IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Auteur:
Topic : op welke politieke partij ben je van plan te stemmen Vorige pagina
OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 19-11-2023 19:27 by OPPEREINDBAAS Wijzig reactieProfiel van OPPEREINDBAASQuote dit bericht

quote:
Op 9 november 2023 12:41 schreef OPPEREINDBAAS het volgende:
Ik ga waarschijnlijk voor de blanco stem.

Ik neig momenteel meer naar de LP. Puur op basis van het partijprogramma, de poppetjes erachter ken ik nauwelijks.

https://stemlp.nl/



Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 30-05-2024 8:46 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Is iedereen er al over uit op wie ze volgende week moeten stemmen?

Ik ken echt amper iemand op de kieslijst.

Ik denk dus dat ik zonder ook maar enig programma door te hebben gelezen gewoon stem op een persoon die ik wel ken en die op mij over komt als een degelijke man.

Nummer 39 op de lijst SGP:

Kees van der Staaij.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


KwelgeestIV
Haat is een deugd!
Usericon van KwelgeestIV
Posted 30-05-2024 9:30 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

Om eerlijk te zijn nog geen idee. Tweedekamer heb ik VVD gestemd, maar vind niet dat VVD zich sindsdien nou echt sterk, helder en/of constructief heeft opgesteld. Sowieso als we het over EP hebben is een stem op VVD eigenlijk toch ook wel een beetje een stem op het nihilistische enkelereisbureau Afrika-Europa van D66 en Volt. Dat zit me ook niet lekker.
Het mens- en maatschappijbeeld van NSC en CDA spreekt mij tegenwoordig eigenlijk sowieso meer aan dan het liberalisme. Maar CDA laat zich (zeker in Europa) wel erg naar de boerenlobby hangen en BBB wil ook in die fractie stappen. Dus dan wordt een stem op CDA/NSC net zo goed een stem op BBB als een stem op VVD op D66/Volt.
Interview met de lijsttrekker van NSC gelezen en dat was totale nietszeggendheid en verschuilen achter formaliteiten en jijbakken. Dan vond ik die met VVD een stuk beter, helderder en verfrissender. Momenteel neig ik toch naar VVD. Met tegenzin.

Van der Staaij is natuurlijk een degelijke man. Hij gaat echter nooit in het EP plaatsnemen en ik vind SGP te euro-kritisch om het euro-kritisch. Weinig constructief. Terwijl, ik ben in principe wel voor het Europese project met green deal en alles. Doe mij maar een federaal Europa met Macron als keizer. Maar dan wel met een harde, desnoods 'inhumane', buitengrens. Met push-backs en het ontmantelen van de gehele infrastructuur. Confiskeren en/of lekschieten van boten. (Diplomatieke en/of economische) strafexpeditie tegen landen van herkomst of landen die hun burgers niet terugnemen. Duw illegalen anders maar eens de andere kant op. Vanuit Polen en Finland Wit-Rusland en Rusland in. Ben er wel eens klaar mee dat abstracte mensenrechten en vluchtelingenverdragen als hardere werkelijkheid dan de fysieke werkbaarheid gelden. Er is een juridische, nihilistische Hinterwelt gecreëerd zonder over de praktische implicaties van de uiterste consequentie na te denken. Leuk voor de liberale idealen, maar dat is het dan ook: een ideaal. In een wereld waar landen en entiteiten als Rusland, China, Iran en Hamas misbruik van de internationale rechtsorde misbruiken, moet je daarop kunnen ageren. Wetten en verdragen mogen geen zelfmoordbrief worden. Praktische burgerrechten boven abstracte mensenrechten.

Zou echter zomaar kunnen dat het alsnog wel SGP of blanco wordt.



Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 30-05-2024 16:19 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

https://www.buttkicken.nl/briefje-van-jan-aan-diederik-samsom-2/

quote:
Beste Didi,

Ik zag dat jij je ook weer bemoeide met de komst van het nieuwe kabinet.

Je vertelde dat het je pijn doet dat PvdA’ers er aan meewerken.

“Het is toch een kabinet dat heel heel heel ver van het gedachtengoed van de Partij van de Arbeid afstaat”, zei je.

Het is precies de fout die veel andere PvdA’ers met invloed of zelfs macht binnen de partij maar blijven maken.

Oud-informateur Ronald Plasterk, die geroyeerd zou worden als PvdA-lid als hij minister-president was geworden, staat helemaal niet heel heel heel ver van het gedachtengoed van de Partij van de Arbeid af.

Beoogd minister-president Dick Schoof, die per 1 januari 2021 zijn PvdA-lidmaatschap opzegde, staat helemaal niet heel heel heel ver van het gedachtengoed van de Partij van de Arbeid af.

Weet je wie heel heel heel ver van het gedachtengoed van de Partij van de Arbeid afstaan?

De PvdA’ers met invloed en macht binnen de partij.

Zoals jij.

Jij was in je partijleiderstijd bij een peiling in oktober 2014 vijftig procent van de PvdA’ers die twee jaar eerder nog op jou stemden kwijtgeraakt doordat je in Rutte 2 was gestapt. Dat ging om 1.170.375 kiezers, die op drift raakten.

Zoals Frans Timmermans.

Die heeft samen met jou (met jou als brein en grote aanjager, moet ik zeggen) van de Partij van de Arbeid een totalitaire klimaatpartij gemaakt, die de arbeidersklasse en de middenklasse ronduit heeft verraden en die van Nederland een paradijs voor economische gelukszoekers uit warme landen heeft gemaakt.

En toen moest de uitlevering van het laatste restje van de Partij van de Arbeid aan de Jodenhaters van GroenLinks (en uit eigen kring) nog komen….

Is het ooit in die karpatenkoppen van jullie opgekomen dat zélfs mensen als Ronald Plasterk en Dick Schoof, die liefst veertig en dertig jaar lid waren van de PvdA, PVV, VVD, NSC en BBB niet hielpen omdat ze heel heel heel ver van het gedachtengoed van de Partij van de Arbeid af staan?

Dat de Partij van de Arbeid stuk is?

En dat arbeidersklasse en middenklasse hopen dat bijvoorbeeld PVV, NSC en SP de nieuwe Partij van de Arbeid zijn?

Dringt dat nu nóg niet tot die botte koppen van jullie door?

Nee dus.

Groet,

JanD






Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen