IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Auteur:
Topic : geweld Vorige pagina | Volgende pagina
ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-11-2007 22:38 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Vechten kan opzich wel tof zijn, je leert jezelf dan van een hele andere kant kennen, maar ik zal het niet zelf uitlokken.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 19-11-2007 22:39]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 19-11-2007 22:40 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

Soms is het noodzakelijk.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-11-2007 23:15 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 19 november 2007 22:16 schreef Rotzak het volgende:
Ik zou zo'n echte feminist dan wel een keer goed willen beuken, ze willen zo graag gelijk zijn aan de man, nou ga dan ook maar klappen vangen.
En dan in elkaar gepoeierd worden ...


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 19-11-2007 23:27 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 19 november 2007 20:57 schreef H-K het volgende:
Nou ben ik sowieso wel goed in dreigende situaties te sussen, dat scheelt.



Jij kreeg mij zelfs rustiger, toen ik Doomy wel wat aan kon doen, je boosheid werkte oeeeeh


Een broek en een tshirt ofzo

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 19-11-2007 23:34]


H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 19-11-2007 23:36 by H-K Wijzig reactieProfiel van H-KQuote dit berichthttp://haa-kaa.hyves.net/

quote:
Op 19 november 2007 22:34 schreef M. het volgende:
Nog nooit zelfs maar gezien, jeetje. Kom je wel eens buiten? Vorige week in de tram was het weer raak, bij een controle. Één of ander Marokkaans ogend type begon die controleurs in elkaar te meppen. Erg kansrijk, vooral als het er vier zijn en alle vier behoorlijk uit de kluiten gewassen.

Niets mis trouwens met hersenloze bezigheden, of schrijf jij boeken tijdens een avondje zuipen?


Ik woon in Zwolle en zowel mijn werk als de kroeg waar ik meestal heenga liggen wat buiten de drukke gebieden

Niks mis met hersenloos zuipen trouwens, maar ik ben meer van het verbale geweld


Life doesn't get much better than this!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 20-11-2007 1:16 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 19 november 2007 22:40 schreef Illusione het volgende:
Soms is het noodzakelijk.

daarom is het handig als je er ervaring mee hebt


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 20-11-2007 15:48 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Geweld om geweld ben ik niet zo'n voorstander van. Maar indien nodig, maak ik er wel gebruik van (alleen in vrije tijd, op het werk natuurlijk niet). Vroegah had ik altijd de neiging bij vechtpartijen er tussen te springen en de boel te sussen, tegenwoordig vind ik dat alleen nodig als men het niet aan schijnt te kunnen of als het vrienden/vriendinnen overkomt.


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 20-11-2007 17:01 by Vikingblood Wijzig reactieProfiel van VikingbloodQuote dit berichthttp://www.fireburners.nl

Ik heb afgezien van m`n werk nooit mot of een vechtpartij..Ik ben gewoon veel te aardig


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 21-11-2007 14:04 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 19 november 2007 17:12 schreef Pandora het volgende:
Beenspieren zijn krachtiger dan armspieren. Dus als je een beetje hard stampt komt dat zelfs als je op je blote poten staat hard aan. Wel met je hiel stampen en niet met je tenen he.

Maar omdat ik vrouw ben kan ik het niet begrijpen? Hmmm, ik weet niet of het daardoor komt hoor. Maar volgens mij ken ik toch heel wat kerels die minder "geweldadig" zijn dan ik.

Dat geweld iets voor kerels is is onzin. Dat vrouwen beter nadenken voor ze meppen en het meer uit de weg weten te gaan is wel een feit. Betekent niet dat we mietjes zijn, alleen dat we meer zelfbeheersing hebben.
Vrouwen worden over het algemeen minder lastig gevallen met geweld.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Jolijn
Usericon van Jolijn
Posted 21-11-2007 14:56 by Jolijn Wijzig reactieProfiel van JolijnQuote dit bericht

quote:
Op 21 november 2007 14:04 schreef Misanthrope het volgende:
Vrouwen worden over het algemeen minder lastig gevallen met geweld.
Op straat misschien. In Nederland heeft 1 op de 5 vrouwen te maken met/is slachtoffer van geweld. geloof dat dat uit een onderzoek van Amnesty Int. kwam. voormanelijk huiselijk geweld/verkrachting

Wereldwijd ligt het gemiddelde op 1 op de 3. ofzoiets.

[Dit bericht is gewijzigd door Jolijn op 21-11-2007 14:57]


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-11-2007 15:45 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Oh, dus dat valt ivm de wereld nog wel mee.


Jolijn
Usericon van Jolijn
Posted 22-11-2007 16:16 by Jolijn Wijzig reactieProfiel van JolijnQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2007 15:45 schreef Jenje het volgende:
Oh, dus dat valt ivm de wereld nog wel mee.


haha dat wel. maar ik weet niet wat de man/vrouw verhoudingen zijn...


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 22-11-2007 16:19 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 21 november 2007 14:56 schreef Jolijn het volgende:
Op straat misschien. In Nederland heeft 1 op de 5 vrouwen te maken met/is slachtoffer van geweld. geloof dat dat uit een onderzoek van Amnesty Int. kwam. voormanelijk huiselijk geweld/verkrachting

Wereldwijd ligt het gemiddelde op 1 op de 3. ofzoiets.


Is dat een op de vijf dan per jaar of gedurende je hele leven? Kan me dat laatste moeilijk voorstellen maargoed. En 'te maken hebben met..', is dat dan ook getuige zijn?


~ By the fallen one I shall arise ~


Jolijn
Usericon van Jolijn
Posted 22-11-2007 16:24 by Jolijn Wijzig reactieProfiel van JolijnQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2007 16:19 schreef Ishtar het volgende:
Is dat een op de vijf dan per jaar of gedurende je hele leven? Kan me dat laatste moeilijk voorstellen maargoed. En 'te maken hebben met..', is dat dan ook getuige zijn?


1 op de 5 vrouwen wordt of is mishandeld. te maken hebben met bedoel ik mee slachtoffer zijn van.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 29-01-2013 9:58 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2013 21:06 schreef Hypnos het volgende:
Nu vind ik het jammer genoeg voor mij wel gepast geworden. Er zijn echter inderdaad geen benchmarks over wat "normaal" is of niet. Wat betekent het trouwens als het wat meer is dan het jaar er voor? Allemaal zo extreem relatief ja. Jullie zullen wel gelijk hebben. Niet druk in maken, het is er nu eenmaal

1 incident zegt helemaal niets, wat overduidelijk is en wat jij maar niet wil begrijpen omdat jouw persoonlijke ervaring schijnbaar allesbepalend is voor de staat van alles.

Verder; je werpt problemen op die er bij interpretatie van data kúnnen plaatsvinden maar geeft geen data... Vantevoren dus al mekkeren dat het allemaal zo lastig is te begrijpen, en daarom maar het niet meer willen proberen te begrijpen ofzo? Ik snap je 'strategie' niet, maar als jij geen idee kan geven van de wijdverspreidheid van het probleem, en dat het liefste ook af kan zetten tegen andere landen blijft dit allemaal echt heel erg loos gespeculeer.

Laat staan dat het nog iets met het media-topic te maken had.
quote:

het enige wat je kunt doen is in mijn geval dan gewoon maken dat je beter voorbereid bent. Er iets uit leren bijvoorbeeld. Niet socializen met bepaalde groepen, je neerleggen bij geweld in de maatschappij, (harder) terugslaan omdat er toch geen repercussies zijn of het recht in eigen handen nemen met acties achteraf. Lekker Amerika achterna

Onzin.
quote:
en thanx. hopelijk gaat die tinnitus weg, al 3 dagen Merzbow aan de linkerkant

Hahaha... Kut voor je, maar mooi omschreven

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 29-01-2013 10:14]


Quis moderabat ipsos moderatores?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 29-01-2013 13:53 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2013 9:58 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
1 incident zegt helemaal niets, wat overduidelijk is en wat jij maar niet wil begrijpen omdat jouw persoonlijke ervaring schijnbaar allesbepalend is voor de staat van alles.




dat doet iedereen. Iedere psycholoog, filosoof, politicus, ...mens bekijkt de wereld en zijn toekomstbeeld op basis van zijn ervaringen en gevoelswereld. "Ervaringen" zijn er continu, dat valt niet terug op 1 moment maar op een stroom aan momenten die er toe leiden dat een mening blijft, genuanceerd wordt of eventueel wijzigt.

quote:

Verder; je werpt problemen op die er bij interpretatie van data kúnnen plaatsvinden maar geeft geen data... Vantevoren dus al mekkeren dat het allemaal zo lastig is te begrijpen, en daarom maar het niet meer willen proberen te begrijpen ofzo? Ik snap je 'strategie' niet, maar als jij geen idee kan geven van de wijdverspreidheid van het probleem, en dat het liefste ook af kan zetten tegen andere landen blijft dit allemaal echt heel erg loos gespeculeer.




cijfers maken weinig uit in deze volgens mij, aangezien cijfers ook moeten geïnterpreteerd worden. Er is geen statistiek of cijfermateriaal die zegt hoe je iets moet interpreteren. Je kunt alles in kaart brengen, maar uiteindelijk moet je de kaart wel lezen met een bepaalde visie, anders blijven het cijfers, theorie, droge materie
quote:

Laat staan dat het nog iets met het media-topic te maken had.


Kan ik inkomen, alleen kan de media wel cijfers inkleuren. Duiding geven. En dan nog is het aan eenieder om individueel voor zichzelf te beslissen wat hij denkt over die cijfers en berichtgeving. Er is geen algemene waarheid, alleen je eigen waarheid, hoe die ook gevormd of gekleurd werd en wordt. Ik vind ieder feit van geweldpleging waar één van de twee partijen niet mee instemt er één teveel en een reden om pissed off te zijn. En dan maakt het niet uit of er net een daling van het aantal gemelde feiten is met 75% tov de maand ervoor. Dat is mijn recht en daar is een motivatie voor. Eender wie zegt dat dat niet te begrijpen valt vind ik een arrogante pretentieuze kakkert die niet buiten zijn eigen belevingswereldje kan stappen.

Dat betekent niet dat iemand anders niet een andere mening toegedaan mag zijn of niet akkoord gaat, nogal wiedes, anders zouden we allemaal dezelfde belevingswereld hebben (opgedrongen). Of dat iemand zegt dat ik een bange kikkert ben met teveel tijd en energie, zolang die persoon een inspanning doet om het te begrijpen.

En ja, de media beïnvloedt dat, niemand is daar immuun voor. Of je je er nu tegen afzet, uit alle macht kritisch wil blijven of sceptisch of als je probeert om het allemaal te kaderen. Het heeft gevolgen.

quote:


Hahaha... Kut voor je, maar mooi omschreven


thanx. Goeie zaak dat ik Merzbow wel apprecieer


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 29-01-2013 15:16 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2013 13:53 schreef Hypnos het volgende:
dat doet iedereen. Iedere psycholoog, filosoof, politicus, ...mens bekijkt de wereld en zijn toekomstbeeld op basis van zijn ervaringen en gevoelswereld. "Ervaringen" zijn er continu, dat valt niet terug op 1 moment maar op een stroom aan momenten die er toe leiden dat een mening blijft, genuanceerd wordt of eventueel wijzigt.

Dus? 1 incident zegt nog steeds niets over de staat van de wereld.
quote:
cijfers maken weinig uit in deze volgens mij, aangezien cijfers ook moeten geïnterpreteerd worden. Er is geen statistiek of cijfermateriaal die zegt hoe je iets moet interpreteren. Je kunt alles in kaart brengen, maar uiteindelijk moet je de kaart wel lezen met een bepaalde visie, anders blijven het cijfers, theorie, droge materie

Nu doe je het gewoon weer. A priori ga je er al vanuit dat cijfers er niet toe doen, omdat we ze niet goed kunnen interpreteren, en daarom interpreteer / bekijk je ze maar niet? Hoe kun je dat überhaupt zeggen zonder de cijfers gezien te hebben? Is dat een altijd geldend iets, dat we cijfers nooit goed kunnen interpreteren? En hoe slecht is onze interpretatie dan? Zitten we er faliekant naast of maar een beetje?

En als we cijfers die over alles gaan echt niet goed kunnen interpreteren, dan moeten percepties die over lang niet alles gaan (de jouwe bvb.) al helemáál niet goed meer te interpreteren zijn.

Kom nou maar met de cijfers, dus!
quote:
Kan ik inkomen, alleen kan de media wel cijfers inkleuren. Duiding geven. En dan nog is het aan eenieder om individueel voor zichzelf te beslissen wat hij denkt over die cijfers en berichtgeving.

Ik bedoelde dat op dat punt van de discussie de invloed van de media er niet toe deed.
quote:
Er is geen algemene waarheid, alleen je eigen waarheid, hoe die ook gevormd of gekleurd werd en wordt.

Andere discussie, maar ik vind het onzin. Ga jij maar onderweg naar beneden een eigen waarheid proberen te maken om te voorkomen dat je doodvalt als je van de Sears Tower afspringt
quote:
Ik vind ieder feit van geweldpleging waar één van de twee partijen niet mee instemt er één teveel en een reden om pissed off te zijn.

Tuurlijk. Maar dat je pissed off bent is nog geen reden om aan te nemen dat de wereld totaal verpest is.
quote:
En dan maakt het niet uit of er net een daling van het aantal gemelde feiten is met 75% tov de maand ervoor. Dat is mijn recht en daar is een motivatie voor. Eender wie zegt dat dat niet te begrijpen valt vind ik een arrogante pretentieuze kakkert die niet buiten zijn eigen belevingswereldje kan stappen.

Tuurlijk. Maar dat is nog geen reden om aan te nemen dat de wereld totaal verpest is.
quote:
Dat betekent niet dat iemand anders niet een andere mening toegedaan mag zijn of niet akkoord gaat, nogal wiedes, anders zouden we allemaal dezelfde belevingswereld hebben (opgedrongen). Of dat iemand zegt dat ik een bange kikkert ben met teveel tijd en energie, zolang die persoon een inspanning doet om het te begrijpen.

Ja.
quote:
En ja, de media beïnvloedt dat, niemand is daar immuun voor. Of je je er nu tegen afzet, uit alle macht kritisch wil blijven of sceptisch of als je probeert om het allemaal te kaderen. Het heeft gevolgen.

Ja.




Dus, we hebben nog steeds geen enkel idee hoe erg het nu is wat betreft geweldpleging in België/Nederland/EU/wereld, wat dan ook.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 29-01-2013 19:10 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2013 15:16 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Dus? 1 incident zegt nog steeds niets over de staat van de wereld.


fuck "de wereld". Mijn wereld is mijn vertrekpunt en zolang dat niet is aangepakt ga ik niet verder kijken.


quote:

Nu doe je het gewoon weer. A priori ga je er al vanuit dat cijfers er niet toe doen, omdat we ze niet goed kunnen interpreteren, en daarom interpreteer / bekijk je ze maar niet? Hoe kun je dat überhaupt zeggen zonder de cijfers gezien te hebben? Is dat een altijd geldend iets, dat we cijfers nooit goed kunnen interpreteren? En hoe slecht is onze interpretatie dan? Zitten we er faliekant naast of maar een beetje?



ik vind in deze de discussie de discussie over interpretatie van de cijfers een marginaal luxeprobleem.

Hmm... hoe moeten we cijfers over groepsverkrachtingen interpreteren? Wel: NIET. ik heb daar geen cijfers voor nodig. Het bestaat en dat is een probleem. Net als met geweldplegingen.
quote:


En als we cijfers die over alles gaan echt niet goed kunnen interpreteren, dan moeten percepties die over lang niet alles gaan (de jouwe bvb.) al helemáál niet goed meer te interpreteren zijn.


cijfers gaan niet over alles. Dan heb je bvb cijfers over het aantal geregistreerde geweldplegingen, maar dat zijn alleen de geregistreerde. En dan weet je nog niets over de plegers, hun achtergrond, alle mogelijke correlaties, de oplossingen, de tussenkomsten, de opvolging, ...
quote:



Kom nou maar met de cijfers, dus!



cijfers zijn overrated. Ik heb mijn eigen telraampje.


quote:

Andere discussie, maar ik vind het onzin. Ga jij maar onderweg naar beneden een eigen waarheid proberen te maken om te voorkomen dat je doodvalt als je van de Sears Tower afspringt


als ik van de brug afspring dan is het niet om te overleven. En als ik dan toch aan het vallen ben zal ik wellicht proberen om als reddingslijk te fungeren voor diegenen die na mij komen of om net zoveel mogelijk mensen met mij mee te sleuren die het verdienen in mijn ogen.

quote:

Tuurlijk. Maar dat je pissed off bent is nog geen reden om aan te nemen dat de wereld totaal verpest is.



kan mij de rest van die wereld schelen. Ik maak geen vergelijking met de rest van de wereld, heb ik niet nodig. Ik ben pissed, sommige andere mensen zijn pissed, er is imo genoeg aanleiding om pissed te zijn. Dat je conclusie is dat ik meen dat de wereld pissed is is niet mijn probleem.
quote:

Tuurlijk. Maar dat is nog geen reden om aan te nemen dat de wereld totaal verpest is.


dat alleen op zich niet, het draagt wel bij tot mijn overtuiging

quote:


Dus, we hebben nog steeds geen enkel idee hoe erg het nu is wat betreft geweldpleging in België/Nederland/EU/wereld, wat dan ook.



nee, "hoe" erg het is kan mij ook niet schelen. Het is imo "erg" en daar begint en eindigt het voor mij.

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 29-01-2013 19:13]


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-04-2013 17:55 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



wat is een twerk video?


signature


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 01-04-2013 17:59 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 1 april 2013 17:55 schreef Hypnos het volgende:


wat is een twerk video?


is google je vriendje niet meer?

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=twerk


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-04-2013 18:05 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

oooooooooo, ik kreeg allemaal IT shit


signature


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 01-04-2013 18:08 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 1 april 2013 18:05 schreef Hypnos het volgende:
oooooooooo, ik kreeg allemaal IT shit


tsja Google werkt per locatuie anders. Kennelijk zijn jullie in België nogal op het IT gedeelte van twerk video's gericht hahahaha

Volgens mij is dat twerk wat we hier in Nederland bubblen noemen.


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-04-2013 18:10 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



signature


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 02-04-2013 6:51 by Lijdend Voorwerp Wijzig reactieProfiel van Lijdend VoorwerpQuote dit bericht

Droognueken heet dat.


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 02-04-2013 11:16 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

Het heet dus 'daggeren'. Als in; 'dolksteken'.


Ja hoor...


Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen