|
Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 | ||||
Auteur: |
|
|
nou....het geluid van LP's vin ik mooier omdat ze een warmer geluid hebben+ ik vin et gewoon wat hebben... Suck my piss |
|
Nog een voordeel van LP's: Groter (absoluut) toonbereik. Een LP klinkt echt veel vetter dan een CD. Nadeel is dus, ja, al die nadelen die hierboven al genoemd werden. Nemen ook veel ruimte in beslag... |
|
quote: is dat echt zo (ook wat het warmer geluid betreft)? op een cd kan toch meer informatie (dus geluid )worden gezet? misschien ligt het ook aan je platenspeler, type naald enzovoorts! |
|
Ja, maar een LP is analoog en kan dus een veel nauwkeuriger geluid weergeven |
|
quote:Op een Cd kan niet meer informatie. Een CD is digitaal, en maximaal 44khz 16bit (of zoiets). dus bepaalde tonen hoor je niet omdat ze er niet zijn. Bij een LP zijn ze er wel, aangezien het analoog is (dus absoluut bereik). Overigens is het zo dat niet alle mensen het merken, maar het geluid wordt er wel warmer van. Vooral bij bijv. klassieke muziek. |
|
quote: kijk eens, dat wist ik niet! ik had dus echt het idee dat op en cd meer kon. maar goed, ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het veschil niet goed hoor, zoals jij al typte,maar dat zal wel aan het genre liggen. maar het grootste voordeel blijft voor mij de langere houdbaarheid. en trouwemns de prijs ook. lpees zijn toch wel erg duur geworden. |
|
De hoezen van elpees zijn groter en dat is een voordeel in het geval van een mooie hoes ~* www.SpoOken.nl *~ |
|
Yep, de hoezen zijn HET grote voordeel van LP's. Toonbereik ook enigszins, maar die krassen wegen bij mij zwaarder(perfectonist). Daarom heb ik mijn platenspeler een paar jaar geleden weggedaan. |
|
quote:Ja, heb Blackwater Park van Opeth op dubbel-LP. |
|
Mijn LP's zijn HOLY !!!! Ik koop soms nog wel een LP. Heb al een leuk verzamelingetje. Heb gelukkig nog een goede platen speler ! en ben blij dat ik er toen heel zuinig op geweest ben. Vinyl RULES !!!!!!!!!!!! Wiegen Meister ! |
|
Nog een groot voordeel van vinyl: Als je een houtenvloer hebt, en je gaat stampen op de vloer als je eej LP draait, dan gaat je naald overslaan. Resultaat: EXTRA DISTORTION Please give blood. Vampires are an endangered species! |
|
quote: jah en daar weer overheen krijsen......krijg je vette troe blek mettol man! Suck my piss |
|
cd's kun je natuurlijk ook niet fatsoenlijk achteruit draaien zodat al die subtile satanische boodschappen je ontgaan |
|
quote: I beg to differ, bij een cd is het frequentiebereik groter als bij LP, sterker nog het frequentiebereik van een cd is groter als dat van het menselijk oor. van de boven grens weet ik het niet 100% zeker, maar bij de ondergrens: CD : 12 Hz Oor : 20 Hz LP : 40 Hz |
|
volgens mij is alleen de opslagcapaciteit van een cd groter. Digitaal geluid moet je je voorstellen als een sinusscroll maar in tegenstelling tot analoog geen vloeiende sinus, maar allemaal 'trappetjes' Vergelijk het maar met een cirkel op de computer; je ziet allemaal 'kartels' en geen vloeiende lijn (deze wordt vaak met kleurnuances gemaskeerd). Digitaal mist dus informatie en dat hoor je. De charme van vinyl vind ik de tijdgeest; muziek werd geproduceerd om zo op lp over te komen; nu is de productie aangepast op cd. Een lp van voor de jaren 90 klinkt m.i. veel authentieker dan op cd. The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Aaarggh.. LP's rule.. Hellaas heb ik er niet zoveel, omdat het inderdaad niet altijd even handig is.. Maar naast alle bovengenoemde voor- en nadelen wil ik nog even kwijt dat LP's JUIST zo cool zijn vanwege het gekraak wat erop komt na een flink aantaal keer draaien.. Zo zal je bij mij niet snel meer een Cradle cd in de cd-speler aantreffen.. echter de LP (dusk and her embrace) die ik bezit draai ik zo af en toe nog eens, al is die zo gaar als een kanarie (ok, ik geef toe, het was dan ook niet zo slim om een LP te kopen op dynamo, lekker in de zon te laten bakken, en vervolgens pogen weer recht te buigen.. ) ..LOL ....... Vooral blackmetal geeft een nog rauwer geluid bij LP's, en aangezien deze bands (naar MIJN inziens) ook vaak de mooiste hoezen maken zijn elpees hier zeker de moeite waard.. Ben nu toevallig bezig met een elpee - order bij een duits mailorder bedrijfje,,.. IMMORTAL - Fullmoon Diabolical Mystycism & Pure Holocaust Pic-LP! .. ANyway.. CD's hebben ook zo hun voordelen.. |
|
Daarnaast heb je tegenwoordig een hoop digitale studios waar alle muziek digitaal opgeslagen wordt. Als men dan later een LP uitbrengt kan het geluid dus helemaal niet beter zijn dan van een CD. |
|
Ik hou wel van elpees(Het geluid!!Heerlijk...),maar je moet er heel voorzichtig mee zijn...een kras is zo gemaakt...een paar jaar terug is er zo bij ons al een plaat van Albinoni ter ziele gegaan...btw,dat is rouwmuziek en met een kras klinkt dat echt grotesk en belachelijk...fuck de hell... Hello-hooray-let the show begin-I've been ready |
|
quote:Dit is waar ja. En wat ergens hierboven door Jenje gezegt werd over dat bereik. Hij heeft ook gelijk. Een LP heeft meer het "hoge", om zomaar te zeggen. Nou ja, ik weet 't verschil tussen LP en CD ook wel, maar toen ik mijzelf gister wilde corrigeren over de "capaciteit", ging m'n browser naar de tyfus. En ik had geen zin om dat hele verhaal nog eens te schrijven. |
|
Ik hou er van om op een regenachtige zondagmiddag naar mijn oude LP's te luisteren onder het genot van een wijntje en wat kaarslicht. Kortom: ik vind LP's een stuk romantischer dan cd's bla...bla...bla... |
|
quote:In je eentje? |
|
Ja alleen... Je mag wel een keer komen luisteren hoor bla...bla...bla... |
|
Zelf heb ik een kleine collectie elpees en singeltjes, helaas ontbreekt een platenspeler. Ik heb toch liever de cd. Hij krast minder snel, het geluid 'vind ik' zuiverder klinken. En je hoeft je geen zorgen te maken als je een cd een dagje in de zon hebt laten liggen, doe je dit bij een elpee dan is hij zo krom als een hoepel. the only pleasure is pain |
|
whahahaha VINYL HEERST!!!!!!!!!!!!!!! HET HET GELUID IS VEEL GAVER (ZEKER BIJ BLACK METAL), DE SFEER IS BETER EN DE HOEZEN ZIJN VEEL GAVER... HET GELUID IS VOOR MIJ DE DOORSLAANDE FACTOR... ECHT.. DIE KNARS EN KRAAK ER IN HEERST GEWOON VET.. PUNT UIT.... Heaven, once so proud, look as it comes down |
|
quote: Gewoon de volgende dag de andere kant ff laten zonnen. |
Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 |
Index / Algemeen | Volgende pagina |