IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Auteur:
Topic : Homoseksualiteit in Nederland Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-11-2004 22:45 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 11 november 2004 20:48 schreef Chelman het volgende:
..Opvoeden is een primaire taak van de ouders en pas in tweede plaats van de scholen.
Moet je eens tegen de ouders zeggen .....


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 12-11-2004 2:40 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 11 november 2004 20:48 schreef Chelman het volgende:
En van mij mag er minder aandacht aan pindastampers en chocoridders besteed worden en meer aan zaken als wiskunde, geschiedenis, taalkunde etc.... Daar zijn scholen ook voor bedoeld. Opvoeden is een primaire taak van de ouders en pas in tweede plaats van de scholen.

Wederom heb je een sterk punt al mag het wel zijdelings aan bod komen bij vakken als maatschappijleer of levensbeschouwing. Ik vind dus ook niet dat een speciaal vak ingericht moet worden ("Respect your fellow man 101"), maar dat de school wel voor een positieve en accepterende sfeer zou moeten zorgen.
Daarbij, als we het gaan hebben over wat er verder nog allemaal mis is met het educatieve stelsel in Nederland zijn we nog lang niet klaar...

Overigens is wat jenje zegt jammer genoeg erg relevant, ouders van tegenwoordig zien opvoeden en het bezighouden van het kind van acht tot drie meer en meer als de taak van scholen.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 12-11-2004 2:52 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Dat vind ik erg zwak van dat soort ouders. Ik zal mijn kinderen persoonlijk opvoeden en dit absoluut niet overlaten aan de scholen waar ze worden volgestampt met leugens en onzin. Als je een kind maakt dan m,oet je ook bereid zijn om daar in te investeren en ze niet zomaar de wereld in te sturen. Mijn kinderen zullen vanaf dat ze kunnen praten mijn waardes krijgen aangeleerd, en als ze oud genoeg zijn zal ik ze ook mijn wantrouwen naar elke vorm van gezag aanleren. Ik hoop dat ik kinderen zal voortbrengen die vraagtekens durven te zetten bij alles wat je in je strot krijgt geramd en geen zombies zullen zijn. Anders houd het nooit op.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 12-11-2004 2:54 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 12 november 2004 2:52 schreef Heiden het volgende:
Dat vind ik erg zwak van dat soort ouders. Ik zal mijn kinderen persoonlijk opvoeden en dit absoluut niet overlaten aan de scholen waar ze worden volgestampt met leugens en onzin. Als je een kind maakt dan m,oet je ook bereid zijn om daar in te investeren en ze niet zomaar de wereld in te sturen. Mijn kinderen zullen vanaf dat ze kunnen praten mijn waardes krijgen aangeleerd, en als ze oud genoeg zijn zal ik ze ook mijn wantrouwen naar elke vorm van gezag aanleren. Ik hoop dat ik kinderen zal voortbrengen die vraagtekens durven te zetten bij alles wat je in je strot krijgt geramd en geen zombies zullen zijn. Anders houd het nooit op.
Dat is de juiste instelling, waren er maar mensen zoals jij. Euh, tsja, of in ieder geval meer mensen die zo over het opvoeden van hun kinderen denken


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 12-11-2004 3:02 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Als je de opvoeding van je kinderen uit handen geeft ben je echt verkeerd bezig. Er lopen al genoeg hersendoden rond op deze planeet. Zo'n mensen zouden zich niet eens mogen voortplanten wat mij betreft. Je zult verantwoording moeten nemen en er heel veel aan moeten besteden. Anders moet je gewoon een rubber om je lul doen. "Oh leuk, een kindje maken!" Maar zo makkelijk is het niet, je kunt niet zomaar een mens op de wereld gooien en denken dat het allemaal wel goed komt.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 12-11-2004 10:37 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 12 november 2004 2:40 schreef ZelThoR het volgende:
Wederom heb je een sterk punt al mag het wel zijdelings aan bod komen bij vakken als maatschappijleer of levensbeschouwing. Ik vind dus ook niet dat een speciaal vak ingericht moet worden ("Respect your fellow man 101"), maar dat de school wel voor een positieve en accepterende sfeer zou moeten zorgen.
Daarbij, als we het gaan hebben over wat er verder nog allemaal mis is met het educatieve stelsel in Nederland zijn we nog lang niet klaar...

Overigens is wat jenje zegt jammer genoeg erg relevant, ouders van tegenwoordig zien opvoeden en het bezighouden van het kind van acht tot drie meer en meer als de taak van scholen.
Op school moet men hoogstens leren dat men respect moet hebben voor alle mensen. Op school moet men niet leren dat men vooral respect moet hebben voor homo´s, omdat ze homo zijn. Zo ook in de maatschappij, men moet leren respect te hebben voor iedereen en men moet niet leren vooral respect te hebben voor homo´s. Ik vraag me af waarom er zoveel extra aandacht aan homo´s besteed moet worden?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 12-11-2004 10:45 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 12 november 2004 10:37 schreef Misanthrope het volgende:
Op school moet men hoogstens leren dat men respect moet hebben voor alle mensen. Op school moet men niet leren dat men vooral respect moet hebben voor homo´s, omdat ze homo zijn. Zo ook in de maatschappij, men moet leren respect te hebben voor iedereen en men moet niet leren vooral respect te hebben voor homo´s. Ik vraag me af waarom er zoveel extra aandacht aan homo´s besteed moet worden?

Je hebt gelijk, domweg leren dat je homo's moet respecteren omdat ze homo zijn is abusrd. Als je het op die manier doet zou je hoogstens kunnen zeggen dat je homo's niet mag DISrespecteren omdat ze homo's zijn.
Ik denk zelf dat het beter is als er op een normale aandacht aan besteedt wordt (al komt het maar tot een stelling bij Nederlands), zodat de kinderen er in ieder geval een keer over na hebben moeten denken.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 27-11-2004 9:40 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Vandaag dus!!!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-11-2004 10:27 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ja en?

Ga je nu laten zien hoe goed jij wel niet bent tegenover homofielen?


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 27-11-2004 11:21 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

hoe meer mannelijke homo's er komen hoe beter, hoe minder keuze de heteroseksuele vrouwen overhouden, hoe groter de kansen van de minder aantrekkelijke heteroseksuele mannen worden...



"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-11-2004 11:26 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ben je zo lelijk dan?


Meester
Houd den hertog hoogh in vaendel!
Usericon van Meester
Posted 27-11-2004 11:28 by Meester Wijzig reactieProfiel van MeesterQuote dit bericht

quote:
Op 12 november 2004 2:40 schreef ZelThoR het volgende:
Wederom heb je een sterk punt al mag het wel zijdelings aan bod komen bij vakken als maatschappijleer of levensbeschouwing. Ik vind dus ook niet dat een speciaal vak ingericht moet worden ("Respect your fellow man 101"), maar dat de school wel voor een positieve en accepterende sfeer zou moeten zorgen.
Daarbij, als we het gaan hebben over wat er verder nog allemaal mis is met het educatieve stelsel in Nederland zijn we nog lang niet klaar...

Overigens is wat jenje zegt jammer genoeg erg relevant, ouders van tegenwoordig zien opvoeden en het bezighouden van het kind van acht tot drie meer en meer als de taak van scholen.
Ik ben het niet helemaal met je eens. Ik vind het goed dat er veel tijd besteed wordt aan zaken zoals pesten en homosexualiteit. Opvoeden gebeurt ook door de leraren op school. Een kind ziet neemt vaak alles aan van een leraar (eerder nog meester/juffrouw). Daarom heeft de school automatisch ook te maken met de opvoeding


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-11-2004 11:29 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

een onderwijzer onderwijst, een ouder voedt op ...


Meester
Houd den hertog hoogh in vaendel!
Usericon van Meester
Posted 27-11-2004 11:33 by Meester Wijzig reactieProfiel van MeesterQuote dit bericht

quote:
Op 27 november 2004 11:29 schreef Jenje het volgende:
een onderwijzer onderwijst, een ouder voedt op ...
Nou, niet dus. Een onderwijzer voedt kinderen automatisch ook op. Hij leert ze wat wel en wat niet mag etc. Dat is toch opvoeden lijkt me.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-11-2004 11:34 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 27 november 2004 11:33 schreef Meester het volgende:
Nou, niet dus. Een onderwijzer voedt kinderen automatisch ook op. Hij leert ze wat wel en wat niet mag etc. Dat is toch opvoeden lijkt me.
Jij denkt hetzelfde als een groot deel van de ouders ... afschuifcultuur ...

Natuurlijk krijgen kinderen op school normen en waarden mee, maar kinderen leren wat goed en slecht is (discrimineren en pesten) is toch echt een taak van de ouders.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 27-11-2004 11:35 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

quote:
Op 27 november 2004 11:26 schreef Jenje het volgende:
Ben je zo lelijk dan?


en velen met mij


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Meester
Houd den hertog hoogh in vaendel!
Usericon van Meester
Posted 27-11-2004 11:40 by Meester Wijzig reactieProfiel van MeesterQuote dit bericht

quote:
Op 27 november 2004 11:34 schreef Jenje het volgende:
Jij denkt hetzelfde als een groot deel van de ouders ... afschuifcultuur ...

Natuurlijk krijgen kinderen op school normen en waarden mee, maar kinderen leren wat goed en slecht is (discrimineren en pesten) is toch echt een taak van de ouders.
Leg mij dan eens uit hoe je uberhaupt les geven kan zonder automatisch normen en waarden bij te leren. Niks afschoufcultuur, zo is het altijd al geweest. Je wordt altijd opgevoed door je omgeving.

Wat ik duidelijk probeer te maken is dat je, voor een groot deel, door je ouders opgevoed wordt. Maar school speelt een belangrijke rol daarin. Daarom is het goed dat ze er op school aandacht aan besteden.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-11-2004 11:57 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Als een kind van huis uit niet mee krijgt dat pesten en discrimineren slecht is, dan zal hij dat op school ook nit oppikken ....


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 27-11-2004 12:09 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 27 november 2004 11:40 schreef Meester het volgende:
Leg mij dan eens uit hoe je uberhaupt les geven kan zonder automatisch normen en waarden bij te leren. Niks afschoufcultuur, zo is het altijd al geweest. Je wordt altijd opgevoed door je omgeving.

Wat ik duidelijk probeer te maken is dat je, voor een groot deel, door je ouders opgevoed wordt. Maar school speelt een belangrijke rol daarin. Daarom is het goed dat ze er op school aandacht aan besteden.


Ouders zijn de nr 1 opvoeders, de belangrijkste basis wordt gelegt in je eerste 5 jaren. Hoe kan een school je dan opvoeden als je nog niet eens naar school toe gaat (pas vanaf je 4e)? Als je ouders je geen normen en waarden aanleren, zul je die op school ook nooit leren. Je kan je welliswaar gaan aanpassen aan de normen en waarden die op school gelden, maar ze aannemen doe je dan niet meer. Ouders moeten opvoeden, school moet mensen dingen aanleren.


Meester
Houd den hertog hoogh in vaendel!
Usericon van Meester
Posted 27-11-2004 12:13 by Meester Wijzig reactieProfiel van MeesterQuote dit bericht

quote:
Op 27 november 2004 12:09 schreef MindlessMayo het volgende:
Ouders zijn de nr 1 opvoeders, de belangrijkste basis wordt gelegt in je eerste 5 jaren. Hoe kan een school je dan opvoeden als je nog niet eens naar school toe gaat (pas vanaf je 4e)? Als je ouders je geen normen en waarden aanleren, zul je die op school ook nooit leren. Je kan je welliswaar gaan aanpassen aan de normen en waarden die op school gelden, maar ze aannemen doe je dan niet meer. Ouders moeten opvoeden, school moet mensen dingen aanleren.
Daar heb je gelijk in natuurlijk. Alleen kan een school je niet alleen maar rekenen en taal leren, daarbij komen automatisch normen en waarden. Of wou je zeggen dat het aanleren van normen en waarden geen opvoeden is?


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 27-11-2004 12:23 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 27 november 2004 12:13 schreef Meester het volgende:
Daar heb je gelijk in natuurlijk. Alleen kan een school je niet alleen maar rekenen en taal leren, daarbij komen automatisch normen en waarden. Of wou je zeggen dat het aanleren van normen en waarden geen opvoeden is?


Het is een onderdeel ja, maar als je van je ouders niks hebt meegekregen zal je het ook nooit eigen maken. School is er voor het grootste deel voor leren en niet zoals het tegenwoordig gaat, dat de leraar de kids eerst moet opvoeden voor hij les kan geven.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 28-11-2004 2:08 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 27 november 2004 10:27 schreef Jenje het volgende:
Ja en?

Ga je nu laten zien hoe goed jij wel niet bent tegenover homofielen?

Goed in de zin van? Alsof ik het met al die nichten eens moet zijn. Binnen de homo/bi/queer/trans scene zijn echt zoveel meningen het heeft niets met goed of slecht te maken. Heb wel de vrouwelijke invalshoeken naar voren geschopt. (vaak denken veel mensen over homo's in termen van mannen....).

Over school: kind zit zo'n 27 uur per week op de basischool, dat is iets meer dan 1 dag!!! (en dus 1/7 week) Dat men dat wel even inziet.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 28-11-2004 8:27 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 12 november 2004 2:52 schreef Heiden het volgende:
Dat vind ik erg zwak van dat soort ouders. Ik zal mijn kinderen persoonlijk opvoeden en dit absoluut niet overlaten aan de scholen waar ze worden volgestampt met leugens en onzin. Als je een kind maakt dan m,oet je ook bereid zijn om daar in te investeren en ze niet zomaar de wereld in te sturen. Mijn kinderen zullen vanaf dat ze kunnen praten mijn waardes krijgen aangeleerd, en als ze oud genoeg zijn zal ik ze ook mijn wantrouwen naar elke vorm van gezag aanleren. Ik hoop dat ik kinderen zal voortbrengen die vraagtekens durven te zetten bij alles wat je in je strot krijgt geramd en geen zombies zullen zijn. Anders houd het nooit op.


HEERSCH! Zo weet die van mij bijvoorbeeld al hoe ik over religie denk hehehe...


spelfout weggehaald...


DeadBitchFuck
Usericon van DeadBitchFuck
Posted 28-11-2004 11:37 by DeadBitchFuck Wijzig reactieProfiel van DeadBitchFuckQuote dit bericht

quote:
Op 12 november 2004 2:52 schreef Heiden het volgende:
Mijn kinderen zullen vanaf dat ze kunnen praten mijn waardes krijgen aangeleerd...

...




Heiden jr: "Pappa, ik heb het licht gezien besloten me te bekeren tot het Joodse geloof. Ik ben trouwens homosexueel, ga binnenkort samenwonen met Muballa, mijn nieuwe Tanzaniaanse vriend."

[Dit bericht is gewijzigd door DeadBitchFuck op 28-11-2004 11:51]


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 28-11-2004 12:46 by SkinPeeleR Wijzig reactieProfiel van SkinPeeleRQuote dit berichthttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 28 november 2004 2:08 schreef ghoulliette het volgende:

Over school: kind zit zo'n 27 uur per week op de basischool, dat is iets meer dan 1 dag!!! (en dus 1/7 week) Dat men dat wel even inziet.


En dan nog vaak 20-30 uur bij oma want men wou wel kinderen maar ook gewoon beiden doorwerken. En boven de 14 kunnen ze best zelf een sleutel van het huis hebben. Er zijn denk ik weinig ouders die weten wat er in het leven van hun nageslacht gebeurt..


Een kleine snol zit zo vol.


Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen