IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Auteur:
Topic : geweld Vorige pagina | Volgende pagina
Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 23-10-2002 17:50 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 23 oktober 2002 17:37 schreef Sjaan het volgende:
Nieuw slachtoffer zinloos geweld in NL:


Mishandelde man Venlo klinisch dood verklaard


De 22-jarige man die dinsdag voor een supermarkt in Venlo ernstig werd mishandeld, is door artsen van het Sint Radboudziekenhuis in Nijmegen klinisch dood verklaard. De man ligt met zwaar hersenletsel op de afdeling intensive care van het ziekenhuis.

Het slachtoffer uit Venlo schoot op de parkeerplaats van de supermarkt een dame te hulp die twee 18-jarige jongens op scooters aansprak op hun rijgedrag. "Een beetje meer respect voor oudere mensen", zou hij volgens de burgemeester van Venlo, J. Schrijen, hebben geroepen. De jongens gingen de man vervolgens met hun brommerhelm te lijf. De man werd met een traumahelikopter naar het ziekenhuis vervoerd. De twee verdachten zijn inmiddels ingesloten. De politie zoekt nog naar getuigen.

Burgemeester Schrijen van Venlo is 'verbijsterd' en voelt 'diepe treurnis en onmacht'. Hij is geschokt dat dit soort incidenten ondanks de vele jeugdprojecten in Venlo blijkbaar niet voorkomen kunnen worden. Hij heeft inmiddels contact gezocht met de Marokkaanse gemeenschap in zijn gemeente. Een van de verdachten is van Marokkaanse afkomst.


Bron: http://www.nieuws.nl




Wat ik helemaal bizar vind is dat die lui zelf niet eens door hadden dat wat ze gedaan hadden vrij lomp/ernstig was.. ipv weg te scheuren op hun scooters gingen ze eerst nog even doodleuk winkelen bij de supermarkt naast het parkeerterrein waar ze die gast hebben gemolesteerd


winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 23-10-2002 17:55 by winters rage Wijzig reactieProfiel van winters rageQuote dit bericht

quote:

De jongens gingen de man vervolgens met hun brommerhelm te lijf



dat is echt ziekelijk, iemand (klinisch)doodslaan met een helm


My madness, my sadness


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 23-10-2002 17:57 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Ondanks alle omstanders (mensen waren boodschappen aan het in- en uitladen voor de supermarkt) heeft niemand wat kunnen en durven doen. Getuigen zijn zelfs bang dat hun personalia bekend worden bij de daders (of vrienden ervan). "


Gezellige lui daar in Venlo

[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 23-10-2002 17:58]


winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 23-10-2002 18:02 by winters rage Wijzig reactieProfiel van winters rageQuote dit bericht

venlo?
nederland


My madness, my sadness


bean sidhe
Usericon van bean sidhe
Posted 23-10-2002 20:08 by bean sidhe Wijzig reactieProfiel van bean sidheQuote dit bericht

*stilte*
dat zoiets voorkomt...
ik schaam me voor de mensheid
*zucht*


...Wat Een Mooie Dag...


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 23-10-2002 20:18 by WickedKimmie Wijzig reactieProfiel van WickedKimmieQuote dit bericht

boos, boos, boos, en volkomen zonder begrip

dat is het enige wat ik hierom ben

ik ben laatst ook nog bedreigd door van die gasten...

GODVERDOMME MENSEN VOED JE KINDEREN EENS OP!!!!! EN IEDEREEN: DENK EENS NA!!!!!!!!!!!!


I spy with my little and verrry evil eye.....


Shadow_Smile
Mr. Bitch
Usericon van Shadow_Smile
Posted 23-10-2002 20:29 by Shadow_Smile Wijzig reactieProfiel van Shadow_SmileQuote dit bericht

waar gaat het naar toe hier in Nederland

en de "wet" blijft maar laks !!!!


Wiegen Meister !


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 23-10-2002 20:33 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

we moeten zelf het recht in eigen handen nemen!


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 23-10-2002 20:35 by WickedKimmie Wijzig reactieProfiel van WickedKimmieQuote dit bericht

Ik weet ook niet wat ik zou doen als ik het zou zien...

op tv bleven ze maar herhalen dat de omstanders waarschijnlijk verstijfd waren...

maar bij een supermarkt...daar zijn toch altijd veel mensen...dan spring je er toch met zn allen op...

maar goed, doet er niet toe...

ik krijg hier kippenvel van

[Dit bericht is gewijzigd door WickedKimmie op 23-10-2002 20:39]


I spy with my little and verrry evil eye.....


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 23-10-2002 20:38 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Echt in en in triest...een ander mens helpen en zelf dood geslagen worden..fijne mensen


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 23-10-2002 20:41 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Wat ik dus niet snap, en dat werd hier al eerder genoemd, dat die gasten daarna gewoon lekker gingen winkelen en pas na de kassa werden aangehouden. Die gasten waren zich blijkbaar van geen kwaad bewust terwijl ze net een man hadden doodgeschopt. Hoe bedoel je, gebrek aan een geweten.

Gewoon op klaarlichte dag dus bij een supermarkt. Ik weet niet of ik er zelf was tussen gesprongen, ze slaan jou net zo gemakkelijk dood. Moeilijke situaties die ik nooit wil meemaken!



Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 23-10-2002 20:48 by WickedKimmie Wijzig reactieProfiel van WickedKimmieQuote dit bericht

quote:
Op 23 oktober 2002 20:41 schreef Sjaan het volgende:

Gewoon op klaarlichte dag dus bij een supermarkt. Ik weet niet of ik er zelf was tussen gesprongen, ze slaan jou net zo gemakkelijk dood. Moeilijke situaties die ik nooit wil meemaken!




in je eentje heeft het sowieso geen zin om ertussen te springen, naar mijn mening

maar bij een supermarkt is het toch druk...dan spring je er toch met zn allen op! Het waren 2 jongens van 18, geen 100!


I spy with my little and verrry evil eye.....


DMTR
Stik er maar in
Usericon van DMTR
Posted 23-10-2002 21:15 by DMTR Wijzig reactieProfiel van DMTRQuote dit berichthttp://www.shadowsofdisgust.com

Weer onomstotelijk bewijs van een steeds harder wordende maatschappij. Toch merk ik het bij mezelf ook vaker. Als iemand op straat een doodgewone opmerking plaatst tegen me, is mijn eerste reactie om ze de huid vol te schelden in plaats van eerst te luisteren wat ze nou eigenlijk zeggen. Mooi toch da'k het van mezelf weet. Kan ik d'r wat aan doen tenminste...


You see what happens when you fuck a stranger in the ass?!!


De Sjacheraar
Usericon van De Sjacheraar
Posted 23-10-2002 21:25 by De Sjacheraar Wijzig reactieProfiel van De SjacheraarQuote dit bericht

zinloos geweld is een beetje een trend. De gebeurtenissen die hier onder vallen krijgen gewoon deze stikker. Waar mensen eigenlijk amper over nadenken is dat zinloos geweld niks nieuws is. Dat in Venlo is niet de eerste keer hoor....dat soort dingen gebeuren dagelijks. De media hyped het helemaal op en, mensen gaan zich in eens druk maken, stille tochten e.d. Totale onzin allemaal…

[Dit bericht is gewijzigd door De Sjacheraar op 23-10-2002 21:35]


Styhn
Usericon van Styhn
Posted 23-10-2002 22:02 by Styhn Wijzig reactieProfiel van StyhnQuote dit berichthttp://n/a

Oh ja ik heb het zelf ook wel meegemaakt dat mensen "verstijft blijven staan" (lees: gewoon doorlopen alsof hun neus bloedt) als je lastig wordt gevallen (in mijn geval was dat door 7 jongere allochtonen. D'r kwam gelukkig geen geweld aan te pas, maar ik was beroofd van bier en wat geld... gore hufters).

Verder heb ik nog nooit geweld gebruikt.


11.45: restate my assumptions


Styhn
Usericon van Styhn
Posted 23-10-2002 22:02 by Styhn Wijzig reactieProfiel van StyhnQuote dit berichthttp://n/a

(Maar dat zit er wel een keer aan te komen, het lijkt me ook best wel lekker om een keer helemaal los te gaan)


11.45: restate my assumptions


Infaustus
Fetus Eater
Usericon van Infaustus
Posted 23-10-2002 22:03 by Infaustus Wijzig reactieProfiel van InfaustusQuote dit bericht

afschieten die lui, je gaat toch godverdomme niet iemand te lijf met een helm..
stelletje kankerlijers


No meat is sweater


Beastial Blasphemer
Usericon van Beastial Blasphemer
Posted 23-10-2002 22:18 by Beastial Blasphemer Wijzig reactieProfiel van Beastial BlasphemerQuote dit bericht

Binnenkort gaat de bivakmuts op en zullen de marrokanen/turken het bezuren!!


Trieste gast


De Sjacheraar
Usericon van De Sjacheraar
Posted 23-10-2002 22:19 by De Sjacheraar Wijzig reactieProfiel van De SjacheraarQuote dit bericht

daar gaat het wel heen ja...


Infaustus
Fetus Eater
Usericon van Infaustus
Posted 23-10-2002 22:20 by Infaustus Wijzig reactieProfiel van InfaustusQuote dit bericht

quote:
Op 23 oktober 2002 22:18 schreef Beastial Blasphemer het volgende:
Binnenkort gaat de bivakmuts op en zullen de marrokanen/turken het bezuren!!




-Infaustus


No meat is sweater


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 23-10-2002 22:21 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

ok, quote van mezelf :

Gerelateerde topics:
http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=3031

http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=1446

Denk aan Meindert Tjoelker, en die man die in Heerlen werd neergestoken.

Gisteren dus weer, een 22-jarige jongen in Venlo. Twee gastjes van 18 op een scooter rijden een oma met boodschappen bijna omver, en de 22-jarige jongen gebiedt de scooter-klootjes wat meer respect te tonen voor oudere mensen. De scooter-jochies stappen af, en een van hen (Marokkaan) begint met de 22-jarige te vechten. Die verweert zich, maar delft uiteindelijk het onderspit en komt op de grond te liggen. De Marokkaan blijft door slaan en schoppen, het andere jochie vraagt de Marokkaan te stoppen, maar krijgt ook een klap op zijn smoel.

Result: de 22-jarige is klinisch dood. De Scooterjochies zijn opgepakt.

Twee oude discussies rijzen weer op: die over zinloos geweld, en die over Marokkaanse probleemjongeren.

Het lijkt me triviaal om te vragen wat mensen van dit voorval vinden, maar de twee discussieonderwerpen, wat hebben ZM'ers daarover te zeggen?

Er is ook ergens een topic over zero tolerance, en dus ook een over de zwakte van het Nederlandse rechtssysteem. Enigszins verspreid is het dus al besproken. Bij deze een nieuwe injectie aandacht voor zinloos geweld als dit!

Persoonlijk ben ik van mening dat de ouders van dergelijke daders gruwelijk gefaald hebben in het opvoeden van hun kinderen. Bij allochtonen komt daar mogelijk een cultuur-kloof als excuus bij kijken, agreed. Daar vind ik dat ze "aanpassen of opzouten" best mogen hanteren.

Die mensen (kinderen van falende ouders) zouden dus voorlichting moeten krijgen over opvoeden van kinderen (persoonlijk ben ik voor het onvruchtbaar maken van dergelijke mensen, maar dat is ethisch niet zo verantwoord helaas ). Ik ga ervan uit dat zij dus ook niet in staat zijn om kinderen goed op te voeden. Het probleem is echter heel erg breed, cultuurverschillen is niet het enige. Gezinnen werken met twee personen, en dumpen de kinderen ergens in een dagverblijf. Dat lijkt gemakkelijk voor de ouders, maar is het voor (vooral jonge) kinderen niet belangrijk dat ze genoeg aandacht ontvangen van hun OUDERS? Ik zie hier mogelijkheden tot ontsporing in de toekomst.

De maatschappij individualiseert (ook al eens besproken). Ook relevant in deze discussie. Je ziet wel weer, als je voor je zwakkere medemens opkomt, word je in elkaar gemept (geen serieus voorbeeld, maar terugkoppeling naar de aanleiding van dit topic). Persoonlijk vind ik ook mensen die "Ă«enheid en saamhorigheid" preken behoorlijk naief. Leef voor jezelf en degenen die je liefhebt, en negeer de rest (zie het egoisme topic . Damn, dit wordt breed...). Dat is mijn instelling, en die van velen geloof ik. Ik heb zeker respect voor ouderen, maar mijn mede-jeugdigen kunnen me allemaal in de stront zakken. Stel untermenschen (Ik zal jullie verder niet meer vervelen met mijn eigen sociale problemen...).


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 23-10-2002 22:29 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Dank u TNnightmare, heb ik een heel bericht zitten posten, sluit je het topic zodat ik alles overnieuw kan typen


Maargoed, ik ben die allochtone jeugd ZAT!!
Ze hebben geen reet te doen hier, geen opleiding ofzo, ze verneuken het hele land en ze staan mij (en eigenlijk heel nederland, maar veel mensen blijven het goed praten) NIET AAN !

Vuurpeleton aub !!


Ik, Wil Schuurman


De Sjacheraar
Usericon van De Sjacheraar
Posted 23-10-2002 22:31 by De Sjacheraar Wijzig reactieProfiel van De SjacheraarQuote dit bericht

quote:
Op 23 oktober 2002 22:29 schreef Snagger het volgende:
Dank u TNnightmare, heb ik een heel bericht zitten posten, sluit je het topic zodat ik alles overnieuw kan typen


Maargoed, ik ben die allochtone jeugd ZAT!!
Ze hebben geen reet te doen hier, geen opleiding ofzo, ze verneuken het hele land en ze staan mij (en eigenlijk heel nederland, maar veel mensen blijven het goed praten) NIET AAN !

Vuurpeleton aub !!



ahahahaahahah achterlijke sukkel!



TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 23-10-2002 22:33 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

quote:
Op 23 oktober 2002 22:29 schreef Snagger het volgende:
Dank u TNnightmare, heb ik een heel bericht zitten posten, sluit je het topic zodat ik alles overnieuw kan typen



Excuses! Ik hoopte het topic nog te sluiten VOORDAT iemand aan een reactie begon, maar ik was blijkbaar te laat .

Je verhaal was toch niet zo lang als het mijne, oder?


Ronster
Speed kills... hell yeah!!
Usericon van Ronster
Posted 23-10-2002 22:49 by Ronster Wijzig reactieProfiel van RonsterQuote dit berichthttp://www.callenish-circle.com

ik word hier echt witheet van... en dan zou je er niet eens bij mogen zeggen dat het allochtonen betreft omdat dat niet terzake doet voor de berichtgeving van een misdrijf... dat doet wel degelijk terzake!!
ik begin steeds meer naar dat bivakmuts idee te neigen. erg, maar het is wel zo.
het irriteert me steeds meer als ik die eikels hier in mijn woonplaats zie rondrennen die iedereen wat gevaarlijk aankijken en lastig liggen te vallen... 90%... juist, allochtonen!!
excuses voor het offtopic gedeelte in deze reply, liet me ff meeslepen...


Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen