer op peil te krijgen. Ik kan ook roepen "meer geld voor zorg en onderwijs", sja, wie wil dat nou niet Lekker makkelijk!
Zie de begroting.. meer kan ik er niet van maken, ik ben geen financieel expert. Ik weet wel dat ie is doorgerekend en kloppend is bevonden.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 06-12-2002 13:04 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

Alle echt rijke nederlanders wonen net over de grens in braschaat in belgie, en dat is al jaren zo...

dus das niet eens een issue, want mensen die echt poen hebben wonen niet in nederland, en dat houdt in dat de directie van de meeste grote nederlandse bedrijven nu ook al in het buitenland woont, maar die bedrijven staan hier nog steeds, simpelweg omdat hier gequalificeerd personeel te krijgen is. En dat heeft niks met de belasting te maken.

Maar voor gequalificeerd personeel moet je wel goed onderwijs hebben, en dat kost geld dus zal er belasting betaald moeten worden net als met zoveel dingen.

Mensen leer is verder te kijken dan je bankrekening saldo, we hebben nu toch ook al allemaal minstens 2 tv's een magnetron, een afwasmaschine een wasmachine 1 of 2 mooie stereo installaties, 2 of 3 pc's en weet allemaal wel wat niet meer, en ook nog een volle buik en een krat bier, dus loop is niet zo te klagen over geld stelletje materiaalisten.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 06-12-2002 13:08 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Het leven is met de invoering van de euro al duur genoeg geworden en ik zit gewoon niet op een lastenverzwaring te wachten, gezien het feit dat ik nu al in de hoogste belastingschaal val


Astaroth
Just one out of seventy-two
Usericon van Astaroth
Posted 06-12-2002 13:15 by Astaroth Wijzig reactieProfiel van AstarothQuote dit berichthttp://odyssey.sickminds.org

quote:
Op 5 december 2002 22:45 schreef Asherah het volgende:
Hallo?! Hier gaan blanco stemmen gewoon naar de meerderheid


Hmm... is dat nieuw ofzo? Ik ben altijd in de veronderstellinge geweest dat blanko stemmen (niet hetzelfde als "niet op komen dagen") altijd neutraal bleven en naar GEEN partij toe gaan.


"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."


Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 06-12-2002 13:21 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl

ik wil eigenlijk niet gaan stemmen is toch allemaal even kut !


Astaroth
Just one out of seventy-two
Usericon van Astaroth
Posted 06-12-2002 13:25 by Astaroth Wijzig reactieProfiel van AstarothQuote dit berichthttp://odyssey.sickminds.org

quote:

dus das niet eens een issue, want mensen die echt poen hebben wonen niet in nederland, en dat houdt in dat de directie van de meeste grote nederlandse bedrijven nu ook al in het buitenland woont, maar die bedrijven staan hier nog steeds, simpelweg omdat hier gequalificeerd personeel te krijgen is. En dat heeft niks met de belasting te maken.


Die bedrijven staan hier ook vaak omdat ze een binding met Nederland hebben. Misschien vanwege het product, misschien vanwege een nationalistisch ideal, of inderdaad, misschien vanwege personeel. Dit laatste is echter onwaarschijnlijk... je kan in andere landen hetzelfde personeel vinden.
Vergeet ook niet dat Nederland een "veilig" land is... zowel politiek als economisch.

quote:

Maar voor gequalificeerd personeel moet je wel goed onderwijs hebben, en dat kost geld dus zal er belasting betaald moeten worden net als met zoveel dingen.


Ligt er maar net aan in welke sector je werkt. In de ICT hebben ze nu een overvloed van gequalificeerd personeel. Ik weet dat zo'n 6 jaar geleden er een overvloed was van mensen die accountancy of economie gestudeerd was.
Overigens ben ik zelf niet van mening dat de kwaliteit van onderwijs achteruit gaat. De kwaliteit van opvoeding wel, en kinderen zijn tegenwoordig minder geinteresseerd in leren. Degene die echt willen en daar dezelfde moeite voor doen als kinderen vroeger, leren net zo veel, en net zo goed.
Then again, ik weet alleen wat er in mijn directe omgeving gebeurt. Misschien zijn er wel een heleboel scholen die niet meer dezelfde middelen hebben als vroeger.
Persoonlijk zie ik het probleem op basis- en middelbaar onderwijs niet zo erg. Beroeps-Hoger onderwijs mag wel wat meer geld krijgen zodat ze wat actueler kunnen blijven. Beetje onzinnig om 10 jaar oud lesmateriaal te hebben, want in de bedrijfswereld is alles na 5 jaar al weer anders.

quote:

Mensen leer is verder te kijken dan je bankrekening saldo.



Doen veel mensen ook... Alleen zien sommige een andere oplossing als jij.


"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 06-12-2002 14:11 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

ik had ergens gelezen , dat juist de rijkere mensen niet zoveel belasting betalen omdat ze heel veel terug krijgen en zo .
de mensen die zich er niet zo in verdiepen , hoe je belasting kan terug krijgen of onder bepaalde voorwaarden meer subsidie kan krijgen , die betalen de meeste belasting , denk ik .

[Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 06-12-2002 14:33]



Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen