KwelgeestIV |
Haat is een deugd! |
|
|
|
Posted 30-05-2024 9:30 by KwelgeestIV |
|
|
Om eerlijk te zijn nog geen idee. Tweedekamer heb ik VVD gestemd, maar vind niet dat VVD zich sindsdien nou echt sterk, helder en/of constructief heeft opgesteld. Sowieso als we het over EP hebben is een stem op VVD eigenlijk toch ook wel een beetje een stem op het nihilistische enkelereisbureau Afrika-Europa van D66 en Volt. Dat zit me ook niet lekker.
Het mens- en maatschappijbeeld van NSC en CDA spreekt mij tegenwoordig eigenlijk sowieso meer aan dan het liberalisme. Maar CDA laat zich (zeker in Europa) wel erg naar de boerenlobby hangen en BBB wil ook in die fractie stappen. Dus dan wordt een stem op CDA/NSC net zo goed een stem op BBB als een stem op VVD op D66/Volt.
Interview met de lijsttrekker van NSC gelezen en dat was totale nietszeggendheid en verschuilen achter formaliteiten en jijbakken. Dan vond ik die met VVD een stuk beter, helderder en verfrissender. Momenteel neig ik toch naar VVD. Met tegenzin.
Van der Staaij is natuurlijk een degelijke man. Hij gaat echter nooit in het EP plaatsnemen en ik vind SGP te euro-kritisch om het euro-kritisch. Weinig constructief. Terwijl, ik ben in principe wel voor het Europese project met green deal en alles. Doe mij maar een federaal Europa met Macron als keizer. Maar dan wel met een harde, desnoods 'inhumane', buitengrens. Met push-backs en het ontmantelen van de gehele infrastructuur. Confiskeren en/of lekschieten van boten. (Diplomatieke en/of economische) strafexpeditie tegen landen van herkomst of landen die hun burgers niet terugnemen. Duw illegalen anders maar eens de andere kant op. Vanuit Polen en Finland Wit-Rusland en Rusland in. Ben er wel eens klaar mee dat abstracte mensenrechten en vluchtelingenverdragen als hardere werkelijkheid dan de fysieke werkbaarheid gelden. Er is een juridische, nihilistische Hinterwelt gecreëerd zonder over de praktische implicaties van de uiterste consequentie na te denken. Leuk voor de liberale idealen, maar dat is het dan ook: een ideaal. In een wereld waar landen en entiteiten als Rusland, China, Iran en Hamas misbruik van de internationale rechtsorde misbruiken, moet je daarop kunnen ageren. Wetten en verdragen mogen geen zelfmoordbrief worden. Praktische burgerrechten boven abstracte mensenrechten.
Zou echter zomaar kunnen dat het alsnog wel SGP of blanco wordt.
|