|
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | ||||
Auteur: |
|
|
DIt klinkt als een leuk plan, het is mij alleen nog nooit gelukt om eern degelijk geluid in mijn computer te krijgen. Ook heb ik geen idee hoe dat dan zou moeten. Ik heb kan wel inpluggen maar het geluid wat ik erin krijg klinkt als 1 of andere old-skool-blackmetal-ruis. Mocht iemand een leuke website weten met wat tips betreft opnemen hoor ik dat graag. Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
quote: GAAF! Wat voor gear gebruik je dan? |
|
Idd gaaf idee!!! Maar wat Azzagie idd zegt, gaarne wat tips etc. |
|
quote: dat klinkt als leuk! |
|
quote:Haha, nee niet gaaf, kutgeluid. Ik plug in via een oude Creative Live! Platinum, ik ben er eigenlijk nooit achter gekomen hoe het nu allemaal werkt. Daarbij heb ik echt hulp nodig. [Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 29-06-2004 13:02] Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
quote: Mank!! Ook hier? Klinkt erg cool, je idee! Kom maar op met je mp3. Zal als ik tijd heb ook eens wat knutselen. www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies." |
|
1 groot nadeel wel: elke keer als je de MP3 bestand bewerkt moet hij wederom ge-encodeerd worden met als resultaat dat je geluid aan het einde van de rit klinkt als een AM radiostation uit Congo. Probeer: - meteen na ontvangst een kopie te maken voor tussentijds gebruik. Aan het einde gebruik je de originele. - Gebruik OGG bestanden met q=9 (quality setting), duizendmaal beter. - Nog beter: FLAC bestanden (geen idee hoe groot die worden) http://flac.sourceforge.net/ [Dit bericht is gewijzigd door Mikeee op 29-06-2004 13:08] |
|
Wow coole tips man, thnx Ik plug normaal in mn Live!Player met de rec-out van mn Engl, en sinds kort aant opnemen met een Boss BR-8. Die mix neem ik in Wavelab op en master em daar. Maar als je CoolEdit gebruikt heb je denk ik het lichtste fatsoenlijke progje (1e versie) met de eenvoudigste werkwijze, gewoon mp3tje importeren omzetten naar .wav, en op een andere track/tracks je partij(en) inspelen. Cubase gerbuik ik zelf. Als je klaar bent omzetten naar mp3 en ergens op een server pleuren (ahhh ZM, beetje ruimte maken? (Geintje)) en de link hier posten. [Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 29-06-2004 13:28] |
|
quote: Haha Frartijn!!! Veel bekenden hier idd, nice! Ik ben zelf ff druk nu, maar hopelijk komend weekend of 's avonds laat een x tijd. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren hehe |
|
quote: Of je volume van je voorversterker staat te hoog, of je gebruikt een pedaaltje ofzo(?) zonder versterkersimulatie.. Wat gebruik je? grtz, Frank |
|
quote: Op het forum van gitaarnet kun je het een en ander vinden over recording. www.gitaarnet.nl/forum/index.php |
|
cool idee ik neem vaak gitaar op met cubase, en dat klinkt meestal heel helder. ik gebruik zelf een m-audio delta geluidskaart, maar met soundblaster of iets dergelijks zou het ook gewoon moeten lukken. Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas.... |
|
Zelf neem ik sinds een jaar op met de POD van line 6 die hiervoor perfect is. Einde opnameproblemen/brom/ruis, gewoon inprikken en spelen. Heb je dit niet, is een speakersimulator wel handig om tussen je versterker en je computer te zetten. Sommige amps hebben er 1 ingebouwd. Anders is als voorbeeld de Red Box van Hughes and Kettner een optie, erg goedkoop te krijgen op marktplaats en zo. www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies." |
|
doe ik ook: http://www.triple7.nl/zm/NieuweBand_Nr01.mp3 gear: pc met cooledit en gammele soundblaster live (5 jaar oud ofzo), POD2 en mien Gitaartje. En een boss dr-5 voor de drums. [Dit bericht is gewijzigd door Shredhead op 29-06-2004 14:27] |
|
ja, of de genesis 3 die heeft ook een digitale output Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas.... |
|
Laat maar horen dan |
|
ik dacht dat jij met een nummer zou komen? Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas.... |
|
quote: Ja ga ik ook doen, maar ben erg druk. (zie post stukje omhoog). Maar de intentie is dat iedereen mee doet die wil Zie maar. |
|
Cool idee mank Is het een idee om een bestaande backing track te uppen ergens , dat iedereen zijn of haar versie inspeelt en die weer terug ergens online zet ? Desnoods mij meelt, ik heb unlimited webspace Ik heb backing tracks zat |
|
Ook een optie http://members.home.nl/frnk/Gambale_Backing.mp3 (hehe lekker makkelijk zo) Maar kep net mn drumcomputer binnen dus ik ga strax ff knutselen. Hopelijk op tijd af... Maarreh degene die wil : laat maar es wat horen over deze backin' dan (en niet die ouwe versie van mij posten hoor Marcel ). [Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 03-07-2004 11:09] |
|
quote: Oh ja? kom maar op dan! www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies." |
|
quote: Hey anders ga jij een solootje op die backing die ik net postte opnemen Ben benieuwd |
|
Mijn opname pc is ff niet beschikbaar (HD ligt in de studio om backups van onze net afgeronde demo op te zetten), maar ik ga er komende week wat mee klooien (hoewel ik totaal GEEN sologitarist ben vind ik het wel leuk om af en toe te pielen). |
|
Cool! Ik heb net een DR5 maar lukt me nog niet helemaal te syncen met mn BR-8... jij hebt ook zo'n ding zag ik. Hoe sync je die? (instellingen) |
|
quote: Zal morgen eens een poging wagen. Moet zo mn spullen pakken, vanavond spelen. Trouwens redelijk bij jou in de buurt, in Slagharen. Iets te doen straks?? www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies." |
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 |
Index / Muziek algemeen | Volgende pagina |